draadloos internet

Started by ACQUA, February 9, 2008, 16:05:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Momenteel heb ik een apparte switch en draadloze router (of hoe noem je dat doosje met die antenne), zijn er apparaten die dit combineren, dus all in 1 oplossingen?

Volgens mij is dit er 1 maar ik ken niet zoveel van die zaken dus graag jullie advies.

D-LINK Router WiFi DIR-655 - Switch 4 poorten


De router DIR-655 gebruikt de Xtreme N Gigabit-technologie die een draadloze overdrachtssnelheid tot 14 keer hoger dan die van het netwerk 802.11g geeft. Dit procédé opent het gebruik van talrijke toepassingen die een hoge snelheidsaansluiting vereisen, zoals VoiP telefonie en Internettelevisie, of netwerkspellen. Het geheel van uw gegevens en uw aansluitingen wordt op efficiënte wijze dankzij WEP, WPA en WPA2 coderingsystemen beschermd. De DIR-655-router heeft eveneens 4 Gigabit Ethernetpoorten, om aansluitingen tussen verschillende gebruikers te delen. De WiFi DIR-655-router maakt het mogelijk om over een snel en krachtig draadloos netwerk te beschikken, dat voor alle soorten toepassingen geschikt is.


Technische Specificaties Router systeem TCP/IP
Geaccepteerde toepassingen VoIP telefonie
Online spellen
Internet hoge snelheid
Aansluitingdelen
LAN/WAN 4 poorten 10/100/1000
Snelheid Informatie niet doorgekregen
Frequentie 2,4 GHz

Veiligheidskarakteristieken Codering 64/128-bit WEP
WPA & WPA2
Firewall : NAT, SPI, VPN, L2TP, IPSec
Karakteristieken van de bedrijfsvoering Onbekend
Gebruikerssupport Informatie niet doorgekregen
ADSL Specificaties Informatie niet doorgekregen
Antenne 3 antennes
Standaard IEEE 802.11n
IEEE 802.11g
IEEE 802.11b
IEEE 802.3
IEEE 802.3u
RFC Informatie niet doorgekregen
Functies Informatie niet doorgekregen
Onderhoud Informatie niet doorgekregen
Afmetingen 116 x 152 x 30 mm
Gewicht 0,35 Kg
Inhoud Router DIR-655, 3 afneembare antennes, Ethernet kabel CAT5, netvoeding-adapter, CD-ROM
Minimale configuratie Windows XP SP2 of Mac OS X v10.4
Internet Explorer v6 of Mozilla Firefox v1.5
CD-ROM speler Drive
Netwerk-kaart


richardnl

hoi
ik heb deze router en ben nu wel meer dan te vreden.
Goed bereik en snelheid wlan. Veel mogelijkheden erop (heeft wel even wat gekost om het goed te laten werken)  ;D
Snelheid goed en deze is kan voorrang geven voor bepaald netwerkverkeer (bijvoorbeeld gaming of streamen geluid / beeld)

Kortom over dit apparaat ben ik zeer te spreken

Groet
Richard

ACQUA

Is dit nu een apparaat dat ik kan gebruiken als oplossing, een all in 1?  Hoe zit het tegenwoordig met het signaal door muren enzo?  Of is het nog altijd aangeraden om zo'n toestel in dezelfde ruimte te zetten als de laptop?

richardnl

Quote from: ACQUA on February  9, 2008, 16:11:04
Is dit nu een apparaat dat ik kan gebruiken als oplossing, een all in 1?  Hoe zit het tegenwoordig met het signaal door muren enzo?  Of is het nog altijd aangeraden om zo'n toestel in dezelfde ruimte te zetten als de laptop?

hoi
ik woon in een nieuwbouw woning met heel veel beton dat is bewapend.. en dit apparaat gaat daar redelijk door heen.
Wel moet ik bekennen dat op de 2e etage niet de maximale performance te halen is.
Overigens doet deze het veel beter dan mijn vorige.
Hoewel dat niet goed te vergelijken is omdat de techniek uiteraard vooruit is gegaan.

Groet
Richard

stevefilmfreak54

Ik heb ook de dlink DIR655 met een N expresscard voor mijn sony, doet het goed en snel, ben tot nu toe heeeeeeel dik tevreden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

DJ-Foxx

#5
Quote from: ACQUA on February  9, 2008, 16:11:04
Is dit nu een apparaat dat ik kan gebruiken als oplossing, een all in 1?  Hoe zit het tegenwoordig met het signaal door muren enzo?  Of is het nog altijd aangeraden om zo'n toestel in dezelfde ruimte te zetten als de laptop?

hoi Aqua,

ik heb mijn linksys WRT54GL (draadloze router en 4p switch) in de meterkast hangen, bereik is uitstekend 2 verdiepingen omhoog incl. alle kamers / zolder en in de tuin ook een sterk bereik, kortom een aanrader

ps, mijn philips streamium is via wifi verbonden met mijn 2003 server, 2 verdiepingen hoger zonder enig blijk van hickups en zit nu te werken op mijn laptop in de huiskamer dus je hoeft zeker niet alles in 1 ruimte te hebben :D  ;)

ik gebruik WPA2, Mac filtering en SSID Broadcast uitstaan.. zeer makkelijk in gebruik

ACQUA

owkee bedankt, nu weet ik wat ik allemaal moet voorzien in het nieuwe huur appartement, heb morgen een afspraak met de electricien op aanvraag van de huurbaas.

stevefilmfreak54

HULP, HULP wie kan mij helpen. Ik ben in het bezit van een laptop Sony VAIO VGN-FE41E, ik gebruikte een linksys WRT54GL en had contact met het internet.

Nu heb ik een Dlink DIR655 samen met een DWA643 accesscard ik heb contact met het internet anders had ik deze mail niet kunnen sturen ;D

Mijn probleem is; ik heb alleen 802.11G en GEEN 802.11N, zoals gezegd is mijn DIR655 verbonden met het internet, MAAR mijn DWA643 accesscard is NIET verbonden en blijft rood ipv groen.

WIE o WIE kan mij hier op de goeie weg sturen of zelfs deze probleem oplossen, zelfs het service desk van Dlink hebben het opgegeven, ze wachten op bericht vanuit Engeland.

mvg Steve :-[ :-[
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

richardnl

Heb je geprobeerd om de de dlink op handmatig te zetten?
Dat wil zeggen dat hij maar een snelheid accepteert / protocol ipv auto

Quote from: stevefilmfreak54 on February 12, 2008, 20:19:40
HULP, HULP wie kan mij helpen. Ik ben in het bezit van een laptop Sony VAIO VGN-FE41E, ik gebruikte een linksys WRT54GL en had contact met het internet.

Nu heb ik een Dlink DIR655 samen met een DWA643 accesscard ik heb contact met het internet anders had ik deze mail niet kunnen sturen ;D

Mijn probleem is; ik heb alleen 802.11G en GEEN 802.11N, zoals gezegd is mijn DIR655 verbonden met het internet, MAAR mijn DWA643 accesscard is NIET verbonden en blijft rood ipv groen.

WIE o WIE kan mij hier op de goeie weg sturen of zelfs deze probleem oplossen, zelfs het service desk van Dlink hebben het opgegeven, ze wachten op bericht vanuit Engeland.

mvg Steve :-[ :-[

sam922

Quote from: richardnl on February  9, 2008, 16:14:53
hoi
ik woon in een nieuwbouw woning met heel veel beton dat is bewapend..

Pas maar op dat het beton niet gaat schieten!!! ;D ;D