Pluimgraaff Show in Cafe Engels - 29 & 30 maart

Started by reMC, February 9, 2008, 14:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welk merk ga je bekijken/beluisteren in Café Engels?

Diapason
3 (18.8%)
Master
3 (18.8%)
Hovland
0 (0%)
Audio Note
3 (18.8%)
47 Labs
3 (18.8%)
Sugden
0 (0%)
Naim Audio
3 (18.8%)
Grado
0 (0%)
CEC
0 (0%)
Anders, namelijk:
1 (6.3%)

Total Members Voted: 16

Linked Events

Pjotr27

Jammer dat Belram weer een statisch display neer zet, kortom geen demo`s denk ik (site pluimgraaf)
Absoluut een gemiste kans.
Ook vriend Frits ( STS-Digital ) zal aanwezig zijn met zijn cd`s en lp`s.
Kortom een aanrader om toch eens langs deze show te gaan.
Ik zelf zal er niet naar toe gaan, andere bezigdheden. :P...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Joep

#51
De JM Reynaud Emeraude is er wel te beluisteren... ;)

Pjotr27

QuoteDe JM Reynaud Emeraude is er wel te beluisteren...

Sorry dat had ik gemist , gelukkig, niets is zo vervelend als dat er een fantastisch (relatief onbekend) speakermerk op een show staat zonder dat je het kan horen! Kortom een aanrader te meer om dit weekend naar Rotterdam te gaan.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Quote from: Pjotr27 on March  4, 2008, 12:12:15

Ik zelf zal er niet naar toe gaan, andere bezigdheden. :P...


kwestie van andere prioriteiten sellen ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WilcoD


reMC

Ik heb een poll toegevoegd voor diegene die naar Café Engels gaan! Waar komen jullie voor?

Je zou eigenlijk meerdere merken moeten kunnen aanvinken, maar ik weet niet hoe dat moet :)

kippekop

Ik kan even geen verdere info hierover vinden aangezien de pluimgraaff site eruit ligt: van hoe laat tot hoe laat is dit, en wat is het precieze adres?? Ben er namelijk wel bij :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen

Cafe Engels ligt tegenover Rotterdam CS. Kan niet missen... en daarnaast is het altijd op de 1ste etage van dit etablissement.
Volgens mij is het vanaf 10:00 uur...

Groet,

Bjorn

Quote from: kippekop on March 24, 2008, 14:36:37
Ik kan even geen verdere info hierover vinden aangezien de pluimgraaff site eruit ligt: van hoe laat tot hoe laat is dit, en wat is het precieze adres?? Ben er namelijk wel bij :)

kippekop

Quote from: bmateijsen on March 24, 2008, 15:02:28
Cafe Engels ligt tegenover Rotterdam CS. Kan niet missen... en daarnaast is het altijd op de 1ste etage van dit etablissement.
Volgens mij is het vanaf 10:00 uur...

Groet,

Bjorn


Ik ga met mijn bolide, dus wilde adres even weten voor navigatie :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ome subtilieco

Restaurant Engels
Groothandelsgebouw (100 meter van het station)
Stationsplein 45
3013 AK Rotterdam
tel: +31 (0)104119551

Maar ik denk dat het makelijkste parkeren/aanrijden is aan de zijde van het albeda college (Weena 743
3013 AL Rotterdam).
Dan rij je ook zo de parkeer garage onder het groothandelsgebouw in.

dre73

QuoteDan rij je ook zo de parkeer garage onder het groothandelsgebouw in.

erin wel ja,alleen eruit heb ik vorig jaar bijna een uur over gedaan ::)
ik dacht dat de garage goedkoper was als parkeren in de straat ;D
was niet zo!!!!(hollander!!)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

kippekop

Quote from: ome subtilieco on March 24, 2008, 18:38:15
Restaurant Engels
Groothandelsgebouw (100 meter van het station)
Stationsplein 45
3013 AK Rotterdam
tel: +31 (0)104119551

Maar ik denk dat het makelijkste parkeren/aanrijden is aan de zijde van het albeda college (Weena 743
3013 AL Rotterdam).
Dan rij je ook zo de parkeer garage onder het groothandelsgebouw in.


Thanks! Ik ga eerst nog even langs multifoon de nieuwe audiovector si3 serie luisteren en dan richting Pluimgraaff, heb er zin an!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Wijx wondere wereld

Quote from: dre73 on March 24, 2008, 18:42:55
erin wel ja,alleen eruit heb ik vorig jaar bijna een uur over gedaan ::)


broodkruimels strooien dan vind je de uitgang zo weer terug  O0
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

fikszo

Ik ben morgen ook van de partij...

Woon in de buurt, en vond het vorig jaar ook prima te pruimen..
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Ettepet

Tips voor mensen die morgen gaan:

Thee drinken => Boven doen.  Koffie/capachino/enz. => Beneden.

garmtz

Ben er uiteindelijk toch niet bij helaas... :-\

Remco, ik kom zeker naar de Pel demo's in mei!

advr

Quote from: reMC on March 22, 2008, 11:16:03
Ik heb een poll toegevoegd voor diegene die naar Café Engels gaan! Waar komen jullie voor?

Je zou eigenlijk meerdere merken moeten kunnen aanvinken, maar ik weet niet hoe dat moet :)

welk nummer was dat nou van Led Zeppelin :o :o

mooie demo, zeer goede keuze van muziek!

een van de beter demo's van de dag, petje af, klonk als een klok 8) 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

dre73

vandaag ook maar eens wezen kijken/luisteren....
er was naar mijn mening weinig moois te beluisteren :-\
master was voor mij de beste,de magnepans kwamen er niet best vanaf deze keer.
47labs vond ik erg matig:slecht laag en `vervormd`hoog dat was duidelijk niet mijn ding.
dan hi-hat platenspeler draaide duidelijk te langzaam :-X
na een opmerking daarover:ja dat dacht ik ook al(beetje jammer)

als ik dit zo terug lees is het wel erg negatief ;D
maar voor zulke bedragen mag je wel wat verwachten toch?

toen opera,deze luidsprekers met 50 tweeters rondom klonken wel ruimtelijk maar het laag was zeer onder de maat.
maar goed ik heb me wel prima vermaakt(volgend jaar ga ik weer ;D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

advr

Quote from: dre73 on March 30, 2008, 18:36:48
vandaag ook maar eens wezen kijken/luisteren....
er was naar mijn mening weinig moois te beluisteren :-\
master was voor mij de beste,de magnepans kwamen er niet best vanaf deze keer.
47labs vond ik erg matig:slecht laag en `vervormd`hoog dat was duidelijk niet mijn ding.
dan hi-hat platenspeler draaide duidelijk te langzaam :-X
na een opmerking daarover:ja dat dacht ik ook al(beetje jammer)


ik deel het niet, 47 Labs was erg goed, in ieder geval de zaterdag wel, niets vervormd hoog of slecht laag ::)
HiHat was niet bijster goed vond ik ook, de masters waren redelijk.
de 50 tweeters van de Callas klonken erg ruimtelijk. het laag was zaterdag erg goed, boven verwachting. natuurlijk is het geen Velodyne dd15 ;D ;D

ik heb genoten, de magnepans heb ik overgeslage. MC system was redelijk. :o

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

dre73

Quotehet laag was zaterdag erg goed, boven verwachting
ik noem een speaker die te laag is afgestemd om er diep laag uit te krijgen niet goed.
maar hij stond dan ook weer eens goed hard(zoals bijna overal)

Quote47 Labs was erg goed, in ieder geval de zaterdag wel, niets vervormd hoog of slecht laag

duidelijk een verschil van smaak ;)
of de set stond net aan(half 11)

QuoteMC system was redelijk
erg neutraal inderdaad,bijna te dun in het midden en een bandtweeter die enorm rustig was afgestemd(zonde)
wel een zeer apart design.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

aMUSEd

Hey Dre, we hebben elkaar misgelopen.. of was je vroeg weer weg?

Mijn beleving:
Master vond ik goed klinken.. hihat viel me tegen.
47labs+jmr klonk muzikaal maar stond me net te hard (en het hoog kleefde wat aan de speakers op mijn luisterpositie).
Audionote vond ik tov vorig jaar een tikkeltje tegenvallen maar ik heb er wel genoten.
mc-systems klonk ook wel aardig maar het hoog was me te tam.
Magnepan mg1.6 op vincent vond ik weinig aan.. te rustig/ingetogen maar de 20.1 op ASR klonk dan weer goed in m'n oren.
De Diapason monitoren konden mij wel bekoren.
Xanadu viel mij tegen (dun middengebied).

Overigens werd er in veel zalen weer veel standaard jazz gedraaid.. gelukkig werd er bij anderen (audionote en audiocube) meer afgewisseld.

fikszo

Ik ben ook zaterdag even langsgeweest in de middag, en voor mij was het hoogtepunt absoluut 47 labs met JMR. Vooral de speaker maakte enorme indruk op me. Onder het genot van een biertje en een praatje tot 18 uur gebleven, nadat iedereen al bijna weg was.

Overige zalen wel langsgeweest, maar verder geen enkele opstelling die me kon bekoren. Veel bekende muziek, erg veel jazz. Een Hugh Masakela in de Clofis kamer die me erg tegenviel (chario speakers).

Paar zalen waar er weinig aan licht dimmen gedaan werd, dus je in de volle glorie van een tl licht zat te kijken, wat de sfeer ook niet erg goed deed. Gelukkig ook een aantal opstellingen die daar wel aan gedacht hadden.

Ik vond het leuke van de 47labs opstelling dat er diverse muzieksoorten gedraait werden, zelfs een house plaat. En nog nooit zo'n mooie Johny Cash opname gehoord..

Al met al een leuke en gezellige middag, volgend jaar zeker weer!

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

dre73

QuoteHey Dre, we hebben elkaar misgelopen.. of was je vroeg weer weg?

he hans,ik was er om half 11 tot bij vieren,dat lijkt me lang genoeg ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

aMUSEd

Quote from: dre73 on March 30, 2008, 22:42:41
he hans,ik was er om half 11 tot bij vieren,dat lijkt me lang genoeg ;D
Dan hebben we stoelendans gedaan ;)