Wat is de beste Ipod dock mét speakers?

Started by wil, February 8, 2008, 22:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Voor in de keuken zoek ik een dockingstation voor mijn Ipod. Speakers moeten ingebouwd zijn en graag een fijn geluid (duh). Wat voor adviezen, ervaringen hebben jullie?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DJ-Foxx

#1
dacht je hiervan! ben eens wezen luister bij MM, klinkt zeer fraai ;D

SoundDock® digital music system, zwart en wit leverbaar

Docken en afspelen
Verrijk uw favoriete luisterplaats (keuken, slaapkamer, woonkamer) :D
Kan worden aangesloten op een gewoon stopcontact

http://www.sounddock.nl/index.html
http://www.bose.nl/NL/nl/home-entertainment/personal-audio/sounddock-digital-music-systems/index.jsp
http://www.bose.nl/NL/nl/home-entertainment/personal-audio/sounddock-digital-music-systems/sounddock/pricing.jsp



Audiofiel

De Klipsch iFi is erg goed (subwoofer, twee satellieten en een remote), heb ik op de slaapkamer gebruikt. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sr7000

Waarom gebruik je niet de multiroom mogelijkheid van je Marantz? Dan heb je alleen een stel leuke speakers nodig en wat speaker-kabel. Klinkt ongetwijfelt stukken beter dan elke ipod dock.
Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen een ipod-dock zouden willen hebben. Het enige voordeel van een ipod is, dat het kleiner is dan een cd. Maar dat voordeel vervalt volledig als je je ipod weer op een groot apparaat aansluit.

wil

Het SoundDock® ziet er mooi uit. Het systeem moet uit één geheel bestaan want ik wil geen kabeltjes en losse speakers in de keuken.
Klipsch heeft ook iGrooves, iemand daar ervaring mee? En hoe verhouden deze systemen zich tot de iPod Hi-Fi?

Quote from: sr7000 on February  8, 2008, 23:04:49
Waarom gebruik je niet de multiroom mogelijkheid van je Marantz? Dan heb je alleen een stel leuke speakers nodig en wat speaker-kabel. Klinkt ongetwijfelt stukken beter dan elke ipod dock.
Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen een ipod-dock zouden willen hebben. Het enige voordeel van een ipod is, dat het kleiner is dan een cd. Maar dat voordeel vervalt volledig als je je ipod weer op een groot apparaat aansluit.

Mijn Marantz heeft geen multi-room functie  ;). Bovendien is de keuken ongeveer 15 meter verwijderd van de woonkamer, en ik wil juist géén extra kabeltjes  :).

De reden waarom ik voor een iPod gekozen heb is omdat ik een kleine mediaplayer wil en dus niet met cd'tjes van de woonkamer naar de keuken wil sjouwen. Bovendien moet het systeem ook bedienbaar zijn als ik met bijv. pizzadeeg aan mijn handen zit. Dus daarom een compact systeem.



wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

HJ

Quote from: sr7000 on February  8, 2008, 23:04:49
Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen een ipod-dock zouden willen hebben. Het enige voordeel van een ipod is, dat het kleiner is dan een cd. Maar dat voordeel vervalt volledig als je je ipod weer op een groot apparaat aansluit.


wil ik nog wel s zien als je al je cd's die ik op mn ipod heb staan naast je marantz gaat stapelen :P

sr7000

Quote from: wil on February  8, 2008, 23:18:07
Het SoundDock® ziet er mooi uit. Het systeem moet uit één geheel bestaan want ik wil geen kabeltjes en losse speakers in de keuken.
Klipsch heeft ook iGrooves, iemand daar ervaring mee? En hoe verhouden deze systemen zich tot de iPod Hi-Fi?

Mijn Marantz heeft geen multi-room functie  ;). Bovendien is de keuken ongeveer 15 meter verwijderd van de woonkamer, en ik wil juist géén extra kabeltjes  :).

De reden waarom ik voor een iPod gekozen heb is omdat ik een kleine mediaplayer wil en dus niet met cd'tjes van de woonkamer naar de keuken wil sjouwen. Bovendien moet het systeem ook bedienbaar zijn als ik met bijv. pizzadeeg aan mijn handen zit. Dus daarom een compact systeem.



wil

Oeps foutje, de meeste marantz-en hebben multi-room. Ik had verder niet de specs van jouw model gecontroleerd. En 15 meter is inderdaad een behoorlijke afstand.

Maar goed: Ik heb zelf thuis vijf sets, waarvan ik eigenlijk maar eentje gebruik: de beste van het stel. Vroeger kon ik nog wel genieten van een mini-setje, maar ondertussen ben ik toch wel redelijk verslaafd aan goed geluid. Mijn plan is momenteel dus de omgekeerde weg: alle mp3-spelers en mini-sets de deur uit om budget vrij te maken voor EEN goede set.

Dus als je nog een jvc setje wil hebben die mp3's kan afspelen en die een usb aansluiting heeft voor media-spelers..... Ik heb er nog een staan die ik al tijden niet meer heb aangeraakt.

Anyways: offence intended.....

DJ-Foxx

#7
ik ben niet zo'n Bose fan, maar dat ding gaat echt knetterhard met lekker bass en zuiver als water lijkt wel. >:D
echte bose secrets, er zit ook iets van een mini subje ingebouwd, en vervormt ook totaal niet als je een tandje hoger gaat.

nu heb ik geen ipod maar sinds ik dat ding heb staan luisteren bij mm afdeling cd's ben ik wel onder de indruk, denk zelfs een ipod classic te kopen, haha.. :D

carlo

#8
Ik heb deze (Harman kardon) voor op kantoor en die bevalt prima:
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

ajbeefde

Quote from: sr7000 on February  8, 2008, 23:04:49
Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen een ipod-dock zouden willen hebben.

Voor het vakantiehuis, caravan etc...... de ultieme oplossing....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Quote from: carlo on February  9, 2008, 01:11:36
Ik heb deze (Harman kardon) voor op kantoor en die bevalt prima:


Die HK is inderdaad een hele fraaie. Mooie vormgeving en een goed geluid. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Ik vind de Geneva ook op geluidskwaliteit erg gaaf... 8)

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DJ-Foxx


qinq

#14
De Bose vond ik niet bijzonder. Een vriend had een creative playdock i-500 voor 100 euro bij ibood die ik beter vond. Hij klonk prima, en hij ging belachelijk hard voor het formaat met een royale basweergave.



TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog


PjotrrrNL

Quote from: TheSpeedSkater on February 10, 2008, 12:20:11
Is dit niets voor je?
Alleen vandaag in de aanbieding bij
http://www.1dayfly.nl/index.asp

Mooie prijs, de Kef eitjes klinken zeker niet verkeerd!


wil

Quote from: bmateijsen on February  9, 2008, 11:16:13
Ik vind de Geneva ook op geluidskwaliteit erg gaaf... 8)
Ziet er goed uit!  :o Prijs is wat aan de hoge kant, maar het oogt geweldig  8). De opmerking op hifi.nl over dat je precies in het midden moest zitten voor een goed stereobeeld klonk alsof het van een Bose-liefhebber kwam. Weet daarom niet of het geschikt is voor in de keuken, misschien wat overdone  :P.

Quote from: qinq on February 10, 2008, 00:55:51
De Bose vond ik niet bijzonder. Een vriend had een creative playdock i-500 voor 100 euro bij ibood die ik beter vond. Hij klonk prima, en hij ging belachelijk hard voor het formaat met een royale basweergave.
Hm... volumeniveau is voor mij niet een aanduiding voor kwaliteit.  :-\

Quote from: TheSpeedSkater on February 10, 2008, 12:20:11
Is dit niets voor je?
Alleen vandaag in de aanbieding bij
http://www.1dayfly.nl/index.asp
Het geeft subjectief gezien wel vertrouwen: Kef. Maar ik wil liever geen losse componenten.

Quote from: carlo on February  9, 2008, 01:11:36

Ik heb deze (Harman kardon) voor op kantoor en die bevalt prima:

"Bevalt prima", maar is het echt een aanbeveling boven het systeem van Bose of de iPod Hifi?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

qinq

Quote from: wil on February 10, 2008, 21:00:00

Hm... volumeniveau is voor mij niet een aanduiding voor kwaliteit.  :-\


Mij ook niet, maar je ziet bij veel van die setjes al dat ze beginnen het begeven als je wat harder speelt. Geluidskwaliteit had ik graag wat over gezegd, maar er werd alleen house gedraaid wat overigens prima klonk.

wil

Quote from: Audiofiel on February  9, 2008, 10:28:06
Die HK is inderdaad een hele fraaie. Mooie vormgeving en een goed geluid. :D
Vandaag de Harman Kardon Go and Play in het echt gezien. Wat een degelijk apparaat.
Ook qua prijs is de kans groot dat deze het gaat worden.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Quote from: carlo on February  9, 2008, 01:11:36
Ik heb deze (Harman kardon) voor op kantoor en die bevalt prima:
Het is deze geworden:


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

TheM@x

Ook leuk. Heb zelf de Logitech gekocht. Klinkt ook goed.

Laadt de Ipod op en de interne accu's. Ook met AB.

cftsang

Ik zag ook zo iets met een soort van zuilspeaker met bovenop een aansluiting voor een iPod. Echt gaaf, maar kan geen plaatje vinden nu.
Samsung 46A656 | Shanling CD300 | Advance Acoustics MAA705 (2x) | Advance Acoustics MPP205 | Pro-ject RPM 5 | Onix 1.8 |

road rebel



B&W Zeppelin zal ook wel goed klinken zeker? en in het echt ziet het er gaaf uit!