Kingpin

Started by J.A.F._Doorhof, February 7, 2008, 16:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

new kid in town

#75
Quote from: fFarl on May 22, 2009, 16:53:04
Hallo Lars (en personen die me zijn voorgegaan)

De oude controller zonder moeite opengekregen. Maar... waar hoort welk draadje?  :-\

Op het plaatje heb ik van boven naar beneden van de kabel naar het scherm zwart, bruin, geelgroen, blauw gemonteerd en voor de stroomvoorziening groengeel, blauw, bruin. Tenslotte voor de 12v signaal van de Epsonbeamer ook weer van boven naar beneden zwart, wit.

Met het handje de knoppen op de controller zelf geprobeerd en het scherm gaat keurig op en neer. Geen idee trouwens wat boven en onder is aan het kastje, ik monteer hem toch liggend  :P

Omdat de 12v van de controller twee aansluitingen heeft (signaal en grond) gaat het kabeltje van 2x mono naar stereo de beamer in, waarbij ik aanneem dat rood signaal is en wit grond.

Maar nou gebeurt er wat vreemds: zodra ik de 12v kabel in de beamer steek, slaat het scherm op hol: hij komt 10cm uit de houder en gaat weer 5cm omhoog, 5 omlaag, 5 omhoog, enz. Eindeloos totdat ik de draadjes fysiek lostrek.

De zwarte en bruine draadjes van controller naar scherm verwisselen omdat wellicht het signaal verkeerd om werkt bood geen soelaas. Wellicht dat er nog meer draden verwisseld moeten worden, maar met 220V durf ik niet te veel te prutsen.

Help?  :(



Hoi FFarl,

Ik heb ook gepuzzeld hoe alles aan te sluiten, maar gelukkig heeft Lars mij toen een PDF-je toegezonden.
Anders was ik er niet uitgekomen.

Het komt hier op neer (vertaald uit het engels):

De draden die naar de motor lopen worden als volgt gemonteerd:

MC-    Verbind met het bruine draad
MC+    Verbind met het zwarte draad
PE       Verbind de geel/groene draad (aarde)
N        Verbind de blauwe draad

De draden die naar de stekker worden als volgt gemonteerd:

PE       Verbind met de geel/ groene draad (aarde)
N        Verbind de blauwe draad
L        Verbind de bruine draad

De andere vier openingen (T- en T+, IR- en IR+) zijn te gebruiken voor de andere toepassingen (zie gebruiksaanwijzing).

Bij mij gaat (via triggerfunctie) het scherm naar beneden zodra ik de projector aan zet. Het scherm gaat omhoog als de projector uit gaat (afgekoeld is dus).
De a.b. van de KP300 werkt dan niet meer. Handmatig op het kastje kun je het nog wel zelf regelen.

Succes,

New kid in town

fFarl

Quote from: new kid in town on May 22, 2009, 17:31:42

Hoi FFarl,

Ik heb ook gepuzzeld hoe alles aan te sluiten, maar gelukkig heeft Lars mij toen een PDF-je toegezonden.
Anders was ik er niet uitgekomen.

Het komt hier op neer (vertaald uit het engels):

De draden die naar de motor lopen worden als volgt gemonteerd:

MC-    Verbind met het bruine draad
MC+    Verbind met het zwarte draad
PE       Verbind de geel/groene draad (aarde)
N        Verbind de blauwe draad

De draden die naar de stekker worden als volgt gemonteerd:

PE       Verbind met de geel/ groene draad (aarde)
N        Verbind de blauwe draad
L        Verbind de bruine draad

De andere vier openingen (T- en T+, IR- en IR+) zijn te gebruiken voor de andere toepassingen (zie gebruiksaanwijzing).

Bij mij gaat (via triggerfunctie) het scherm naar beneden zodra ik de projector aan zet. Het scherm gaat omhoog als de projector uit gaat (afgekoeld is dus).
De a.b. van de KP300 werkt dan niet meer. Handmatig op het kastje kun je het nog wel zelf regelen.

Succes,

New kid in town

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ben meteen gaan checken. Slechts blauw/bruin naar de stekker had ik verkeerd om, maar dat zou geen echt verschil mogen uitmaken. Toch hersteld (je weet maar nooit) en handmatig doet hij het nog steeds prima

Maar helaas, het probleem dat het scherm volcontinu 5cm op en neer gaat, bestaat nog steeds. En wel zodra ik de draad in de beamer steek. Het maakt daarbij niet uit of wit T- of T+ is en of dat de beamer aan of uit is. Zelfs met enkel T+ gebeurt dit.

Ik weet even niet meer wat te doen. Zou de controller stuk zijn? Balen, want ik had hem nou juist voor de triggeraansluiting. Als die niet werkt heb ik E100 uitgegeven om hetzelfde te hebben als ik al had. Nou ja, hij heeft een storend lampje minder...  :unhappy:
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

new kid in town

Quote from: fFarl on May 23, 2009, 11:12:29
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ben meteen gaan checken. Slechts blauw/bruin naar de stekker had ik verkeerd om, maar dat zou geen echt verschil mogen uitmaken. Toch hersteld (je weet maar nooit) en handmatig doet hij het nog steeds prima

Maar helaas, het probleem dat het scherm volcontinu 5cm op en neer gaat, bestaat nog steeds. En wel zodra ik de draad in de beamer steek. Het maakt daarbij niet uit of wit T- of T+ is en of dat de beamer aan of uit is. Zelfs met enkel T+ gebeurt dit.

Ik weet even niet meer wat te doen. Zou de controller stuk zijn? Balen, want ik had hem nou juist voor de triggeraansluiting. Als die niet werkt heb ik E100 uitgegeven om hetzelfde te hebben als ik al had. Nou ja, hij heeft een storend lampje minder...  :unhappy:

Dat is inderdaad wel vreemd.
Ik heb als trigger kabel een 10 meter lang snoer genomen van een stereo hoofdtelefoon en aan de ene kant de stekker in de projector geplugd en aan de andere kant in de controller de witte en de rode draad gemonteerd op de T- en T+. Dat werkt perfect.
Anders moet je Lars eens mailen.
Hij is altijd bereid je te helpen. Ik heb goede ervaringen met hem.

Succes.


Kingpin Screens

Beste fFarl,

Sorry dat ik je post niet eerder gezien heb, ik krijg geen meldingen van nieuwe posts en ik zit blijkbaar te weinig op het forum... Je mag me natuurlijk ook altijd rechtstreeks mailen ([email protected]).

Sowieso bedankt new kid in town voor je uitgebreide hulp en uitwerking van de handleiding! Alle handleidingen zijn ook hier te vinden:
http://www.kingpinscreens.nl/home/kingpin-screens/downloads/

Vwb je controller, je hebt geen geld uitgegeven voor iets dat niet werkt hoor, mocht er iets zijn met de controller, dan ruilen we die wel om, don't worry. Zoals je in ieder geval bij new kid hebt gelezen werkt de functionaliteit in ieder geval wel, dus we moeten even bekijken wat er dan specifiek bij jou mis gaat.

Ik ga het hoofdkantoor nu meteen even een bericht sturen met jouw probleemomschrijving en zien wat daarop terugkomt. Ik kom er asap op terug.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

Beste fFarl,

Hier de reactie vanuit Zweden:

QuoteIt sounds that he doesn´t have really good contact between the holder and the cord. The cord should be a solved cord, these fits best!

What he can do to see that everything works properly is to measure between the t+ and t- cord (he can take those away from the KP300 and just measure), it should show a constant 12 v DC from the beamer! If it doesn´t it´s something wrong in the beamer end of the cord.

But to me it sounds that the cord are not good mounted in the KP300 end!

Hopelijk kun je daar al iets mee!

Groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

fFarl

Quote from: Kingpin Screens on May 26, 2009, 19:48:55
Beste fFarl,

Hier de reactie vanuit Zweden:

Hopelijk kun je daar al iets mee!

Groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Ha Lars,

Bedankt. Geen idee wat een 'solved cord' is, maar ik zal eens bijzonder goed controleren of alles contact maakt. Een spanningsmeter, ja jee, die heb ik niet :-(
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

Kingpin Screens

Hi fFarl,

Een gesoldeerd uiteinde vd kabel. Maar til daar niet te zwaar aan. Belangrijker is te weten wat het signaal van je projector doet. Als daar spanningsverschillen in zitten dan zal het scherm daarop reageren. Het idee is namelijk als volgt, zodra het scherm spanning krijgt (van de beamer die aangaat) dan zal het scherm uitrollen. Valt de spanning weg (uitzetten van de beamer) dan rolt het scherm weer in. Dus als er spanningswisselingen vanuit de beamer komen, dan zal het scherm dus niet weten of ie nou omhoog of omlaag moet.

Succes!

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

fFarl

Quote from: new kid in town on May 23, 2009, 11:46:13
Dat is inderdaad wel vreemd.
Ik heb als trigger kabel een 10 meter lang snoer genomen van een stereo hoofdtelefoon en aan de ene kant de stekker in de projector geplugd en aan de andere kant in de controller de witte en de rode draad gemonteerd op de T- en T+. Dat werkt perfect.

Welke beamer heb jij eigenlijk? Misschien ligt het aan het merk? De controller wil 12v wisselstroom, misschien dat Epson 12v gelijkstroom levert?
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

new kid in town

Quote from: fFarl on June  1, 2009, 16:26:51
Welke beamer heb jij eigenlijk? Misschien ligt het aan het merk? De controller wil 12v wisselstroom, misschien dat Epson 12v gelijkstroom levert?

Hoi fFarl,

Ik heb de Sony VW 60.
Maar ik weet niet of dit het verschil maakt. Is je kabel wel helemaal ok?
Probeer het anders eens met een speakerkabel.
Er worden trouwens niet veel eisen gesteld aan de kabel.
Zie ook mijn post van 15 maart.

M

Is de buitenkant van het scherm ook in het zwart verkrijgbaar ipv wit?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

MartijnC

Hoi Kingpin Screens,

Ik wil volgende week de Kingpin CES240 Crown - 16:9 Electrisch CES240/16.9 gaan bestellen, maar 'k heb een vraag over de afmetingen van de tube.

Er staat:
Afmetingen B x D x H   2510 x 103 x 97 mm

Maar op een andere site heb ik breedte 2530 ook gelezen, aangezien mijn ruimte 2520mm is is het belangrijk dat hij 2510mm is!

Bij wie kan ik deze bestellen? Frank? is hij van deze site? Thanks, :headbanging:

Martijn

J.A.F._Doorhof

Hi,
Bestellen mag via [email protected] rechtstreeks naar Annewiek.
De matern kunnen we voor je navragen als er hier geen antwoord komt, mail dat er even bij dan.
Maar Kingpin kenende reageren ze hier wel :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin Screens

Hi Martijn,

Quote from: MartijnC on July 10, 2009, 09:51:40
Hoi Kingpin Screens,

Ik wil volgende week de Kingpin CES240 Crown - 16:9 Electrisch CES240/16.9 gaan bestellen, maar 'k heb een vraag over de afmetingen van de tube.

Er staat:
Afmetingen B x D x H   2510 x 103 x 97 mm

Maar op een andere site heb ik breedte 2530 ook gelezen, aangezien mijn ruimte 2520mm is is het belangrijk dat hij 2510mm is!

Bij wie kan ik deze bestellen? Frank? is hij van deze site? Thanks, :headbanging:

Martijn

De behuizing van het scherm is 2510 x 103 x 97 mm, dus dat moet geen probleem zijn voor je!

Hier staan alle specs van de CES schermen:
http://www.kingpinscreens.nl/fileadmin/template/main/pdf/product_info_crown_electric_eng_20071113.pdf

Veel plezier ermee!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

Hi Mayko,

Quote from: Mayko on June 22, 2009, 21:25:51
Is de buitenkant van het scherm ook in het zwart verkrijgbaar ipv wit?

Nee, de behuizing van het scherm is uitsluitend in het wit verkrijgbaar.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

MartijnC

Thanks!! ga hem binnenkort bestellen  :inlove: :worship:

MartijnC

Heb hem inmiddels hangen de Crown CES240 16:9!  :inlove:

Had met het installeren niet geheel goed opgelet op de handleiding waardoor ik aan het rode verstelknopje zat te draaien. Daardoor rolde hij te ver naar binnen op wat niet goed kon zijn. Daarna was ik de 'sweetspot' ook nog kwijt waardoor ik flink moest zoeken  :threadclosed: en wat gevloek en gezweet werkte het weer.
Misschien is het raadzaam om een klein verwijderbaar 'warning' stickertje over dat verstelgaatje heen te laten plakken. Zo worden toekomstige fouten van andere gebruikers uitgesloten, en schades!

Heb een klein vlekje op het scherm zitten in het midden onderaan, maar niet echt storend, maar niet echt netjes. (is vanuit de fabriek zo gekomen).  >:(

De installatie met de beugeltjes was simpel, maar ik had verwacht dat je bij muurbevestiging de onderste klemmetje ook in een railtje moest klikken, maar dat is niet zo. Hij hangt er tegenaan zeg maar.  :notify:

Mis toch een aan/uit schakelaar op het kastje en 'k vind de groene/rode led niet echt 'state-of art'  :-X De ledjes moeten precies in de gaatjes vallen wil je de sluiting dicht kunnen krijgen (gepriegel). De sluiting en plastic voelt ook chinees aan. Misschien mooi hoogglans afwerking en rubber voetjes aan de onderkant scheelt al hoop. (ook voor de koeling)  :D

De plastic zij-kappen lijken een beetje los te zitten? niet echt solide in ieder geval.

Misschien een andere kwaliteit/principe motor kiezen, deze klinkt als een zware koffiemolen  :music:

Verpakking is écht chinees, vrij karig voor zo'n prijzig scherm. Vooral als je weet dat hij met de koerier komt  :blink: :police:

Vond de verwijderbare 220v voedingskabel wel handig, die kun je veranderen voor je eigen voeding zonder dat je de garantie verliest door evt afknippen ;)

Al met al: Handige installatie, mooie poedercoat afwerking. Scherm hangt strak.

-----------------------------------------------------------------------------

Ik ben zelf grafisch ontwerper van catalogi/sites/verpakkingen/producten, vandaar mijn 'kritiek' puntjes wat misschien wel beter kan, of wat jullie kunnen verbeteren in het product. Succes! mochten er vacatures zijn ;)

PS: ik wil niemand afschrikken met bovenstaande punten. Het is een super mooi scherm met ongetwijfeld goede onderdelen! hangt strak en is handig op te hangen. Zeker het geld waard!
:clapping:

Succes Kingpin!

paulk

Hoi,
ik heb even een vraag over de blackdrops.
Er staat in dit topic dat de CES240 Crown een blackdrop van 30 cm heeft maar als ik op de site kijk is dat 10 cm en das niet genoeg voor mij.
Hebben jullie die of moet ik de EES240 ellipse bestellen die 60 cm heeft,maar geloof dat die van de achterkand uit rold.Dat kan wel maar die crown zal beter zijn

Mijn oude scherm van beamax heb ik te ver uitgerold en is los gelaten van de rol,wel een beetje gemaakt maar is wat kreupel nu erg naar maar goed nieuwe dus.


Met vriendelijke groet,
Paul.k
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

Kingpin Screens

Hi Martijn,

Quote from: MartijnC on July 23, 2009, 14:59:46
Heb hem inmiddels hangen de Crown CES240 16:9!  :inlove:
...knip...
Succes Kingpin!

Bedankt voor je feedback!
Ik weet dat het voor mannen 'not-done' is om handleidingen te lezen, dus in zoverre zou een waarschuwingssticker misschien wel handig zijn  ;D

Vwb de afstandsbediening, op de Ellipse serie is deze al vervangen door de nieuwe KP300 controllerset. Deze heeft weer een hoger afwerkingsniveau en slechts één blauw ledlampje. De knopjes op de afstandsbediening zijn van grijs rubber, geeft een meer soft-touch gevoel.

Je kritiek op de verpakking verbaast me eigenlijk wel. De schermen worden in een dikke, dubbele kartonnen verpakking geleverd, waarbij het scherm nog in een plastic zak zit en aan alle kanten rust op tempex stukken. Daarbij hebben we de buitendoos met opzet in het wit genomen, omdat uit onderzoek blijkt dat transporteurs daar voorzichtiger mee omspringen (je ziet er namelijk alles op!). Schijnt tot 40% minder schadegevallen op te leveren.

Maar goed, ik ben blij dat je overall gezien erg blij bent met het scherm. Veel plezier er mee!

En als er vacatures zijn voor industrieel ontwerpers, dan hoor je van me  :angel:

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

Hi Paul,

Quote from: paulk on July 25, 2009, 00:50:24
Hoi,
ik heb even een vraag over de blackdrops.
...knip...

We hebben je inmiddels al per email een antwoord gestuurd, maar voor de volledigheid zal ik hier het antwoord ook hier even posten:
---------
We hebben er destijds voor gekozen om eerst de schermen met de 10cm blackdrop te leveren voordat we de nieuwe met 30cm blackdrop zouden gaan leveren.
Door het succes van de Kingpin Crown hebben wij deze omschakeling al zeer snel kunnen maken. Alle CES240 schermen hebben nu een blackdrop van 30 cm.
---------

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

FireStarter

Ik heb een vraag over de Crown serie.

Ik ben van plan binnenkort een CES210 te kopen. Deze werkt met RF signalen zodat de Harmony One AB niet werkt met het Kingpin scherm.

Nu had ik al gelezen dat daar een module voor is. Nu wil ik ook graag al mijn verlichting gaan bedienen met mn harmony dus ga ik een IR <> RF converter kopen.

De Light Manager Pro.

Dit omdat deze converter communiceerd met de klikaanklikuit apparatuur. Deze converter stuurt signalen uit op 433,92 MHz. Op welke frequentie zend de RF remote van een Crown scherm zijn signalen uit?

Als dat dezelfde frequentie is dan komt het natuurlijk gewoon mooi uit in deze situatie.

Kingpin Screens

Beste FireStarter,

Quote from: FireStarter on August 14, 2009, 10:27:40
Ik ben van plan binnenkort een CES210 te kopen...
...Deze converter stuurt signalen uit op 433,92 MHz. Op welke frequentie zend de RF remote van een Crown scherm zijn signalen uit?

De afstandsbediening van de Kingpin Crown gebruikt radiofrequentie (RF 433 Mhz) met een ontvangst van maximaal 20 meter van de geïntegreerde afstandsbediening. Een andere mogelijkheid is nog om de Crown te 'upgraden' met een losse KP300 controller set. Hiermee kun je het scherm niet alleen via RF en IR aansturen, maar zou je tevens de trigger-functie kunnen gebruiken om het scherm gelijktijdig met je projector aan te sturen. Natuurlijk zou je ook een Kingpin Ellipse (EES210) kunnen nemen, daar zit deze nieuwe controller al standaard in verwerkt. De Ellipse is verkrijgbaar in 16:10 en 1:1 verhouding.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingin Screens

FireStarter

#96
Quote from: Kingpin Screens on August 14, 2009, 11:18:18
Beste FireStarter,

De afstandsbediening van de Kingpin Crown gebruikt radiofrequentie (RF 433 Mhz) met een ontvangst van maximaal 20 meter van de geïntegreerde afstandsbediening. Een andere mogelijkheid is nog om de Crown te 'upgraden' met een losse KP300 controller set. Hiermee kun je het scherm niet alleen via RF en IR aansturen, maar zou je tevens de trigger-functie kunnen gebruiken om het scherm gelijktijdig met je projector aan te sturen. Natuurlijk zou je ook een Kingpin Ellipse (EES210) kunnen nemen, daar zit deze nieuwe controller al standaard in verwerkt. De Ellipse is verkrijgbaar in 16:10 en 1:1 verhouding.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingin Screens


Beste Kingpin Screen bedankt voor je reactie,

Ik heb alleen de exacte frequentie nodig.
Je hebt namelijk 2 fequenties op 433Mhz namelijk 433,42 en 433,92.

Als het op 433,92Mhz werkt dan scheelt het me een extra apparaat aanschaffen in dit geval de KP300 module. Een ander apparaat vangt dit dan op, met dit apparaat kan ik direct ook de verlichting in huis aanspreken.

sandervg

Biedt Kingpin screens ook akoestisch transparante schermen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kingpin Screens

Beste Sander,

Quote from: sandervg on August 19, 2009, 19:38:31
Biedt Kingpin screens ook akoestisch transparante schermen?

We hebben deze helaas niet in het assortiment!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Ps. FireStarter, we zoeken e.e.a. nog even voor je uit, kom ik asap op terug!

Kingpin Screens

Beste FireStarter,

Quote from: FireStarter on August 19, 2009, 17:42:24
Ik heb alleen de exacte frequentie nodig. Je hebt namelijk 2 fequenties op 433Mhz namelijk 433,42 en 433,92.
Als het op 433,92Mhz werkt dan scheelt het me een extra apparaat aanschaffen in dit geval de KP300 module. Een ander apparaat vangt dit dan op, met dit apparaat kan ik direct ook de verlichting in huis aanspreken.

Ik heb je situatie naar ons hoofdkantoor doorgestuurd en kreeg dit als reply:

QuoteHe won´t be able to control the "old" controlbox with the Light Manager Pro, the hex codes for RF isn´t a standard code... My suggestion is to use the KP300 with IR!

Wat natuurlijk mogelijk is, is dat je in eerste instantie alleen de Kingpin CES210 koopt en zelf voor de zekerheid nog even test, mocht het dan echt niet werken, dan kun je de KP300 er later altijd nog bijnemen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes en als je nog verdere vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens