RGBs module voor H3D getest.

Started by J.A.F._Doorhof, April 20, 2003, 11:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Gisteren waren ze er dan eindelijk, de upgrades voor de H3D.

De unit is redelijk simpel en bestaat uit een nette PCB met 4x BNC, 1x S-video en een IR blaster input (of andere toepassing).

Het board wordt op de H3D interface gedrukt en neemt dan het onderliggende PCI slot in beslag (neemt geen extra IRQ).

De aansluiting kan vanaf elk RGB apparaat met een scart uitgang, ik heb een scart naar RGBHV gebruikt waarvan de H&V bij elkaar gezet worden voor een composite sync.

LET WEL OP !!!
De aansluitingen op het RGBs board zijn BNC's, zorg dus of voor omzet stukjes 75Ohm of zorg voor een scart naar BNC kabel.

Resultaten
Ik heb nooit mijn Echostar 3000 kunnen bekijken met RGB omdat geen enkele scaler (die ik heb gehad) een RGB ingang ondersteunde.
Het beste wat je dan kan kiezen is composite (S-video is vaak niet voorhanden).
En tja, dan is de beeldkwaliteit best goed, maar toch doet het allemaal wat moderig en soft aan, en zijn de kleuren of onderverzadigt of oververzadigt.
De input van de H3D is wel dermate goed met composite dat de bekende composite fouten redelijk tot volledig onderdrukt worden.

Maar goed, de RGBs connector.
Het eerste wat opvalt is de enorme rust die je in het beeld vindt. kleuren zijn VEEL duidelijker afgetekend en de verzadiging is dead on. Bij voetbal wedstrijden en auto races zijn ineens hele kleine details veel beter zichtbaar. Bij de AJAX-RJC waren zowaar zonder moeite de spelers te herkenen bij de long-shots.

Ook het verdwijnen van het lichte ringing van de composite ingang is een totale verademing, de winst die je daardoor aan detail/scherpte terug krijgt is schokkend.

De Echostar via RGB aangesloten met uitzendingen van Canal + 16/9 komt HEEL dicht in de buurt van een goede DVD transfer, waarbij DVD net nog wat meer bite en detail heeft maar daar moet je een goede setup voor bezitten.

De prijs van de upgrade bedraagt € 249,00 inclusief BTW.
Mensen met REV 5,7 H3D kunnen de unit zonder problemen plaatsen, voor de mensen met REV 4 boards dient er een kleine modificatie aangebracht te worden op de H3D, deze wordt gratis door ITC verricht.

Als extra bonus heeft het RGBs board dus nog een extra S-video ingang.
Dit brengt de totale input range op:

SDI of composite
2x S-video
Y,Pr,Pb (of 3x Composite)
RGBs (of Y,Pr,Pb of 3x Composite).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Frank ,

Heb je deze al kunnen vergelijken met een s-video uitgang op een receiver ?
Zal er theoretisch een groot verschil zitten tussen RGB en s-video ?

J.A.F._Doorhof

ENORM,

Ik gebruikte standaard composite via een enhancer omgezet naar S-video (op een zeer hoogstaand niveau) en dat was al stukken beter dan via Composite rechtstreeks de H3D in.

RGBs is een enorme vooruitgang.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview