Welk projectiedoek voor vast scherm? (high-contrast of matwit)

Started by -Freek-, February 4, 2008, 23:19:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik ben van plan om een vast scherm te maken. Mijn projector is een Mitsubishi HC4900. Het scherm gaat ongeveer 240 cm breed worden (kijkvlak) en heeft de verhouding 21:9. Welk doek raden jullie aan? Het liefst zou ik voor ongeveer 100 euro klaar zijn.

-Freek-

Ik lees dat bij een schermgrootte van 240 cm breed high-contrast af te raden is. Klopt dit? Ik heb wel meer lichtopbrengst dan normaal, omdat het een 21:9 scherm wordt en er een lens voor de beamer staat dan.

PjotrrrNL

Ik zou even met GTDesign contact opnemen voor advies, daar verkopen ze veel soorten aan de rol....

-Freek-

Quote from: PjotrrrNL on February  5, 2008, 11:53:27
Ik zou even met GTDesign contact opnemen voor advies, daar verkopen ze veel soorten aan de rol....
Ja, heb ik gedaan. Alleen krijg ik niets terug :(. Misschien morgen maar even bellen, aangezien hun high-contrast scherm rekbaar is. Heb ook al contact met Frank gehad, maar hun high-contrast scherm is niet rekbaar, waardoor ik mijn scherm moet verkleinen tot 230 cm (in plaats van 240). Opzich niet zo'n probleem hoor. En misschien is het doek van GTDesign ook niet zo veel rekbaar dat ik 240 kan halen, maar dat weet ik dus nog niet zeker :).