2 subs met SDX15

Started by tbusquet, February 4, 2008, 20:29:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

Quote from: tbusquet on February  4, 2008, 21:42:49Ik heb trouwens het gevoel dat na correctie er helemaal niet zoveel van de versterker gevraagd wordt, .....
hoe en hoeveel corrigeer je 'm nou?

Quote from: qinq on February  4, 2008, 22:03:24Je weet misschien wel dat ik ook bezig ben iets te ontwerpen voor een SDX15, en ik moet toegeven dat het verleidelijk is om voor gesloten te gaan. Maar omdat het toch echt alleen voor film is, wordt het denk ik voorlopig toch een +-200 liter basreflex ;)
moet je wel een flinke amp hebben die 2ohm aan kan..  met spoelen in serie (als je 4ohm nodig hebt) wordt Qe gehalveerd en moet je mogelijk toch een andere afstemming kiezen.  ff met LSPCAD spelen, die kan een DVC goed simuleren
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

tbusquet

Quote from: Henkjan_O on March  8, 2008, 11:18:50
hoe en hoeveel corrigeer je 'm nou?
moet je wel een flinke amp hebben die 2ohm aan kan..  met spoelen in serie (als je 4ohm nodig hebt) wordt Qe gehalveerd en moet je mogelijk toch een andere afstemming kiezen.  ff met LSPCAD spelen, die kan een DVC goed simuleren

Met een Behringer Ultracurve en de meetmicro van mijn DB-meter. 25hz op ca +2,5db en 20hz op +3db, voor de rest wat kleine correcties mbt. pieken en dalen door in room-response.

Het blijft ongelooflijk wat deze subs neer kunnen zetten, heel veel druk als het nodig is, maar altijd strak en gecontroleerd.

PM

Quote from: PM on March  7, 2008, 20:59:29
Heb je de de kasten laten spuiten of zelf gespoten / geschilderd?
Groeten, Peter

tbusquet

Quote from: PM on March  8, 2008, 13:07:16


Zelf geschilderd, gewoon met een satijn-roller en een bus zwarte Hema-verf ;)

stevieB

ehhh, off topic, maar heb je die "kasten" ernaast ook zelf gebouwt ?  ;) ;D

Zo ja, wat zijn dat voor speakers??

Gr StevieB
Under construction.....

tbusquet

Quote from: stevieB on April  6, 2008, 21:41:32
ehhh, off topic, maar heb je die "kasten" ernaast ook zelf gebouwt ?  ;) ;D

Zo ja, wat zijn dat voor speakers??

Gr StevieB


Ehhh, nee, dat zijn B&W 801's ;)

stevieB

Under construction.....

v-kevin

hallo

zeer mooie sub's heb je daar.
je zei dat je op het 3 de woont, leven er dan nog andere gezinnen
in dat huis en hebben zij er geen last van als alles aan staat  :P
ikzelf zou wel eens willen komen luisteren als dit geen probleem is.

m.v.g. kevin

slobberbone

Quote :

@ tbusquet Schreef:

Ik heb als uitgangspunt de gesloten ontwerpen genomen van CSS, daar zag het er zo uit. Idd was de uitsparing van de dwars bracing uiteindelijk niet nodig, maarja..

Duidelijk niet de juiste ontwerp ter hand genomen, want de magneet gaat gedeeltelijk door de bracing heen zie hier :

http://www.creativesound.ca/pdf/sealed-SDX15-131107.pdf