Integra DTC-9.8 (= Onkyo Pro PR-SC885P) getest in Stereophile

Started by Shorty, February 4, 2008, 17:00:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Is er al iets meer dan speculaties e.d. bekent nu de IFA voorbij is?

El Penumbra

Quote from: Fox on September  4, 2008, 12:58:34
Is er al iets meer dan speculaties e.d. bekent nu de IFA voorbij is?

Nee, voorlopig gewoon wachten tot november.


Shorty

Intussen is op de CEDIA de opvolger van de DTC-9.8 al voorgesteld: de DTC-9.9.  :P  ;D

QuoteIntegra has upgraded its DTC-9.8 pre-pro to the DTC-9.9 ($2000). The latter now includes Imaging Science Foundation's Certified Calibration Controls (ISFccc), which here provide separate high and low adjustments for red, green, and blue--for each input. The DTC-9.9 also adds THX Loudness Plus, Audyssey Dynamic Eq, and Audyssey Dynamic Volume. In case you were wondering, however, the DTC-9.8 cannot be upgraded to DTC-9.9 specs. All of these features will also be included in Integra's top two receivers, the DTR-8.9 and the DTR-9.9.

VrGr,

Bart J.

bHC

#54
Voor de geïnteresseerden hierbij twee foto's van de PR-SC886 (B) in het wild.




Op de foto's is duidelijk te zien dat het gaat om meer dan een 905 (of 906) zonder versterkers. De PR-SC886 krijgt o.a. gebalanceerde in- en uitgangen.

Leverbaar vanaf begin oktober in alle kleuren als het maar zwart is.  :)
Grappig dus dat ie o.a. hier: http://www.your-hifi.de/nachhersteller/onkyo/onkyohometheater/onkyoprsc88671vorstufenreceiver.php
in het zilver is te pre-orderen.

ShellBeach

#55
Leuk .... eindelijk een mogelijke opvolger voor mijn Integra RDC-7 !
Hopelijk is ie voor de gewone DD en DTS zonder post-processing (zoals audessey) minstens even goed als mijn eigen machine.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

ThomasK

Ik ga morgen naar mijn dealer om een nieuwe PR-SC886 af te halen. Ik houd jullie op de hoogte!

Midcall

Quote from: ThomasK on September 19, 2008, 09:43:52
Ik ga morgen naar mijn dealer om een nieuwe PR-SC886 af te halen. Ik houd jullie op de hoogte!
Prijs?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -


El Penumbra


ThomasK

#60
Quote from: El Penumbra on September 19, 2008, 19:53:36
Waar ga je hem halen? Hier blijkt hij nog niet op voorraad te zijn.

Hifi Centre Video te Nijmegen. Maar ik had hem al wel in Juni besteld :P

Helaas door drukte zaterdag is het afhalen naar a.s. Donderdag verplaatst....

El Penumbra

Quote from: ThomasK on September 21, 2008, 10:08:29
Hifi Centre Video te Nijmegen. Maar ik had hem al wel in Juni besteld :P

Helaas door drukte zaterdag is het afhalen naar a.s. Donderdag verplaatst....

Nog zo lang wachten... dan moet je het wel héél druk hebben gehad.  ;)

ShellBeach

Volgende week zat & zon is er Beeld & Geluid Gent 2008.
Importeur van Onkyo staat ook op die beurs dus voor België gaan we het ook dan weten.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Fox

Quote from: El Penumbra on September 21, 2008, 10:20:19
Nog zo lang wachten... dan moet je het wel héél druk hebben gehad.  ;)

Ik heb niets te doen maar geen PR-SC886  :(


Ik hoop voor je dat je hem echt krijgt, want hij is of staat nergens op leverbaar...

El Penumbra

Quote from: ThomasK on September 21, 2008, 10:08:29
Hifi Centre Video te Nijmegen. Maar ik had hem al wel in Juni besteld :P

Helaas door drukte zaterdag is het afhalen naar a.s. Donderdag verplaatst....

en?

ShellBeach

Vandaag de Onkyo Pro PR-SC885P beluisterd op de Klipsch Palladium series in Gent.
Best sound van de beurs ? Het systeem was retestrak, niks boomy, zeer veel detail en gecontroleerd.
De manley set van Beta Audio was ook een van de betere, maar de ruimte zuigde enorm kwa akoestiek. Volledig fout gedressed. De ruimte van de onkyo importeur was niks gedressed, gewoon een kale ruimte met twee sets.

Ter vergelijk: de lyngdorf RP-1 demo (een roomcorrector op de tapeloop van een 2x250W music fidelity) was beter zonder roomperfect dan met roomperfect. Beide hadden last van staande golven en de bas bleef boomy, met roomperfect klonk het hoog niet meer correct, alsof er detail verloren ging door de extra AD/DA stap.

De audessey room correctior in de Pro PR-SC885P aangestuurd door een media PC was daarentegen wel strak, gecontroleerd, super afgelijnd en toch zeer mooi om naar te luisteren.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

El Penumbra

Maar is de Onkyo nu ook leverbaar of heb je dat niet gevraagd?

ThomasK

Quote from: El Penumbra on September 27, 2008, 15:05:38
en?

Haha, wederom niet gelukt wegens andere afspraken. Ik ga hem vandeweek halen!

Heb je al gebeld naar Nijmegen of ze er toevallig 2 hebben?

Nooff

Sorry, maar ik vind het allemaal een sterk verhaal worden eerlijk gezegd. Als je dat ding echt zo graag wilt dan maak je tijd om hem op te halen lijkt me? Ik heb een mail gestuurd naar Onkyo Duitsland en daar is hij nog niet eens aangekomen, laat staan dat hij überhaupt al klaar is om verscheept te worden vanuit Japan.

ThomasK

Quote from: Nooff on September 28, 2008, 11:54:05
Sorry, maar ik vind het allemaal een sterk verhaal worden eerlijk gezegd. Als je dat ding echt zo graag wilt dan maak je tijd om hem op te halen lijkt me? Ik heb een mail gestuurd naar Onkyo Duitsland en daar is hij nog niet eens aangekomen, laat staan dat hij überhaupt al klaar is om verscheept te worden vanuit Japan.

Prima Joh... Ik ben aan jou geen verantwoording schuldig over mijn agenda lijkt me... Ik plaats vandeweek de foto's wel voor de andere geinteresseerden.

El Penumbra

Quote from: ThomasK on September 28, 2008, 13:19:51
Prima Joh... Ik ben aan jou geen verantwoording schuldig over mijn agenda lijkt me... Ik plaats vandeweek de foto's wel voor de andere geinteresseerden.


En die zijn er genoeg!

Nooff

Quote from: ThomasK on September 28, 2008, 13:19:51
Prima Joh... Ik ben aan jou geen verantwoording schuldig over mijn agenda lijkt me... Ik plaats vandeweek de foto's wel voor de andere geinteresseerden.


Zeker niet, maar je komt niet geloofwaardig over als je iedere keer enthousiast verteld dat je de aankoop kunt ophalen en het vervolgens niet doet.

Met foto's ben ik overtuigd. Als je camera nu maar niet stuk is vandeweek ;)

ShellBeach

Ik heb mij vergist, want het demo toestel op de beurs (in een live setup met de palladiums) was wel degelijk de Onkyo Pro PR-SC886 (audioforum had zich vergist op de website en het was erg donker in de luisterruimte). Ik weet van de importeur dat hij leverbaar is, heb namelijk er zelf eentje besteld. Hij kost in België 1799,- .
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

RvD

Bij de importeur was die 3 weken terug al te bestellen, dit heb ik toen ook gedaan maar heb nog niks gehoort van mijn dealer. Wanneer verwacht jij hem klinktbeter ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus