Integra DTC-9.8 (= Onkyo Pro PR-SC885P) getest in Stereophile

Started by Shorty, February 4, 2008, 17:00:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThomasK

Quote from: Fox on May 27, 2008, 08:27:52
Ik hoop heel echt dat de 9.8 of 885 snel leverbaar komt in de EU, want ik bestel hem gelijk.

Mijn leverancier is in elk geval zo overtuigd dat ik een spiksplinternieuwe Pioneer meekreeg ter overbrugging tot de Onkyo leverbaar is... (ik kocht ook tegelijk een aantal B&W speakers)

We zullen zien wat de IFA ons gaat brengen...

Fox


Ik denk dat uit deze link de info van een eventuele opvolger komt.

http://whathifi.com/home-cinema/archive/2008/05/22/japan-news-coming-soon-from-onkyo-more-av-receivers-163-500-blu-ray-player-and-hi-fi-and-home-cinema-systems.aspx

The joker in the pack is the PR-SC886, a preamp/processor complete with 7.1-channel balanced outputs – its spec looks a bit like that of the TX-SR875 without the power amps.

Natuurlijk is deze Japansenarkt info weer geen echte info voor de EU markt...

El Penumbra

Wat ik inmiddels begrepen heb is dat deze pre op z'n vroegst in september gaat verschijnen maar dat hij niet gelijk is aan de Integra. Ook zou het typenummer anders gaan worden.

robbiedobbie

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

ThomasK

Quote from: El Penumbra on June  6, 2008, 09:25:29
Wat ik inmiddels begrepen heb is dat deze pre op z'n vroegst in september gaat verschijnen maar dat hij niet gelijk is aan de Integra. Ook zou het typenummer anders gaan worden.

Dat ligt in lijn met wat ik al eerder meldde ;) Zoals gezegd, het is niet logisch om in europa ondersteuning voor amerikaanse radio/satelliet formaten te bouwen. Dat wordt op zijn hoogst iets voor DAB of DVB-T.

Bedankt voor de info!

p.s. de IFA is dit jaar 29-8/3-9 dus ook de release datum ligt in lijn met de opmerking, na de IFA ;)

ThomasK

Quote from: robbiedobbie on June  6, 2008, 11:10:20
de integra lijkt meer op de 905, blijkbaar

De 905 is een receiver, de SC885 (of SC886 zoals we nu verwachten in Europe) is een voorversterker. Softwarematig zou ik als leverancier zoveel mogelijk van die 905 gebruiken  ;D

robbiedobbie

Quote from: ThomasK on June  6, 2008, 11:16:57
De 905 is een receiver, de SC885 (of SC886 zoals we nu verwachten in Europe) is een voorversterker. Softwarematig zou ik als leverancier zoveel mogelijk van die 905 gebruiken  ;D

ik bedoelde ook meer de feateres zoals in de 905.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

robbiedobbie

Quote from: ThomasK on June  6, 2008, 11:13:23
Dat ligt in lijn met wat ik al eerder meldde ;) Zoals gezegd, het is niet logisch om in europa ondersteuning voor amerikaanse radio/satelliet formaten te bouwen. Dat wordt op zijn hoogst iets voor DAB of DVB-T.

Bedankt voor de info!

p.s. de IFA is dit jaar 29-8/3-9 dus ook de release datum ligt in lijn met de opmerking, na de IFA ;)

DAB zal het zeker niet worden. Is ook in duitsland naar het schijnt op sterven na dood
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Fox

Quote from: ThomasK on June  6, 2008, 11:16:57
De 905 is een receiver, de SC885 (of SC886 zoals we nu verwachten in Europe) is een voorversterker. Softwarematig zou ik als leverancier zoveel mogelijk van die 905 gebruiken  ;D

De Intrgra 9.8 is infeite een Onkyo 905 zonder versterkers en de Pro SC885 is een 9.8 met enkele aanpassingen voor Hometheater instalateurs. Als je beide handleidingen doorleest zie ook dat de ontwerpen rekening houden met de EU markt...

De SC886 lijkt volgens het Engelse bericht een Onkyo 875 zonder versterkers te worden...
Tot er officieel iets los komt blijft het dus speculeren.

ShellBeach

De Pro SC885 komt hier wel in aanmerking als toekomstige processor.
De Integra RDC7 heeft nu toch al een mooi eindje zijn diensten bewezen.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n


robbiedobbie

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Midcall

Quote from: Paulie on March 25, 2008, 14:16:26
Volgens mij is dat de versie die Midcall nu gebruikt en die is er erg blij mee. Spreek hem niet zoveel want hij is bezig de handleiding te lezen nu  ;D.

Dat zeker ja, maar er zat ook nog een huwelijk en dito reis ergens tussenin, dus niet altijd evenveel tijd gehad om dat ding goed aan de tand te voelen. Ondertussen wel genoeg ervaring opgedaan (excuus aan alle mensen die me een PM hadden gestuurd over de Onkyo en niet echt fatsoenlijk antwoord hebben gehad), kan nu wel een klein verslagje schrijven over mijn bevindingen. Ben zeer uitgebreid met dat ding in de weer geweest en kan wel concluderen dat het een erg goed apparaat is. Iets meer details hierover volgen asap.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

Quote from: Fox on June  7, 2008, 10:27:43
De Intrgra 9.8 is infeite een Onkyo 905 zonder versterkers en de Pro SC885 is een 9.8 met enkele aanpassingen voor Hometheater instalateurs. Als je beide handleidingen doorleest zie ook dat de ontwerpen rekening houden met de EU markt...

Nee, de Integra 9.8 (SC885) is geenszins een Onkyo 905 zonder versterkerdeel. De toeters en bellen mogen wellicht sterk gelijkend zijn, maar het audioprocessing deel van de 885 is beter, het enige wat gelijk lijkt te zijn is de video-processing over HDMI. Voor de rest is het een ander ontwerp en echt een veel beter apparaat dan een 905 (die al zeker niet slecht is), in een direct vergelijk (pre-outs van de 905 en de 885) blijkt de 885 twee klasses beter en daarom een echte prijskiller zonder enige concurrentie tot laat ik het voorzichtig zeggen zo'n €5000,-

Quote from: Fox on June  7, 2008, 10:27:43
De SC886 lijkt volgens het Engelse bericht een Onkyo 875 zonder versterkers te worden...
Tot er officieel iets los komt blijft het dus speculeren.
Dat zou kunnen, weet nog helemaal niets van de 886.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Fox

Quote from: Midcall on July 18, 2008, 01:19:10
Nee, de Integra 9.8 (SC885) is geenszins een Onkyo 905 zonder versterkerdeel. De toeters en bellen mogen wellicht sterk gelijkend zijn, maar het audioprocessing deel van de 885 is beter, het enige wat gelijk lijkt te zijn is de video-processing over HDMI. Voor de rest is het een ander ontwerp en echt een veel beter apparaat dan een 905 (die al zeker niet slecht is), in een direct vergelijk (pre-outs van de 905 en de 885) blijkt de 885 twee klasses beter en daarom een echte prijskiller zonder enige concurrentie tot laat ik het voorzichtig zeggen zo'n €5000,-
Dat zou kunnen, weet nog helemaal niets van de 886.

We zullen zien, maar ik ga voor de 9.9 :-)

ThomasK

Aaah, eindelijk wat meer info. Nu nog uitvinden of de software upgradable is en of er een meetmicrofoon op aangesloten kan worden. Iemand iets over RoomEX gezien?

Midcall

Software is te upgraden middels cd-r via optical input, of via een seriële kabel via pc. Microfoon is meegeleverd, audissey support aanwezig.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ThomasK

Quote from: Midcall on July 21, 2008, 00:55:23
Software is te upgraden middels cd-r via optical input, of via een seriële kabel via pc. Microfoon is meegeleverd, audissey support aanwezig.

Thnx Midcall, je bent goed op de hoogte  ;D

K405

TX-NR906 zit er ook al aan te komen, ik heb de flyer gezien afgedrukt op een A4tje mocht em alleen niet meenemen  ;) is top secret :)

http://certificates.iecee.org/cbtestcert/cbtestcert.nsf/eff34981b15cb391c12570a0004e79dd/26214f7a04d0bffdc12574650035ddc6?OpenDocument
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

El Penumbra

Dit werd op dvd.nl gepost:

Omdat Onkyo Nederland geen importeur meer heeft, en dit nu zelf gaat doen circuleren er veel geruchten rond. Voor Europa zal het e.e.a. officieel op de IFA bekent worden gemaakt.

Dit zijn de 3 pre/pro types die in het najaar naar Europa komen:
- (Onkyo) Integra DHC 9.9 (= de opvolger van de 9.8
- Onkyo Pro SC-886PR (= de opvolger van de 885)
- Onkyo PR-SR 876 (= nieuw)

El Penumbra


Nooff

Ik heb afgelopen weekend een Onkyo vertegenwoordiger gesproken. De enige details die ik momenteel los heb weten te krijgen is dat Onkyo momenteel allemaal vanuit Duitsland zal komen. Omdat HNNY (de Nederlandse importeur) er mee gestopt is, zijn de onderlinge communicaties momenteel wat stroef. Men verwacht echter dat dit in de komende twee maanden opgelost moet zijn.

Het is al een aantal jaren geleden dat we in Europa iets van Integra hebben gezien, maar Onkyo is momenteel weer bezig om ook Integra weer in Europa verkrijgbaar te krijgen. Een exacte releasedatum is niet bekend gemaakt, maar dat zal waarschijnlijk pas 2e kwartaal 2009 worden, zoals alles er nu voor staat.

De Blu-Ray speler van Onkyo is momenteel testgereed en wordt hier en daar nog getweaked d.m.v. Onkyo's eigen software. Het design staat in ieder geval vast, maar meer wilde de beste man ook niet los laten. Richtprijs van de Blu-Ray speler? Er wordt gedacht aan 7 á 800 muntjes, vergelijkbaar met de Marantz BD5003 (een lager segment instapspeler)

That's all for now

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Fox


El Penumbra

Update:

Er gaat maar 1 model komen en dat zal november worden, zeker geen september.

De prijs zal ook hoger zijn namelijk € 1.700,-.

Planning blijft nog steeds om Integra naar Europa/Nederland te halen maar daar zijn nog wat obstakels op het gebied van milieu.