Sweeney todd

Started by Erik, February 2, 2008, 15:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Vreemde film maar leuk. Meer musical dan film overigens.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

squeek

tim burton en johnny depp op hun best???

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

beunky

Briljant. Echt ronduit briljant.
Ik hoop op korte termijn een recensie te schrijven.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

PjotrrrNL

Eerste film 'waarin gezongen wordt' die ik heb uitgezeten....

Paul1967

Quote from: beunky on February 18, 2008, 00:16:14
Briljant. Echt ronduit briljant.
Ik hoop op korte termijn een recensie te schrijven.

Eens. Afgelopen Donderdag gezien en van genoten. Goeie film en wederom is Johnny Depp grandioos in zijn rol.

)p(

Inderdaad briljant! Wat een art directie!

Zelfs het zingen van Johnny was goed. Op het zingen is nogal wat kritiek geweest van liefhebbers van de theater versie...maar ik denk dat de kleinere meer naturelle stemmen voor de filmversie beter werken dan grotere stemmen die een zaal kunnen vullen.

peter

J.A.F._Doorhof

Briljant inderdaad.
Ben een grote fan van Depp en als Burton en Depp samenwerken is het genieten.
Word als hij op BD komt een directe aanschaf :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Loubega

Zingt hij nou echt zelf? Want wat ik begreep, is dat hij wel zingt tijdens het opnemen. Maar dat de uiteindelijk iemand anders het over heeft gezongen.

Wat ik laatst over hem las is dat hij vroeger in nog wat niet onverdienstelijke bandjes zat. Hij heeft o.a. in het voorprogramma van de Ramones gezeten.

J.A.F._Doorhof

Hij zingt volgens mij zelf, aan de stem te horen in ieder geval wel.
OF ze moeten iemand gehad hebben die er wel HEEL erg op lijkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Loubega

Ik ga de film binnenkort ook maar eens bekijken, kan Sjonnie altijd wel waarderen... Altijd lekker "over acteren" maar wel op een geloofwaardige manier.

PietB

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 18, 2008, 11:04:00
Hij zingt volgens mij zelf, aan de stem te horen in ieder geval wel.
OF ze moeten iemand gehad hebben die er wel HEEL erg op lijkt.

Ben ook een fan van Tim Burton/Johnny Depp

Hij zingt zelf hoor, laatst ergens een interview gelezen met Burton waarin hij dat bevestigt.
Heeft speciaal zanglessen gevolgd voor deze film.

Loubega

Ben benieuwd, ik kan de film nu niet binnenhalen, ze hebben de kabel voor mijn huis doorgehakt en daarna weer vastgeknoopt... dat werkt dus niet... geen tv internet haha gelukkig heb ik net alle seizoenen van 24 geleend, moet 1, 2 en 3 nog zien....

paul groot

Quote from: Erik on February  2, 2008, 15:00:31
Vreemde film maar leuk. Meer musical dan film overigens.

Vanavond gehuurd op blu ray en gekeken.
Inderdaad vermakelijk en de zang van Depp is helemaal zo gek nog niet.
Meer een soort horror-musical dan triller. Afijn, maakt niet uit welk etiket je er toekent.
Mooi gemaakt.

Verhaaltje volgens de videotheek als volgt;
Benjamin Barker komt door toedoen van Judge Turpin onterecht in de gevangenis. Na zijn gevangenschap zint hij op wraak en besluit een partner in zijn plan te betrekken: Miss Lovett (Helena Bonham Carter). Barker begint een kapperzaak boven de pastei winkel van Miss Lovett. Samen rekenen ze af met de vijanden en tegenstanders van Barker die nu Sweeney Todd genoemd word.


Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Hoeksel

#13
Voor de mensen net als ik, die een hekel hebben aan musicals en tot hun eigen verbazing dit kunnen hebben....Nightmare Before Christmas van ditzelfde koppel is een aanrader voor wie deze nog niet kent!

Raphie

Na 5 min uitgezet. Zingen in films kan ik echt niet hebben >:D
JBL PRX Power!

squeek

Quote from: Raphie on July 31, 2008, 08:30:35
Na 5 min uitgezet. Zingen in films kan ik echt niet hebben >:D

haha  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Lucky.L

Quote from: Raphie on July 31, 2008, 08:30:35
Na 5 min uitgezet. Zingen in films kan ik echt niet hebben >:D
Ik heb precies hetzelfde  :-X!

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Hoeksel

Quote from: Raphie on July 31, 2008, 08:30:35
Na 5 min uitgezet. Zingen in films kan ik echt niet hebben >:D

Erg jammer, want het gaat echt wel wennen! Wees een vent en probeer het nog eens  ;D

Raphie

Nee, ben niet zo'n aanhanger van Albert Verlinde achtig entertanment. Nu zeker Sweeney todd en straks Dirty Dancing of zo...... ECHT NIET!
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Heeft niets met albert verlinde achtig entertainment te maken.

Er zit een WERELD van verschil tussen de sound of music en Sweeny todd.
Sterker ik HAD een hekel aan musicals tot ik:

Moulin Rouche gezien heb en daarna ben ik een stuk opener geworden.
Maar goed ik vind dingen als Grease en hairspray ook leuk :D (voornamelijk door de 50-60's US maar goed).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

squeek

hairspray was schitterend, erg leuk om te zien.

ik vond moulin rouge de eerste keer dak em zag niet zo goed, omdat ik niet zo van het genre hou, maar na een tijdje went het wel moet k zeggen. ik vond chicago erg goed, the phantom of the opera dan weer niet zo.


ben wel erg benieuwd naar deze, een dezer eens huren.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xstream

Grappig,

Ik vond Mouling Rouge dan weer geweldig! Zo'n geweldig sfeertje en mix van muziek op originele wijze ... 1 van m'n favo films.

Hairspray was grappig, maar een beetje doelloos gevoel had ik erbij. Het deed me gewoon niet zoveel.

Chicago vond ik zo vervelend dat ik zat te twijfelen om weg te lopen tijdens de film in de Bios. Ze gebruiken duidelijk de voordelen van film niet zoals mouling rouge dat als geen ander deed. Als ik de musical wil zien dan ga ik wel naar het theater, zoals het bedoelt is, maar ga het niet zo letterlijk en "bekrompen" in beeld brengen op film ... nee, dit was geen film voor mij. Gewoon niet geloofwaardig.

Tijdje terug "Across the Universe" gezien. Hoewel het "moulin rouge" gevoel erg hoog was en me tegen stond in het begin was de 2e helft van de film zeer interessant.

Maand terug "Once" gekeken. Ge-wel-dig-e film! Niet echt musical musical, maar wel veel muziek en heel simpel en oprecht, maar o zo interessant.

En over muziek gesproken, ik vond "Control" een geweldige film. Een verfilming van Ian Curtis, lead zanger van Joy Division. Erg mooi in beeld gebracht (NL Regisseur overigens - Anton Corbijn). Het gaat echter niet zozeer over de band, maar meer over de persoon Ian Curtis.

Om on-topic te komen, Sweeney vond ik ook erg vermakelijk in een rare, zieke manier. Origineel en leuk, met leuke acteurs.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Once is inderdaad erg leuk alleen wat beperkt qua songs, beetje teveel herhaling.
Wil je echt wat heel gaafs zien pak dan bv RENT (verfilming) ik was daar danig van onder de indruk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"