UPC Extreme naar 24mbit

Started by Jeroen V, February 1, 2008, 14:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeroen V

Kreeg net een leuke verrassing van UPC, op 5 februari wordt de snelheid van 20/2mbit verhoogd naar 24/2.5mbit....

Niet nodig, is meer dan snel zat, maar toch altijd leuk :)

spotmatic

De techniek is er al klaar voor, maar wanneer kan ik nu legaal de allerlaatste DVD's downloaden??? Dat duurt maar 20 minuten, het kost me al meer tijd om naar de videotheek te gaan (wie doet dat nu nog tegenwoordig?)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jaco

Wordt tijd voor die 60 euro per maand..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jeroen V

Quote from: spotmatic on February  1, 2008, 15:04:33
De techniek is er al klaar voor, maar wanneer kan ik nu legaal de allerlaatste DVD's downloaden??? Dat duurt maar 20 minuten, het kost me al meer tijd om naar de videotheek te gaan (wie doet dat nu nog tegenwoordig?)

Tsja, das de eeuwige discussie..... Wettelijke gezien is downloaden in Nederland van filmmateriaal legaal, maar helaas is het businessmodel van de 'Big Four' er totaal niet op aangepast.... Dus hoe zinvol deze upgrade van UPC is kan je je afvragen.

Jan Frederik

Heb dan weliswaar geen UPC, maar @Home (20 mbit).

ISO's van een willekeurige linux distro bijv brand ik niet op DVD maar download ik van het internet. Of ik doe een netwerkinstallatie en gebruik daarbij het internet als NFS share. Lang leve het internet als opslagmedium (Vroeger, in de tijd van UUCP en modems kon je met een beetje goed uitkienen het 'internet' al gebruiken voor opslag, kwestie van de data rond blijven pompen via verschillende routes).

Kortom, hoewel veel mensen de snelle verbindingen gebruiken voor het downloaden van beeldmateriaal zijn er legio andere mogelijkheden denkbaar waarbij een snelle verbinding wel zo makkelijk is.

Raphie

ook lachen: kreeg ik vandaag een DVD hoesje van UPC met een lege DVD-R als promotie voor de verhoging naar 24Mbit :-)

Staat op de achterkant: voor het branden van uw vers gedownloade muziek en films  ;D :-X  :P  ::)
JBL PRX Power!

jaco

Quote from: Raphie on February  1, 2008, 20:33:20
ook lachen: kreeg ik vandaag een DVD hoesje van UPC met een lege DVD-R als promotie voor de verhoging naar 24Mbit :-)

Staat op de achterkant: voor het branden van uw vers gedownloade muziek en films  ;D :-X  :P  ::)
Moet je wel een re-encode downloaden, anders past het niet :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik

Quote from: Raphie on February  1, 2008, 20:33:20
ook lachen: kreeg ik vandaag een DVD hoesje van UPC met een lege DVD-R als promotie voor de verhoging naar 24Mbit :-)

Staat op de achterkant: voor het branden van uw vers gedownloade muziek en films  ;D :-X  :P  ::)
dvd is toch achterhaald, past wel bij upc ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen V

Quote from: Raphie on February  1, 2008, 20:33:20
ook lachen: kreeg ik vandaag een DVD hoesje van UPC met een lege DVD-R als promotie voor de verhoging naar 24Mbit :-)

Staat op de achterkant: voor het branden van uw vers gedownloade muziek en films  ;D :-X  :P  ::)
Precies, die had ik ook in de bus.... Vond het wel een ludieke actie....

squeek

ik vraag me af wanneer ze in belgie iets gaan doen aan internetsnelheid?!! denk dat wij echt nog in de stoneage zitten. het is hier eerder al in het nieuws geweest dat internet in belgie het duurst is van alle landen rondom ons en slechtste verbinding heeft. afpersers. toch één voordeel dat jullie nederlanders hebben  >:D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Ja, als ik naar de rest in belgie kijk maximaal 53% belasting (52% NL)
Geen BPM (42% NL)
max 120 euro bijtelling voor prive gebruik auto (NL 25% van de aanschafwaarde bij je inkomen optellen, waarover je dan weer 52% betaald)

Jullie Belgen hebben ABSOLUUT niks te klagen
JBL PRX Power!

jaco

Ook hier de DVD-R op de mat.
Ben maar vast begonnen met downloaden  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

haha, het is nu al 24 mbit/s hier !

2.8 Mbyte/sec download nu.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

JBL PRX Power!

jowi

Hier nog niet (R'dam) nog niet eens de helft :(

Erik

effe rebooten van modem proberen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

jaco

Quote from: jowi on February  4, 2008, 18:21:45
Hier nog niet (R'dam) nog niet eens de helft :(
Hangt bij mij ook sterk van het tijdstip af. Zakt nu ook weer weg, maar s'avonds laat en s'nachts is het een recht lijntje op de max snelheid.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

jowi

Nou gaat al beter hier. Wel grote verschillen tussen speedtest.nl en speedtest.net:


Dirc

Hmmm,

Dit is kabel. Jammer dat ik vast zit aan @home dan.

Quote
UPC Internet Extreme is op uw adres helaas niet beschikbaarU wilt een product of totaalpakket bestellen dat UPC op uw adres (nog) niet kan leveren.

UPC Mobile is wel op uw adres beschikbaar.
Supergoedkoop bellen? Dat kan met UPC Mobile prepaid.

Beltegoedkaarten van UPC Mobile zijn verkrijgbaar op duizenden adressen in heel Nederland. Niets houdt u tegen om flink te besparen op uw mobiele telefoonkosten!


Raphie

Surfen gaat ook echt stukken sneller, echt blij mee  O0
JBL PRX Power!

Sk

Is het trouwens verplicht om de stroom van het modem te halen? of gaat dit uiteindelijk vanzelf naar die 24 Mbit?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

JvD.

Quote from: Sk on February  5, 2008, 20:42:19
Is het trouwens verplicht om de stroom van het modem te halen? of gaat dit uiteindelijk vanzelf naar die 24 Mbit?
Ik zit bij @Home en heb een paar dagen geleden ook snelheidsverhoging gekregen (van 8 Mbit naar 12 Mbit, mij hoor je niet klagen :D) en de spanning hoefde er hier niet af. De snelheidsverhoging was zelfs eerder doorgevoerd dan beloofd, het zou halverwege deze maand gebeuren ;).
Als het regent in mei, is april voorbij...

Sk

#24
Hey warempel ik test het net via speedtest.net en kwam net uit op 23.400 (server amsterdam) Doe ik daarna naar groningen haal ik gewoon 19 Mbit. Doe ik daarna weer naar Amsterdam dan zit ik op de 21 Mbit. En met nieuwsgroepen zit ik gewoon op de 2400 KBps. Het werkt dus maar half tot nu toe.

Wow websites openen gaat erg snel nu   :D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9