Woofer magnetisch afschermen?

Started by NielsLu, February 1, 2008, 14:33:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Ik heb een zelfbouwsubwoofer met SVS db12.2 woofer (zie topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62139.msg963843#msg963843). De woofer maakt een behoorlijke kleurvlek op mijn tv als ik subwoofer zo draai als ik hem zou willen hebben staan. Zijn er voor dit formaat woofers wel afschermkits leverbaar?

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

misschien een lcd kopen, die hebben er geen last van ;D

NielsLu

Quote from: RA SUBS on February  1, 2008, 14:50:09
misschien een lcd kopen, die hebben er geen last van ;D

Ik zocht eigenlijk een goedkopere oplossing ::). LDC of plasma wil ik kopen als we gaan samenwonen ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

was toch een goed excuus, maar misschien de sub iets verder vd tv vandaan plaatsen
er zijn afscherm setjes te koop van bv Vifa/Seas, maar ik denk dat de magneet van de SVS woofer een stuk groter is

NielsLu

Quote from: RA SUBS on February  1, 2008, 15:23:46
was toch een goed excuus, maar misschien de sub iets verder vd tv vandaan plaatsen
er zijn afscherm setjes te koop van bv Vifa/Seas, maar ik denk dat de magneet van de SVS woofer een stuk groter is

Verder weg plaatsen is in mijn slaapkamer helaas niet mogelijk. Plaatsing is overigens sowieso een probleem, maar dat terzijde. Hoe kun je het best zien welke set past, gewoon de maten van de magneet opmeten?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

ik weet dat er ook afscherm sets bestaan voor de peerless xls10, maar de magneet vd svs woofer is dubbel uitgevoerd, als ik naar die van de PB10 woofer kijk tenminste

Henkjan_O

ff je magneet opmeten en bellen met bv Speaker&Co (of vergelijkbare toko bij je in de buurt).  die hebben zoals genoemd afschermsets van Visaton, IT, etc.   volgens metingen van de Hobby Hifi blijven de T/S parameters vrijwel gelijk als je een contramagneet en een schermkap gebruikt.  met alleen contramagneet was er wel verandering in de parameters te zien.

heb ik ook gedaan voor m'n MDS08 subje dat vlak naast de TV staat.  contramagneet er op gelijmd met 2 componentenlijm (de goede kant op moteren: zo dat als je de magneet dichter bij de woofer magneet brengt dat je eerst een weerstand voelt en dan op t laatst trekt-ie aan), idem afschermkap (plaats afstandhouders aan de buitenkant van de magneten zodat de kap netjes gecentreerd blijft tijdens de montage), en klaar.  verrassend hoe goed dat werkt, ik kon de woof bijna tegen de TV aanhouden zonder verkleuring.  en opletten dat als je woof een ademgat in de poolplaat heeft, dat er in de schermkap ook een gat zit!
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)