Probleem met brander

Started by Timo, April 18, 2003, 16:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timo

Moie,

Ik heb een probleem met mijn Plexwriter (PX W4824A). Hij weigert (ineens) te branden. Nu heb ik de laatste firmware gedownload, andere cdr's geprobeerd,  maar nog steeds geen resultaat.

Als ik er een lege cdr in de brander leg dan begint er gelijk een programma (Nero) op te starten om een cd te branden. Echter dan weigert hij ook te branden. Er komt dan een fout melding "power calibration failed".
Doe ik er een gewone bijv. spel cd-rom in, dan herkend de brander de cd-rom helemaal  niet. Ook als ik dan de bestanden op de cd-rom probeer te openen dan krijg/zie ik er geen bestanden op.

Mijn vraag: Hoe komt dit en (belangrijker) hoe kan ik het oplossen?

Ik draai met XP home.


Groeten
Timo


J.A.F._Doorhof

Hi,

Probeer hem even in een andere PC.
Als hij het daar wel doet, schakel dan even een HDD uit (powerconnector los en IDE kabel) en kijk of hij het dan doet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Timo

Hoi,

Helaas heb ik niet een andere computer waar die in kan (als ik hem er al uit krijg). Ik zal morgen de kast losmaken en eerst maar eens rustig kijken wat er allemaal in zit.

Wat is trouwens een HDD ?  Ja, ik ben geen deskundige op dat gebied.

Groeten
Timo  

Timo

Moie,

HDD is zeker de harde schijf? Zo ja als ik die dan loskoppel doet de computer het dan wel ??? Ik heb er maar een inzitten.
Of bedoel je heel iets anders?

Groeten
Timo

J.A.F._Doorhof

Als je er maar één in hebt zitten zou ik het niet doen inderdaad.
HEEL soms wil een plextor wel eens zo een fout geven als de voeding niet helemaal toereikend is, maar als je maar 1 HDD hebt dan kan dit haast niet het probleem zijn.

Wat je nog kunt doen is een bootflop maken met CD ondersteuning en kijken of je brander dan wel bereikbaar is, anders toch garantie claimen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr. Anderson

Staat je master/slave jumper wel goed?

mvrgr