apple vraagje

Started by astrobart, February 1, 2008, 08:01:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

Hallo, ik wil mijn muziek hobby weer eens gaan oppakken, dwz zwaar qbase en native instruments plugins misbruiken, en ook met de computer zang , en instrumenten opnemen en bewerken en afmonteren.  (protools)(digidisign).

Voorheen deed ik dit op een PC, maar dat geeft toch problemen  ;D.

Vandaar dat ik graag eens een mac wil proberen, maar ik heb geen enkel idee hoe ik de spec's moet lezen van zo'n ding.

Ik zat te denken aan een 2de handsje van marktplaats of zo, om eens mee te beginnen.

spec req voor Native instr Mac OSX 10.4.x, G4 1.4 GHz or Intel® Core™ Duo 1.66 GHz, 1 GB RAM RAM

Maar dit is dan wel minimaal denk ik.

uiteraard wil ik ook wel gewoon een leuke machine waar ik een beetje mee kan klooien anno 2008



Nosoforos

#1
Ik zou geen pre- Intel meer nemen. Dus geen G4'tjes of G5'jes. Als je er de komende tijd een beetje leuk mee wil werken zou ik gewoon een Intel nemen.
Als je lekker wil werken met muziek zou ik ook gaan voor minimaal 2 GB RAM. Afhankelijk van hoe flexibel je verder wil zijn of hoe krachtig de machine moet zijn, zou je kunnen denken aan eventueel een mac mini of een iMac. Als je wil kunnen uitbreiden een Mac Pro, maar das weer een andere cup of tea natuurlijk, prijstechnisch.

Mitch--

Quote from: Nosoforos on February  1, 2008, 11:09:04
Ik zou geen pre- Intel meer nemen. Dus geen G4'tjes of G5'jes. Als je er de komende tijd een beetje leuk mee wil werken zou ik gewoon een Intel nemen.
Als je lekker wil werken met muziek zou ik ook gaan voor minimaal 2 GB RAM. Afhankelijk van hoe flexibel je verder wil zijn of hoe krachtig de machine moet zijn, zou je kunnen denken aan eventueel een mac mini of een iMac. Als je wil kunnen uitbreiden een Mac Pro, maar das weer een andere cup of tea natuurlijk, prijstechnisch.

Ik zou voor muziek bewerking met qbase misschien wel voor de minimaal 4 gig intern gaan, qbase is wel een pittig zwaar programma, een macpro is natuurlijk het mooiste voor dit soort toepassingen, als je wil beginnen, misschien een macbook pro met grote externe schijf voor je bronnen en een 23 inch flatscreen erbij nemen, zo zou ik beginnen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Raphie

Heren, Het is geen Qbase, maar Cubase (VST) en tegenwoordig NUENDO  ;)

www.steinberg.net  ;D
JBL PRX Power!

astrobart

Quote from: Raphie on February  5, 2008, 09:37:59
Heren, Het is geen Qbase, maar Cubase (VST) en tegenwoordig NUENDO  ;)

www.steinberg.net  ;D
ja das waar, ik schrijf het echt altijd fout ;D

Mitch--

Quote from: Raphie on February  5, 2008, 09:37:59
Heren, Het is geen Qbase, maar Cubase (VST) en tegenwoordig NUENDO  ;)

www.steinberg.net  ;D

Hahah jah idd, Qbase is zo`n keihard hardcore feest in duitsland ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

astrobart

Quote from: Mitch-- on February  5, 2008, 09:28:13
Ik zou voor muziek bewerking met qbase misschien wel voor de minimaal 4 gig intern gaan, qbase is wel een pittig zwaar programma, een macpro is natuurlijk het mooiste voor dit soort toepassingen, als je wil beginnen, misschien een macbook pro met grote externe schijf voor je bronnen en een 23 inch flatscreen erbij nemen, zo zou ik beginnen ;)

hmm dat klinkt idd erg  O0

ik krijg er nu al zin in.
Je kan beter meteen goed van start gaan dan weer te moeten stoppen omdat je spullen niet voldoende zijn voor de toepassiingen.

Mitch--

Quote from: astrobart on February  5, 2008, 14:55:38
hmm dat klinkt idd erg  O0

ik krijg er nu al zin in.
Je kan beter meteen goed van start gaan dan weer te moeten stoppen omdat je spullen niet voldoende zijn voor de toepassiingen.


Mee eens O0
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

goofyboy1

cubase?
waarom niet logic studio pro?
Ik heb een opleiding gedaan mbo geluidstechnicus/producer in utrecht soundeducation.
goede opleiding voor weinig.

maar hier merkte ik algauw dat logic toch praktischer is.
cubase liep ook vaak vast in de lessen.

m v g joost


astrobart

klopt logic is veel handiger, en ben er ook mee bezig nu :inlove:

Erik

Logic hoor je inderdaad veel goede dingen over
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill