Leuke Meet & Greet!!!! Een avondje bij GT Design......

Started by LittleNinja, January 31, 2008, 19:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sj0er-D

Quote from: Audiofiel on February 10, 2008, 23:18:00
Nou, kom maar op met de mooie verhalen! :D :D
precies! nu verwachten we wel even een superverslag :)

DJ-Foxx

#27
vanuit de jacuzzi met een sigaar??  >:D

LittleNinja

De meet&greet was inderdaad bij GT!!!!  8)

Helaas ontbreekt het me nu even aan tijd om het verhaal achter te laten.. Ook gisteravond toen ik thuis arriveerde na middernacht had ik niet meer voldoende energie om nog even "los" te gaan. Wat een rit... in totaal 400 kilometer afgelegd voor deze meet&greet!! Het was het dubbel en dwars waard!!! Maar daarover later dus meer.....

Ge, bedankt voor de gastvrijheid en de gezelligheid. Wij vonden het een zeer geslaagde avond!  8)

Gegroet,
LittleNinja

O0
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Hoi,


Hier even snel voordat ik op vakantie ga.

Nogmaals bedankt Ge voor het warme welkom en jullie gastvrijheid. ;)

ps.
Ik zou er nog maar een paar nachtjes over slapen voordat je een beslissing neemt want het beeld is RETE GOED!!! ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on February 11, 2008, 08:32:05
Hier even snel voordat ik op vakantie ga.

Ga je nou alweer op vakantie .. ts ts ts  ;) Dat gaat toch allemaal ten koste van je HT budget  ;D

FIJNE vakantie!!  :)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

LittleNinja

#32
Goed.. Daar gaan we dan.  :P

Al vorig jaar mocht ik een PM-etje ontvangen van Reza waarin hij schreef over zijn plan. Het plan omvatte een bezoek aan één van de beroemdste HT forumleden in ons midden.. Gé ( GTDesign voor de lezers met een geringere forum historie ).  8)

Uit puur enthousiasme opperde Reza dat ik hem zou vergezellen in zijn reis. Wie zou hier nou "nee" op antwoorden??  ::) Helaas waren Reza en ik niet de enige partijen in deze kwestie en dus moest de zaak nog voorgelegd worden aan de meester zelf. Gé bleek geen bezwaren te hebben op onze komst.  8) Dat beloofde veel goeds.

Helaas door omstandigheden zoals drukte in het gezin, een nieuwe baan, feestdagen, enzovoort, enzovoort vlogen de maanden voorbij. In januari mailde Reza me wederom en herinnerde me aan de al eerder gesmede plannen. Ook dit keer zou het moeilijk uitkomen wat de planning betreft, echter na beperkt heen-en-weer mailen bleek er één datum voor iedereen prettig te vallen.... 10 februari 2008 stond genoteerd.  :o

Op de bewuste dag stapte ik vol goede moed in de wagen, een huis met visite achterlatend.  ::) De reis van een krappe 200 kilometer kon beginnen. De route voerde mij langs het welbekende "Infinity paleis" van initiatiefnemer Reza. De immer vrolijke kerel bezette de passagierszetel. De navigatie lady even gekieteld en op naar de zonsondergang!  :P Ondanks de betrekkelijk forse afstand viel het overbruggen ervan enorm mee! Zoals elke reis die "de R" en ik ondernemen beppen we de hele reis over HT, vrouwen en auto's. De tijd en de kilometers vliegen voorbij...  ;D

Eenmaal aangekomen nabij het heiligdom plaatsen we de auto op een parkeergelegenheid. Tijdens de laatste meters te voet begint de individualisering al op te vallen. De deurposten van pand wat we naderen stralen een luxe landelijkheid uit. Bij de andere woningen ontbreekt het.... Het werk van Gé.  ^-^

Na het aanbellen wordt de deur geopend en staan er twee "kleintjes" die zich niet eens af lijken te vragen wie die vreemden zijn... Het is duidelijk dat we niet de eerste vreemden zijn die een bezoek brengen aan de woning. We worden door iedereen van harte welkom geheten.  :D Uiteraard kijken we even rond en zien we een huis dat ingericht is onder de invloed van iemand met twee rechterhanden. De stijl is heel anders dan ik gewend ben maar eerlijk is eerlijk... het is op een vakkundige, luxe en sierlijke manier geïntegreerd! Het heeft een onmiskenbare landelijke charme. Maar we komen niet voor de inrichting dus begeven we ons richting de HT woonruimte.  ::)

De elektrostaten zijn groot en imponerend. De 50" (?) Pioneer welke er tussen gepositioneerd is lijkt er bijna klein door! ( bijna.....  :P )

Het is bijzonder te noemen dat Gé het geluid laat verzorgen door een relatief eenvoudige Sony versterker. Maar het geluid dat de Sony de kamer in weet te brengen is verbazingwekkend!!! Reza en ik hadden beiden het idee dat dergelijke elektrostaten een flinke hoeveelheid vermogen vereisten, maar dat blijkt enorm mee te vallen. De Sony heeft ruim voldoende power om een overweldigende hoeveelheid helder en krachtig geluid te produceren!!  :o

De Pio doet op dat moment zijn werk al en Discovery HD verlicht de kamer. Het beeld is opvallend scherp en ook de kleuren zijn indrukwekkend. Hoe oneerbiedig het ook moge klinken... ook voor de Pio hebben we de reis niet gemaakt. Het hoogste doel, naast de ontmoeting met Gé, is de forse JVC HD100 die dreigend als een "Big Bertha" ( Howitzer ) over het huis lijkt te regeren....  >:D

Gé hanteert de Pronto waardoor overal de verlichting zich dimt, het prachtige Varivision scherm zich ten tonele brengt en de JVC tot leven geroepen wordt. Het feest kan beginnen.  ;)

Het scherm wordt middels de pronto op de juiste verhoudingen gebracht ( Wat een verschil maakt dat in het kijken van films! ). Die Pronto is geprogrammeerd om nagenoeg het hele huis te bedienen. Uiteraard is de verlichting van het hele huis erop aangesloten, maar ook de thermostaat, de buitenverlichting en alles, maar dan ook alles wat zich in het HT heeft genesteld wordt gedwongen te luisteren naar het apparaat... Ja, zelfs de PS3!!  ^-^

Het enige wat nog niet gelukt is, is de ietwat irritante buitenverlichting van de overbuurman hiermee te ontslaan van zijn taken. Omdat Gé een heel sociaal ingesteld persoon is, slaat hij het aanbod af om de lamp even handmatig te laten ontkoppelen...  >:D

De Toshiba HD DVD en de JVC speler mogen hun kunsten vertonen. In eerste instantie schotelt onze gastheer wat SD materiaal voor, maar al snel schakelen we over op het echte werk. Even uit het hoofd beweer ik dat King Kong de eerste is die de revu passeert. Ik heb de film nooit gekeken omdat het mij simpelweg niet leek te boeien.  :-[ Nu ik wat heb geproefd van de film zal ik hem zeker eens in de speler duwen. Helaas met de wetenschap dat het beeld in geen velden of wegen te vergelijken zal zijn.... Want WAT EEN BEELD GEEFT DIE JVC IN FULL HD!!!!  :o De scherpte en de diepte van het beeld is zo sterk dat je bij geconcentreerd kijken werkelijk het idee hebt dat er diepte ontstaat op het vlakke scherm. Een betrokken beleving is werkelijk mogelijk. Ook andere content die wordt gedraaid legt mij het zwijgen op.  :)Wat is dit toch heerlijk kijken!!!

Een speerpunt van deze projector lijkt ook de kracht in de zwartwaarden. Mijn verzoek was onder andere om de nachtelijke achtervolgings- & schietscene in "Swordfish" af te spelen. Zelf heb ik een Sony LCD welke sinds de calibratie zeker niet verkeerd presteert op het gebied van zwartwaarden, maar wat de JVC op het helder witte scherm weet te detailleren is onbeschrijvelijk veel beter!  :o  :o Zelfs in de donkerste fragmenten blijven details helder en zichtbaar zonder naar het grijs te neigen.  8)

Ook de PS3 moet even uit zijn slaap ontwaken om het op te nemen tegen het HD DVD geweld. Ondanks de kleine "startproblemen" ( niets ernstigs, echter wilde het signaal niet meteen het witte doek niet bereiken  ??? ) blijkt ook de BD een heftig scherp en dynamisch lijnenspel te vertolken. Echt onderscheidende punten van deze twee aartsrivalen kan ik niet vinden. De kwaliteiten van beide formaten zijn duidelijk!! Men maakt uiteindelijk een keuze voor HD... welk pad naar HD wordt gekozen is individueel verklaarbaar als men zo ver wenst te gaan.  ;)

Met beeldkwaliteit van deze hoogte wordt je dusdanig meegenomen op een virtuele reis dat je zelfs met een "simpel geluidssetje" van een paar tientjes nog vol zou kunnen genieten van de op dat moment gespeelde film...  :-*

Bij Reza heb ik al tweemaal eerder hoogwaardige kwaliteit HD op het grote scherm kunnen aanschouwen. Is er verschil tussen HD en full HD? Ja, zonder twijfel. Echter gezien mijn budget is dat het ( mij ) nu nog niet waard. Zou het verschil makkelijk(er) te overbruggen zijn, zou er niet veel twijfel zijn en gaat men voor goud. In mijn beleving is HD geen zilver maar zilver-goud. Je hebt altijd baas boven baas.  ;D

Gé zelf blijft er nuchter onder. Ondanks alle complimenten voor zijn werk, zijn huis en zijn installatie blijft hij bescheiden vanaf het begin tot aan het einde.  O0

Langzaam maar zeker maken we aanstalten om te beginnen aan de terugreis. Een beetje weemoedig gevoel overheerst vanwege het besef dat ik me beeldtechnisch weer terug naar "start" zal begeven.  :'(  :D

Het werd een terugreis waarin we de gehele avond in woorden nog eens naspelen. Een spectaculaire ontmoeting met Gé en met full HD.  8)

Bedankt Gé! Bedankt Reza!


8)  8)  8)  8)  8)  8)  8)  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Audiofiel

Leuk verhaal om te lezen, lekker luchtig en doorspekt met humor! :D

Vraag me wel af welke Sony dat nu was die Gé zijn ESL's (ML toch?) tot leven brachten... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LittleNinja

Quote from: Audiofiel on February 13, 2008, 07:58:04
Leuk verhaal om te lezen, lekker luchtig en doorspekt met humor! :D

Vraag me wel af welke Sony dat nu was die Gé zijn ESL's (ML toch?) tot leven brachten... ::)

Dank je.  :)

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het typenummer niet in me opgenomen heb...  :-[
Wellicht komt Gé hier nog op terug.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

GTDesign

Een journalist zou het niet beter hebben kunnen omschrijven. leuk verhaal LittleNinja.

Het geluid wordt overigens verzorgt door de Sony STR-DB1080.

LittleNinja

Quote from: GTDesign on February 13, 2008, 09:21:47
Een journalist zou het niet beter hebben kunnen omschrijven. leuk verhaal LittleNinja.

Het geluid wordt overigens verzorgt door de Sony STR-DB1080.

Bedankt voor de snelle respons Gé!! Het was ook een leuke avond!!   :D

Moet jij trouwens niet de kelder in??  :P  ;)


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sj0er-D

Quote from: GTDesign on February 13, 2008, 09:21:47
Een journalist zou het niet beter hebben kunnen omschrijven. leuk verhaal LittleNinja.

Het geluid wordt overigens verzorgt door de Sony STR-DB1080.
ik denk dat je gewoon alles 1080 wilde hebben? ;)

Audiofiel

Quote from: GTDesign on February 13, 2008, 09:21:47
Het geluid wordt overigens verzorgt door de Sony STR-DB1080.

Op het gebied van geluid valt er dan nog een hoop te verdienen met betere versterking. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

LittleNinja

#40
Quote from: Audiofiel on February 13, 2008, 10:18:12
Op het gebied van geluid valt er dan nog een hoop te verdienen met betere versterking. ;)

Altijd... Maar de prioriteit voor Gé ligt op het beeld. Het geluid is zonder twijfel indrukwekkend te noemen. Reza zal zijn visie daarop ook nog wel geven wanneer hij terug is van zijn "vakantie".

( Ik spreek voor mijn beurt, maar we hebben dit daar ook besproken.  ;) )

Quote from: molle on February 13, 2008, 11:05:29
Leukl verhaal hoor O0

Thanx Sven.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Quote from: GTDesign on February 13, 2008, 09:21:47
Een journalist zou het niet beter hebben kunnen omschrijven.

Een goeie editor daarentegen...  >:D ;D ;).

LittleNinja

Quote from: donaldk on February 13, 2008, 17:33:57
Een goeie editor daarentegen...  >:D ;D ;).

Er zal vast wat loos zijn met het verhaal.. maar het draait in dit geval om de inhoud. Niet de vorm.  :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Audiofiel

Quote from: LittleNinja on February 13, 2008, 11:33:28
Altijd... Maar de prioriteit voor Gé ligt op het beeld.

Dat begrijp ik goed. Bij mij is het precies andersom.
Ik denk dat iedereen zijn eigen balans heeft tussen beeld en geluid wat de prioriteit betreft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reza

Hoi,


Eg leuk verhaal Dennis. Ik heb er eigenlijk helemaal niets aan toe te voegen want alles wat je zegt klopt als een bus :D
Je hebt er wel weer een kunst werk van gemaakt en das leuk. Schrijven gaat je goed af, dus als ik naar een Forum lid ga zal je voortaan mee moeten om alles te verwoorden ;)








Quote from: riwi on February 12, 2008, 18:38:47
Ga je nou alweer op vakantie .. ts ts ts  ;) Dat gaat toch allemaal ten koste van je HT budget  ;D




Jij onthoud ook alles ;)



Quote from: molle on February 12, 2008, 18:42:00
Have fun Reza 8)





Bedankt :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Heel leuk geschreven Dennis 8) Je hebt je roeping gemist ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Ge, ben je er al uit of je de HD100 werkelijk weg wil doen?!?!?!
( Nee, ik heb geen loterij gewonnen om die dikke JVC bij je te komen ophalen..  ;D Ben gewoon benieuwd. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

GTDesign

Ik heb gekeken naar de Sim CX3 1080 maar zelfs op een 3 meter scherm was de lightoutput enorm.
Als ik die hier plaats op een 2 meter scherm dan ben ik de dag erop blind.

Ik ben nog niets tegen gekomen wat mijn huide projector kan vervangen.

sj0er-D

Quote from: GTDesign on March  6, 2008, 23:16:47
Ik heb gekeken naar de Sim CX3 1080 maar zelfs op een 3 meter scherm was de lightoutput enorm.
Als ik die hier plaats op een 2 meter scherm dan ben ik de dag erop blind.

Ik ben nog niets tegen gekomen wat mijn huide projector kan vervangen.
waarom zou je ook! (voorlopig :) )

LittleNinja

Quote from: GTDesign on March  6, 2008, 23:16:47
Ik heb gekeken naar de Sim CX3 1080 maar zelfs op een 3 meter scherm was de lightoutput enorm.
Als ik die hier plaats op een 2 meter scherm dan ben ik de dag erop blind.

Ik ben nog niets tegen gekomen wat mijn huide projector kan vervangen.

>:D

Hehehe.... Filmpje kijken met een zonnebril en factor 30.......  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"