Doet een PS3 wat ik graag wil???

Started by WilcoL, January 30, 2008, 10:57:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Hey mensen,

Voordat ik begin: ik heb 'flarden' van het grote PS3-topic gelezen, maar zit toch nog met een paar concrete ja/nee-vragen & ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om ze te beantwoorden  ;D ::)...

Het gaat trouwens om de 'basic' 40GB PS3 en hij zou komen te spelen op onze Panasonic TH-42PV70 (geen full-HD dus) en geluid gaat nog ouderwets over een stereo-amp...

- Goede HD-speler? Alleen voor 'Planet Earth' uit de Discovery HD-serie alleen zou ik al de overstap van SD naar HD willen maken. Ga ik blij worden van de PS3 icm de Pana-TV?

- WiFi-streaming van audio- en video (beperkt heb ik gelezen) gaat goed? Divx & Xvid's met nieuwe firmware-updates gaan wel toch?

- Internet op je TV gaat ook lekker? Uitzendinggemist etc. met voldoende bandbreedte (10Mbit down) vindt de PS3 geen probleem?

Zoals jullie merken heb ik geen hoge wensen/eisen, maar zou het wel fijn zijn als de PS zou doen wat ik hierboven hoop...

Bedankt alvast voor jullie input,

Heb een goede dag!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

JPS2

Quote from: WilcoL on January 30, 2008, 10:57:36
Het gaat trouwens om de 'basic' 40GB PS3 en hij zou komen te spelen op onze Panasonic TH-42PV70 (geen full-HD dus) en geluid gaat nog ouderwets over een stereo-amp...

Deze combinatie is prima, voldoet althans bij mij uitstekend. Je tv is qua beeld de 'beperkende factor' met zijn 720p

Quote- Goede HD-speler? Alleen voor 'Planet Earth' uit de Discovery HD-serie alleen zou ik al de overstap van SD naar HD willen maken. Ga ik blij worden van de PS3 icm de Pana-TV?

Nou en of. Genoeg te lezen op dit forum over de kwaliteit van de PS3 als DVD speler, met name voor wat betreft Blu-Ray natuurlijk. Koop er wel de bluetooth PS3 remote controller bij want dan werkt het allemaal net als een 'echte' DVD-speler.

Quote- WiFi-streaming van audio- en video (beperkt heb ik gelezen) gaat goed? Divx & Xvid's met nieuwe firmware-updates gaan wel toch?

Beter is je PS3 aan het bekabelde netwerk te hangen (bijvoorkeur 1Gb natuurlijk). Met name bij HD kwaliteit is de bandbreedte van Wifi gewoon te laag.

Quote- Internet op je TV gaat ook lekker? Uitzendinggemist etc. met voldoende bandbreedte (10Mbit down) vindt de PS3 geen probleem?

Van de ingebouwde browser ben ik niet erg onder de indruk. Hij doet het voor basic dingen, maar daar houdt het ook mee op. Filmpjes zoals van YouTube speelt hij niet af. Flash werkt niet doordat het geheugen in de PS3 aan de krappe kant is (256MB).

Dit was teleurstellend en daarom ben ik nu aan het experimenteren met Linux op de PS3. Eerst Ubuntu geprobeerd, maar die gaf bij installeren problemen. Daarna YDL en dat ging prima. Ik heb eea alleen nog niet uitgebreid kunnen testen, maar in principe heb je nu gewoon een (trage) PC ter beschikking, met een Office suite, Firefox, etc etc. Volgens mij zou zoiets als uitzending gemist gewoon moeten werken, maar het beeld zal je denk ik tegenvallen op je 42". Qua bandbreedte is je internetverbinding de beperkende factor. De PS3 heeft een 1Gb netwerkkaartje...

QuoteZoals jullie merken heb ik geen hoge wensen/eisen, maar zou het wel fijn zijn als de PS zou doen wat ik hierboven hoop...
Geen hele hoge eisen en bijna iedereen heeft deze.  ;D Maar de technieken zijn nog onvoldoende geintegreerd om alle functionaliteit op een makkelijk bedienbare wijze in 1 apparaat te hebben. De PS3 is, mits linux geinstalleerd, een aardig en betaalbaar compromis vwb gebruikersgemak en functionaliteit.


WilcoL

Da's een antwoord waarmee ik in principe wel wat kan ja! Dank je voor je input...

Ik ben echter toch weer aan het hinkelen op 2 gedachten: ik denk dat ik toch beter wat geduldiger kan zijn en langzaamaan voor een volwaardige HTPC zou moeten gaan. De mogelijkheid tot het eventueel blijven upgraden, ondersteuning van alle mogelijke formaten (oa ISO-files, FLAC, etc ), PVR en nog vele voordelen meer spreken me toch net iets meer aan. Een PS3 zou dan weer een soort tussenoplossing worden alleen...is op zich wel een leuek tussenoplossing  ;D.

Ach, ik hoef natuurlijk niet over een nacht ijs te gaan...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Kwabbernoot

Bij mij werken de filmpjes van YouTube prima.
Wat betreft Divx en Xvid: Divx speelt hij prima, Xvid niet altijd. Sommigen gaan goed, andere herkent hij niet.

Groeten...

JPS2

Quote from: Kwabbernoot on January 31, 2008, 09:08:46
Bij mij werken de filmpjes van YouTube prima.
Onder XMB (PS3 OS) of onder Linux?

JPS2

Quote from: WilcoL on January 31, 2008, 08:58:09
Da's een antwoord waarmee ik in principe wel wat kan ja! Dank je voor je input...

Ik ben echter toch weer aan het hinkelen op 2 gedachten: ik denk dat ik toch beter wat geduldiger kan zijn en langzaamaan voor een volwaardige HTPC zou moeten gaan. De mogelijkheid tot het eventueel blijven upgraden, ondersteuning van alle mogelijke formaten (oa ISO-files, FLAC, etc ), PVR en nog vele voordelen meer spreken me toch net iets meer aan. Een PS3 zou dan weer een soort tussenoplossing worden alleen...is op zich wel een leuek tussenoplossing  ;D.

Klopt, een HTPC biedt meer mogelijkheden. Het kan meer/alle formaten aan maar bedenk je dat het inderdaad duurder is en je blijft configureren. En als je van gamen houdt dan is de PS3 natuurlijk de betere keus  ;D

Kwabbernoot


WilcoL

Quote from: JPS2 on January 31, 2008, 09:15:36
Klopt, een HTPC biedt meer mogelijkheden. Het kan meer/alle formaten aan maar bedenk je dat het inderdaad duurder is en je blijft configureren. En als je van gamen houdt dan is de PS3 natuurlijk de betere keus  ;D

Tsja: en laat ik nou een absolute non-gamer zijn  ;D ;D ;D...bovendien heb ik -hoe zeg ik dit netjes- een lichte antipathie tegen Sony...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

JPS2

Quote from: WilcoL on January 31, 2008, 09:27:18
Tsja: en laat ik nou een absolute non-gamer zijn  ;D ;D ;D...bovendien heb ik -hoe zeg ik dit netjes- een lichte antipathie tegen Sony...

Ik ben ook niet echt een gamer, al heb ik vroeger flink wat uurtjes besteed aan bijv. Duke Nukem 3D.
De PS3 heb ik dan ook totaal niet voor games gekocht, maar primair als BluRay speler en om te kunnen internetten, foto's kijken etc. Bij de PS3 kreeg ik 2 games en hoewel ik ze nog niet uitgebreid heb geprobeerd was ik wel erg onder de indruk van de kwaliteit en spelbeleving. Misschien dat ik toch weer verslingerd raak als ik eenmaal begin, maar vooralsnog heb ik me de afgelopen maanden niet enorm aangetrokken gevoeld.

stef662

Quote from: JPS2 on January 30, 2008, 14:20:46
Beter is je PS3 aan het bekabelde netwerk te hangen (bijvoorkeur 1Gb natuurlijk). Met name bij HD kwaliteit is de bandbreedte van Wifi gewoon te laag.

Is het mogelijk om een NAS servertje te kopen en die (met bij voorkeur 1GB) rechtstreeks op de ps3 aan te sluiten? Zal de ps3 hem dan herkennen? Heeft iemand ervaring met een geschikte NAS server evt. een 100mbit versie?

JPS

Is zeker mogelijk. Zelf geen ervaring mee, maar een NAS met een mediaserver als Twonkey of Tversity en een gigabit ethernetaansluiting zou prima moeten werken. Wel heb ik Tversity op een PC staan en dat streamed best ok naar de PS3.

stef662

Quote from: JPS on May 25, 2008, 23:27:19
Is zeker mogelijk. Zelf geen ervaring mee, maar een NAS met een mediaserver als Twonkey of Tversity en een gigabit ethernetaansluiting zou prima moeten werken. Wel heb ik Tversity op een PC staan en dat streamed best ok naar de PS3.

Ok, ik weet niets van NAS af maar ik begrijp dat ik er zelf een server op kan instaleren? Bedankt alvast !

Het probleem dat ik zo hoop te omzeilen is dat de ps3 alleen fat32 schijven leest via usb en dus max 4 GB bestanden kan lezen. MEt een NAS hoop ik er ook grotere HD bestanden mee te kunnen lezen maar ik weet niet eens of dat nodig is, ben nog aan het zoeken naar HD voor PS3 wel veel gezien al.

BluRayHT

Quote from: WilcoL on January 31, 2008, 09:27:18
Tsja: en laat ik nou een absolute non-gamer zijn  ;D ;D ;D...bovendien heb ik -hoe zeg ik dit netjes- een lichte antipathie tegen Sony...

Waarom heb je een lichte antipathie tegen Sony?

Spekkie99

Youtube fimpjes nooit geprobeerd, die zijn op de pc al beroerd  >:D

Voor de rest gaat de ps3 je blij maken. heb hetzelfde scherm en laatst nog vergeleken met recente full hd schermen. wat mij opviel is dat de kwaliteit van de 42pv70 gewoon erg goed is. ook details genoeg, als je er op gaat letten zie je in de full hd meer details maar je mist ze niet. de mooiere kleuren en contrast daarentegen vallen wel elke keer op. heb de mijne dan ook niet ingeruild en blij weer naar huis :-)

ps3 inderdaad kan draadloos maar bekabeld is beter voor HD. tegenwoordig worden er veel avchd films gepost voor de PS3, dan heb je HD met 5,1 DD/DTS geluid  :o Earth is trouwen laatst nog gepost in volle versie  ;D

kun je met een ihome server (gratis) zo van je pc streamen naar je PS3  ;D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

nwolsink

Ik heb dus net een Full HD pana gekocht en wil mijn XBOX met XBMC er nu uitgooien, ik game verder niet en wil de PS3 enkel inzetten voor de BlueRay speler en de mogelijkheden om MP3 en DivX te streamen, wat kan je echter streamen met een PS3 en hoe goed werkt dat?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus