Werkvraag betreft PDA

Started by Alex81, January 29, 2008, 22:01:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: ajbalmere on February  2, 2008, 13:48:54
Lijkt me heel verstandig, zeker als je zo al zijn technische vraagstukken bekijkt welke hij hier gepost heeft  ;D

Net zo als bij sommige andere forumleden is wederom het woord "prutser" ook hier van toepassing ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on February  2, 2008, 13:53:00
Net zo als bij sommige andere forumleden is wederom het woord "prutser" ook hier van toepassing ;D

:)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Alex81

Quote from: ajbalmere on February  2, 2008, 13:44:03
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een "gek" topic.

Je krijgt op de zaak de verantwoordelijkheid over de uitgifte e.d. van de PDA's...... nu vraag je hier enige oplossingen mbt diverse zaken.

Vraag ik mezelf af hoe ze in godsnaam jouw hebben uitgekozen om deze taak op je te nemen en daar de verantwoordelijkheid voor te dragen......  :)


De gene die dit normaal gesproken regelt is met zwangerschaps verlof. Systeembeheerder heeft geen tijd, dus tijdelijk ben ik even de pinas.

Vind ik niet erg ,ben nooit te beroerd om me ergens in te verdiepen en mijn kennis te vergroten.

Ejorne

Quote from: Alex81 on February  4, 2008, 21:33:42
De gene die dit normaal gesproken regelt is met zwangerschaps verlof. Systeembeheerder heeft geen tijd, dus tijdelijk ben ik even de pinas.

Vind ik niet erg ,ben nooit te beroerd om me ergens in te verdiepen en mijn kennis te vergroten.

... om het verhaal nog gekker te maken.
:P

DJ-Foxx

#29
Quote from: Alex81 on February  4, 2008, 21:33:42
De gene die dit normaal gesproken regelt is met zwangerschaps verlof. Systeembeheerder heeft geen tijd, dus tijdelijk ben ik even de pinas.

Vind ik niet erg ,ben nooit te beroerd om me ergens in te verdiepen en mijn kennis te vergroten.

wat is nu eigelijk concreet je probleem, heb je vragen mbt welke pda geschikt zijn voor netwerk omgevingen, active sync issues ??? of advies over welke pda's kwalitatief goed zijn ???

ik ben zelf verantwoordelijk voor de aanschaf PC's en PDA's, de implementatie activesync middels AD, registratie en hardware beheer over o.a onze PDA's binnen ons bedrijf :D

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 00:19:07
wat is nu eigelijk concreet je probleem, heb je vragen mbt welke pda geschikt zijn voor netwerk omgevingen, active sync issues ??? of advies over welke pda's kwalitatief goed zijn ???

ik ben zelf verantwoordelijk voor de aanschaf, implementatie activesync middels AD, en registratie en hardware beheer over o.a onze PDA's binnen ons bedrijf :D
activesync middels AD lijkt me niet.. activesync middels exchange die user credentials uit de AD haalt wel ;D

z'n probleem beschrijft hij in zn beginpost. de pda's die ze gebruiken zijn niet hufterproof. hij is dus op zoek naar hufterproof pda's.
een bijkomstigheid van pda's met windows mobile 2003, 5 en 6 in combinatie met wifi of gprs (of umts en hdspa) is dat ze een sync kunnen hebben met een exchange server.en welke pda is er tegenwoordig nou niet uitgerust met windows mobile 5 of 6 en wifi/gprs.

niet elke pda heeft natuurlijk dezelfde kwaliteit chipset MBT wifi dus daar kan wel kwaliteits verschil in zitten.

DJ-Foxx

Quote from: sj0er-D on February  9, 2008, 00:30:27
activesync middels AD lijkt me niet.. activesync middels exchange die user credentials uit de AD haalt wel ;D

bedoelde dus uitrol van activesync via AD middels msi...  :P

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 00:39:47
bedoelde dus uitrol van activesync via AD middels msi...  :P
oww op die manier :P ik dacht exchange configuratie.. maar ik neem aan dat je moet implementeren op werkstations dan? niet op pda's? omdat daar standaard al activsync op staat :)

je hebt zometeen wat minder te doen trouwens. dan staat windows mobile device center op elk (vista) werkstation :P
MSI paketten distribueren is wel een top functie trouwens :) het leukste is de testfase en het moment zien dat het daadwerkelijk werkt op een werkstation ;D

DJ-Foxx

eerste stukje helemaal gemist, symbol pda's met barcode heb ik hier in test vanwege digitaal medisch dossier maar ik wil ze weg hebben, toetsenbord knopjes zijn veel te klein, gebruikers klagen steen en been. vooral de wat oudere medewerkers >:D

ik heb op dit moment HP 2790's, HX4700's, iPAQ rx5720 (travel companion) en nog wat HTC Touch modellen uitgedeeld

delletjes wil ik langzaam eruit werken. uitsluitend op HP / HTC overgaan

DJ-Foxx

hahaha, niet schrikken, we zijn nu pas per afdeling XP aan het uitrollen. lol  ;D

DJ-Foxx

#35
legt een advies voor citrix streaming desktop en Softricity SoftGrid en ook nog PowerFuse maar ja. >:(
de hoge heren aan de top hier vinden het beetje onzin, mede vanwege de prijs natuurlijk. ;)

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 00:48:22
eerste stukje helemaal gemist, symbol pda's met barcode heb ik hier in test vanwege digitaal medisch dossier maar ik wil ze weg hebben, toetsenbord knopjes zijn veel te klein, gebruikers klagen steen en been. vooral de wat oudere medewerkers >:D

ik heb op dit moment HP 2790's, HX4700's, iPAQ rx5720 (travel companion) en nog wat HTC Touch modellen uitgedeeld

delletjes wil ik langzaam eruit werken. uitsluitend op HP / HTC overgaan
HTC heeft mijn voorkeur. we leveren alleen maar HTC aan klanten. voornamelijk de TyTn II. maar ook de x7500.
Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 00:49:30
hahaha, niet schrikken, we zijn nu pas per afdeling XP aan het uitrollen. lol  ;D
dat meen je niet! no way  :P
hebben jullie trouwens security hoog in het vaandel staan? daar hebben wij nog wel een aantal  super oplossingen voor :) zowel voor in het hart van het netwerk, de buitenkant van het netwerk als wireless (vooral perfect roamen van accespoint naar accespoint met oa PDA's ( ;) )

hooww ik ben weer de salesman aan het uithangen.. terwijl ik een engineer ben ;D :P

sj0er-D

#37
Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 00:52:11
legt een advies voor citrix streaming desktop en Softricity SoftGrid en ook nog PowerFuse maar ja. >:(
de hoge heren aan de top hier vinden het beetje onzin, mede vanwege de prijs natuurlijk. ;)
citrix is een mooie oplossing. maar ik vind het het mooist als er een heel nieuwe omgeving geplaatst kan worden. met alleen thinclients als user werkstations. op het dat er bijvoorbeeld mensen zijn die zware programma's gebruiken vind ik citrix al gauw iets minder handig worden. het is wel super beheer vriendelijk trouwens :)

voor extra security en firewall-like mogelijkheden binnen een netwerk (dus niet alleen aan de rand) bieden wij consentry aan. echt super voor een netwerk waar citrix bijvoorbeeld niet of minder mogelijk is maar waar wel een super security en filtering aanwezig moet zijn. denk bijvoorbeeld aan mensen die hun laptopje zo even in je netwerk hangen en in principe overal bij kunnen, die hebben dan alleen toegang door middel van capive portal (inloggen op een webpagina voordat er beperkte toegang of volle (ligt er precies aan wat je wilt) tot het netwerk is)

edit: dameware in je netwerk gebruiken is ook handig hoor. iemand aan de telefoon--> desktop overnemen en helpen. tevens mogelijkheden om mee te kijken met mensen die bijvoorbeeld door een management worden verdacht van het bezoeken van websites die niet kunnen ed. is trouwens ook super te filteren etc door middel van bovenstaande machine (ConSentry)

DJ-Foxx

haha, sec. is best goed... zal ik vragen aan onze netsecurity guy, hebben hier veel uiteraard alles gesegmenteerd in vlans, maken gebruik van Trapeze PoE mobility points op de o.a op de verpleegafdelingen tbv C.O.W's ... mag je raden :D

DJ-Foxx

wel eens van Square One gehoord in noordwijk ? die nemen wij wel eens in de hand om solutions te bouwen.

hebben jullie een DE oplossing mbt spam binnen exchange?

DJ-Foxx

#40
Quote from: sj0er-D on February  9, 2008, 01:00:37
edit: dameware in je netwerk gebruiken is ook handig hoor. iemand aan de telefoon--> desktop overnemen en helpen. tevens mogelijkheden om mee te kijken met mensen die bijvoorbeeld door een management worden verdacht van het bezoeken van websites die niet kunnen ed. is trouwens ook super te filteren etc door middel van bovenstaande machine (ConSentry)

we maken al een tijdje gebruik van dameware en hyena.. thuis of op mijn vakantie huis kan ik met behulp van een token via een webapp ons ziekenhuis binnen treden middels RSA

maar ja tooltjes zijn leuk, werk liever direct op de server als ik in AD loopt te klussen, hehe.. vooral met moven alleen wil wel eens een pc in verkeerde containers verdwijnen.  :P bozen klanten bellen,  >:D >:D

maargoed... is het voor de TS nu wat duidelijker over zijn rol.  ???

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 01:01:02
haha, sec. is best goed... zal ik vragen aan onze netsecurity guy, hebben hier veel uiteraard alles gesegmenteerd in vlans, maken gebruik van Trapeze PoE mobility points op de o.a op de verpleegafdelingen tbv C.O.W's ... mag je raden :D
we zijn reseller/ondersteuner/dealer van Aerohive. de tegenhanger van trapeze en aruba etc. voordelen van Aerohive is redundancy, roaming, stabiel (echte vervanger van een bedraad netwerk, dus perfect voor omgevingen waar een stabiel en constant netwerk van superbelang is) meshing (accespoint met netwerkkabel-->ap zonder netwerkkabel-->ap zonder netwerkkabel enzovoort. ideaal voor plekken waar het niet of nauwelijks mogelijk is om een netwerk kabel te krijgen. denk aan lange hallen en grote magazijnen etc) het grootste voordeel op zn concurenten is dat de ap's zonder controller met elkaar communiceren. dat betekent dat ze automatisch signaal sterkte omhoog of omlaag kunnen brengen om een heel gebouw van wireless dekking te voorzien. door die communicatie is het ook mogelijk om redelijk nauwkeurig te zien waar een client (werkstation, pda of laptop) zich bevind.

pfoee ik kan echt op sales gaan werken  ;D

sj0er-D

#42
Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 01:04:28
wel eens van Square One gehoord in noordwijk ? die nemen wij wel eens in de hand om solutions te bouwen.

hebben jullie een DE oplossing mbt spam binnen exchange?

absoluut! van de oplossing die wij verkopen ben ik misschien nog wel het meest overtuigd! wij verkopen Ironport. althans dat apparaat verkoopt zichzelf!

laatst op een grote school een demo mee gedaan. hij heeft er 3 weken gestaan en in die 3 weken 91% (ongeveer 90.000 mailtjes) van het mailverkeer naar binnen onderschept! in die 91% geen enkel non-spam mailtje. en in de 9 % die doorgekomen is geen enkel spam bericht!

dat apparaat is echt super!

DJ-Foxx

Quote from: sj0er-D on February  9, 2008, 01:11:46
pfoee ik kan echt op sales gaan werken  ;D

hahha... zou zeggen bel eens onze accountmanager op voor een afspraak  ;D ;D  >:D

DJ-Foxx

Quote from: sj0er-D on February  9, 2008, 01:15:49
absoluut! van de oplossing die wij verkopen ben ik misschien nog wel het meest overtuigd! wij verkopen Ironport. althans dat apparaat verkoopt zichzelf!

laatst op een grote school een demo mee gedaan. hij heeft er 3 weken gestaan en in die 3 weken 91% (ongeveer 90.000 mailtjes) van het mailverkeer naar binnen onderschept! in die 91% geen enkel non-spam mailtje. en in de 9 % die doorgekomen is geen enkel spam bericht!

dat apparaat is echt super!

je kan echt beter in de sales, of je bent dol op je bedrijf en de baas >:D

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 01:16:29
hahha... zou zeggen bel eens onze accountmanager op voor een afspraak  ;D ;D  >:D

dat is serieus geen slecht plan! alles is vrijblijvend natuurlijk. dan is er een demo mogelijk (van een maand). ik durf te wedden dat jullie om zijn na de demo en dat we hem niet eens meer mogen weghalen :)

Laat me je mijn gegevens pmen. dan kunnen we beide accountmanagers met elkaar in contact brengen. het is ook makkelijk om het email adres te hebben van jullie accountmanager zodat ik wat informatie kan opsturen :)

DJ-Foxx

#46
Sjoerd, ik zal eens in onze groepsoverleg over dat spam verhaal hebben.
ontopic ga ik maar eens, raakt anders ietwat vervuild hier  :P

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 01:18:57
je kan echt beter in de sales, of je bent dol op je bedrijf en de baas >:D
nee ik ben gewoon super enthousiast over de Ironport oplossing (en tevens over aerohive en consentry :) de resultaten van het apparaat zijn vaak voor ons en aanstaande klanten verbluffend :)

sj0er-D

Quote from: DJ-Foxx on February  9, 2008, 01:23:47
Sjoerd, ik zal eens in onze groepsoverleg over dat spam verhaal hebben.
ontopic ga ik maar eens, raakt anders ietwat vervuild hier  :P

ja laten we weer ontopic gaan.

zal ik de info anders naar jou toe sturen :) dan kun je je alvast inlezen en het voorleggen.

DJ-Foxx

zie je gegevens tegemoet, zal maandag balletjes opgooien, LOL ;D