Werkvraag betreft PDA

Started by Alex81, January 29, 2008, 22:01:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex81

Hallo,

Even een werk vraag voor de gene die er verstand van hebben

Door een aantal redenen is sinds een maand of 4 het beheer van de PDA's van de zaak onder mijn beheer gevallen.

WIj hebben voor +/- een monteur of 30 a 40 een pda, die ze gebruiken als telefoon, tomtom en een programma die hun werkbonnen via GPRS automatisch verwerkt in ons systeem

We hebben 2 soorten PDA's in omloop met allemaal windows mobile 5.

Voor de goede orde, we zijn +/- 1.5 jaar geleden live gegaan hiermee.

De Qtek S-110 en de HP ... ( weet het model niet even zo snel uit mijn hoofd ) maar 80 % is toch de qtek S110

Probleem is nu dat de pda's niet hufterproof zijn + bijna niet de eisen die we er aan stellen niet aan kunnen, dus bellen tomtom en werkbonnen ontvangen en verwerken.

Het bedrijf in kwestie wat ons geholpen hiermee heeft, ja ... dat wilt niet echt vlotten.

Dus ik dacht misschien heeft iemand hier een goede suggestie voor een hufterproof pda die ook de eisen aan kan van bellen, tomtom en bonnen verwerken aankan.

sj0er-D

symbol pda's die hebben stootvast rubber enzo.. superstevig, wel wat logger..

Jeroen V

#2
Kijk eens naar de PDA's van Symbol, daar zijn genoeg varianten die hufterproof zijn. (helaas ook de bijbehorende prijzen) MC50 of MC70 zal voor jullie toepassing erg geschikt zijn....

Edit: hmmm dubbelpost....

Alex81

Logger maakt niet uit, want ik heb nu meer dan 10 pda's ter reperatie liggen bij onze leverancier door lompigheid.

Wat ook erg van belang is dat hij de systeem eisen aan kan, maar dat kan ik altijd nog aan onze leverancier vragen, want ook hij kwam met de mc50 & mc70.

Voor die prijs koop je 4 of 5 q-tek's 110

Een rubberen stoot randje weet ik niet of dat dat de oplossing is.

Een opvoedcursus om netjes te zijn met spullen van iemand anders, maar ja.

Maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat je bijna altijd bij de 2 modellen uit komt van Motorola? Of zijn er nog meer goede en stevige PDA's op de markt.


Jeroen V

Ik verwacht niet dat de systeemeisen bij de MC50/70 een probleem zullen zijn als je nu de software op de 110 draait. Maar ze zijn wel duur, dus je kunt voor de lagere prijs van de Qtek's heel wat hufterig gedrag opvangen.

Er zijn nog wel andere industriele PDA's. maar die zitten allemaal in dezelfde prijscategorie (of zelfs duurder) als de PDA's van Symbol....

sj0er-D

Quote from: Jeroen V on January 29, 2008, 22:23:28
Ik verwacht niet dat de systeemeisen bij de MC50/70 een probleem zullen zijn als je nu de software op de 110 draait. Maar ze zijn wel duur, dus je kunt voor de lagere prijs van de Qtek's heel wat hufterig gedrag opvangen.

Er zijn nog wel andere industriele PDA's. maar die zitten allemaal in dezelfde prijscategorie (of zelfs duurder) als de PDA's van Symbol....
jupp van bijvoorbeeld tripod data..

Alex81

Quote from: Jeroen V on January 29, 2008, 22:23:28
Ik verwacht niet dat de systeemeisen bij de MC50/70 een probleem zullen zijn als je nu de software op de 110 draait. Maar ze zijn wel duur, dus je kunt voor de lagere prijs van de Qtek's heel wat hufterig gedrag opvangen.

Er zijn nog wel andere industriele PDA's. maar die zitten allemaal in dezelfde prijscategorie (of zelfs duurder) als de PDA's van Symbol....

De software draait nu met heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel moeite op de pda's. echt een hele hoop gezeur, tijd en geld.

Maar ik heb een beetje gezocht op industriele pda's maar zijn allemaal redelijk oud, eind 2006, begin 2007.

Misschien heeft iemand nog tips behalve de mc's

http://www.pocketinfo.nl/nieuws/hardware/6811/een-nieuwe-industrile-pda-pidion-bip-5000fr.html#reacties b.v.


Raphie

#7
Wat dacht je van een eigen risico voor de werknemer? in te houden op salaris? vraag ze maar eens of ze ook zo met hun eigen mobieltje om gaan?
JBL PRX Power!

sj0er-D

Quote from: Raphie on January 29, 2008, 22:34:22
Wat dacht je van een eigen risico voor de werknemer? in te houden op salaris? vraag ze maar eens of ze ook zo met hun eigen mobieltje om gaan?
tja dat word wat moeilijker denk ik. het is immers een gereedschap dat je nodig hebt om je werkzaamheden uit te voeren..

Alex81

Quote from: Raphie on January 29, 2008, 22:34:22
Wat dacht je van een eigen risico voor de werknemer? in te houden op salaris? vraag ze maar eens of ze ook zo met hun eigen mobieltje om gaan?

Dat gaat niet zo makkelijk, zoals Raphie zegt, het is gereedschap.

Ik heb zelfs een pda weg moeten gooien omdat een monteur met een stanley mes door het scherm was gegaan omdat er loctite op was gekomen................

Sommige mensen zijn nu eenmaal een stuk netter op hun spullen dan de ander.


Ejorne

Quote from: kqmordack on January 29, 2008, 22:33:09
Misschien heeft iemand nog tips

Tja, trek de drie benodigdheden weer los van elkaar. Bouw gewoon navi's in de auto's. Geef de jongens een degelijke gsm en laat de administratieve rompslomp aan een goede pda over en plaats een goede degelijke case om de pda. (de pda is dan toch niet meer te pas en te onpas nodig)

Volgens mij ben je dan in 1 klap van circa 90% van de problemen af.

Alex81

Quote from: Ejorne on January 29, 2008, 22:41:34
Tja, trek de drie benodigdheden weer los van elkaar. Bouw gewoon navi's in de auto's. Geef de jongens een degelijke gsm en laat de administratieve rompslomp aan een goede pda over en plaats een goede degelijke case om de pda. (de pda is dan toch niet meer te pas en te onpas nodig)

Volgens mij ben je dan in 1 klap van circa 90% van de problemen af.

Moeten de monteurs 2 abonnementen, 1 voor data en 1 voor gsm verkeer. Moet dan 40 telefoons aanschaffen + abonnement + navigatie systemen + alle benodigde accecoires.

1 pda die alles kan is veel handiger, qua laden, qua niet vergeten bij de klant, qua kosten.


sj0er-D

Quote from: Alex81 on January 29, 2008, 22:41:06
Dat gaat niet zo makkelijk, zoals Raphie zegt, het is gereedschap.

Ik heb zelfs een pda weg moeten gooien omdat een monteur met een stanley mes door het scherm was gegaan omdat er loctite op was gekomen................

Sommige mensen zijn nu eenmaal een stuk netter op hun spullen dan de ander.


raphie zei juist van wel.. ik zei dat het niet zo makkelijk zou zijn ;)

Eco

Mijn advies: zoek een goed partij die hier veel ervaring mee heeft.
Scheelt je een hoop ellende en de beheerkosten worden veel lager!
Als je wilt kan ik je via PM wel een tweetal namen doen toekomen.

PS: heb je wel eens nagedacht over het Blackberry (BES) concept?
Daarmee wordt beheer op afstand een fluitje van een cent!
De Blackberry kun je dan vergelijken met een soort van citrix device.
Ook navigatie kan geboden worden!
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

eddy135

Quote from: Raphie on January 29, 2008, 22:34:22
Wat dacht je van een eigen risico voor de werknemer? in te houden op salaris? vraag ze maar eens of ze ook zo met hun eigen mobieltje om gaan?
Denk toch dat dit geen slecht idee is.
Wordt bij ons ook zo gedaan (service org. met +300 man) voor laptop, telefoon, en sinds kort ook nav.
Werkt prima, maar geldt voornamelijk bij diefstal.
Eige risico wordt ook wel bij schade aan leaseauto's toegepast, wat natuurlijk ook -maar- gereedschap is.
En voor elk stuk gereedschap geldt: gebruik het waarvoor het gemaakt is.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raphie

precies, gewoon eigen risico van 150,00 in te houden op eerst volgende salaris. Weet ik zeker dat het héél snel is afgelopen voor sit soort lompe boeren.
JBL PRX Power!

Durk

#16
lompe boeren zeg..

een armour case geen oplossing?

http://www.pdashop.nl/product/32947/28167/3338/pdair-aluminium-case-htc-tytn.html

Daarnaast zou ik gewoon een eigen risico invoeren..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

sandervg

#17
Er zijn idd cases waarbij de PDA gewoon bedienbaar blijft (ik weet nog niet of de GPS functionaliteit ook goed blijft werken) en waarbij je het ding niet kapot kunt krijgen (vallen onderdompelen in water etc. ). En je zou eens kunnen kijken op http://www.pocketinfo.nl/nieuws/hardware/6672/schokbestendige-en-waterdichte-pda-op-basis-van-de-loox-x5xx-serie.html
een bedrijfje dat een Pocket-LOOX uit de X5xx-Serie van Fujitsu Siemens Computers ombouwt tot hufter en waterproof apparaat. Je hebt meerdere uitvoeringen: een langzame en snellere en je kunt kiezen uit 'gewoon hufterproof'  en 'extreem hufterproof'. Daarnaast is een versie beschikbaar met extra zware batterij.

Vraagje: die symbol PDA's, zijn die ook bestand tegen een flinke regenbui?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Alex81

Quote from: Eco on January 29, 2008, 23:10:31
Mijn advies: zoek een goed partij die hier veel ervaring mee heeft.
Scheelt je een hoop ellende en de beheerkosten worden veel lager!
Als je wilt kan ik je via PM wel een tweetal namen doen toekomen.

PS: heb je wel eens nagedacht over het Blackberry (BES) concept?
Daarmee wordt beheer op afstand een fluitje van een cent!
De Blackberry kun je dan vergelijken met een soort van citrix device.
Ook navigatie kan geboden worden!

Wij hebben al een goede partij in de armen genomen destijds, probleem is dat ze te groot zijn geworden in een te korte tijd waardoor ze dingen moest afraffelen en waardoor de zaken nu na 1.5 jaar live gaan nog steeds niet in orde zijn.

Hun hebben ons de eerste de Hp ipaq aangeraden, maar die voldeed niet, was te langzaam toen de Q-tek S110 30 van aangeschaft, puntje bij paaltje trok het uiteindelijk ook maar net, toen weer extra 10 HP Ipaq iets nieuwere model met zo'n harde kap die je kan open kan klappen. Problemen in de software bestaan nog steeds.


Citrix is toch op afstand de PDA kunnen wijzigen etc?

De beheerkosten zijn relatief laag, alleen het gezeik als het ik zo mag noemen omtrend het gebruik en het hufterproof zijn van de PDA's is gewoon een hele grote issue bij ons binnen het bedrijf, want we hebben nu eenmaal de stap gemaakt en terug gaan doe je niet zo snel

Eigen risico is ook iets wat niet ons eigen is, we zijn een familie bedrijf en niet een conglomoraat die met een stok op de vingers tikt, wij denken mee en willen gewoon een zo'n goed mogelijk product afleveren met als nu een enorm voordeel dat de bonnen electronisch verwerkt kunnen worden, maar ja. Een paar dingen die aan een boom hangen kunnen dat heel erg snel verzieken.

Ik heb binnenkort weer een gesprek over de aanschaf van nieuwe PDA's en dan moeten we een keuze maken, ik zal die blackberry eens voorstellen en de MC50 & MC70 maar ik weet niet of dan uiteindelijk daarmee gered zijn.

Gr.



Durk

vanmorgen 60 pda's gezien die ik gebruik waren bij Nuon monteurs.. deze zagen er over het algemeen prima uit.. er goed mee omgaan kunnen sommige monteurs dus wel.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Raphie

Je hebt geen probleem met je PDA's maar met je personeel ;) Hou m'n hart vast voor de nog veel teerdere BlackBerries ;D (waar je trouwens géén windows mobile apps op kan draaien)
JBL PRX Power!

jantje112

Ik heb ook de s110 gehad en met ene simpele registertweak driaat de proc zo weer 100mhz+  sneller. Niet de meest nette oplossing, maar de mijne heeft het altijd prima gedaan.

ajbeefde

Ik vind dit eerlijk gezegd wel een "gek" topic.

Je krijgt op de zaak de verantwoordelijkheid over de uitgifte e.d. van de PDA's...... nu vraag je hier enige oplossingen mbt diverse zaken.

Vraag ik mezelf af hoe ze in godsnaam jouw hebben uitgekozen om deze taak op je te nemen en daar de verantwoordelijkheid voor te dragen......  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Quote from: ajbalmere on February  2, 2008, 13:44:03
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een "gek" topic.

Je krijgt op de zaak de verantwoordelijkheid over de uitgifte e.d. van de PDA's...... nu vraag je hier enige oplossingen mbt diverse zaken.

Vraag ik mezelf af hoe ze in godsnaam jouw hebben uitgekozen om deze taak op je te nemen en daar de verantwoordelijkheid voor te dragen......  :)


TS heeft blijkbaar z'n handen er al weer vanaf getrokken.  ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on February  2, 2008, 13:45:59
TS heeft blijkbaar z'n handen er al weer vanaf getrokken.  ;D

Lijkt me heel verstandig, zeker als je zo al zijn technische vraagstukken bekijkt welke hij hier gepost heeft  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI