Speakers in prijsklasse 200-400 euro.

Started by Martin_G, April 17, 2003, 20:17:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_G

Quote from: Mark Lemmens on April 19, 2003, 00:40:26
Op je lijstje zie ik maar 2 serieuze kandidaten: de onkyo, en de denon. Deze twee zijn echter wel verschillend qua karakter. De Onkyo klinkt wat harder (feller, helderder), en de Denon wat voller (warmer).

Verder kun je van de Denon zeggen dat hij wat beter is met films.

Ik zou dan ook voor de Denon gaan als je echt voor de film ervaring gaat. Wil je ook goede stereo, kijk dan toch eens naar de Marantz 5300...

V.w.b. die fout: daar heb ik nog niets over gehoord.

Prologic2 gebruik je overigens bij Prologic gecodeerde (stereo) bronnen. Voorbeeld: X-files, o.i.d. Prologic2 klinkt een stuk beter dan Prologic 1. Verder heeft PL2 aparte instellingen voor muziek en films.

Groet,
Mark

Bij de term warmer kan ik me wel een klein beetje iets voorstellen, maar het blijft lastig :) Is warmer niet doffer? want dat wil ik niet.


En dat je nog nooit van die fout hebt gehooord:  ;D  ;D Ik heb dat namelijk uit dit topic en JIJ suggereert zelf dat er een fout in zit in reply #5  ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=17;action=display;threadid=6545;start=0

Maar dat lijstje was dus van wat er op kieskeurig staat. en die is lang niet compleet.

Dus als jullie zelf een goede weten van bv marantz, onkyo en denon die tussen de 4 en 800 euro ligt..

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

#26
Hmm ik kan 2dehands de denon voor 400 euro krijgen...

Ik kan de onkyo kopen voor 446 euro + verzendkosten in duitsland.. Moet nog ff navragen hoeveel dat is naar nederland.. binnen duitsland is het 13 euro..  

Maar meer dan 475 zal het toch niet worden?

raar: de philips 963sa is in duitsland veel duurder dan hier in nederland.. en beamers zijn meestal goedkoper in DL: de infocus niet; 30 euro goedkoper in nederland. De marantz receivers zijn ook duurder in DL

Ow scarp: stel dat je begin volgend jaar je 601's wil verkopen.. ik ben de eerste dan! ookal reply ik later! :)

edit: B&W speakers zijn in NL ookal goedkoper want bij stassen.nl zijn de 601's 159 euro en de 603's 398

Ik dacht eerst dat ze overal hetzelfde zouden kosten, namelijk de prijs die op de B&W site staat. Scheelt toch al mooi 200 euro.. en misschien nog wel meer: Bij aankoop van meerdere producten, kan het zijn dat u nog goedkoper uit bent.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

searcher

Martin,

Buiten de euro's is het het belangrijkste dat je gaat luisteren.
Jouw oren en dat wat er tussen zit zijn jouw raadgevers.

De richting die je vanuit het forum krijgt is nobel echter deze kan in de praktijk totaal anders uit pakken.

De aankoop is vaak een emotionele beslissing sommige worden geleid door hun gevoelens waarbij na verloop van tijd een teleurstelling op de plank staat.

Doe geen concessies spaar door tot tevredenheid.

Beluister ook eens een prijssegment hoger misschien hoor JIJ geen verschil.

Beluister ook eens receiver die niet in het lijstje voorkomt waarom NIET? ;)

Vergeet tot slot je bekabeling niet dit KAN een wereld van verschil geven en denk aan je garantie Duitsland is leuk totdat je pech hebt.
De importeur staat niet te springen om apparaten die vanuit Duitsland hierheen gekomen zijn.

Neem de tijd haastig is spoed is zelden goed.
Ach als ik overloop dan heb ik gelukkig een aantal stabiele omgevingsfactoren,het forum en de moderators die me weer aards krijgen ;)

Bovendien luister thuis en neem een omruilgarantie op in de overeenkomst.

                                                                                              Succes Searcher



Martin_G

#28
Je hebt wel gelijk maar hoevaak moet je dan wel niet gaan luisteren? en meestal kan je niet 2 opstellingen achter elkaar luisteren waardoor je het verschil niet goed kan bepalen omdat je niet meer precies weet hoe de ander nou klonk.

Ik weet gewoon dat B&W's goed zijn.. en waarschijnlijk goed genoeg voor mij.

Wat ik misschien wel kan doen is 2 fronts kopen en DAARNA receivers gaan uitproberen. Een receiver heb je makkelijker te leen dan boxen.

Ow en over garantie: Iemand op kieskeurig.nl had de denon 1803 uit duitsland gehaald en zei dat garantie geen probleem was omdat denon verplicht is om overal garantie te leveren binnen de EU.. zal dan voor andere merken ook wel zo zijn?

En wat houd een omruilgarantie precies in?

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

#29
Ok onkyo 600 en denon 1803 kan ik beide voor rond de 450 krijgen. De marantz 5300 is alweer 585
Nu heeft de 5300 wel pre-outs.. maar wanneer heb je eigenlijk versterkers nodig? Ik weet verder niet of ik 125 euro meer wil betalen voor betere stereo als het weer iets inlevert met films.

Ik ga ff tijdje de specs goed vergelijken.. als er echt iets naar boven komt van 'tja dat wil ik toch echt wel hebben' dan wordt het misschien makkelijk.. en anders wordt het luisteren.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

Volgens mij heeft de Marantz 192/24 Bit  bij alle kanalen, de Onkyo alleen bij de fronts en de Denon alleen maar 24-Bit/96-KHz

Is dat erg belangerijk? zoja dan wordt het de marantz als dit klopt

Denon Avr-1803:

Leistungsfähiger, hochauflösender Analog Devices 32-Bit Melody-DSP
24-Bit/96-KHz-D/A-Wandler für alle Kanäle
24-Bit/96-KHz-A/D-Wandler zur Digitalisierung von analogen Stereo-Signalen
Digital Interface Receiver für Signale bis 24 Bit und 96 kHz

Onkyo TX-SR600E:

DACs   192 kHz/24-Bit x 2, 96 kHz/24-Bit x 5  

Marantz SR 5300:

D/A-Wandler 192/24 Bit Front / alle Kanäle: nein / ja
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

bmateijsen

De ene gebruikt dus nog upsameling naar 192, en de andere niet.. evt. voor SACD en DVD-A gebruik op 2 of 5 kanalen.

Ik zou het belangrijker vinden hoe het allemaal klinkt met film en muziek DVD's, want daar gebruik ik mijn set alleen maar voor.

En natuurlijk kan je dan nog even kijken hoe het klinkt met SACD en DVD-A. Specs zeggen mij nooit zoveel, het gaat erom hoe het klinkt, hoewel voor DVD-A en SACD zou ik liever hebben dat de versterker alleen maar versterkt en verder niets toevoegd. (eigenlijk zelfs geen bass-management)

Die 1803 heb ik vaker gehoord en vind ik gewoon te dun klinken. Zeker in tegenstelling tot de marantz 5300, hoewel ik ook daar vind dat je beter kan doorsparen voor het volgende type.

Groet Bjorn

Martin_G

#32
Ja en als ik nog langer doorspaar kan ik een denon 3803 kopen :)

Maar ik ga er dus de philips dvd963sa aansluiten en die is qua geluid echt heel uitgebreid en heel goed en heeft ook SACD

Nu is eigenlijk dus mij vraag of ik me nu of in de toekomst tekort doe met een 96/24

Muziek ga ik er ook veel op luisteren (danwel mp3, heb geeneens cd's) dus begin toch meer te neigen naar de marantz. Vooral omdat ze nu qua prijs al wat dichter tegen de denon en onkyo aanzitten dan ik dacht

Ik zou misschien 3 weekjes kunnen doorsparen en voor de 7300 kunnen gaan
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

bmateijsen

Doorsparen is denk ik beter.... zeker als je niet zolang hoeft te sparen.

MP3 is geen uitgangspunt voor mij, aangezien de kwaliteit zeer varierend is... Dus ik zou op basis daarvan mijn installatie niet kiezen.

die 963 is een leuke speler, doet erg veel, maar moet ook op verschillende plekken door zijn veelzijdigheid iets inleveren aan rust en schoonheid. (en had voor mij op CD gebied te digitaal randje...) Maar dat is ook een smaak verschil misschien  :P

96/24 is de way to go.... zeker voor film....

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Open daar even nieuwe topic over (96/24) heb net wat leuke artikelen gelezen over DTS 24/96 en ik begin er toch aan te twijfelen of we dat wel willen in de huidige manier van masteren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_G

#35
Frank, als jij daar over gelezen hebt en bedenkselen hebt kan jij misschien beter een topic erover openen. Jij kan denk ik een betere openingspost maken erover dan ik.

Ik dacht zelf dat 192 beter is alleen maar omdat het hoger getal is dan 96 :) maar nu hoor ik dus weer dat 96 the way to go is.. en dan snap ik dus weer niet hoe 96 beter kan zijn dan 192 :D

:-[

ps frank, kijk ff bij consoles.. heb het eerste 1080i xbox game gevonden
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

MrPink

Het is niet zo heel gek dat de Philips hier goedkoper is dan in Duitsland...het is tenslotte een nederlands product. :)

Groetjes,
Oscar

Martin_G

Quote from: MrPink on April 19, 2003, 12:27:17
Het is niet zo heel gek dat de Philips hier goedkoper is dan in Duitsland...het is tenslotte een nederlands product. :)

Groetjes,
Oscar

Owja, dat vergeet ik soms ff.. aangezien je soms ook Philips producten koopt met handleiding in 100 talen behalve nederlands   ::)
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Oracle

#38
Poeh... wat een post, vragen en twijfel.. Even alles op een rijtje:

Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 11:15:42
Muziek ga ik er ook veel op luisteren (danwel mp3, heb geeneens cd's) dus begin toch meer te neigen naar de marantz.
MP3's zijn absoluut geen goede weergave van muziek. Er wordt aan alle kanten gecomprimeerd en geluid weggelaten... Persoonlijk vind ik mp3 wel grappig als ik achter de pc zit, maar op de gewone set wil ik enkel normale cd's (ook geen cd's die gemaakt zijn van mp3's...). Meestal hoor ik het meteen... (als ik het origineel ken...). Voor 'gewone' muziek is de marantz wel erg lekker!

Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 10:03:15
Ok onkyo 600 en denon 1803 kan ik beide voor rond de 450 krijgen. De marantz 5300 is alweer 585
Nu heeft de 5300 wel pre-outs.. maar wanneer heb je eigenlijk versterkers nodig? Ik weet verder niet of ik 125 euro meer wil betalen voor betere stereo als het weer iets inlevert met films.
De pre-outs kun je gebruiken om er later een of meerdere eind-versterkers op aan te sluiten. Dan gebruik je de Marantz dus enkel als voor-versterker en processor. Je levert overigens niet echt iets in... Het is meer een verschil in de zin van: de Denon levert een 'edge of your seat' geluid, en de marantz is wat meer laid back. Ik hou daar persoonlijk wel van...

Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 10:03:15
Ik ga ff tijdje de specs goed vergelijken.. als er echt iets naar boven komt van 'tja dat wil ik toch echt wel hebben' dan wordt het misschien makkelijk.. en anders wordt het luisteren.
Specs zeggen niets... Mijn vorige versterker was een Yamaha.. Op specs een van de betere (5 * 110 watt, DSP, allerelei modussen, en wat nog meer...) maar het geluid beviel uiteindelijk voor geen meter...

Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 08:21:16
Je hebt wel gelijk maar hoevaak moet je dan wel niet gaan luisteren? en meestal kan je niet 2 opstellingen achter elkaar luisteren waardoor je het verschil niet goed kan bepalen omdat je niet meer precies weet hoe de ander nou klonk.
Je herkent na vaker luisteren meteen de verschillen; die blijven je ook bij.  Alleen: ga luisteren en ga wat vaker luisteren dan 1 keer. Probeer ook zelf eens op je eigen set te luisteren wat je hoort (en niet enkel naar de muziek luisteren). Is je geluid dof, of juist helder? Is er veel of weinig bas? Wat vind je van de hoge tonen? Mag dat meer of juist minder? Dat zijn dingen om op te letten, naast zaken als heb je ook diepte in je geluid.
Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 08:21:16
Ow en over garantie: Iemand op kieskeurig.nl had de denon 1803 uit duitsland gehaald en zei dat garantie geen probleem was omdat denon verplicht is om overal garantie te leveren binnen de EU.. zal dan voor andere merken ook wel zo zijn?
Importeurs (die dus de reparatie betalen, er moet immers iemand voor de kosten opdraaien) hebben niets verdient aan een apparaat uit Duitsland. Ze kunnen dan heel moeilijk/lastig gaan doen. Ze kunnen er bijvoorbeeld heel lang over doen.. Ze kunnen je bijvoorbeeld verzendkosten laten betalen. Er zijn genoeh manieren om iemand te pesten.
Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 08:21:16
En wat houd een omruilgarantie precies in?
Dat als het niet bevalt, je het mag omruilen tegen iets anders. Dit spreek je af met de winkel. Wil niet zeggen dat je het mag proberen en weer inleveren, en klaar, maar wel dat je er dan iets anders voor in de plaats neemt..
Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 00:51:12
Bij de term warmer kan ik me wel een klein beetje iets voorstellen, maar het blijft lastig :) Is warmer niet doffer? want dat wil ik niet.
Warmer is niet doffer. Warmer is voller; minder schel/minder fel. Ga maar eens luisteren naar een Yamaha of Onkyo en dan naar een Denon of Marantz.
Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 00:51:12
En dat je nog nooit van die fout hebt gehooord:  ;D  ;D Ik heb dat namelijk uit dit topic en JIJ suggereert zelf dat er een fout in zit in reply #5  ;D
Oeps! 8) Even niet aan gedacht. Maar: daar speculeerde ik dat het een fout zou kunnen zijn. Ik weet er verder ook niets van af...

Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 00:51:12
Dus als jullie zelf een goede weten van bv marantz, onkyo en denon die tussen de 4 en 800 euro ligt..

Marantz 5300/6300

Quote from: searcher on April 19, 2003, 08:16:05
Buiten de euro's is het het belangrijkste dat je gaat luisteren.
Jouw oren en dat wat er tussen zit zijn jouw raadgevers.

En dat is het beste advies dat je kunt krijgen of geven!  :D

Groet,
Mark

Martin_G

Ik ga gewoon proberen of ik tegelijk met de aankoop van de fronts de 3 receivers ergens tegelijk kan lenen zodat ik het in m'n kamer direct kan vergelijken.

Maar als ik het goed begrijp is het eigenlijk zo dat het niet zo heel veel uit maakt welke boxen je koopt aangezien je met verschillende receivers weer verschillende resultaten kan behalen.. door de keus van een receiver kan je zelf bepalen hoe je het geluid wilt.

De Marantz lijkt me toch iets beter als ik het zo hoor van iedereen, wordt ook het meest aangeraden.

Nadeeltje van thuis luisteren is alleen dat ik dan alleen de fronts heb en niet kan testen met 5.1

En over MP3's; CD is echt net aan een tikkeltje beter. Maar als de marantz zoiezo beter is met muziek dan moet ie toch ook beter zijn met MP3 dan de denon en de onkyo? verhouding blijft hetzelfde.
Ik zit in mn kamer vooral achter de computer en vindt het dan handig om gewoon wat nummertjes aan te klikken op de HD. SACD's ga ik wel kopen, hoop dat het aanbod wat groter wordt.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

#40
Ok weer ff een nuttig vraagje:

Bij de B&W 604s3 zit een zo'n wit ding meer dan bij de 603. Betekent dat dat ie beter is in verschillende tonen?

tweeter is voor hoog geloof ik, kan het dan zijn dat de tweater heel hoog is, dat ding eronder voor hoog, die daar weer onder voor middentonen en die daarweer onder voor laag? zit ook nog weer een golfballetje onder.. is dat ook voor geluid en is dat dan voor heel laag?

*leek is*

Bij stassen zijn ze namelijk al voor 559 te krijgen. Per paar dus 320 euro duurder dan de 603's.. 1.5 maand sparen..

MAAR als de 601's dan weer te zwak worden als rears in verhouding.. dan denk ik niet dat ik het doe..

http://www.stassen.nl/html/7013.html

Zijn die SSC dingen beter dan spikes?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Oracle

#41
Quote from: Martin_G on April 19, 2003, 22:40:23
Ik ga gewoon proberen of ik tegelijk met de aankoop van de fronts de 3 receivers ergens tegelijk kan lenen zodat ik het in m'n kamer direct kan vergelijken.

Maar als ik het goed begrijp is het eigenlijk zo dat het niet zo heel veel uit maakt welke boxen je koopt aangezien je met verschillende receivers weer verschillende resultaten kan behalen.. door de keus van een receiver kan je zelf bepalen hoe je het geluid wilt.

De Marantz lijkt me toch iets beter als ik het zo hoor van iedereen, wordt ook het meest aangeraden.
3 receivers lijkt me niet haalbaar... Het risico is dan denk ik te groot voor de onerdemer dat hij ze alle 3 niet weer ziet. Ik denk wel: 1 receiver kopen, en als hij dan niet bevalt omruilen (omruilgarantie  :) )

Dan: speakers zijn net zo bepalend voor je geluid als de versterker/receiver. Amerikaanse boxen zijn nogal "in your face", duitse hebben de nadruk op hoog en laag, en engelse klinken weer wat warmer.

De marantz is overigens niet per definitie beter. Denon bv. is ook erg "lekker". Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Sluit hem dus niet uit, omdat iemand dat toevallig zegt...

Dan: de tweeter is voor de hoge tonen. Daarna komt een conus voor de middentonen, dan een woofer voor de lage tonen. Wat de 604's hebben is een passieve woofer voor de lage tonen extra, t.o.v. de 603's.

Ze kosten inderdaad meer, maar dat komt omdat er dus ook een conus (zo heten die ronde dingen dus..  :D ) extra in zit. Bovendien zal het wisselfilter (die de verdeling tussenalle conussen doet) ook weer net effe wat beter zijn...

Groet,
Mark

Martin_G

#42
Vraagje:

Is het met een bepaalde receiver mogelijk om als de receiver in kamer A staat dat je in kamer A gewoon iets gewoon via de tv-out van de computer kan kijken en luisteren en dat je beneden gewoon met kabels van 20 meter dvd kunt kijken en luisteren in de dvdspeler die aangesloten op de receiver zit? Ik hoor iets van multi-room enzo.

Eigenlijk dus dat je kan kiezen welke bron waarheen moet. Dat je dan ook bv SACD beneden kan luisteren op de oude B&W boxen terwijl ik m'n eigen mp3tjes zit te luisteren.

Alleen dan zal 80 watt wel 2x 40 watt worden?

:misschien kan ik dan ook wel voor elkaar krijgen als de rest thuis er foordeel aan heeft dat ze wat meebetalen :)

 

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Johan Van Gompel

#43
Quote from: Martin_G on April 17, 2003, 20:17:53
Hoi, nu ik wel weet wat ik wil qua beamer en scherm wil ik me richtten op de speakers. Ik wil eerst gewoon er 2 kopen voor stereo en dan later de rears, de center en de sub.

Nu hebben wij beneden 20 jaar oude B&W speakers en B&W staat hier ook wel hoog aangeschreven geloof ik en dus surfde ik ff naar www.bwspeakers.com

Dit is de keuze die eruit kwam tot nu toe:

Surrounds: 4X DM602 5 S3
Center: 1x  LCR60 S3
Subwoofer: 1x  ASW 300

Kon geen subwoofer vinden geschikt voor de 600 series.

Nu is eigenlijk m'n vraag: Is B&W ook in deze prijsklasse the way to go of is B&W vooral goed in de hogere prijsklasses en kan ik in deze prijsklasse beter andere speakers halen van een ander merk?

En als deze selectie goed is: welke receiver kan ik er het best bijnemen? Ik neem aan dat een dvdspeler niet veel watt output heeft?

Wil dus eerst beginnen met 2 speakers voor muziek en stereo films. Gebruik dan voor 5.1 films nog mn oude computersetje want ik denk dat een combinatie van B&W's en creative computerspeakertjes heel raar gaat klinken :)

Mocht het baten: ik zit in een kamer van 2.80 bij 4.20 en heb aan de muur ernaast een buurmeisje die mij ook wle eens wakker maakt met dr muziek dus die kan niet klagen :)

Mijn kamer is ongeveer even groot; ik heb een stel Canton LE 109 speakers die samen met een Onkyo receiver erg goed klinken in deze ruimte. In Amerika bv. is deze speaker een duur importprodukt; in het land van oorsprong (Duitsland) vind je hem voor +- 250 euro. Zie bv. deze Nieuw-Zeelandse site voor meer info. Ik zou in elk geval eens gaan luisteren.

Noot: de 1899 Nieuw-Zeelandse dollar vermeld op de site is gelijk aan ongeveer 1000 van onze euro's
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Martin_G

Hoi,

zien er goed uit, lijkt een krachtige fullrange speaker maar heb toch zo m'n twijfels.

De 603's van B&W zijn maar 50 euro duurder en lijken me toch wat beter. Maar ik zal het onthouden en als ik het een keer in een zaak tegenkom wil ik wel even luisteren.

Welke speakers heb jij destijds mee vergeleken?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

sinterklaasje

Ik moet zeggen - ik heb pas vanmorgen deze thread 'ontdekt', maar heb 'em inmiddels met zeer veel interesse doorgelezen!! De problematiek van Martin ken ik ook. Heb ook verhuisplannen - alleen wil ik liever effe wachten met 't aanschaffen van een nieuwe opstelling tot NA ik ben verkast want je weet immers niet met welk een ruimte je te maken krijgt ???

Ik heb nu 'budget genoeg' maar niet de ruimte voor een fatsoenlijke opstelling.. plus als je gaat verhuizen moet je natuurlijk ook nog andere zaken aanschaffen die hoger op de prioriteitenlijst staan.. allemaal afwegingen die 't niet makkelijker maken...

groeten,
sinterklaasje ;D

Johan Van Gompel

Quote from: Martin_G on April 20, 2003, 09:59:39
Welke speakers heb jij destijds mee vergeleken?

Geen. Ik heb ze louter op basis van recensies, vergelijkingen en commentaren waarbij de speakers zeer goede punten kregen aangekocht. Lijkt misschien dom, maar net zoals bij mijn andere aankopen doe ik dit op een zodanig grondige manier dat ik elke keer weer bijzonder tevreden ben.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Martin_G

Quote from: Johan Van Gompel on April 20, 2003, 15:47:45
Quote from: Martin_G on April 20, 2003, 09:59:39
Welke speakers heb jij destijds mee vergeleken?

Geen. Ik heb ze louter op basis van recensies, vergelijkingen en commentaren waarbij de speakers zeer goede punten kregen aangekocht. Lijkt misschien dom, maar net zoals bij mijn andere aankopen doe ik dit op een zodanig grondige manier dat ik elke keer weer bijzonder tevreden ben.

Ok, doe ik meestal ook. Maar omdat iedereen hier aanraad om toch te luisteren dacht ik dat jij dat ook had gedaan.

Alleen lezen over de boxen die jij hebt is voor mij moeilijk aangezien ik amper duits kan en de enige site in het engels over die boxen de site is die jij gaf..

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

blackball147

ook ik heb, net zoals sinterklaasje, deze tread met heel veel interesse gevolgd omdat ook ik te vinden ben voor B&W.

een paar punten:

-wat het zoveel mogelijk beluisteren betreft: ik heb zelf ook zo'n computer sattelietsysteempje staan, dus upgraden is een must. in  mijn zoektocht naar het 'ultieme' heb ik mezelf voorgenomen om zoveel mogelijk te gaan luisteren naar zoveel mogelijk combinaties. dankzij dit forum ben ik bij verschillende mensen terecht gekomen om soms heel verschillende systemen aan het werk te horen. ik ben niet bang om kilometers te rijden ( denk dat ik de afgelopen maanden ruim 1000 km heb gereden , enkel en alleen voor HT). ik rij liever nog 1000 km meer vooraleer tot een eerste aankoop over te gaan ( nog steeds niet gebeurd trouwens  ::)  ) hoe meer praktische ervaring, hoe beter ik me kan orienteren. tot nu toe draagt B&W mijn voorkeur, zowel qua geluid als looks, qua versterking vermoedelijk marantz of denon.( alles natuurlijk binnen een budgettair plan bekeken!!) doorheen de tijd leer je inderdaad de verschillen horen zoals ze hier soms worden omschreven, en zo kun je echt een bepaalde richting uitgaan. vrij snel heb ik beslist om in 1 bepaald merk tegaan kijken en luisteren omdat je anders door de bomen het bos niet meer ziet. vermoedelijk wordt het voor mij ook 603 of 604 in combinatie met 602 en lcr600, nu enkel nog uitkijken naar een goeie prijs. het enigste waar ik nog over twijfel is of 604 niet een overkill gaat zijn in mijn betrekkelijk kleine huiskamer. ik heb ze bij scarp aan het werk gehoord, en gezien wat voor een kanjers het zijn, was toch onder de indruk!!

Martin_G

Overkill ben ik ook beetje bang voor

Ook dat het verschil 601s3 - 604s3 te groot is waardoor 5.1 irritant wordt.. vooral als 1 geluid van je center naar je RF naar je RR naar je LR naar je LF gaat..

Dan hoor je dus 2x een omschakeling.. 1x van RF naar RR en 1x van LR naar LF

Heb ik gelijk en is het gewoon altijd het beste om alles gelijk te hebben? zoja is het dan ook niet beter om de center ook gelijk te hebben? ga toch projecteren dus dan kan ik gewoon 5x 603s3 doen bv..
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.