Speakers in prijsklasse 200-400 euro.

Started by Martin_G, April 17, 2003, 20:17:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_G

euhh toch nog weer een keer vragen: ik kan de denon 2802 nieuw voor 590 krijgen..

het is een 02 maar is die nog wel atijd veel beter dan de 1803, de onkyo en de marantz 5300?

Ik kijk nu ff naar de achterkant ervan en de voordelen zijn tot nu:

-Pre-outs
-Betere B aanslutingen
-Multizone
-Krachtiger

Een ander in deze prijsklasse is dus de marantz 5300, MAAR normaal kost deze 2802 veel meer en ik vemroed ook dat de 2802 stuk beter is. Kan iemand dit bevestigen. Als ie echt een behoorlijk niveautje hoger is dan de onkyo en de denon dan wil ik wel 130 euro meer betalen

Hij heeft alleen geen Dolby Digital Surround EX zie ik nu.. wordt dat weleens gebruikt eigenlijk?

Zie nu ook dat ie geen 32-Bit decoder heeft..

Zijn dus vooral nieuwe deocders toegevoegt aan de 03's..
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Scarp

Die denon heeft wel DD-Ex. Kijk maar op de denon website.

Martin_G

Hmm.. ik had dit van een denon site..

Maar zie nu inderdaad dat ie het wel heeft.

Maar hou oud zijn de 02's eigenlijk? en maakt dat 32bit veel uit?
Is vanwege de snel verbeterde techniek een 1803 beter dan een 2802 en een 2803 beter dan een 3802 of is de 2802 nogsteeds veel beter dan de 1803?

130 euro extra voor een stukken krachtigere en dus misschien veel betere receiver wil ik er wel voor uittrekken..
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

#128
Hmm veel sites zegt dat de denon 2802 geen dolby digital EX heeft, en een paar wel... op denon.de kan ik er ook niets van terugvinden

edit: ben er al uit; op duitse denon site en op 2 verkooppagina's stond dat ie het niet heeft maar op denon.nl staat van wel.. zal wel kloppen dus
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

Ik heb nog eens nagerekend... en toen ik op zoek ging naar speakers heb ik de prijzen gerekend zoals die op de B&W site staan

Maar als ik bij stassen of audioklang koop bespaar ik zo'n 440 euro in totaal. Daardoor ga ik voor de 604's en zelfs dan nog zit ik zo'n 100 euro onder de prijs die ik eerst had berekend met 603's.
Kan het namelijk net zo goed meteen goed doen en de beste uit de 600 serie nemen en meteen 3weg ipv 2.5 weg. Stapje hoger ga ik niet.. die CM's zullen wel beter klinken maar dan wordt het echt te gek.

Zit alleen nog erg in over de kleur.. vondt eerst sorrento mooier maar nadat ik wat zwarte heb gezien op foto's hier.. maar denk toch sorrento want ik ben van plan er lang mee te doen en als ik dan eigen huiskamer heb heb je meestal veel meer hout en daar past het beter bij.. en sorrento's zijn meer gewild dus als ik ze toch ooit zou verkopen verkoop ik ze ook makkelijk.

Betekent wel dat ik nog langer erover zal doen om alles te kopen maar het zal het achteraf wel waard zijn :) heb nu ook met alles van 'had ik nou maar wat meer betaald en voor dat gegaan' dat voorkom ik ook liever :)

Enige wat me er nog van kan afbrengen is als ik de 603's echt 2dehands veeel goedkoper kan krijgen..

Moet zeggen dat het wel erg klote is al die dingen op me wishlist en ondertussen geen geld verdienen.. misschien anders toch maar paar uurtjes per week maken tot de zomervakantie.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

Ik zou toch graag een antwoord hebben op het verschil tussen 24-Bit-DSP en 32-bit

De denon 2802 heeft 24 en de 1803 heeft 32

denon 2802 is verder beter en krachtiger natuurlijk, en maar 120 euro duurder.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

bmateijsen

Hier wordt ook een leuk setje aangeboden: Denon 3802 + DVD1600 ik zou alleen nog wel wat van de prijs af onderhandelen....kosten 1500 euro....

Groet bjorn

WouterNeyn

Martin,

Ik ben zelf een redelijjke beginneling en ik heb me al flink ingelezen op dit forum. Ik vraag me af of je al is hebt geluisterd in een hifi zaak? Ik heb dat vandaag wel gedaan en ik kan je vertellen, dat is een goede stap geweest.

Ik had ook mijn zinnen gezet op een denon of een marantz maar toen ik daar zat te luisteren merkte ik dat ik persoonlijk een van die Yamaha receivers veel beter vond klinken (de 640)!! Ik ben uiteindelijk voor de B&W 603 s3 speakers als LF/RF gegaan. Ik heb ze nu ergens anders besteld dan ik ben gaan luisteren simpelweg omdat ik ze daar goedkoper kan krijgen.

Ik ga mijn set ook in stappen opbouwen: eerst de receiver + LF/RF. Over een tijdje zal ik de rears + center en daarna de sub kopen.

Ik trek over 2 weken in mijn nieuwe huis dus die set zal zeker niet misstaan (eindelijk het huis uit!) :).

Kortom: luister zo veel mogelijk en reserveer daar zoveel mogelijk tijd voor. Ik dacht dat ik binnen een half uur een keuze kon maken maar ik heb uiteindelijk 2.5 uur zitten luisteren voordat ik een keuze kon maken. Switchen tussen marantz, sony, denon en yamaha receivers en nog veel meer boxen hebben mij uiteindelijk tot een goede beslissing geleid.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Oracle

Dus je hebt 2,5 uur geluisterd in een zaak, en vervolgens je spullen ergens anders besteld?  

Jammer...   :(

Straks ook niet komen klagen dat er geen winkels meer zijn in de buurt waar je kunt luisteren...

Zie hier...

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ergens luisteren en tijd nemen betekend vindt ik ook dat je daar je keuze moet maken en kopen.
Vergeet niet dat die mensen ook hun brood moeten verdienen, zijn ze te duur ga er dan niet heen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_G

2.5 uur lang allemaal apparatuur en speakers wisselen en dan ergens anders kopen vindt ik ook beetje zwak.

Als ik weet dat ik er niet ga kopen ga ik er ook niet luisteren. Ik zou zo op de fiets kunnen stappen naar dichtbijzijnde hifi winkel en kunnen gaan luisteren maar ik weet dat ze gewoon veels te duur zijn.. en dat geld voor alle winkels binnen 30 kilometer hier lijkt het wel..

Ik koop de philips 963sa bij vincent en ga dan onderhandelen over andere prijzen.. komt ie zeer dicht tegen de prijzen in duitsland dan weet ik dat ik wel bij hem koop als ik dan mag luisteren.

hoewel je in duitsland natuurlijk ook kan luisteren en langer garantie hebt maar een uur reistijd is nog altijd stuk beter dan 2 uur..
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

WouterNeyn

Ja, op zich begrijp ik dat wel maar ik heb als consument en student het geld nou eenmaal niet voor het oprapen. Als ik 320 euro kan besparen dan doe ik dat. Ik heb overigens geprobeerd om de prijs naar beneden te krijgen maar dat wouden ze niet!

Wouter.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

WouterNeyn

#137
Quote from: Martin_G on May 13, 2003, 09:23:57
2.5 uur lang allemaal apparatuur en speakers wisselen en dan ergens anders kopen vindt ik ook beetje zwak.

Als ik weet dat ik er niet ga kopen ga ik er ook niet luisteren. Ik zou zo op de fiets kunnen stappen naar dichtbijzijnde hifi winkel en kunnen gaan luisteren maar ik weet dat ze gewoon veels te duur zijn.. en dat geld voor alle winkels binnen 30 kilometer hier lijkt het wel..

Ik koop de philips 963sa bij vincent en ga dan onderhandelen over andere prijzen.. komt ie zeer dicht tegen de prijzen in duitsland dan weet ik dat ik wel bij hem koop als ik dan mag luisteren.

hoewel je in duitsland natuurlijk ook kan luisteren en langer garantie hebt maar een uur reistijd is nog altijd stuk beter dan 2 uur..

Dat kan je wel zwak vinden maar ik vind het ook zwak dat ze niets van de prijs af wouden doen. Het houd voor mij dan op als ik het ergens anders (bij Vincent toevallig) goedkoper kan krijgen. Lijkt me toch logisch??

Maar goed, laten we niet te veel off topic raken ;)
Verder met jou set Martin!! :)
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Martin_G

Hey,

Naast denon, onkyo en marantz is er een volgend merk tot de mogelijkheden erbij gekomen: Harman-Kardon

Die lage wattages schijnen helemaal geen probleem te zijn want hun meten de wattages bij superlage vervorming.. bij andere merken heb je veel meer vervorming ofzo.

Dus hoe verglijkt bijvoorbeeld de Harman-Kardon AVR-3550 zich met een marantz sr5300 en een onkyo sr600e?

Hij ziet er wel ontzettend mooi uit trouwens 8)
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.