HELP! kapotte speaker!!!

Started by TJ, January 27, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TJ

Ik heb vandaag per ongeluk mijn Monitor Audio RS1 speaker omgeduwd!!! De tweeter werkt nog maar de woofer geeft niets meer door. Heb ook schade in de rechterbovenhoek, de fineer is opgestuikt.

Ben dus dringend op zoek naar 2 nieuwe surroundspeakers.
Zou ik terug naar de Monitor Audio RS1 gaan? (de rest van de set is ook van de Monitor Audio RS-reeks)
of zou ik opteren voor een ander merk, B&W, KEF, Dali, Dynaudio?
Epson TW-5500 (PJ), Pioneer VSX-2021-K (AVR), Pioneer BDP-51FD (BD), Toshiba XE1 (HDDVD), Monitor Audio RS serie (LS)

Kingpin

Quote from: TJ on January 27, 2008, 20:04:04
Ik heb vandaag per ongeluk mijn Monitor Audio RS1 speaker omgeduwd!!! De tweeter werkt nog maar de woofer geeft niets meer door. Heb ook schade in de rechterbovenhoek, de fineer is opgestuikt.

Ben dus dringend op zoek naar 2 nieuwe surroundspeakers.
Zou ik terug naar de Monitor Audio RS1 gaan? (de rest van de set is ook van de Monitor Audio RS-reeks)
of zou ik opteren voor een ander merk, B&W, KEF, Dali, Dynaudio?

Dat was zeker schrikken  :o
Als je van merk (unit) veranderd dan kan dat klinkverschillen (homogeniteit) opleveren. Beter is, of dezelfde speaker kopen (of laten repareren, of zelf doen) of een andere set (maar dat gaat weer veel geld kosten).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

TJ

Als ik nu iemand vind die een Monitor Audio RS1 speaker in natural oak te koop heeft staan? De andere speaker is nog in perfecte staat.
2 nieuwe RS1 kosten +- 450 €/paar
Epson TW-5500 (PJ), Pioneer VSX-2021-K (AVR), Pioneer BDP-51FD (BD), Toshiba XE1 (HDDVD), Monitor Audio RS serie (LS)

pierke

Ik weet niet hoe ernstig de schade aan de rechterbovenhoek is, maar het lijkt me toch ook wel de moeite waard om eerst te onderzoeken of deze luidspreker niet voor een acceptabel bedrag gerepareerd kan worden. Het zou goed kunnen dat dit helemaal niet zo duur is.

Vincent

Quote from: pierke on January 27, 2008, 20:48:37
Ik weet niet hoe ernstig de schade aan de rechterbovenhoek is, maar het lijkt me toch ook wel de moeite waard om eerst te onderzoeken of deze luidspreker niet voor een acceptabel bedrag gerepareerd kan worden. Het zou goed kunnen dat dit helemaal niet zo duur is.

Je kan deze units inderdaad gewoon bestellen bij de dealer van MA .. Ik kan wel informeren voor je wat deze kosten..

Cormijn

Quote from: TJ on January 27, 2008, 20:04:04
Ik heb vandaag per ongeluk mijn Monitor Audio RS1 speaker omgeduwd!!! De tweeter werkt nog maar de woofer geeft niets meer door. Heb ook schade in de rechterbovenhoek, de fineer is opgestuikt.

Ben dus dringend op zoek naar 2 nieuwe surroundspeakers.
Zou ik terug naar de Monitor Audio RS1 gaan? (de rest van de set is ook van de Monitor Audio RS-reeks)
of zou ik opteren voor een ander merk, B&W, KEF, Dali, Dynaudio?

Verzekering??
Musical Fidelity A5.5 Amp.

Ramius

Ben je wel zeker dat het de speaker is? ::) Misschien is er gewoon een draadje gelost of is het filter losgekomen of beschadigd? ::) Schroef hem anders eens open... ;)



Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|