Crystalio 1 (VPS2300) icm Barco Graphics 808 geschikt voor Blu Ray?

Started by KeesN, January 27, 2008, 13:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeesN

Een vraag die wellicht al een keer gesteld en beantwoord is, maar ik niet goed kan terugvinden...

Huidige setup: Barco Graphics BG808 via 5x BNC verbonden met de Crystalio 1 (VPS 2300).
In deze setup kijk ik regelmatig HDV materiaal van mijn Sony camera, die dan via de Analoge HDTV ingang van de Crystalio is aangesloten. Dit gaat zonder (al te veel) problemen. HDV materiaal is 1440x1080 i @50

Uiteraard zou ik nu de HD-oorlog zo'n beetje gestreden is in het voordeel van Blu Ray, graag een Blu Ray speler aanschaffen en met de hoogst mogelijke kwaliteit films kijken via de BG808.
Ik denk dan aan het aansluiten van de BD-speler via HDMI naar de HDTV Digital (DVI) ingang van de Crystalio.

Concrete vragen:
1) geeft de Crystalio überhaupt een signaal door van DVI naar BNC Analoog uit?
2) heb ik dan HDCP problemen? (Crystalio is ge-upgrade naar HDCP)
3) Kan de Crystalio omgaan met 1080i 24frames input?
4) als een digitale aansluiting tussen BD-speler en Crystalio niet werkt, heeft een analoge aansluiting dan zin, of wordt die altijd ge-downressed naar 720 of 480?
5) tegen welke andere problemen kan ik aanlopen? (geen zin om een dure speler te kopen en er vervolgens achter te komen dat het niet gaat werken !!!)

Alvast bedankt voor jullie input !

PS: aub geen 'oplossingen' in de zin van "koop een Crystalio 2", "koop een beamer met HDMI-input", etc.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Sowieso heb je een HDfury nodig voor de output naar de projector want die kan niet overweg met HDCP.
Dus met HDMI/DVI uit de CI en dan via de HDfury naar de projector.

Processing doet de 2300 niet voor HD materiaal (alleen SD materiaal.
Ik denk dat je de PS3 het beste op 1080i60 uit kan laten sturen en dan met de crystalio daar 1080P van laten maken en dit via de HDfury naar de projector toe sturen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesN

Zou de HDFury dan direct op de BG808 gezet moeten worden? dan heb ik een bijzonder lange HDMI kabel nodig... en dan zit ik waarschijnlijk ook weer met het probleem om de HDFury van voeding te voorzien.

Of kan de HDFury ook vóór de Crystalio gezet worden? dan zou ik de bestaande RGBHV kabels van de Crystalio naar de BG808 kunnen blijven gebruiken. En dan heb ik maar een korte HDMI kabel nodig van de PS3 naar de HDFury.
Ik neem aan dat de HDFury dan op de HDTV Analog In van de Crystalio wordt gezet.

jantje112

Quote from: KeesN on January 27, 2008, 19:09:28
Of kan de HDFury ook vóór de Crystalio gezet worden? dan zou ik de bestaande RGBHV kabels van de Crystalio naar de BG808 kunnen blijven gebruiken. En dan heb ik maar een korte HDMI kabel nodig van de PS3 naar de HDFury.
Ik neem aan dat de HDFury dan op de HDTV Analog In van de Crystalio wordt gezet.

Je kunt die zo op de vga of rgbhv input zetten, dan los je de HD signalen al op voor de bron. De Crystalio 1 kan volgens mij wel met HD materiaal overweg, maar doet dat op basis van een "BOB" dus hij is daarin niet optimaal.

Welke reso gebruik je voor de 808s? 1440*1080i in en ook weer out?

KeesN

Quote from: jantje112 on January 27, 2008, 19:36:13
Je kunt die zo op de vga of rgbhv input zetten, dan los je de HD signalen al op voor de bron. De Crystalio 1 kan volgens mij wel met HD materiaal overweg, maar doet dat op basis van een "BOB" dus hij is daarin niet optimaal.
Ik begrijp niet wat je bedoeld met "dan los je de HD signalen al op voor de bron". De bron is de PS3 (of een andere BD-speler).
De Crystalio 1 kan alleen op de HDTV analog of HDTV digital input een HD signaal ontvangen, NIET op een andere input.

Quote from: jantje112 on January 27, 2008, 19:36:13
Welke reso gebruik je voor de 808s? 1440*1080i in en ook weer out?
Input is nu een Sony HDR HC1. De Crystalio signaleert dan een 1920x1080i signaal IN (hoewel HDV 1440x1080 is) en stuurt 1920x1080i UIT naar de BG808.

jowi

Ik denk dat je bedoeld dat je de Fury meteen NA de Crystalio, dus meteen 'achter' de crystalio op de HDMI/DVI output zet, en van daar met lange analoge kabels naar de Barco. Dat kan natuurlijk zonder problemen. Zo kun je alles via de Fury laten lopen.

Echter, afhankelijk van hoe goed je analoge kabels zijn kan het erg interessant zijn om de Fury toch zo dicht mogelijk bij de Barco te plaatsen ivm eventueel signaalverlies over de analoge kabels. De lange DVI/HDMI kabel die je dan nodig zult hebben zal van dit soort verlies (vrijwel) geen zichtbare last hebben...

jantje112

Ik ben nog niet helemaal wakker :) Ik bedoelde dat je de hd fury aan de vga input van de Crystalio hangt. Dan geeft die een HDCP vrij signaal door.

Je kunt het dan volgens mij wel deels bewerken met de crystalio (ivm de porches op 50hz) althans de PEP kan het ook.

KeesN


jowi

Quote from: jantje112 on January 27, 2008, 21:04:18
Ik ben nog niet helemaal wakker :) Ik bedoelde dat je de hd fury aan de vga input van de Crystalio hangt. Dan geeft die een HDCP vrij signaal door.

Je kunt het dan volgens mij wel deels bewerken met de crystalio (ivm de porches op 50hz) althans de PEP kan het ook.
Lijkt me niet handig, dan kun je hem maar voor 1 input gebruiken. Ik neem aan dat hij zowel zijn bluray speler en ook de ps3 en wellicht nog meer HDCP apparaten wil aansluiten... de crystalio is ook een switch he!

Kortom:

Bluray apparaat --->  Crystalio ---> HDFury ---> Barco.

En dan kun je er nog voor kiezen om de fury dichtbij de crystalio te zetten ( kun je je huidige analoge kabels blijven gebruiken) of de fury dichtbij de barco (heb je een lange HDMI/DVI kabel nodig)

jantje112

Quote from: KeesN on January 27, 2008, 21:14:39
....eeeehhhh   ???
dus de één zegt vóór de Crystalio
en de ander ná


Het beste is de HD Fury vlak bij de barco en zo veel mogelijk afstand "digitaaL" overbruggen ivm kwaliteitsverlies.

De oplossing van Jowi zoals hier boven beschreven dus.

jaco


jowi

Ja da's een beetje sneu :) Ik zeg nergens dat het een HD switch is ;)
Maar goed, je kunt met deze bak op deze manier natuurlijk wel alles wat je aansluit upscalen naar 1080i indien nodig en dan lekker je 808 in pompen. Altijd leuk. Kun je er altijd nog een los switchje voorzetten om meerdere digitale inputs te gebruiken.

jaco

Quote from: jowi on January 28, 2008, 09:05:35
Ik zeg nergens dat het een HD switch is ;)
Nee, maar wel iets over HDCP, en dat doet het op de andere ingangen waar je kunt tussen kunt switchen niets  ;D
Dan zou een hdcp stripper meer zinvol zijn, om die tussen een HDMI/DVI switch en de DVI input op de scaler te zetten.

jowi

Quote from: jaco on January 28, 2008, 09:30:20
Nee, maar wel iets over HDCP, en dat doet het op de andere ingangen waar je kunt tussen kunt switchen niets  ;D
Dat maakt toch niet uit? Wat er niet is hoeft ie ook niet te strippen ;D

Quote from: jaco on January 28, 2008, 09:30:20
Dan zou een hdcp stripper meer zinvol zijn, om die tussen een HDMI/DVI switch en de DVI input op de scaler te zetten.
We hebben het toch over een stripper? Een fury of een Moome etc. En of je hem nu enkel achter de crystalio zet of er voor, met een extra switch ervoor of erachter is dat lood om oud ijzer.

Echter, wil je optimaal gebruik maken dan ga je de hdcp stripper/converter dus OP de barco neerzetten met een lang dvi/hdmi snoer, en dan moet je wel de extra switch vóór de crystalio plaatsen lijkt me. Want je zult de extra dvi/hdmi ingangen MOETEN scalen met een barco... dwz timings aanpassen.

jaco

de TS wilde volgens mij liever niet zijn RGBHV kabels vervangen.
Dan zou hij HDCP voor de scaler moeten strippen. Er zijn ook strippers, dus DVI+HDCP in en DVI uit, of HDMI +HDCP in en HDMI (zonder HDCP uit)
Een moome of Fury doet niet zo veel in een digitale keten.
Zoals jij beschrijft gaat prima werken, maar dan alleen als de TS inderdaad de bekabeling naar de projector vervangt.

jowi

Ik zie de extra handigheid van HDCP strippen vóór de scaler niet. De stripper kan gewoon vlak ná de scaler, met een hele korte dvi/hdmi kabel, en vandaar alsnog met de bestaande analoge kabels naar de barco.

Anyway, mogelijkheden genoeg denk ik.

J.A.F._Doorhof

Ik heb nog een HELE mooie Extron switcher die je kunt gebruiken daarvoor.
Je gaat de CI met de HDfury uit en een kort RGBHV kabel de switcher in.
Vanaf de switcher ga je POWERED (het was een dure jongen) met BNC's de projector in.
Ik heb hem ooit er tussen uit gehaald bij de Barco maar wist niet hoe snel hij er weer tussen moest, beeld is een stuk rustiger en stabieler met de switcher er tussen.

Dus waarschijnlijk zou dat de perfecte oplossing zijn, prijs komen we wel uit.

Dus van de CI met DVI eruit naar de HD-Fury (heb ik ook nog :D) en dan met een korte VGA/RGBHV (ook aanwezig :D) naar de switcher en dan naar de PJ.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesN

dank allemaal voor de reacties !
ik was/ben door griep geveld, en was dus even niet actief op het forum.

Ik begrijp nog even niet helemaal waarom er nog een switcher in de keten moet worden toegevoegd.

jowi

Voor als je (later) meerdere HDMI apparaten wilt kunnen gebruiken... de crystalio heeft maar 1 hdmi ingang naar ik begreep. Met een switch ervoor kun je dus meerdere apparaten op die ene hdmi input zetten...

SpeedyAndré

Als het de bedoeling is dat de lange rgbhv kabel in gebruik blijft dan kan je ook denken aan een ext. Moome box die goede rgbhv linedrivers heeft, dit i.t.t. de hdfury.
Extra voordeel van de Moome box is dat hij 2 hdmi ingangen heeft en ook nog een component ingang, dit alles is met een remote te bedienen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Matthi

Ok, even de boel herhalen met de verschillende opties. Ik heb hier ook al meerdere keren over nagedacht en veel gelezen zowel hier als op AVS.
Mijn inziens hebben we volgende opties als C1 & CRT gebruikers.
Deze opties gelden wanneer men de digitale output van een (HD)bron wil gebruiken.
Het type signaal/connector staat telkens tussen (haakjes), de processors in de keten tussen [euhm... ook haakjes].

1)  BRON (hdmi) => IN(dvi) [ C1 ] (rgbhv)OUT => (rgbhv) Barco
'Digitale keten van bron tot D/A omzetter na de scaling bij output C1, analoog vanaf uitgang C1. Dit is enkel te gebruiken voor hdcp-vrije bronnen zoals htpc's, sommige cam's,... De crystalio VP2300 geeft dus alleen beeld door van een digitale input aan de analoge RGBHV output wanneer de bron hdcp-vrij is, is er wel hdcp encryptie dan is er geen beeld op de analoge output=>dit is tevens de oorzaak van deze topic.'

2)  BRON (hdmi) => IN(dvi) [ HD-fury ] (VGA poort)OUT => IN(VGA poort) [ C1 ] (RGBHV)OUT => (RGBHV) Barco 
'De HD-fury schroef je rechtstreeks vast op de vga-in(DB15) stekker op de C1 (al dan niet met gender changer (koppelstuk)), je digitale keten is echter maar zeer kort en je hebt volgende omzettingen: D/A in de HD-fury, A/D in de C1 (digitale processing remember!), D/A in de C1 voor de RGBHV uitgang. Ik heb geleerd hoe minder D/A A/D omzettingen hoe potentiëel beter beeld'
Conclusie=>NOT THE WAY TO GO.

3) BRON (hdmi) => IN(dvi) [ C1 ] (dvi-poort)OUT => IN(dvi-poort) [ HD-fury ] (VGA)OUT => break out cable van DB15 naar 5 BNC pluggen, daarna lange analoge kabels => (RGBHV) Barco
'De digitale keten is hier alweer een stuk langer, de HD-fury prik je rechtstreeks op de dvi output van de C1 zonder kabel ertussen maar wel een gender changer (tussenstukje die de connectors op elkaar afstemt). De eerste D/A omzetting gebeurt dan pas in de HD-fury na de scaler en dan nog een lang stuk analoge RGBHV kabel naar je CRT. Afhankelijk van je break-out cable zal je ook daar nog BNC gender changers nodig hebben om de boel aan te sluiten. Potentiëel probleem zoals SpeedyAndré aangaf: zwakke rgbhv-linedrivers van de HDfury. Is mij niet bekend en zou bij wijze van proef moeten vastgesteld worden. Evtl hier externe Moome gebruiken ipv HDfury.'
=>NOT THE WAY TO GO wegens teveel tussenstukjes en verloopjes in kabels.

4) BRON (hdmi) => IN(dvi) [ C1 ] (dvi)OUT => lange dvi-dvi kabel => IN(dvi) [ HD-fury ] (VGA)OUT => break out cable van DB15 naar 5 BNC pluggen => (RGBHV) Barco
'Bijna langste digitale keten mogelijk, alles blijft digitaal tot net voor de CRT. Het laatste stukje via de vga break-out cable, de standaard kabel bij de HDfury Green edition zou van goede kwaliteit zijn. Bij lange afstand +10m word je heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de DVI kabel. Sommige kabels trekken dit niet goed met artifacts, blokken en stotteren tot gevolg (zat over te lezen her en der). Tweede probleem wordt de voeding van de HDfury die mogelijks moet voorzien worden.'
=>Lange weg digitaal, toch met wat 'kanttekeningen' die je erbij moet nemen. Optimaal gebruik van de HDfury.

5) BRON (hdmi) => IN(dvi) [ C1 ] (dvi)OUT => lange dvi-dvi kabel => IN(dvi) [Moome Barco box of Moome input card ] vast aan CRT.
'Dit lijkt de beste weg te zijn wat betreft signaaloverdracht. De nieuwe input kaart zit in de CRT(kan voor sommige Sony's en nog een merk (kijk even op curt palme's site), of de speciale moome box die je op de input 3 en 800 connector van je Barco schroeft (kan voor de meeste Barco's, niet 7xx serie) Het analoge traject is maar enkele centimeters door de connectoren zelf. Onthou dat een CRT een analoog weergaveapparaat is en zoiezo de beeldsignalen analoog naar de buisjes stuurt. Probleem: moome inputkaarten en de barco boxjes zijn moeilijker te vinden en een stuk duurder dan de hdfury.'
=>Langste weg digitaal, beschikbaarheid moome spullen en kostprijs, wel BESTE OPTIE

6)  BRON (hdmi) => [ HDCP stripper ] => IN(dvi) [ C1 ] (rgbhv)OUT => (rgbhv)Barco
'Je haalt de hdcp encryptie weg en de C1 kan gewoon op z'n analoge uitgang beeld uitsturen. Je kan je huidige goede/dure rgbhv kabels blijven gebruiken. Met goede kwaliteit analoge kabels kan je hier zonder veel verlies hele lange afstand mee overbruggen. De D/A omzetting gebeurt in de C1 na het scalen. De connectoren van het korte stukje digitale kabel van de bron naar de C1 zijn afhankelijk van de aansluitingen op de HDCP stripper. Stripper aan de kant van de bron of C1 maakt niet uit. Het digitale signaal blijft onaangetast, enkel de hdcp encryptie vervalt. Ik dacht overigens dat de hdcp strippers illegaal waren, maar ja, over dat debat zijn we het uiteraard unaniem eens.
=>In mijn geval BESTE OPTIE, de Belden 1694A kabels van bluejeanscables zitten in het plafond(boven gyproc) en achter de lambrisering. Lange digitale kabel trekken was geen optie.

Alle opties kan je uitbreiden voor bijkomende digitale bronnen met een hdmi switcher vóór de crystalio. Je wil tenslotte al deze bronnen laten processen door de crystalio.
Vb: PS3------------------hdmi--| Switcher |--hdmi/dvi-- =>C1
      DVDspeler------------hdmi--|
      HD Sat/cable tuner---hdmi--|
      Blueray speler -------hdmi--|
De crystalio doet alle bewerkingen op HD signalen, maar deïnterlacing bij 1080i naar 1080p enkel in BOB modus. Je kan ook voor passthrough kiezen maar zelfs daar zijn nog een paar instellingen van toepassing. Wil je dit niet, dan moet je hdmi signaal buiten de crystalio blijven en is dit verhaal niet echt van toepassing voor jou.

Enkele waarheden die telkens weer ter discutie staan:
-zo lang mogelijk digitaal blijven is het beste
=>Wat met de stabiliteit van de digitale kabel en signalen bij zeer lange afstanden? Uitvallen/synchronisatieproblemen. Voor lange afstanden geldt: Goede digitale kabel is in de meeste gevallen pakken duurder dan goede analoge kabel.
-zo min mogelijk A/D D/A omzettingen is het beste
=>In dit geval wil je de D/A omzetting in de C1 na het scalen of in de HDfury/moome aan het einde van de keten. Wij CRT-people hebben altijd minimaal met 1 D/A conversie te maken.

Voor de crystalio geldt bij analoge rgbhv verbinding tussen C1 en Barco:
-Voltage Pump: AAN
-Enhanced Black: AAN
Overige belangrijke instellingen VP2300:
-stel je refresh rates in op 50,11hz voor pal en 59.94hz voor ntsc/video bronnen voor de smoothste pans
-probeer de sweetspot (beste resolutie) te vinden voor je pj en experimenteer (niet te veel) met je timing settings. PMS forum biedt daar veel info.

Vraagje aan jullie: welke resoluties vond jij de sweetspot voor je Barco/CRT?? Graag type pj en bron bij vermelden.

Lange post, hopelijk beetje meer overzicht nu. Zo te zien is er geen algemene beste keuze, het is een beetje afhankelijk van wat je al hebt en welke combinaties mogelijk zijn met jouw situatie/pj.

Disclamer: Ik vertrouw in deze post op mijn kennis en mijn inzicht in deze materie. Ik ben me ervan bewust dat dit slechts een interpretatie is van de realiteit, indien hier onwaarheden instaan hoor ik dat heel graag. Zo bouwen we samen meer kennis op.
Lounge: Pioneer KURO LX5090 - Pioneer SC-LX76 - Pioneer BDP-450 - Telenet HD Digicorder - Apple TV - Jamo D7 THX Ultra2 - HDgear HDMI - Zone2 Monitor Audio RX6 - Zone3 Magnat Pro 160 Outdoor
HT (Opgedoekt): Barco Cine 7 - Crystalio VPS-2300 - Pioneer DV737 SDI - Beamax Fix 240 - Rotel RMB 1075 - Bluejeanscables

Matthi

Mijn Setup:

PS3 hdmi =>   hdcp stripper    => Crystalio VP2300 => BNC RGBs naar BG 708
Pio 737(vanaf binnenkort) SDI =>
Telenet Digicorder Scart-RGBs =>

Kabels zijn allemaal afkomstig van Bluejeanscables die mijn inziens 'top voor nop' leveren.
Zware kwaliteit Belden 1694A coax kabel en Canare BNC's. De scart-rgbs is via forumlid gekocht en is van eibach. Qed Qunex HDMI kabel.
Lounge: Pioneer KURO LX5090 - Pioneer SC-LX76 - Pioneer BDP-450 - Telenet HD Digicorder - Apple TV - Jamo D7 THX Ultra2 - HDgear HDMI - Zone2 Monitor Audio RX6 - Zone3 Magnat Pro 160 Outdoor
HT (Opgedoekt): Barco Cine 7 - Crystalio VPS-2300 - Pioneer DV737 SDI - Beamax Fix 240 - Rotel RMB 1075 - Bluejeanscables

KeesN

Matthi,
bedankt voor de zeer uitvoerige uiteenzetting; klasse!

Ik heb inmiddels een PS3 via de analoge uitgang getest. Dus PS3 1080i analoog > Crystalio 1 > Barco.
Toen een A-B vergelijking gemaakt tussen de "Patriot" BD en DVD. Het verschil was niet schokkend. De BD leverde wat meer detail in de achtergrond, maar was bijzonder irritant omdat er veel judder was. Daar had de DVD in ieder geval geen last van.

Mijn voorlopige conclusie is dat ik voorlopig prima met ge-upscaled DVD beeld kan leven. Te zijner tijd zal ik wel een keer volledig digitaal gaan: BD-speler, digitale beamer, etc - zodat ik geen last meer heb met AD/DA conversies.

Ook ik heb het probleem dat 'even een kabeltje' trekken moeilijk is. GT-Design heeft alles netjes weggewerkt, waardoor aanpassingen niet echt eenvoudig zijn.
Ik ben wel benieuwd wat voor een HDCP-stripper jij gebruikt (wat kosten die dingen?) - dat biedt wellicht toch weer opties...

SpeedyAndré

Ik ga momenteel met alle hdmi bronnen naar een switch, die zit op de Crystalio (met dvi) en de crystalio zit op een Moome box (nieuwste versie met 2x hdmi input).
De Moome box stuurt via 6m kabel m'n crt aan, dit is goed te doen omdat hij zeer goede linedrivers heeft.
Een extra reden voor deze constructie is dat ik ook de component input van de Moome box gebruik en niet die op de Crystalio, al zou dat wel kunnen :)
Scalen doe ik niet, ik corrigeer alleen de slechte timimgs van de diverse bronnen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

jantje112

Quote from: KeesN on April  3, 2008, 19:39:18
Matthi,
bedankt voor de zeer uitvoerige uiteenzetting; klasse!

Ik heb inmiddels een PS3 via de analoge uitgang getest. Dus PS3 1080i analoog > Crystalio 1 > Barco.
Toen een A-B vergelijking gemaakt tussen de "Patriot" BD en DVD. Het verschil was niet schokkend. De BD leverde wat meer detail in de achtergrond, maar was bijzonder irritant omdat er veel judder was. Daar had de DVD in ieder geval geen last van.

Mijn voorlopige conclusie is dat ik voorlopig prima met ge-upscaled DVD beeld kan leven. Te zijner tijd zal ik wel een keer volledig digitaal gaan: BD-speler, digitale beamer, etc - zodat ik geen last meer heb met AD/DA conversies.

Ook ik heb het probleem dat 'even een kabeltje' trekken moeilijk is. GT-Design heeft alles netjes weggewerkt, waardoor aanpassingen niet echt eenvoudig zijn.
Ik ben wel benieuwd wat voor een HDCP-stripper jij gebruikt (wat kosten die dingen?) - dat biedt wellicht toch weer opties...

Als je in de buurt woon kun je mijn hdfury wel eens gebruiken (die valt ook wel onder de strippers) je kunt deze op de vga input van de crystalio aansluiten. Dit lijkt me de makkelijkste oplossing als je plug and play wilt.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview