'High end' powercables icm een Monster HTS2600 filter

Started by Carlos, January 25, 2008, 13:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carlos

Ik heb met de powerbuy van een tijdje geleden een Monster HTS2600 powercenter gekocht voor filtering en ter bescherming van m'n apparatuur tegen pieken/blikseminslag. Nu heb ik een paar Kimber powercables op de kop getikt (PK10 gold), ik vroeg me af of dit eigenlijk wel zin heeft: de HTS2600 zit op een normaal stopcontact (geen aparte groep helaas) en heeft een vaste kabel (wel dik maar niet high end), de Kimbers zijn daar vervolgens weer op aangesloten. Volgens het principe 'de zwakste schakel' zou ik zeggen dat de HTS2600 er tussenuit moet maar dan zou ik dus geen filtering/bescherming meer hebben.. Als ik de HTS2600 er tussen hou, hoeveel zin hebben de Kimbers dan nog ?
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Midcall

Welke apparaten heb je op het filter aangesloten? Als je het woord high-end noemt is het een kwestie van wat vind je belangrijker, beste geluid of beste bescherming? Een filter op je versterking geeft zelden een beter resultaat (in tegendeel), dus dat zou een kandidaat zijn om uit je filterblok te rukken en daar een van je nieuwe kimber's voor te gebruiken.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Carlos

Quote from: Midcall on January 25, 2008, 14:27:23
Welke apparaten heb je op het filter aangesloten? Als je het woord high-end noemt is het een kwestie van wat vind je belangrijker, beste geluid of beste bescherming? Een filter op je versterking geeft zelden een beter resultaat (in tegendeel), dus dat zou een kandidaat zijn om uit je filterblok te rukken en daar een van je nieuwe kimber's voor te gebruiken.
Momenteel heb ik het hele rijtje (signature) aangesloten.. Bescherming is belangrijk maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de geluidskwaliteit.. Idd wel plan om de versterking los te koppelen, zal het eens proberen.. Maar toch even meningen vragen :)
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

cyberjobe

Ik kan het me voorstellen dat als je standaard netkabel achter de filter zet, je dan alsnog antenne werking KAN hebben en derhalve de filtering nog geen nut heeft. Afhankelijk van de filteringkwaliteit/vermogen denk ik dat VOOR de filter geen superdedupe netkabel zinvol is (lees: dezelfde prijs als je filter). Daarachter dus hoogst waarschijnlijk wel.
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14