Robbert's huisje

Started by Robbert54, January 25, 2008, 01:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

#75
Quote from: roland p on February  4, 2008, 12:05:02


Oeps....... :-X.   Mijn hoofd dacht daar : meer detail in geluid en meer ruis in beeld.
(maar dan moet ik dat ook opschrijven  ::)
Echter : er zijn wel kabels die "vetter" spelen met het beeld, er is dan ietsje minder detail, maar de algehele indruk lijkt beter (in eerste instantie).
De kabel met meer detail, lijkt vervolgens ook de onrust meer weer te geven. 
Dit is moeilijk uit te leggen, maar moet je gewoon zien. Mantelstroom kan een oorzaak zijn, maar daar heb ik toen niet op getest.

Dit was mijn ervaring bij een vergelijk tussen Inakustik db 120 antennekabel, de Oehlbach AK 4000, de Koko799 en een ander merk.  Uitgangspunt was hierbij HDMI aansluiting, want met scart komt het minder uit de verf.   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

roland p

Ok, no offense. Mijn 'technische hart' deed gewoon even zeer ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Sol

Heren, even een klein verzoekje dat ik eerder al deed:

Kunnen we deze discussie even verplaatsen naar het volgende topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70642

Dit, om het forum netjes en overzichtelijk te houden, Robbert niet te irriteren, en andere enthousiastelingen ( waaronder ikzelf ) niet te ontmoedigen met nieuwe posts in dit topic.

Alvast mijn dank.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

dankjewel sol ;D no hart feelings! ;D maar als al die mensen die hier zaten te posten nou ook alsnog even wat zeiden over mijn HT'tje ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even een review van de LX en de mira:

de lx begint nu steeds beter te worden. er staat nu bijna 50 uur op de teller en je ziet gewoon veranderingen in het beeld. in heb begin had ik zelfs het gevoel dat de LX minder zwart weergaf dan de XD, maar dat is nu volledig bijgetrokken. zwart is weer diepzwart! de  kleuren zien er fantastisch uit. zelfs met het contrast en kleur een stuk teruggeschroefd. digitaal is het beeld een stukje beter dan de XD. alles is net wat scherper en rustiger (zelfs zonder de mira) op blu-ray is het beeld gewoon mind-blowing. ik vind het beeld een stuk helderder, wat volgens mij ook mede komt door de andere glasplaat, er zit meer diepte in het beeld en alles is zo ontzettend scherp! zelfs op 1 meter afstand nog! kleuren zijn ook beter dan op de XD. het springt er allemaal net wat meer uit. soms lijkt het wel 3D! ik zie duidelijk details die ik bij de XD niet eerder had gezien. geweldig omdat te zien, zelfs bij films die ik al 10x heb gezien zie ik ineens dingen die er voorheen niet waren, je gaat films er nog meer door waarderen, vooral special effects films. dan zie je pas met hoeveel oog voor detail een films is gemaaktdvd is ook zeker beter te noemen. beeld is wederom gewoon een stukje scherper.

enkele nadelen van de LX:
omdat de glasplaat vrij diep in lijst zit, weerspiegeld de binnenkant van de lijst soms een stukje van het beeld. daardoor lijkt het net of er een zwarte rand boven in het beeld zit met daarboven nog een rij pixels die wel beeld geeft, maar dit is dus de reflectie.
verder is de LX een stuk gevoeliger voor retentie. de XD had hier toch duidelijk minder last van. (althans mij 2e XD ;))


al met al vind ik de LX de meerprijs wel waard. ben benieuwd hoe het beeld uiteindelijk zal zijn wanneer de tv volledig is ingespeeld.

de mira:

de mira draagt zeker bij aan het beeld. heb nu de decoder ook aangesloten op de mira en je ziet echt meer rust in het beeld. er is veel minder pixelvorming en de pixels zijn veel minder springerig. qua kleur en diepte draagt de mira ook zeker een steentje bij. het beeld word op alle vlakken net iets beter. al met al ben ik zeker blij met de mira en alleen al om de rust in het beeld vind ik de mira het geld meer dan waard.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Hi Robbert,

Nogmaals gefeliciteerd met je LX & Mira!
Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent over beide producten. Ikzelf ben ook enorm te spreken over mijn F96. Mits er een goede bron is aangesloten - PS3 of Film1 HD bijvoorbeeld - is het beeld echt niet te beschrijven zo mooi. Het lijkt me daarom ook wel interessant om beide TV's een keer side-by-side te vergelijken.

Zoals je ook al wel gelezen zult hebben, ben ik er nog lang niet klaar mee. Het speelt namelijk ook ontzettend in mijn hoofd om de hele keten van betere bekabeling te voorzien, en het scherm te laten calibreren door Frank. Ik denk namelijk dat hier ook nog een heleboel te winnen valt op PQ.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Raimond

Quote from: Robbert54 on February  4, 2008, 16:25:58
even een review van de LX en de mira:

de lx begint nu steeds beter te worden. er staat nu bijna 50 uur op de teller en je ziet gewoon veranderingen in het beeld. in heb begin had ik zelfs het gevoel dat de LX minder zwart weergaf dan de XD, maar dat is nu volledig bijgetrokken. zwart is weer diepzwart! de  kleuren zien er fantastisch uit. zelfs met het contrast en kleur een stuk teruggeschroefd. digitaal is het beeld een stukje beter dan de XD. alles is net wat scherper en rustiger (zelfs zonder de mira) op blu-ray is het beeld gewoon mind-blowing. ik vind het beeld een stuk helderder, wat volgens mij ook mede komt door de andere glasplaat, er zit meer diepte in het beeld en alles is zo ontzettend scherp! zelfs op 1 meter afstand nog! kleuren zijn ook beter dan op de XD. het springt er allemaal net wat meer uit. soms lijkt het wel 3D! ik zie duidelijk details die ik bij de XD niet eerder had gezien. geweldig omdat te zien, zelfs bij films die ik al 10x heb gezien zie ik ineens dingen die er voorheen niet waren, je gaat films er nog meer door waarderen, vooral special effects films. dan zie je pas met hoeveel oog voor detail een films is gemaaktdvd is ook zeker beter te noemen. beeld is wederom gewoon een stukje scherper.

enkele nadelen van de LX:
omdat de glasplaat vrij diep in lijst zit, weerspiegeld de binnenkant van de lijst soms een stukje van het beeld. daardoor lijkt het net of er een zwarte rand boven in het beeld zit met daarboven nog een rij pixels die wel beeld geeft, maar dit is dus de reflectie.
verder is de LX een stuk gevoeliger voor retentie. de XD had hier toch duidelijk minder last van. (althans mij 2e XD ;))


al met al vind ik de LX de meerprijs wel waard. ben benieuwd hoe het beeld uiteindelijk zal zijn wanneer de tv volledig is ingespeeld.

de mira:

de mira draagt zeker bij aan het beeld. heb nu de decoder ook aangesloten op de mira en je ziet echt meer rust in het beeld. er is veel minder pixelvorming en de pixels zijn veel minder springerig. qua kleur en diepte draagt de mira ook zeker een steentje bij. het beeld word op alle vlakken net iets beter. al met al ben ik zeker blij met de mira en alleen al om de rust in het beeld vind ik de mira het geld meer dan waard.

mooi man dat het nu helemaal goed is ;D En zoals je weet,ik heb precies dezelfde ervaringen met de Mira,dat apparaatje was z'n geld wel waard naar mijn mening ;D

enjoy ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

Quote from: Raimond on February  5, 2008, 16:49:32
mooi man dat het nu helemaal goed is ;D En zoals je weet,ik heb precies dezelfde ervaringen met de Mira,dat apparaatje was z'n geld wel waard naar mijn mening ;D

enjoy ;D
zie jij trouwens hetzelfde met die lijst?? ik vind de mira n mijn tv echt geweldig!! ben er super blij mee. sta nu regelmatig te kwijlen voor het beeld ;D ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#83
even nog wat duidelijkere foto's

edit: foto's staan nu een klein stukje verderop
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Robbert, jij bent goed bezig hoor!!!!!!!!
Hoe bevalt het nu de LX en de Mira?
Ps: trouwens ik zie geen schoenen meer onder de kast, heb jij de dingen verkocht om te kunnen upgraden?  :P :P
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

Quote from: chulin on February 11, 2008, 16:14:46
Ps: trouwens ik zie geen schoenen meer onder de kast, heb jij de dingen verkocht om te kunnen upgraden?  :P :P



Ha,Ha, ha......LOL  ;D ;D ;D

Ik zag ze ook  ;) 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Quote from: chulin on February 11, 2008, 16:14:46
Robbert, jij bent goed bezig hoor!!!!!!!!
Hoe bevalt het nu de LX en de Mira?
Ps: trouwens ik zie geen schoenen meer onder de kast, heb jij de dingen verkocht om te kunnen upgraden?  :P :P

hey! haha! nee de geur werd te erg >:D nee grapje. die liggen nu allemaal in de kast. ik heb een reviewtje geschreven hierboven. wou je eerst pm'en, maar dacht: zal ie hier ook vast wel lezen.

maar de Mira en de lx bevallen me nu meer dan goed! verschil met de XD begint nu, na 100 uur, wel erg groot te worden :o vooral qua kleur, en diepte. de LX is op alle vlakken beter, ook zonder Mira. ben nu ook erg content met de mira. vind hem het geld wel waard. hij haalt behoorlijk wat ruis uit het beeld. en geeft de LX net dat briljante, qua kleur. en geeft ook niet iets meer diepte nog. al met al zeker heel erg tevreden!! ;D ;D ;D ;D ;D elke keer als ik de tv aan doe, of het nou SD of DVD of HD is, sta ik weer zo ;D 8) te kijken!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa


chulin

Niet goed opgelet, bedankt Robbert  ;)

Ik denk dat de Mira ga proberen. Ik zal Vincent een PM sturen, even kijken of het "niet tevreden geld terug garantie" nog steeds geldt .
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Quote from: chulin on February 11, 2008, 16:29:43
Niet goed opgelet, bedankt Robbert  ;)

Ik denk dat de Mira ga proberen. Ik zal Vincent een PM sturen, even kijken of het "niet tevreden geld terug garantie" nog steeds geldt .

nee sorry mijn fout, had je even een PM moeten sturen. ik zou het zeker even proberen ja. ga je alleen een PM sturen voor de Mira of ook voor de LX ;D ;) ik heb iig geen spijt van de bijbetaling.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Quote from: Robbert54 on February 11, 2008, 16:32:47
nee sorry mijn fout, had je even een PM moeten sturen. ik zou het zeker even proberen ja. ga je alleen een PM sturen voor de Mira of ook voor de LX ;D ;) ik heb iig geen spijt van de bijbetaling.

Haha, nee hoor, alleen de Mira.
Voorlopig is de LX niet " goed gekeurd" hier thuis  :(.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Sol

Hey Robbert,

Ziet er goed uit man! Die LX ziet er al helemaal gaaf uit. ;)
Ben erg benieuwd hoe jouw set straks zal gaan schitteren als je een eigen stekkie hebt.

Wat betreft photobucket:

Thumbnails maak je zo:

[ url= < directe link naar het plaatje > ][ img ] < directe link naar het plaatje, maar met "th_" vóór de bestandsnaam > [ /img ][ /url ]

De link naar de thumbnails kun je ook gewoon kopiëren door in je foto-album met je rechtermuisknop op de gewenste foto te clicken > eigenschappen en dan het adres (URL) te kopiëren.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

even de foto's opnieuw geprobeerd. met dank aan sol!!

dus nogmaals:

mijn eerst jvc LCD tv al staand op het dressoir voor de toen nog XD


de Pioneer 508XD is toch even wat anders dan de LCD



upgrade van center. behoorlijk verschil :-X


mijn spelconsoles die in het dressoir staan.


mijn wonderwerkertje de Isotek Mira


mijn grote trots!! de PIONEER KURO LX!!


voor de toekomst

hopelijk met een paar maand al de B&W CM7


de complete CM lijn in alle kleuren: de mijne word Wengé


de prachtige Denon 3808


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Mooie foto's Robbert ;)

Hopelijk gaan je ouders niet  beginnen zeuren als die nieuwe B&W's met je Denon gaan beginnen spelen  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

Quote from: Fico on February 12, 2008, 15:13:51
Mooie foto's Robbert ;)

Hopelijk gaan je ouders niet te beginnen zeuren als die nieuwe B&W's met je Denon gaan beginnen spelen  ;D
gelukkig valt dat nog mee. omdat ik vaak 's avonds werk, kijk ik veel overdag en dan zijn mijn ouders er niet.  ;D en als ik 's avonds kijk hoor ik ze eigenlijk ook niet (letterlijk en figuurlijk) ze vinden alleen de hobby gewoon complete onzin :-\ >:(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Robbert54

Quote from: roland p on February 12, 2008, 15:18:30
Wordt dat niet te vol met de cm7's erbij?
ja dat word het zeker. als het qua geluid niet "te vol" word, dan wel qua ruimte. maar ik heb nog wat opties. kan mijn kledingkast nog verplaatsen (staat nu naast de tv) zodat ik 1 wand over houd voor de ht setup. en kan mijn vitrinekast er altijd nog uithalen. en het is toch de bedoeling dat ik eind van het jaar een eigen woning heb, en dan moet het goedkomen ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

roland p

Quote from: Robbert54 on February 12, 2008, 15:17:02...ze vinden alleen de hobby gewoon complete onzin :-\ >:(
Tja, een ander spaart postzegels, spot vliegtuigen, of speelt met treintjes. En met HT kun je ook nog anderen blij maken! ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Robbert54

Quote from: roland p on February 12, 2008, 15:27:49
Tja, een ander spaart postzegels, spot vliegtuigen, of speelt met treintjes. En met HT kun je ook nog anderen blij maken! ;D
ja de buren! ;D

probleem is dat hun gewoon niet snappen dat ik er zoveel geld aan uit kan geven. vooral sinds ik bij dit forum zit gaat het erg hard. ;D

maar mijn excus is dan simpel: ik rook niet, ik drink niet, ik heb nooit tijd om uit te gaan omdat ik in de horeca zit. en dit is gewoon mijn passie geworden. dan kan ik toch beter mijn geld daar aan uitgeven, dan aan sigaretten of drank.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo