Robbert's huisje

Started by Robbert54, January 25, 2008, 01:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chulin

Quote from: Robbert54 on February 12, 2008, 15:35:37
ja de buren! ;D

probleem is dat hun gewoon niet snappen dat ik er zoveel geld aan uit kan geven. vooral sinds ik bij dit forum zit gaat het erg hard. ;D

maar mijn excus is dan simpel: ik rook niet, ik drink niet, ik heb nooit tijd om uit te gaan omdat ik in de horeca zit. en dit is gewoon mijn passie geworden. dan kan ik toch beter mijn geld daar aan uitgeven, dan aan sigaretten of drank.


Ik vind de cm7's trouwens heel erg mooi  :o. Heb jij plannen gemaakt voor de volgende upgrade? Zoja, wordt het de Denon of de cm7's?

PS: Nou, een beertje op zijn tijd is ook lekker hoor  :P

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

Quote from: chulin on February 12, 2008, 15:40:43
Ik vind de cm7's trouwens heel erg mooi  :o. Heb jij plannen gemaakt voor de volgende upgrade? Zoja, wordt het de Denon of de cm7's?

PS: Nou, een beertje op zijn tijd is ook lekker hoor  :P


nou heel misschien heb ik rond juni nog een financiële meevaller en dan haal ik ze allebei tegelijk ;D en anders wordt het eerst de CM7 en dan de denon (aangezien de denon eerder in prijs zal zakken dan de CM7)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Groot gelijk heb je!!!!!
Trouwens waarom heb jij voor de 3808 en niet bijv. voor de 2808 of een van de Onkyo's gekozen?
Een nieuwe receiver staat ook in mijn verlanglijstje, dus een beetje info is altijd welkom  ;) ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

de onkyo's vind ik sowieso oerlelijk. en ik ben wel iemand die ook kijkt naar het design. verder worden de onkyo's gigantisch warm! en dat lijkt mij nooit goed.

ik heb ook nog aan de marantz gedacht. maar de denon is dan toch veel completer. voor mij is het vooral ook de ethernetfunctie. en iets meer vermogen. in principe zou de 2808 al genoeg moeten zijn. maar een beetje meer is nooit weg. en de 2808 scaled tot 1080i en de 3808 tot 1080p.

kijk anders hier maar eens
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Denon maakt hele mooie receivers, maar het kan ook nooit kwaad om te luisteren naar een goede match met je speakers.  Ik hoop dat het dan geen Onkyo wordt, want die vind ik ook foeilelijk  :D.   Daarom heb ik maar geen onkyo met mijn speakers geluisterd  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Quote from: snowmaster on February 12, 2008, 16:33:32
Denon maakt hele mooie receivers, maar het kan ook nooit kwaad om te luisteren naar een goede match met je speakers.  Ik hoop dat het dan geen Onkyo wordt, want die vind ik ook foeilelijk  :D.   Daarom heb ik maar geen onkyo met mijn speakers geluisterd  ;D
dat ga ik dus ook niet doen ;) zelf vind ik de marantz ook heel mooi. alleen dan weer verschrikkelijk in het zwart. :-\ eerst maar eens even flink doorsparen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Ik had al op de Denon site gekeken. Ik heb een satellietsysteem dus voor mij is een 2808 meer dan genoeg denk ik. Prijsverschil is rond de €300.
Ik vind heerlijk gezegd de Onkyo's net lelijk maar ik ken ze alleen maar van foto's. Hier op het forum lees ik alleen maar goede reviews, daarom zit ik te twijfelen.
En ook nog, ik moet ze nog beluisteren icm met mijn speakers hé!!!

Quote from: snowmaster on February 12, 2008, 16:33:32
Denon maakt hele mooie receivers, maar het kan ook nooit kwaad om te luisteren naar een goede match met je speakers.  Ik hoop dat het dan geen Onkyo wordt, want die vind ik ook foeilelijk  :D.   Daarom heb ik maar geen onkyo met mijn speakers geluisterd  ;D

Quote from: Robbert54 on February 12, 2008, 16:36:42
dat ga ik dus ook niet doen ;) zelf vind ik de marantz ook heel mooi. alleen dan weer verschrikkelijk in het zwart. :-\ eerst maar eens even flink doorsparen ;)

Wat is belangrijker, geluid of uiterlijk?  :P
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

Quote from: chulin on February 12, 2008, 16:42:13
Ik had al op de Denon site gekeken. Ik heb een satellietsysteem dus voor mij is een 2808 meer dan genoeg denk ik. Prijsverschil is rond de €300.
Ik vind heerlijk gezegd de Onkyo's net lelijk maar ik ken ze alleen maar van foto's. Hier op het forum lees ik alleen maar goede reviews, daarom zit ik te twijfelen.
En ook nog, ik moet ze nog beluisteren icm met mijn speakers hé!!!

Wat is belangrijker, geluid of uiterlijk?  :P
dan wordt het toch geluid!! maar ik vond de onkyo er op plaatjes nog redelijk uitzien maar toen ik m in het echt zag :-X verschrikkelijk! komt er bij mij nooit in! hoe goed ie ook is! ik denk ook dat de 2808 voor jou meer dan genoeg is. maar ik heb die 300 euro er wel voor over
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Ergens heb ik iets gelezen over het verschil in prestatie tussen de 2808 en de 3808.
De testers sprak de 3808 meer aan omdat hij "volwassener" overkwam in het geluid. Dit zul je met een sub/sat minder snel horen dan met staanders.
Misschien toch gaan luisteren?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chulin

Quote from: snowmaster on February 12, 2008, 16:58:46
Ergens heb ik iets gelezen over het verschil in prestatie tussen de 2808 en de 3808.
De testers sprak de 3808 meer aan omdat hij "volwassener" overkwam in het geluid. Dit zul je met een sub/sat minder snel horen dan met staanders.
Misschien toch gaan luisteren?
ja, dat doe ik zeker  ;).
Denon 2808, 3808 en Onkyo 875 en 705 zijn de kandidaten tot nu toe.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Sol

Quote from: Robbert54 on February 12, 2008, 14:52:42
even de foto's opnieuw geprobeerd. met dank aan sol!!

Graag gedaan. Ziet er goed uit trouwens! ;)
Ik probeer me al een plaatje voor de geest te halen hoe het er straks bij jou ongeveer uit zou moeten zien, en ik denk zeker niet dat dat tegen zal gaan vallen! In welke kleur wil je de Denon trouwens gaan aanschaffen?

En wat receiver betreft, als ik jou was zou ik voor je eerste keuze gaan ( de 3808 ). Een pittig receivertje waar je lekker veel mee kunt 'spelen' en een breed scala aan mogelijkheden heeft. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat-ie een prachtig geluidje neer weet te zetten. Wat voor muziek luister je trouwens vooral? Ook niet onbelangrijk natuurlijk. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Quote from: Sol on February 12, 2008, 18:23:42
Graag gedaan. Ziet er goed uit trouwens! ;)
Ik probeer me al een plaatje voor de geest te halen hoe het er straks bij jou ongeveer uit zou moeten zien, en ik denk zeker niet dat dat tegen zal gaan vallen! In welke kleur wil je de Denon trouwens gaan aanschaffen?
haha! daar ben ik ook al erg benieuwd naar!! hoop ook dat t er heel strak uit gaat zien! we shall see!
ik denk toch dat ik voor zwart ga. zoals ik m bij jou zag staan is ie toch wel heel stoer bij een zwarte tv.

Quote from: Sol on February 12, 2008, 18:23:42
En wat receiver betreft, als ik jou was zou ik voor je eerste keuze gaan ( de 3808 ). Een pittig receivertje waar je lekker veel mee kunt 'spelen' en een breed scala aan mogelijkheden heeft. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat-ie een prachtig geluidje neer weet te zetten. Wat voor muziek luister je trouwens vooral? Ook niet onbelangrijk natuurlijk. ;)
ik luister veel jazzachtig R&B en vind het concert van Justin Timberlake in New York echt helemaal geweldig. die laatste ga ik ook meenemen om te luisteren (als dat gaat lukken met mijn buik) aangezien in zijn concert zo'n beetje alle muziekstylen naar voren komen.
maar zal de receiver vooral gaan gebruiken voor films.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nog even goed nieuws:

MIJN VRIENDIN HEEFT D'R RIJBEWIJS GEHAALD!!! ;D ;D ;D HELEMAAL GEWELDIG!!!

nou kan zij ook mooi naar SMITS rijden, en kan ik er onderuitgezakt naast zitten ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Gefeliciteerd !  Nu kun je er mooi naast gaan zitten als je een feestje hebt !

Alvast PROOST...... :P  ha,ha,
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Quote from: Robbert54 on February 13, 2008, 21:29:03
ik luister veel jazzachtig R&B en vind het concert van Justin Timberlake in New York echt helemaal geweldig. die laatste ga ik ook meenemen om te luisteren (als dat gaat lukken met mijn buik) aangezien in zijn concert zo'n beetje alle muziekstylen naar voren komen.

Ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten: Ik denk dat je je oren niet zult gaan geloven!! ;)

Quote from: Robbert54 on February 13, 2008, 21:29:03
maar zal de receiver vooral gaan gebruiken voor films.

Ook daar doet de Denon precies wat er van hem gevraagd wordt. ;D

Quote from: Robbert54 on February 13, 2008, 21:31:21
nog even goed nieuws:

MIJN VRIENDIN HEEFT D'R RIJBEWIJS GEHAALD!!! ;D ;D ;D HELEMAAL GEWELDIG!!!

nou kan zij ook mooi naar SMITS rijden, en kan ik er onderuitgezakt naast zitten ;)

Gefeliciteerd! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ramius

Quote from: snowmaster on February 13, 2008, 21:41:53
Gefeliciteerd !  Nu kun je er mooi naast gaan zitten als je een feestje hebt !
Alvast PROOST...... :P  ha,ha,

Hahaha, alléé dan santé  O0

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Robbert54

Quote from: snowmaster on February 13, 2008, 21:41:53
Gefeliciteerd !  Nu kun je er mooi naast gaan zitten als je een feestje hebt !

Alvast PROOST...... :P  ha,ha,
haha! ik drink niet! voor mij is het vooral makkelijk omdat ik zoveel last van mijn buik heb. en vooral autorijden is dan heel vervelend. dus kan zij dat nou mooi doen ;)

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Quote from: Sol on February 13, 2008, 21:43:03
Ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten: Ik denk dat je je oren niet zult gaan geloven!! ;)

Ook daar doet de Denon precies wat er van hem gevraagd wordt. ;D

Gefeliciteerd! ;)

hey sol! ga me ff lekker zitten maken! ;D ik ben al zo ongeduldig! kan niet wachten tot ik eindelijk het geld bij elkaar heb! zit nu nog steeds te twijfelen of ik de koop in 1x zal doen of eerst de speakers en later de Denon. ???

weet wel zeker dat het geweldig gaat klinken met de B&W's als ik me bedenk hoe goed de receiver van de cm serie nu al klinkt!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Quote from: Robbert54 on February 14, 2008, 00:03:53
hey sol! ga me ff lekker zitten maken! ;D ik ben al zo ongeduldig! kan niet wachten tot ik eindelijk het geld bij elkaar heb! zit nu nog steeds te twijfelen of ik de koop in 1x zal doen of eerst de speakers en later de Denon. ???

weet wel zeker dat het geweldig gaat klinken met de B&W's als ik me bedenk hoe goed de receiver van de cm serie nu al klinkt!

Tsjongejonge, het upgradevirus heeft jou goed te pakken zeg  :D.
Als Denon en B&W liefhebber het volgende : 
Ga eens speuren naar demo speakers voor minder geld.  Daar word je nog veel gelukkiger van. Het scheelt inspelen en vooral behoorlijk wat centjes en die Denon wordt komende tijd alleen maar goedkoper.
Want jij krijgt straks het volgende probleem : betere receiver, betere speakers dus ga je straks ook kijken naar betere kabels als je hoort hoeveel mooier die klinken.
Zijn die B&W's niet 2e hands ergens te krijgen?


 


   
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Quote from: Robbert54 on February 14, 2008, 00:03:53
hey sol! ga me ff lekker zitten maken! ;D ik ben al zo ongeduldig! kan niet wachten tot ik eindelijk het geld bij elkaar heb! zit nu nog steeds te twijfelen of ik de koop in 1x zal doen of eerst de speakers en later de Denon. ???

weet wel zeker dat het geweldig gaat klinken met de B&W's als ik me bedenk hoe goed de receiver van de cm serie nu al klinkt!

Hey, ik 'moet' je natuurlijk wel een klein duwtje in de rug geven. ;) :P

Quote from: snowmaster on February 14, 2008, 18:10:56
Tsjongejonge, het upgradevirus heeft jou goed te pakken zeg  :D.
Als Denon en B&W liefhebber het volgende : 
Ga eens speuren naar demo speakers voor minder geld.  Daar word je nog veel gelukkiger van. Het scheelt inspelen en vooral behoorlijk wat centjes en die Denon wordt komende tijd alleen maar goedkoper.
Want jij krijgt straks het volgende probleem : betere receiver, betere speakers dus ga je straks ook kijken naar betere kabels als je hoort hoeveel mooier die klinken.
Zijn die B&W's niet 2e hands ergens te krijgen?

Hele goede tip!
Goede bekabeling is iets waar je ook zeker niet op zou moeten besparen.

Voorbeeld:

Omdat ik nu de upscaling van mijn PS3 en STB aan de Denon overlaat ( geeft het beeld nog eens een goede 'boost' ), werd ik eerst gedwongen mijn STB d.m.v. een dropveter componentkabel aan te sluiten ( ik heb immers nog maar 2 HDMI kabels ). Hier kwam ik toch nog hard op terug, want het beeld werd er veel onrustiger van. Digitale ruis, fletse kleuren. Nee, dat moet ik niet hebben. Dus nu maar een tijdelijke oplossing en telkens het HDMI kabeltje verwisselen tussen STB en PS3 ( gelukkig zitten er wieltjes onder de Aledenkamp ;D ). Binnenkort maar weer eens gauw naar de winkel rennen om een HDMI kabeltje te halen dus.


Als je de CM7's in goede staat tweedehands kunt aanschaffen, zal ik dit zeker doen:

1) Je bespaart een flinke smak geld
2) Zelf hoef je de speakers niet meer in te spelen, gewoon meteen voluit genieten
3) Je houd geld over voor goede bekabeling ( wat eigenlijk een direct gevolg is van 1) :P )
4) Zelf zul je uiteindelijk 100% tevreden zijn met je besluit

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. ;) ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Quote from: snowmaster on February 14, 2008, 18:10:56
Tsjongejonge, het upgradevirus heeft jou goed te pakken zeg  :D.
Als Denon en B&W liefhebber het volgende : 
Ga eens speuren naar demo speakers voor minder geld.  Daar word je nog veel gelukkiger van. Het scheelt inspelen en vooral behoorlijk wat centjes en die Denon wordt komende tijd alleen maar goedkoper.
Want jij krijgt straks het volgende probleem : betere receiver, betere speakers dus ga je straks ook kijken naar betere kabels als je hoort hoeveel mooier die klinken.
Zijn die B&W's niet 2e hands ergens te krijgen?

Klinkt wel leuk, maar hoe groot is nu de kans dat je net de speaker die je zoekt en ook nog eens in de gewenste kleur als te koop staande demo tegenkomt?

DJ-Foxx

Quote from: Robbert54 on February 13, 2008, 21:29:03
vind het concert van Justin Timberlake in New York echt helemaal geweldig. die laatste ga ik ook meenemen om te luisteren (als dat gaat lukken met mijn buik) aangezien in zijn concert zo'n beetje alle muziekstylen naar voren komen.
maar zal de receiver vooral gaan gebruiken voor films.


hoi Robbert,

ik heb van de week nog lekker het Futuresex/Loveshow concert van Justin Timberlake op dvd lekker groot zitten bekijken :D, zeer goed concert moet ik zeggen, zingen kan ie wel.  ;) JT Live From London 2003 dvd is ook een aanrader hoor!! :)

Fico

Quote from: DJ-Foxx on February 14, 2008, 23:31:20
hoi Robbert,

ik heb van de week nog lekker het Futuresex/Loveshow concert van Justin Timberlake op dvd lekker groot zitten bekijken :D, zeer goed concert moet ik zeggen, zingen kan ie wel.  ;)

Helemaal mee eens, ben in juni 2007 trouwens ook naar zijn concert geweest hier in het Sportpaleis in Antwerpen  O0

"Damn girl" op de DVD vind ik gewoonweg schitterend   :P

Bekijk ook het You Tube filmpje eens waar ik in deze post naar verwijs:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52470.msg1118010#msg1118010
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

DJ-Foxx

Quote from: Fico on February 14, 2008, 23:41:20
Helemaal mee eens, ben in juni 2007 trouwens ook naar zijn concert geweest hier in het Sportpaleis in Antwerpen  O0

"Damn girl" op de DVD vind ik gewoonweg schitterend   :P

Bekijk ook het You Tube filmpje eens waar ik in deze post naar verwijs:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52470.msg1118010#msg1118010

ja man!! hot hot hot !! O0 en die moves van hem zijn ook kickin', michael jackson zal ie niet evenaren ;), maar.. dansen kan ie zeeer zeker.  ;D

Robbert54

Quote from: snowmaster on February 14, 2008, 18:10:56
Tsjongejonge, het upgradevirus heeft jou goed te pakken zeg  :D.
Als Denon en B&W liefhebber het volgende : 
Ga eens speuren naar demo speakers voor minder geld.  Daar word je nog veel gelukkiger van. Het scheelt inspelen en vooral behoorlijk wat centjes en die Denon wordt komende tijd alleen maar goedkoper.
Want jij krijgt straks het volgende probleem : betere receiver, betere speakers dus ga je straks ook kijken naar betere kabels als je hoort hoeveel mooier die klinken.
Zijn die B&W's niet 2e hands ergens te krijgen? hoi frank! jaahaa heb het zeker goed te pakken, maar vind het helemaal niet erg hoor ;) en mijn vriendin gelukkig ook nog niet ;D

ik heb wel voor 2e hands gekeken, maar de cm7's zijn nieuw al bijna niet te vinden. en omdat ik met mijn buik niet overal naar toe kan zit ik bijna wel vast aan internet. en dan is er alleen Raf en SMITS. ik heb ze wel 1x op marktplaats zien staan, maar toen werd er nog 1300 euro voor gevraagd! dan ben ik bij smits goedkoper uit.

ik heb nu al wel goede speakerkabels volgens mij... heb de monstercable Z1r  met gouden banaanstekkertjes over kunnen kopen bij mijn center.  die jongen had daar zijn cm7's ook mee aangesloten gehad.


 


   
 
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo