''Consument heeft gekozen voor Blu-ray''

Started by LexiconLogan, January 24, 2008, 21:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooff

Quote from: Sol on January 26, 2008, 17:49:37
Klopt, maar die zag je echt niet in zomaar elke winkel staan. Je moest wel ver zoeken om in '97 een platte TV te vinden, de prijs dan ook nog achterwege gelaten.
De opmars begon inderdaad in 2003.

Maar daar ging het ook niet om toch  ;) Het heeft dus 5 jaar nodig gehad, en nog eens 5 jaar om op het punt te komen waar we nu zijn, en dan heeft nog niet iedereen een platte tv  :)

Del member

#51
Quote from: Marsh on January 26, 2008, 00:02:12
Ja, gek he..
Niet iedereen heeft geld voor een hd-plasma of beamer, plus een playstation 3 om het hd te krijgen.. laat staan een orginele br speler.. dan nog eens te bedenken dat mensen minstens 30 euro kwijt zijn aan een simpel filmpje..

Een PS3 kost nog 399 EUR , een FULL-HD scherm heb je al voor +- 1500 EUR.  En BD kan je al vlot huren. Ik snap niet dat mensen hier zo afzeiken dat het te duur is.

Wij hebben ooit 70.000 Bfr (1750 EUR) betaald voor een 68cm Sony CRT televisie (zowat de referentie onder de TV's toen) ergens in de jaren 80. Trek dat eens door wat dat nu zou kosten met de inflatie. Wel voor dat bedrag koop je een veelvoud aan beeldkwaliteit tegenwoordig.

In het verleden graven heeft gewoon geen zin, we leven in het NU. Dat er sinds 199X plasma's bestonden who gives a shit. Het enige wat telt is wat je nu kan kopen. Je kan blijven wachten op de volgende generatie, en je kan blijven uitstellen tot wanneer je dood bent en dan heb je ook niks gezien.

Leef in het nu en geniet van de 1080P content met lossles audio. Veel beter ga je nu toch niet vinden.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Quote from: Klinkt Beter on January 26, 2008, 23:06:53
En BD kan je al vlot huren.

Waar ??? ??? ???

In de laatste videotheek (Marlyns in Edegem) waar ik naar BD vroeg, heb ik moeten uitleggen wat BD eigenlijk was  ;D
Ze hadden er daar namelijk NOG NOOIT van gehoord   :o :o >:( :'(
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

hifiman

Quote from: Fico on January 27, 2008, 09:25:49
Waar ??? ??? ???

In de laatste videotheek (Marlyns in Edegem) waar ik naar BD vroeg, heb ik moeten uitleggen wat BD eigenlijk was  ;D
Ze hadden er daar namelijk NOG NOOIT van gehoord   :o :o >:( :'(
Bij de lokale videotheek hier zat keuze hoor  :)

Starred

Quote from: Klinkt Beter on January 26, 2008, 23:06:53
Ik snap niet dat mensen hier zo afzeiken dat het te duur is.

Ging het daarom? Of over het feit dat de prijzen nu nog te hoog liggen voor massa adoptie?
Hier op het forum vormt een hoge prijs nauwelijks een probleem  ^-^

Del member

Quote from: Fico on January 27, 2008, 09:25:49
Waar ??? ??? ???

In Gent in de Roxy zouden ze alle BD titels hebben (naast ook basically alle DVD titels die ooit uitgekomen zijn voor R2).

Quote from: Fico on January 27, 2008, 09:25:49
In de laatste videotheek (Marlyns in Edegem) waar ik naar BD vroeg, heb ik moeten uitleggen wat BD eigenlijk was  ;D
Ze hadden er daar namelijk NOG NOOIT van gehoord   :o :o >:( :'(

Ofwel prutsers of kassapersoneel wat van niet beter weet en geen drol erom geeft.

Ramius

Quote from: Klinkt Beter on January 27, 2008, 11:32:57
In Gent in de Roxy zouden ze alle BD titels hebben (naast ook basically alle DVD titels die ooit uitgekomen zijn voor R2).

Wow in Gent is er toch één zaak die ze verhuurd :o...

Nu heb je me eindelijk over de streep getrokken :D...

Verzenden ze de films of moet ik telkens 200 km rijden om er van te kunnen genieten :-X...

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ray

Ben blij dat er nu meer duidelijkheid is over de nieuwe standaard. Voor mij had het niet uitgemaakt of het hd-dvd werd of blu-Ray.
We gaan dit jaar dus een PS3 kopen, toch wel lekker zo'n ingebouwde blu-ray speler en speelt ook nog games O0.

Gr. Ray

frenkelh

Blu-Ray en HD DVD zijn nu ongeveer 20 maanden op de markt.

20 Maanden na introductie van de DVD (introductie was maart 1997) waren er in de VS ongeveer 1,3 miljoen spelers verkocht.
Pas 2 jaar na introductie begonnen de verkopen echt goed te lopen, en 3 jaar na introductie stond de teller op ongeveer 6,5 miljoen spelers.
daarna steeg de verkoop gestaag met ongeveer 50% per jaar tot het hoogtepunt van 22 miljoen spelers in het jaar 2003.

Vandaag de dag staat de teller van totaal verkochte DVDspelers naar schatting boven de 140 miljoen, en daarbij vallen de 1,3 miljoen spelers die de eerste 20 maanden zijn verkocht in het niet.
Pas na 3 jaar kun je, na mijn mening, iets zeggen over het succes of het floppen van  HDM

overzicht van aantal verkochte dvdspelers is te vinden op www.thedigitalbits.com 

ajbeefde

Quote from: Fico on January 27, 2008, 09:25:49
Waar ??? ??? ???

In de laatste videotheek (Marlyns in Edegem) waar ik naar BD vroeg, heb ik moeten uitleggen wat BD eigenlijk was  ;D
Ze hadden er daar namelijk NOG NOOIT van gehoord   :o :o >:( :'(

Edegem?  Nog NOOIT van gehoord    ;D


Volgens mij wil je daar nog niet dood gevonden worden.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Fico

Quote from: Ramius on January 27, 2008, 13:39:03
Wow in Gent is er toch één zaak die ze verhuurd :o...

Nu heb je me eindelijk over de streep getrokken :D...

Verzenden ze de films of moet ik telkens 200 km rijden om er van te kunnen genieten :-X...

Misschien een goede gelegenheid om een nieuwe thread op te starten waarin we een lijst bijhouden van videotheken in Nederland & België waar je Blu-ray discs kan huren?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Del member

Quote from: Ramius on January 27, 2008, 13:39:03
Verzenden ze de films of moet ik telkens 200 km rijden om er van te kunnen genieten :-X...

Gewoon naar Gent verhuizen .....

Fico

Quote from: Fico on January 27, 2008, 17:23:29
Misschien een goede gelegenheid om een nieuwe thread op te starten waarin we een lijst bijhouden van videotheken in Nederland & België waar je Blu-ray discs kan huren?

Here we go ;)

Waar kan ik films op Blu-ray huren?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70321.0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

brimbrammer

Quote from: Fico on January 27, 2008, 09:25:49
Waar ??? ??? ???

In de laatste videotheek (Marlyns in Edegem) waar ik naar BD vroeg, heb ik moeten uitleggen wat BD eigenlijk was  ;D
Ze hadden er daar namelijk NOG NOOIT van gehoord   :o :o >:( :'(
Ook hier in Dordrecht kun je probleemloos BD,s huren.

jos r

Goed idee Fico om die verhuurtopic te starten.Zat zelf ook aan zoiets te denken maar je bent me voor.
We moeten we er rekening mee houden dat merendeel van het hurende publiek niet zo met audio en video bezig zijn zoals wij hier op het forum.
Wij hebben al gauw zoiets van verhuur het nou want dat is de nieuwe markt maar de praktijk is vaak anders(te weinig verhuur)
Wel moet ik erbij zeggen dat de playstation 3 de kans van Blu-ray vergroot bij het"gewone"hurende publiek.
Ga op een verjaardag maar eens over dit soort nieuwe dingen(1080p,Blu-ray enz)maar eens praten.Ze vinden het allemaal schitterend om te zien maar het gros denkt dat de demo's die ze in de winkels zien er ook zo uitzien als ze gewoon sd materiaal thuis draaien op een hd scherm.
Ik heb ook in het verhuurtopic een stukje geschreven waarmee ik ook bedoel dat als je in een regio met een bepaalde groep bij een videotheek gaat huren die zijn nek uitsteekt om iets nieuws te proberen hem ook stimuleert om meer titels neer te zetten.
Gr.Jos