Kan programma niet vinden in opstartmenu ??

Started by Erik, April 16, 2003, 22:23:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

ik heb een programma floater.exe die elke keer opgestart wordt als in de pc aanzet. En dat wil ik dus niet meer hebben om resoureces te besparen.
Dus ik keek in MenuItem "programma's -> opstarten" - niets
Toen via msconfig bij services en opstarten, bij beide ook niets.

Tja en van meer weet ik het bestaan niet af  :-[

Waar staat of kan nog meer staan dat deze automatisch opgestart moet worden?


ps floater.exe is een programma van Pivot om je scherm 90 graden te kunnen draaien (landscape->portrait)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robert

#1
De twee meest gebruikte methoden om een programma te laden bij het starten van Windows:

- De optie aanvinken in het programma zelf. (ik neem aan dat je hier ook al naar heb gekeken?)
- Het programma in de map Opstarten plaatsen.

Normaal doe ik precies hetzelfde, dus MSConfig en Services, maar er zijn nog twee mogelijkheden (hoewel ze eigenlijk al getoond moeten worden in MSConfig en/of Services).

- Het register induiken.

Voor Windows XP:

HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Shared Tools -> MSConfig en check de 4 keys die daarin staan (Services, Startupfolder, Startupreg, State)


- Regcleaner gebruiken (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=9;action=display;threadid=6402). Onder Lijst Opstarten staan de programma's die geladen worden bij het starten van Windows.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

MSconfig is de beste manier om dit soort dingen uit te schakelen, gewoon te starten vanaf uitvoeren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Bij Win98 heb je ook System Information (in accessories/system tools), daar kun je alle zien.

Groetjes,
Oscar

Erik

Frank en mrPink die msconfig had ik al geprobeerd maar daar stond het dus juist niet in.
Maar met die tip van regcleaner vond ik hem, er was een registry key die verwees naar een ander programma en die op zijn beurt floater opstarte (bent u daar nog?)
Het was een reg key waar sommige virussen ook wel eens gebruik van maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robert

Mooi dat het opgelost is! Ik heb ook nog 2 processen (Desktop   {Onbekend}) in de Lijst Opstarten van RegCleaner staan. Geen idee waar die van moeten zijn, maar ook die staan niet in MSConfig.


MvrGr.
Robert

Erik

#6
Die vielen me ook al op 1 Ok, maar 2?
Moet ik nog maar eens uitzoeken.

Als jij ze nou eens alletwee verwijderd, dan vertel je mij hier wat het resulaat was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MrPink

Ik doelde niet op msconfig hoor. In System Information heb je onder Sofware Environment de items Running Tasks en Startup Programs. Als het goed is is alles hierin te vinden.

Groetjes,
Oscar

Erik

Aha, het duurde even voordat ik begreep wat je bedoelde, maar ik het uiteindelijk gevonden. Helaas had ik eea al verwijderd. Dus nu kan niet meer kijken of het zichbaar geweest zou zijn met die tool en wat ik gezien zou hebben.
Maar in ieder geval bedankt,
Ik heb weer een relatief schone computer  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MrPink


Robert

Quote from: Erik on April 17, 2003, 23:08:52Als jij ze nou eens alletwee verwijderd, dan vertel je mij hier wat het resulaat was.

Jij bent lekker ;D.


MvrGr.
Robert