HP komt met vernieuwde high-end game-pc

Started by Erik, January 22, 2008, 20:02:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

bron: tweakers.net

Hewlett-Packard brengt een special edition van zijn Blackbird 002 game-pc op de markt. Bij de configuratie van het nieuwe model is de dualcore-cpu door HP vervangen door een vloeistofgekoelde quadcore-processor.

Achterzijde van HP BlackbirdDe Blackbird 002 alpha is, voortbordurend op de eerder geïntroduceerde Blackbird-modellen, door HP voorzien van een Intel Core 2 Extreme QX9650-cpu met een kloksnelheid van 3GHz. De vloeistofgekoelde quadcore is, tezamen met twee 1GB ddr2-geheugenmodules, op een Asus Maximus Formula-moederbord met Intels X38-chipset geprikt. Verder heeft HP voor het besturingssysteem een 160GB 10.000rpm-harddisk in de Blackbird geplaatst, terwijl een 500GB 7200rpm-harde schijf voor opslag gebruikt kan worden.

De grafische kar wordt getrokken door twee ATI Radeon X2900 XT-videokaarten in Crossfire-opstelling, maar het moederbord is ook geschikt voor Nvidia's sli-technologie. De grafische kaarten beschikken elk over 1GB ddr4-videogeheugen. Om met name gamers verder op hun wenken te bedienen heeft HP ook de Ageia PhysX 100 physics accelerator en een X-Fi geluidskaart van Creative in twee pci-express-slots gepropt. Daarnaast krijgt de koper van een Blackbird 002 alpha de beschikking over een Voodoo Mouse en toetsenbord van het merk Razer.

Om alle hardware van genoeg stroom te voorzien is in de gitzwarte kast een voeding van 1,1kW geplaatst. De koper zal niet alleen voor de stroomrekening behoorlijk diep in de buidel moeten tasten: bovenstaande configuratie kost op de website van HP 5499 dollar. Wie in plaats van Vista Home Premium liever Windows Vista Ultimate op het systeem wil draaien, mag daar nog 101 dollar bij optellen.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

1,1 kW? 5500 dollar??

beetje voor een select publiek, me dunkt

ajbeefde

Wat een geld..... wel een mooie configuratie....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI


blue-eyes

Quote from: Gaetan on January 27, 2008, 18:18:05
1,1 kW? 5500 dollar??

beetje voor een select publiek, me dunkt

Laten we niet roomser zijn dan de Paus. Voor HIFI geldt hetzelfde ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

Quote from: DJ-Foxx on January 27, 2008, 19:32:09
OT maar volgens mij is deze een betere keuze >:D

http://www.ikbenstil.nl/Gaming-PC/GAMEKINGS-UEBERMACHINE::2708.html
;D
Hopelijk heeft hij meer verstand van hardware dan van nederlands, wat een spelfouten ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DJ-Foxx

#6
Quote from: Erik on January 27, 2008, 20:19:13
Hopelijk heeft hij meer verstand van hardware dan van nederlands, wat een spelfouten ;D

maar ze maken wel zeer goede systemen, mtv networks /tmf (http://www.gamekings.tv/) is hun grootste sponsor.

DJ-Foxx

zal eens morgen onze vaste HP leverancier bellen wat de Blackbird bij hun kost. ;)

Wimpie007

Beetje vreemd dat met de huidige ram-prijzen de beide machines maar voorzien zijn van 2GB...
Verder is die vloeistofkoeling ook weinig noodzakelijk, tenzij ze ook de grafische kaarten zou koelen.
Overpriced eigenlijk :(
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Erik

Quote from: DJ-Foxx on January 27, 2008, 20:24:23
maar ze maken wel zeer goede systemen, mtv networks /tmf (http://www.gamekings.tv/) is hun grootste sponsor.
Ik vroeg me al af of ze de naam hadden gejat of echt iets met het programma te maken hadden. Wel leuk dat je daar gewoon een complete en stille pc kan bestellen, kost wat maar je hoeft zelf niets uit te zoeken. Kan ideaal zijn voor bepaalde mensen met weinig kennis op dat gebied.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DJ-Foxx

#10
Quote from: Erik on January 27, 2008, 20:38:30
Ik vroeg me al af of ze de naam hadden gejat of echt iets met het programma te maken hadden. Wel leuk dat je daar gewoon een complete en stille pc kan bestellen, kost wat maar je hoeft zelf niets uit te zoeken. Kan ideaal zijn voor bepaalde mensen met weinig kennis op dat gebied.

het is zelfs mogelijk je pc daar ter plekke samen te stellen in hun speciaal ingerichte ruimte en vervolgens pas af te rekenen, best cool voor mensen die weten wat ze willen en hoe ze het willen maar niet uit handen willen geven. :D

die HP kast ziet er trouwens wel gruwelijk strak uit. >:D

Erik

#11
ik vind die hp kast er zelfs mooi uitzien voor een powermachine, doet me aan zo'n powermac denken. Btw het is $ dus er kan misshcien 1/3 van de prijs af ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DJ-Foxx

Quote from: Erik on January 27, 2008, 20:43:19
ik vind die hp kast er zelfs mooi uitzien voor een powermachine, doet me aan zo'n powermac denken.

precies.. je bent me voor ;D mjahh apple design was altijd al vooruitstrevend ;)

Gaeje

laten we nu niet overdrijven ook hé  :)

voor een pc valt het precies nogal mee, maar een powermac/mac pro is toch nog een PAK strakker.

by the way: we zien op het prentje ook alleen de achterkant van de bak, en ik vind het toch nog steeds
een hoog johnny-gehalte hebben.

Erik

Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel als andere mensen voor mij (of anderen) gaan bepalen wat ik wel en niet mooi hoor te vinden.  >:(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Del member

Quote from: Blue-Eyes on January 27, 2008, 20:06:51
Laten we niet roomser zijn dan de Paus. Voor HIFI geldt hetzelfde ;)

Ba nee, tenzij je klasse-a zet.

astrobart

ik ben stil, ik ben wel eens in die shop in amsterdam.
uiterst relaxe gasten daar, en super mooie pc's
Prijzig dat wel, maar dan krijg je ook echt wat ;D

Del member

Voor bijna 14 keer de prijs van een PS3, hoe verhouden de graphics zich tov deze console ?
Anderzijds een game developer die zijn games voor de doelgroep maakt die enkel dit soort super PC's kan kopen zal volgens mij nooit snel genoeg break-even draaien wegens te beperkte aantallen.

DJ-Foxx

Quote from: astrobart on January 27, 2008, 23:31:38
ik ben stil, ik ben wel eens in die shop in amsterdam.
uiterst relaxe gasten daar, en super mooie pc's
Prijzig dat wel, maar dan krijg je ook echt wat ;D

marco polo straat zaten ze ooit dacht ik ! of nog steeds ???

Erik

Quote from: Klinkt Beter on January 27, 2008, 23:35:38
Voor bijna 14 keer de prijs van een PS3, hoe verhouden de graphics zich tov deze console ?
Anderzijds een game developer die zijn games voor de doelgroep maakt die enkel dit soort super PC's kan kopen zal volgens mij nooit snel genoeg break-even draaien wegens te beperkte aantallen.
Ik weet dat gears of wars, het mooiste spel voor de xbox360 op de pc het beeld er stukken mooier uitzag.
Anderszijds er zijn ook mensen die maar niet kunnen wennen aan die pretpook, ik bv.
En je staat er van versteld hoeveel mensen geld over hebben voor 3 gekoppelde super videokaarten in hun pc, dan heb je ook een leuke kast noidg deze bv. ;).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Quote from: Erik on January 27, 2008, 23:22:46
Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel als andere mensen voor mij (of anderen) gaan bepalen wat ik wel en niet mooi hoor te vinden.  >:(


ik zeg toch niet dat JIJ het mooier moet vinden. ik zeg gewoon dat hij een pak strakker is. en dat is ook zo. kijk naar de fotos: minder franje, minder ribben, minder voet....

of je het mooi vindt of niet, laat ik aan jou

Erik

#21
ok, strak is hier een uitdrukking voor mooi en of hij echt "strak" is kan me niet schelen het stormt niet in m'n kamer ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

ah ok. strak betekent hier strak  ;D  ;) zonder veel franje.

hoe het ook zij, ik denk als je die pc effectief aanzet dat er wel een kleine windkracht 10 op gang komt...