Ghosting over component: waar wordt dit door veroorzaakt?

Started by -Freek-, January 21, 2008, 23:03:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb mijn xbox 360 ingesteld op 1080p en aangesloten op mijn HC4900 via component. De Vivanco component kabel is 15 meter lang, en wordt met de Xbox 360 kabel verbonden door een verlengblokje.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van de behoorlijk zware ghosting die ik heb? Je ziet vaag de letters 1 á 2 cm rechts van waar de letters echt staan. Niet storend bij bewegende beelden, maar toch is het fijner als het weg is :).

jantje112

15 meter kabel, analoog signaal.. slechte bekabeling

1+1... is 2

Del member

lijkt me eerder een chroma delay issue, de kleur component is niet perfect in sync met de luminantie

DJ-Foxx

Quote from: -Freek- on January 21, 2008, 23:03:12
Ik heb mijn xbox 360 ingesteld op 1080p en aangesloten op mijn HC4900 via component. De Vivanco component kabel is 15 meter lang, en wordt met de Xbox 360 kabel verbonden door een verlengblokje.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van de behoorlijk zware ghosting die ik heb? Je ziet vaag de letters 1 á 2 cm rechts van waar de letters echt staan. Niet storend bij bewegende beelden, maar toch is het fijner als het weg is :).

hey Freek, bedoel je ghosting ook in je dashboard, vooral bij de open tray gedeelte?

Foxx

-Freek-

Quote from: jantje112 on January 22, 2008, 00:26:30
15 meter kabel, analoog signaal.. slechte bekabeling

1+1... is 2

Ok, dat snap ik...

Quote from: Klinkt Beter on January 22, 2008, 00:30:32
lijkt me eerder een chroma delay issue, de kleur component is niet perfect in sync met de luminantie
...dat niet. ;D

Quote from: DJ-Foxx on January 22, 2008, 00:38:28
hey Freek, bedoel je ghosting ook in je dashboard, vooral bij de open tray gedeelte?

Foxx
Nee, je ziet het ook in de menu's van spellen. Of het ook duidelijk is bij bewegende beelden moet ik even kijken, maar dat zal wel...

Corne H

Hoi,

hoe bevalt de HC4900 verder? Mag ik weten waar je hem hebt gekocht ?

Groeten,
Corné

-Freek-

Quote from: Corne H on January 22, 2008, 18:21:37
Hoi,

hoe bevalt de HC4900 verder? Mag ik weten waar je hem hebt gekocht ?

Groeten,
Corné
HC4900 is super. Hij is zo goed als niet te horen als hij aan staat, en het plaatje is echt heel erg goed. Heb nog niet echt goed 1080p materiaal kunnen bekijken, omdat mijn pc dat niet goed aan kan meestal. Maar eigenlijk is alles aan het beeld gewoon heel erg goed. Zwart is niet 100% zwart, maar een beetje klooien met de instellingen scheelt al een hoop. Ik wil eigenlijk nu een groter scherm (heb 90"), maar daar heb ik geen ruimte voor :(.

Beamer heb ik gekocht via marktplaats. Tja, voor 1000 euro kun je zoiets moeilijk voorbij laten gaan he :).

Corne H

Quote from: -Freek- on January 22, 2008, 19:04:55

Beamer heb ik gekocht via marktplaats. Tja, voor 1000 euro kun je zoiets moeilijk voorbij laten gaan he :).

Dat is inderdaad een koopje, gefeliciteerd, ook goed dat ie je bevalt. Ik wou morgen gaan kijken naar de 4900 maar de betreffende dealer moest naar een beurs. Nu kan ik als het goed is over 2 weken gaan kijken, ben benieuwd,

Groeten,
Corné

Deleted member

Zeer waarschijnlijk is het idd. de kwaliteit van de bekabeling, het niet voldoen aan de 75 Ohm standaarden i.c.m. de lengte van kabel en/of de sterkte van het uitgangssignaal van de XBox. Het enige dat je zou kunnen doen is alles eens nalopen en schoonmaken of een andere kabel proberen.

De mannen van Blue Jeans leveren goede kwaliteit kabels voor een zachte prijs (zeker nu met de lage dollar ;)). http://www.bluejeanscable.com/store/component/index.htm

DJ-Foxx

Quote from: Antoine on January 22, 2008, 19:15:08
Zeer waarschijnlijk is het idd. de kwaliteit van de bekabeling, het niet voldoen aan de 75 Ohm standaarden i.c.m. de lengte van kabel en/of de sterkte van het uitgangssignaal van de XBox. Het enige dat je zou kunnen doen is alles eens nalopen en schoonmaken of een andere kabel proberen.

De mannen van Blue Jeans leveren goede kwaliteit kabels voor een zachte prijs (zeker nu met de lage dollar ;)). http://www.bluejeanscable.com/store/component/index.htm

tja die bijgeleverde advanced AV kabel met component aansluiting is maar 1.30m lang en dan moet daar weer een lange component kabel op, dat moet toch anders kunnen?    ???

Deleted member

Quote from: DJ-Foxx on January 22, 2008, 19:32:17
tja die bijgeleverde advanced AV kabel met component aansluiting is maar 1.30m lang en dan moet daar weer een lange component kabel op, dat moet toch anders kunnen?    ???

Alleen door zelf te gaan solderen ben ik bang...crappy Microsoft zooi!  ;)

DJ-Foxx

hoi Freek is dat soms een verlengblokje vrouwtje vrouwtje ???

DJ-Foxx

Quote from: Antoine on January 22, 2008, 19:37:39
Alleen door zelf te gaan solderen ben ik bang...crappy Microsoft zooi!  ;)

kl*te  >:( hoe zit dat trouwens met de Ps3, is dat daar beter geregeld?

EdSki

Quote from: DJ-Foxx on January 22, 2008, 19:40:26
kl*te  >:( hoe zit dat trouwens met de Ps3, is dat daar beter geregeld?

Ze hebben iig HDMI. Nieuwe xbox-en hebben dat ook. Die ghosting heb ik trouwens nooit gezien (bijgeleverde kabel verlengt via koppel-stukjes, wel ongeveer de helft qua lengte van de kabel).

DJ-Foxx

Quote from: EdSki on January 22, 2008, 20:29:45
Ze hebben iig HDMI. Nieuwe xbox-en hebben dat ook. Die ghosting heb ik trouwens nooit gezien (bijgeleverde kabel verlengt via koppel-stukjes, wel ongeveer de helft qua lengte van de kabel).

HDMI ? oops...jahh klopt, vergeet me vraag maar! >:D

-Freek-

Quote from: DJ-Foxx on January 22, 2008, 19:37:51
hoi Freek is dat soms een verlengblokje vrouwtje vrouwtje ???
Ja, klopt.

Mijn xbox heeft geen HDMI, dus dat is ook nogal jammer :-\.

DJ-Foxx

Quote from: -Freek- on January 22, 2008, 21:43:53
Ja, klopt.

Mijn xbox heeft geen HDMI, dus dat is ook nogal jammer :-\.

bestaat er dan geen mannetje vrouwtje component kabel van 10-15m ?? scheeld weer dat kl@te blokje, ik heb eens zo'n blokkie gekocht bij MM, van Hama, wat denk je :-\  maakt de binnekern geen goed contact!! waardeloos >:( >:(  1 tulp stekkertje in het blokje bewoog zelfs heen en weer...arghhh >:(

tja wat wil je ook voor 4 euro heh >:D

DJ-Foxx

diameter binnekern was gewoon te ruim, gewoon crap >:(

-Freek-

Ik heb ook een niet al te duur blokje gekocht, maar ziet er toch wel degelijk uit.

Ach, ik dacht: misschien is er een simpele oplossing voor de ghosting. Ik heb het er niet voor over om 50 euro uit te gaan geven aan een nieuwe kabel, terwijl ik het ghosting effect alleen zie in de menu's.

Maar toch bedankt voor de hulp jongens ;).

DJ-Foxx

Quote from: -Freek- on January 23, 2008, 13:03:02
terwijl ik het ghosting effect alleen zie in de menu's.

tja dat heb ik dus ook!! volgens mij gewoon door die brakke advanced AV HD kabel >:( zucht :-\ word solderen vrees ik.

-Freek-

Beste oplossing is denk ik om een keer een 360 met HDMI zien te bemachtigen. Want met analoog krijg je volgens mij alleen maar van dit soort problemen :-\. Al is het beeld verder wel heel erg mooi vind ik.

DJ-Foxx

Quote from: -Freek- on January 23, 2008, 13:25:55
Al is het beeld verder wel heel erg mooi vind ik.

jahh ;D beeld is bij mij ook serious mooi, beamertje doet echt zijn best, kijkt echt heerlijk en stuk beter dan me vorige beamer. :)

-Freek-

Quote from: DJ-Foxx on January 23, 2008, 13:32:17
jahh ;D beeld is bij mij ook serious mooi, beamertje doet echt zijn best, kijkt echt heerlijk en stuk beter dan me vorige beamer. :)
Waar kijk en keek je mee dan? :)

DJ-Foxx

Quote from: -Freek- on January 23, 2008, 15:30:20
Waar kijk en keek je mee dan? :)

Hoi Freek,
aha, jah ;) ik had eerst een Epson PowerLite 400 (via werk geregeld) maar die bleek niet goed te functioneren en heb nu een Benq W500 met een mazzeltje kunne kopen. :D







DJ-Foxx

gisteravond wat E3 HD materiaal gedownload via de dashboard en moet zeggen, viel uit mijn stoel van de weergave, wat een verschil, wat een beeld...kreeg er zowaar tranen van, ze hebben trouwens wel gare hd materiaal op de xbox, wat kan mij die E3 onzin schelen maar was wel ZEEER onder de indruk, de helderheid, spatzuiver... als dit 720p is...jesus dat is 1080p helemaal THA BOMB!!!!!! >:D >:D