verzekering stilzwijgend met 60 maanden verlengen

Started by BOUBOU, January 21, 2008, 17:11:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BOUBOU

Beste forumleden,

Ik zag vanmiddag bij het overzetten van mijn inboedel, aansprakelijkheid, en doorlopende reisverzekering, tot mijn schik dat deze in juni 2006 stilzwijgend met 60 maanden zijn verlengd.

Ik zag op de volgende website van de PvdA, dat zij in maart 2007 een wetsvoorstel hebben ingedient voor het afschaffen van het stilzwijgend verlengen van abonnementen
Wetsvoorstel
Hierin valt tevens te lezen dat verzekeringen hier niet onder vallen, maar dat het verbond van verzekeraars te kennen heeft gegeven ook van deze stilzwijgende verlenging af te willen.

Mijn vraag aan jullie is:
Tot in hoe verre is hier al iets mee gedaan?
Mogen verzekeraars nog steeds een termijn van 60 maanden hanteren?


MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

DVDGuy

Quote from: BOUBOU on January 21, 2008, 17:11:09
Beste forumleden,

Ik zag vanmiddag bij het overzetten van mijn inboedel, aansprakelijkheid, en doorlopende reisverzekering, tot mijn schik dat deze in juni 2006 stilzwijgend met 60 maanden zijn verlengd.

Ik zag op de volgende website van de PvdA, dat zij in maart 2007 een wetsvoorstel hebben ingedient voor het afschaffen van het stilzwijgend verlengen van abonnementen
Wetsvoorstel
Hierin valt tevens te lezen dat verzekeringen hier niet onder vallen, maar dat het verbond van verzekeraars te kennen heeft gegeven ook van deze stilzwijgende verlenging af te willen.

Mijn vraag aan jullie is:
Tot in hoe verre is hier al iets mee gedaan?
Mogen verzekeraars nog steeds een termijn van 60 maanden hanteren?


MvGr. BOUBOU



Ik dacht dat verlenging met meer dan 12 maanden niet toegestaan was.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DA BoSS

wow da's minder :-\, welke verzekeringsmaatschappij gaat het om?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde

Je hebt toch getekend voor deze polis voorwaarden?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

brtram

Contracttermijn van 60 of 120 maanden is toegestaan  :(

In het verleden is hierover wel discussie geweest binnen de verzekeringswereld, met destijds het goede voornemen dit te beperken tot 12 maanden, maar er is geen wettelijke regeling en van het goede voornemen is niet veel meer over. 

Sinds kort is wel de opzegtermijn gelijk voor de verzekerde en maatschappij nl. 60 dagen.
Dit was in het verleden 3 maanden voor de verzekerde en soms per direct voor de maatschappij.

Je kan de verzekering wel opzeggen bij een tussentijdse wijziging door de maatschappij van b.v. verzekeringsvoorwaarden of premie. 

Audiofiel

Volgens mij geldt een eventueel maximum van 24 maanden alleen voor een nieuwe verzekering. Bestaande of (stilzwijgend) verlengde verzekeringen mogen volgens mij onder de oude voorwaarden doorlopen... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

KHunt-er

HIER staat een link naar een brief die je naar je verzekeraar kan sturen.
Daarin staat al een hoop informatie. Zij zullen in de meeste gevallen je contract omzetten.
Ik heb precies hetzelfde ondervonden. Waren net m'n meeste verzekeringen weer verlengd voor 60 maanden. Na dit briefje aan m'n verzekeraar gestuurd te hebben, kreeg ik netjes de reactie dat mijn verzekeringen per contractvervaldatum na 1 jaar beëindigd zullen worden.

Succes! ;)

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

BOUBOU

Quote from: KHunt-er on January 21, 2008, 21:10:36
HIER staat een link naar een brief die je naar je verzekeraar kan sturen.
Daarin staat al een hoop informatie. Zij zullen in de meeste gevallen je contract omzetten.
Ik heb precies hetzelfde ondervonden. Waren net m'n meeste verzekeringen weer verlengd voor 60 maanden. Na dit briefje aan m'n verzekeraar gestuurd te hebben, kreeg ik netjes de reactie dat mijn verzekeringen per contractvervaldatum na 1 jaar beëindigd zullen worden.

Succes! ;)

Gr,

KHunt-er

Hartelijk bedankt voor deze link, ik heb hem opgeslagen, en zal de brief voorleggen aan mijn tussenpersoon.


In het geval dat deze 60 maanden termijn niet om te zetten is, wat gaat er gebeuren met deze periode wanneer ik ivm. de aankoop van een nieuwe woning het verzekerd bedrag van de inboedel verhoog, en de locatie van het de te verzekeren inboedel verplaats, gaat hierbij het termijn van 60 maanden overnieuw in?
En wat als eventueel aanvulling op de verzekering van bijvoorbeeld audio apparatuur, tegen een onacceptabel hoge premie verzekerd kan worden, kan ik deze aanvulling dan bij een andere maatschappij afsluiten?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Audiofiel

Quote from: BOUBOU on January 21, 2008, 22:26:06
In het geval dat deze 60 maanden termijn niet om te zetten is, wat gaat er gebeuren met deze periode wanneer ik ivm. de aankoop van een nieuwe woning het verzekerd bedrag van de inboedel verhoog, en de locatie van het de te verzekeren inboedel verplaats, gaat hierbij het termijn van 60 maanden overnieuw in?
En wat als eventueel aanvulling op de verzekering van bijvoorbeeld audio apparatuur, tegen een onacceptabel hoge premie verzekerd kan worden, kan ik deze aanvulling dan bij een andere maatschappij afsluiten?

Nee, bij tussentijdse wijziging van de premie, gaat het om een wijziging van de prijs vanuit de verzekeraar, dus niet door wijziging van je eigen hand. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

brtram

Verhogingen of aanvulling kan je bij een andere maatschappij verzekeren (als deze nieuwe maatschappij daarmee instemt)

Ingeval van de inboedel verhoging, laat bij beide maatschappijen op de polis aantekenen hoe de verdeling is, welke polis als eerste uitkeert en welke aanvullend is.
Anders kan je beticht worden van dubbel verzekeren (2x claimen mag niet) of onderverzekering wat als gevolg kan hebbben dat je schade maar gedeeltelijk vergoedt wordt.

Als je de audio ed apart verzekerd op bv een kostbaarheden- of instrumentverzekering laat dit ook bij inboedel maatschappij op de polis aantekenen om discussies of moeilijkheden te voorkomen.   

No-ne(e)D

Quote from: BOUBOU on January 21, 2008, 17:11:09
Beste forumleden,

Ik zag vanmiddag bij het overzetten van mijn inboedel, aansprakelijkheid, en doorlopende reisverzekering, tot mijn schik dat deze in juni 2006 stilzwijgend met 60 maanden zijn verlengd.

Ik zag op de volgende website van de PvdA, dat zij in maart 2007 een wetsvoorstel hebben ingedient voor het afschaffen van het stilzwijgend verlengen van abonnementen
Wetsvoorstel
Hierin valt tevens te lezen dat verzekeringen hier niet onder vallen, maar dat het verbond van verzekeraars te kennen heeft gegeven ook van deze stilzwijgende verlenging af te willen.

Mijn vraag aan jullie is:
Tot in hoe verre is hier al iets mee gedaan?
Mogen verzekeraars nog steeds een termijn van 60 maanden hanteren?


MvGr. BOUBOU



Hetzelfde akkefietje heb ik bijna zeven jaar geleden aan de hand gehad: de particuliere aansprakelijkheidsverzekering was net verlengd voor 10 jaar  >:D
In mijn zoektocht om hier vanaf te komen ben ik info tegengekomen waarmee ik het heb kunnen ombuigen naar slechts één jaar.
Dit stond in mijn brief van juni 2001 gericht aan mijn tussenpersoon:

Geachte heer, mevrouw,

Via deze weg verzoeken wij u de contracttermijn van de bij de [maatschappij x] lopende particuliere aansprakelijkheidsverzekering met polisnummer xxxxxxx met onmiddellijke ingang aan te passen van de bij [maatschappij x] gebruikelijke 10 jaar naar een maximale contracttermijn van 12 (twaalf) maanden ingaande [eerstvolgende contractvervaldatum] conform het verbondsadvies van januari 2000 waar [maatschappij x] als lid van het Verbond Van Verzekeraars mee heeft ingestemd.

Gaarne ontvangen wij van u een schrijven waarin bovenstaand wordt bevestigd, eventueel inclusief de gewijzigde polisvoorwaarden m.b.t. genoemde termijn.


Dit had het gewenste resultaat. Nadat ik de schriftelijke bevestiging had, heb ik vervolgens een opzegbrief verstuurd.
Deze methode heb ik twee keer succesvol toegepast. Voorwaarde is wél dat de maatschappij bij het Verbond is aangesloten.
Naar mijn idee moet dit ook nu nog op dezelfde manier mogelijk zijn.

Succes!

[Denon AVR-3808, DVD-2500BT] [Elac FS247.A (bi-amping), Elac FS207.A (rears), Elac CC201.2, Elac SUB 2040 ESP] [Van den Hul "The Cleartrack"] [Sanyo PLV-Z700] [Projecta ProCinema High Contrast S 102x180]

BOUBOU

Jullie allemaal bedankt voor de input, hier kan mijn tussenpersoon zeker wat mee beginnen  :)

Ik zal verdere ontwikkelingen in deze topic posten  8)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub