Hoe open ik een poort?

Started by JeKa, January 20, 2008, 13:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Klinkt Beter zeg het goed.

In de router kun je zeggen dat jou MAC adres een bepaald IP adres toegewezen krijgt. Op die manier heb je er ook geen last van dat je IP ongewild gewijzigd wordt.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

DJ-Foxx

Jeka,

het zit hem zeker in de portforward, portforward is 192.168.1.10 dus dan moet de pc waar utorrent vanaf draait ook 192.168.1.10 zijn :)
hier nogmaals fotootje



DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 22:27:51
-Vista omdat deze op mijn laptop zat (bevalt trouwens erg goed hoor!).
-IP adres is 192.168.1.1
-uTorrent 1.7.6



192.168.1.1 is je router, niet je pc! :), heb je soms ook mac filtering aan, welke provider heb je eigenlijk?

JeKa


DJ-Foxx

hier is kan je een vaste ipadres toewijzen op basis van HW adres (mac)

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 22:58:37
192.168.1.101

192.168.1.101 ooo ;) die moet in je portforward doen dan moet het werken, weet je nu hoe? oke

laat ff weten

JeKa

IT'S ALIVE! ;D
Hartstikke bedankt man, echt tof dat je me zo goed goed hebt geholpen!

DJ-Foxx

JeKa,

voorbeeldje, 192.168.1.101 is pc dus vul je in in portforward oke
kijk zo,


DJ-Foxx

 ;D ;D hehe. zeggen ze op werk nou ook altijd.  >:D

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 23:04:12
IT'S ALIVE! ;D
Hartstikke bedankt man, echt tof dat je me zo goed goed hebt geholpen!

tja heb ik me toch nog nuttig gemaakt vandaag, LOL  O0

Del member

Quote from: Sk on January 21, 2008, 22:49:59
Klinkt Beter zeg het goed.

't ja en dit is nog peanuts tov een typische corporate firewall met honderden zoniet duizenden rules, honderden host en netwerk objecten dikwijls nog genest in een groep (lekker verwarrend of cascading) en last but not least een vette custom NAT tabel met tientallen rules en een logfile van > 3 miljoen events

vandaag nog iemand zijn proxy shit gedebugged, bleek door drie firewalls te moeten gaan, door een reverse en daarna een forward proxy dan nog met assymerische routing en nog een hoop andere dingen die niet goed stonden :) mijn klant had dan nog niet eens een command prompt, enkel een explorer venster die in een citrix draaide dus debugging was hell

die linksys screenshots doen me denken aan "my first sony" kwa moeilijkheidsgraad  >:D

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 23:05:10
;D ;D hehe. zeggen ze op werk nou ook altijd.  >:D

haha nu kan je zeggen "my first port forward"

JeKa

Quote from: Klinkt Beter on January 21, 2008, 23:24:30
't ja en dit is nog peanuts tov een typische corporate firewall met honderden zoniet duizenden rules, honderden host en netwerk objecten dikwijls nog genest in een groep (lekker verwarrend of cascading) en last but not least een vette custom NAT tabel met tientallen rules en een logfile van > 3 miljoen events

vandaag nog iemand zijn proxy shit gedebugged, bleek door drie firewalls te moeten gaan, door een reverse en daarna een forward proxy dan nog met assymerische routing en nog een hoop andere dingen die niet goed stonden :) mijn klant had dan nog niet eens een command prompt, enkel een explorer venster die in een citrix draaide dus debugging was hell

Volgende keer help ik je wel even hoor ;D

Sk

Quote from: Klinkt Beter on January 21, 2008, 23:24:30

Bla bla Technisch gebrabbel.


Leer mij dat ook eens allemaal  ;D Ik ben nog lang niet zo ver als jou haha.

Quote

haha nu kan je zeggen "my first port forward"


Masterlijke reactie  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

DJ-Foxx

Quote from: Klinkt Beter on January 21, 2008, 23:24:30
't ja en dit is nog peanuts tov een typische corporate firewall met honderden zoniet duizenden rules, honderden host en netwerk objecten dikwijls nog genest in een groep (lekker verwarrend of cascading) en last but not least een vette custom NAT tabel met tientallen rules en een logfile van > 3 miljoen events

vandaag nog iemand zijn proxy shit gedebugged, bleek door drie firewalls te moeten gaan, door een reverse en daarna een forward proxy dan nog met assymerische routing en nog een hoop andere dingen die niet goed stonden :) mijn klant had dan nog niet eens een command prompt, enkel een explorer venster die in een citrix draaide dus debugging was hell

die linksys screenshots doen me denken aan "my first sony" kwa moeilijkheidsgraad  >:D

haha nu kan je zeggen "my first port forward"

hahah ben ik blij in een ziekenhuis te werken waar we zaken beter op orde hebben. waha >:D
wij hebben gelukkig alleen ipaqz problematatiek, rare artsen met hun vreemde wensen

DJ-Foxx

ik ben pas bij Square one geweest in noordwijk, die hadden leuke jack pc'tjes
ach syntegra who needs them. hahaha

DJ-Foxx

dat was vroeger wel anders bij Barings, 25000 mensen onder beheer, servertje rebooten in Johannesburg, pc'tjes plaatsen in Bratislava... those days are over, netwerk boeit me niet, ik doe nu alles met powerfuse en citrix streaming desktop..

ICT is fun maar ik sleutel liever aan alfaSud'jes

Sk

Probeer je je post omhoog te halen ofzo? Je hoeft niet voor iedere stukje tekst een nieuwe reactie te plaatsen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 23:04:12
IT'S ALIVE! ;D
Hartstikke bedankt man, echt tof dat je me zo goed goed hebt geholpen!
JeKo,

waarom kies je eigenlijk voor utorrent, lekker licht programmaatje heh? ;D

Del member

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 23:43:39
JeKo,

waarom kies je eigenlijk voor utorrent, lekker licht programmaatje heh? ;D

licht maar niet dicht:

QuoteuTorrent 1.7.6 is out, get downloading it :) Fixes a vulnerability with all other versions of utorrent that potentially allowed
someone to crash your utorrent.

De oudere versies zijn ondertussen al banned op een aantal sites; maar goed ook zeker.

DJ-Foxx

#44
Quote from: Klinkt Beter on January 22, 2008, 00:11:30
licht maar niet dicht:

De oudere versies zijn ondertussen al banned op een aantal sites; maar goed ook zeker.

ze bannen maar lekker, boeit me totaal niet, mijn 360 was ook al 3 keer gebanned, haal gewoon weer een nieuwe en bouw ze lekker weer om , ik haal al mijn DVD films en x360 games allemaal via torrent, vooralsnog geen problemen met snelheid, utorrent x.x.x draait uitstekend hier. ;)

gr,

Foxx

Del member

Quote from: DJ-Foxx on January 22, 2008, 00:24:51
ze bannen maar lekker, boeit me totaal niet, mijn 360 was ook al 3 keer gebanned, haal gewoon weer een nieuwe en bouw ze lekker weer om , ik haal al mijn DVD films en x360 games allemaal via torrent, vooralsnog geen problemen met snelheid, utorrent x.x.x draait uitstekend hier. ;)

gr,

Foxx

ik vertrouw torrent niet helemaal, je client zit in een netwerk van 100'en zoniet 1000'en nodes
zelfs al timmer je jouw PC helemaal dicht met firewalls en andere protecties, een torrent ciient legt omgekeerde tunnels met andere peers die gewoon door NAT breken
net zoals ik via een inverse SSH tunnel een LAN op het internet kan gooien zonder dat de firewall beheerder dat ook maar weet

waarom denk je dat je zelfs met een windows firewall en achter een nat firewall nog steeds kan uploaden op bittorrent ? een port forward helpt maar is niet strict noodzakelijk

ik denk eraan om heel die torrent zooi ooit in een VM te gaan draaien, zodat het risico volledig geisoleerd wordt
of met selinux de rechten van het azureus java process dicht te timmeren

JeKa

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 23:43:39
JeKo,

waarom kies je eigenlijk voor utorrent, lekker licht programmaatje heh? ;D

Dat is een van de redenen, maar ik werkte met shareaza en sinds de update naar 4 vond ik het echt een k*tprogramma

vtuinen

Werkt bovenstaande verhaal ook als je meerdere PC's aan 1 router hebt geknoopt ? Welk ip adres zet je dan open ? Dat van de PC of van de router ?

Erik
Equipment check my avatar

DJ-Foxx

Quote from: vtuinen on January 23, 2008, 13:06:28
Werkt bovenstaande verhaal ook als je meerdere PC's aan 1 router hebt geknoopt ? Welk ip adres zet je dan open ? Dat van de PC of van de router ?

Erik

hoi V, je zet alleen de ip adressen open van de pc's waar je mee download.. ;) mocht het niet lukken hoor ik het wel, mocht het niet lukken leg ik het nog maal uit in klokhuis taal! haha ;D