Hoe open ik een poort?

Started by JeKa, January 20, 2008, 13:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeKa

Voor downloaden gebruik ik sinds kort utorrent, maar ik kom niet verder dan een paar kb. Ik krijg de melding dat de betreffende poort niet open staat.
ik krijg deze melding bij een controle

Error! Port 10712 does not appear to be open.

Hoe kan ik een poort openen op mijn Linksys wrt54g?


DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 20, 2008, 13:47:04
Voor downloaden gebruik ik sinds kort utorrent, maar ik kom niet verder dan een paar kb. Ik krijg de melding dat de betreffende poort niet open staat.
ik krijg deze melding bij een controle

Error! Port 10712 does not appear to be open.

Hoe kan ik een poort openen op mijn Linksys wrt54g?

hoi JeKa,

mits je over een router beschikt, heb je upnp support wel aan staan? dan past je router de poort automatisch aan. anders moet je handmatig op je router de poort 10712 vrijgeven

leesvoer,
http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Blog-artikel/Makkelijker-thuisnetwerk-met-UPnP.htm


JeKa

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 12:43:50
hoi JeKa,

mits je over een router beschikt, heb je upnp support wel aan staan? dan past je router de poort automatisch aan. anders moet je handmatig op je router de poort 10712 vrijgeven

leesvoer,
http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Blog-artikel/Makkelijker-thuisnetwerk-met-UPnP.htm



Nee, upnp heb ik uitstaan, anders krijgen de ps3 mediaserver en de router ruzie.
Ik ga even wat dingen proberen en zal mijn bevindingen posten. Bedankt alvast voor de reacties

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 13:55:49
Nee, upnp heb ik uitstaan, anders krijgen de ps3 mediaserver en de router ruzie.
Ik ga even wat dingen proberen en zal mijn bevindingen posten. Bedankt alvast voor de reacties

mmmzz, ik heb zelf een wrt54GL en utorrent 1.6 nogwat, werkt voor de rest super goed, 5 dvd's in de week binnen.
JeKo,

mocht ik vanavond thuis zijn en je nog steeds problemen hebben, bekijk ik mijn settings wel met jou, oke?

Foxx

JeKa

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 14:42:07
mmmzz, ik heb zelf een wrt54GL en utorrent 1.6 nogwat, werkt voor de rest super goed, 5 dvd's in de week binnen.
JeKo,

mocht ik vanavond thuis zijn en je nog steeds problemen hebben, bekijk ik mijn settings wel met jou, oke?

Foxx

Dat is goed! Ik ga nog een paar dingen proberen en mocht het dan nog niet lukken laat ik het weten!

JeKa

Nu wordt het helemaal lekker zeg. Wil ik wat dingen gaan proberen, lukt het niet om torrents toe te voegen >:(
Kan het bijbehorende programma niet vinden, terwijl ik het .torrent associatie aan heb staan :-\

DJ-Foxx

#7
Quote from: JeKa on January 21, 2008, 16:10:16
Nu wordt het helemaal lekker zeg. Wil ik wat dingen gaan proberen, lukt het niet om torrents toe te voegen >:(
Kan het bijbehorende programma niet vinden, terwijl ik het .torrent associatie aan heb staan :-\

lekker is dat >:( hmmzz heb je ook ander een pakket geprobeerd bv. Azureus ofzo kijken of het daar wel mee werkt ::)

JeKa

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 16:13:04
lekker is dat >:( hmmzz heb je ook ander een pakket geprobeerd bv. Azureus ofzo kijken of het daar wel mee werkt ::)
Nee, maar dat zal ik eens doen. Maar het mooie is dat ik van de week nog een game heb gedownload en dat Utorrent op mijn laptop wel draait. (afgezien van de poort dan, maar hiermee download ik meestal op school met 10 mbit)

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 16:24:43
Nee, maar dat zal ik eens doen. Maar het mooie is dat ik van de week nog een game heb gedownload en dat Utorrent op mijn laptop wel draait. (afgezien van de poort dan, maar hiermee download ik meestal op school met 10 mbit)

ik ga nu naar huis, zal eens vanavond kijken op mijn router en utorrent settings ;)

DJ-Foxx

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 16:33:45
ik ga nu naar huis, zal eens vanavond kijken op mijn router en utorrent settings ;)

Hoi JeKa, hier even een screendump van utorrent, zo heb ik het ingesteld


screendumpje van router komt er zo aan. ;)

Foxx

DJ-Foxx

#11
mijn router WRT54GL
Alsjeblieft JeKo

hier draait het als een tiet, probeer het anders zo! ;) en gebruik het liefs een poortnummer boven de 45000, bijvoorbeeld 49152



Foxx

JeKa

Ah, dat heb ik niet gedaan op de router! De desktop is nu bezet, maar zodra het kan ga ik er mee bezig en laat ik weten of het is gelukt.
Bedankt voor de moeite alvast!

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 20:26:46
Ah, dat heb ik niet gedaan op de router! De desktop is nu bezet, maar zodra het kan ga ik er mee bezig en laat ik weten of het is gelukt.
Bedankt voor de moeite alvast!

geen probleem, ik help graag  ;D 8)

JeKa

Hmm, vreemd. Het zou nu toch moeten werken, maar ik krijg nog steeds de melding niet verbindbaar
Wat doe ik verkeerd?

DJ-Foxx

heb je ook soms een firewall aan?? ??? mmmmmmzzzzzz ff denken

JeKa

 :-[ Heb net een nieuwe computer, dus daar had ik niet aan gedacht want ze stonden altijd uit. Nu stond ie dus nog aan.
Nu is het alleen een andere foutmelding

Geen inkomendeverbindingen blah blah iets mis met je netwerkconfiguratie

DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 21:12:41
:-[ Heb net een nieuwe computer, dus daar had ik niet aan gedacht want ze stonden altijd uit. Nu stond ie dus nog aan.
Nu is het alleen een andere foutmelding

Geen inkomendeverbindingen blah blah iets mis met je netwerkconfiguratie

wat is je ip adres? ff startmenu run /cmd intypen en vervolgens ipconfig /all
welke versie utorrent hebbie?

DJ-Foxx

zo te zien heb je vista?? waarom vista als ik vragen mag? ::)

JeKa

-Vista omdat deze op mijn laptop zat (bevalt trouwens erg goed hoor!).
-IP adres is 192.168.1.1
-uTorrent 1.7.6


DJ-Foxx

Quote from: JeKa on January 21, 2008, 22:27:51
-Vista omdat deze op mijn laptop zat (bevalt trouwens erg goed hoor!).
-IP adres is 192.168.1.1
-uTorrent 1.7.6



nee 192.168.1.1 is je router, ik bedoel je pc

Sk

Quote from: DJ-Foxx on January 21, 2008, 22:34:17
nee 192.168.1.1 is je router, ik bedoel je pc

Zo te zien 192.168.1.10
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

DJ-Foxx

staat dhcp aan in je router?

netwerk moet je met rust laten, kijk zo

Del member

op je router moet je port forwarding doen
op je client PC moet je de lokale firewall voor die port open smijten
en je moet je client een static ip geven desnoods via DHCP op basis van MAC, anders als je intern IP verandert zijn je port forwards om zeep

is dit allemaal chinees don't do it
upnp is een security hole als je dat wil riskeren

DJ-Foxx

#24
Quote from: JeKa on January 21, 2008, 22:27:51
-Vista omdat deze op mijn laptop zat (bevalt trouwens erg goed hoor!).
-IP adres is 192.168.1.1
-uTorrent 1.7.6


JeKa

je portforwarding staat op 192.168.1.10 ? das goed.. maar laat je netwerkkaart instellingen met rust zoals ik net liet zien, geen vaste ip adressen gebruiken, type nog eens start /run cmd daarna ipconfig /release en daarna ipconfig /renew

192.168.1.1 is meestal je router, is je pc 192.168.1.10 dan zou het moeten werken, firewall eens uitzetten misschien als test, ik gebruik gewoon firewall van de router zelf.