wat was er ook al weer mis met de koptelefoon uitgang als line in?

Started by Erik, January 15, 2008, 23:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Stond me bij dat er iets niet goed aan was, maar weet even niet wat.

Ik vind het wel eens zonde om een hele pc te laten aanstaan om wat uurtjes muziek (mp3) af te spelen. Dus ik dacht misschien een idee om een line in -> 3.5mm kabel aan m'n versterker te koppelen en daarmee de mp3 speler te verbinden. Of iemand moet een andere oplossing weten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

Quote from: Erik on January 15, 2008, 23:05:32
Stond me bij dat er iets niet goed aan was, maar weet even niet wat.

Ik vind het wel eens zonde om een hele pc te laten aanstaan om wat uurtjes muziek (mp3) af te spelen. Dus ik dacht misschien een idee om een line in -> 3.5mm kabel aan m'n versterker te koppelen en daarmee de mp3 speler te verbinden. Of iemand moet een andere oplossing weten.

je bedoelt denk ik dat je de koptelefoon uitgang aan wilt sluiten op een ingang van je voorversterker?
dat gaat gewoon goed hoor,zo heb ik mn ipod op mn versterker omdat ik nog geen docking heb.

SpeedyAndré

Probleem van de pc is mogelijke brom door z'n voeding en een hoofdtelefoon uitgang kan nog wel eens ruisen.
Een mp3 speler met zo'n kabel zal wel werken als de uitgang een beetje ruisvrij is.
Een laptop is zuiniger, een pda kan ook en ik gebruik zelf m'n gsm met 4GB als ik ff snel muziek wil ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik

ok er stond me bij die koptelefoon de verkeerde spanning of onjuiste impedantie had, waardor hij misschien minder zou klinken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted member

Het verschil met de line-out en koptelefoonuitgang is dat de koptelefoonuitgang al is versterkt.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SpeedyAndré

Er zit toch een volume regeling op, je zal hooguit een overstuurd geluid horen als het te hard is :)
T.o.v. een cd nivo (2V) valt het nog wel mee als je hem niet drie kwart open zet.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik

Quote from: SpeedyAndré on January 16, 2008, 18:54:41
Er zit toch een volume regeling op, je zal hooguit een overstuurd geluid horen als het te hard is :)
T.o.v. een cd nivo (2V) valt het nog wel mee als je hem niet drie kwart open zet.

André  8)

Het werkt inderdaad als een tierelier :)
Grappig 8b aan mp3's via mijn Zen ter grootte van een creditcard en dat op accu voeding, dat is pas zuinig vergeleken met mijn pc ;D
Plus hij onthoudt standaard waar hij gebleven is als ik hem uitzet ;D

Het uitgangsvolume is trouwens 15/25 en dan moet ik mijn TAG op de helft zetten om lekker te luisteren, dus de versterking op de Zen valt op zich wel mee.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

ik gebruik mijn ipod ook zo. werkt echt wel goed,alleen heb ik het volume van de ipod nooit verder open dan 70/80% zodat het niet teveel vervormt.

Mitch--

Kan het zijn dan als ik mijn  laptop direct aan mijn actieve speakers hang dat ik een lichte ruis hoor over de speakers?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted member

Quote from: Mitch-- on January 23, 2008, 12:49:11
Kan het zijn dan als ik mijn  laptop direct aan mijn actieve speakers hang dat ik een lichte ruis hoor over de speakers?

Je hoort de ruis toch? Dus ja, dat kan!  ;)

Mitch--

Quote from: Antoine on January 23, 2008, 14:55:51
Je hoort de ruis toch? Dus ja, dat kan!  ;)

Ja is hoor de ruis;) maar ik weet niet of het uit mijn computer komt of aan de speakers licht ??? maar ben al op onderzoek 8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'