Nieuwe 13 inch MacBook Air!

Started by TheSpeedSkater, January 15, 2008, 19:29:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AppleMies

#50
-/-
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

reMC

Ik heb de Keynote gezien, doen ze toch weer erg leuk. En het is wel een ERG gaaf ding zeg, wow! Alleen jammer dat je qua snelheid moet inleveren tov de MacBooks...

W

Quote from: reMC on January 16, 2008, 21:07:06
Ik heb de Keynote gezien, doen ze toch weer erg leuk. En het is wel een ERG gaaf ding zeg, wow! Alleen jammer dat je qua snelheid moet inleveren tov de MacBooks...

Die .4 Ghz, ach... die neem ik dan maar voor lief (niet dat ik er een ga kopen :P). Zeker omdat er een vrij goede graphics card in zit!

reMC

Quote from: W on January 16, 2008, 21:14:09
Zeker omdat er een vrij goede graphics card in zit!

Dezelfde als in de MacBook ;)

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij parallele ATA, 4200 rpm? Is dit sneller dan de seriële ATA, 5400 rpm uit de MacBook?

Audiofiel

#54
Quote from: reMC on January 16, 2008, 21:23:14
Dezelfde als in de MacBook ;)

Zelfde als de laatste serie MacBook, maar sneller dan de oude serie.

QuoteWat moet ik me trouwens voorstellen bij parallele ATA, 4200 rpm? Is dit sneller dan de seriële ATA, 5400 rpm uit de MacBook?

Nee, maar ook niet zo heel erg veel trager.

Quote from: reMC on January 16, 2008, 21:07:06
Ik heb de Keynote gezien, doen ze toch weer erg leuk. En het is wel een ERG gaaf ding zeg, wow! Alleen jammer dat je qua snelheid moet inleveren tov de MacBooks...

20% minder processorsnelheid? Niet echt belangrijk. Ik heb liever 2x zoveel geheugen, dan is je machine in de meeste gevallen sneller. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Del member

Het enige wat ik echt mis is een ethernet connector :( Mini DVI is wel cool.
Wireless is niet overal een optie en eigenlijk te traag voor HDTV playback.

De CPU die er in zit zal wel meer dan goed genoeg zijn voor alle huidige codecs volledig in software.

Nosoforos

ethernet aansluiting is los te kopen

reMC

Quote from: Audiofiel on January 16, 2008, 21:35:25
Zelfde als de laatste serie MacBook, maar sneller dan de oude serie.

Nee, maar ook niet zo heel erg veel trager.

Dank :)

Quote from: Audiofiel on January 16, 2008, 21:35:2520% minder processorsnelheid? Niet echt belangrijk. Ik heb liever 2x zoveel geheugen, dan is je machine in de meeste gevallen sneller. ;)

True!

Vind de Air wel erg aanlokkelijk, maar voorlopig toch buiten bereik (en waarschijnlijk besef ik over een tijdje ook wel dat een MacBook van €1050 veel interessanter is voor mij ;D) ...

Job

#58
Quote from: Nosoforos on January 17, 2008, 09:42:14
ethernet aansluiting is los te kopen
Hoe bedoel je? Hoe werkt dat dan?

*edit* Ik zie het, een USB-Ethernet adapter. Weet iemand wat dat voor snelheid oplevert? Is dat rap genoeg voor Gigabit Ethernet?

Job

Quote from: reMC on January 16, 2008, 21:23:14
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij parallele ATA, 4200 rpm? Is dit sneller dan de seriële ATA, 5400 rpm uit de MacBook?
4200 is slomer dan 5400, en P-ATA is een minder krachtige gateway dan S-ATA. Het verschil tussen 4200 en 5400 vond ik bij mijn TiBook indertijd significant. Na een upgrade van de HD van 4200 naar 5400 waren alle disk-gerelateerde processen flink rapper (zoals files kopiëren).

Raphie

feit blijft dat de toshiba SSD maar 229,00 euro kost en Apple hier zonder blikken of blozen 1.500 euro voor vraagt ::) :P
JBL PRX Power!

Nosoforos

#61
Het is wel een 1.8 inch SSD, itt tot de idd goedkoepere maar nog steeds erg dure SSD opties in enkele andere notebooks, die 2,5inch zijn. De prijs van de SSD los is dus veel hoger dan wat jij stelt

EDIT: Bovendien vragen ze er geen 1500 euro voor (??) maar 899,-. Er zit ook nog een verschil in prijs tussen de twee processors die je kunt kiezen namelijk.

Del member

Quote from: Job on January 17, 2008, 09:55:22
Hoe bedoel je? Hoe werkt dat dan?

*edit* Ik zie het, een USB-Ethernet adapter. Weet iemand wat dat voor snelheid oplevert? Is dat rap genoeg voor Gigabit Ethernet?

niet voor full speed, usb2 is 480mbps
gezien er maar 1 usb poortje op zit moet je met een hub werken dus nog eens speed down

full 100mbps lijkt me wel perfect haalbaar

Nosoforos

Quote from: Raphie on January 17, 2008, 17:34:21
feit blijft dat de toshiba SSD maar 229,00 euro kost en Apple hier zonder blikken of blozen 1.500 euro voor vraagt ::) :P

Ik ben benieuwd welke winkel jij kent! Ik kan alleen 32 BG vinden voor 399 dollar, dus het dubbele voor zoveel minder zou echt de bargain van de eeuw zijn. Dat is dan ook weer een "feit".

(linkje..?) (ben al de hele tijd aan het googelen, ik vind het echt niet...)


Job

#64
Quote from: Raphie on January 17, 2008, 17:34:21
feit blijft dat de toshiba SSD maar 229,00 euro kost en Apple hier zonder blikken of blozen 1.500 euro voor vraagt ::) :P
Dat is geen feit, Apple vraagt 899 EUR voor de SSD schijf. Het verschil tussen de twee standaardconfiguraties is 1169 EUR, omdat de eenvoudigste variant een 1.6 ipv 1.8 GHz processor heeft (en een PATA schijf ipv een SSD). De basisvariant is ook optioneel (BTO) beschikbaar met 1.8GHz processor en/of 60GB SSD.

Ben ook erg benieuwd waar jij een 60GB SSD drive voor 300 EUR vandaan haalt. Ik lees over prijsgemiddelden van 15 USD/GB.

Raphie

JBL PRX Power!

Job

Irrelevant dus.
Niks mis met een beetje trollen, I guess.

Nosoforos

sorry hoor, maar we kunnen dus concluderen dat je hele "zonder blikken of blozen" opmerking slaat als een tang op een varken? :(

Raphie

huh ???, als een distributeur deze voor deze prijs kan verkopen, dan lijkt het me toch duidelijk dat Apple deze nog goedkoper inkoopt?
JBL PRX Power!

Nosoforos

#69
Zoals ik zei, ik kan nergens vinden dat een 1.8 inch SSD drive van 64GB zo goedkoop kan zijn. Ik zou alleen maar een linkje oid willen.
(en verder doelde ik ook op de meerprijs die niet klopte)

Raphie

Quote from: Nosoforos on January 17, 2008, 19:17:20
Zoals ik zei, ik kan nergens vinden dat een 1.8 inch SSD drive van 64GB zo goedkoop kan zijn. Ik zou alleen maar een linkje oid willen.
(en verder doelde ik ook op de meerprijs die niet klopte)

Tja, dat gaat niet he? kan je wel een site geven, maar daar kan je toch niet inloggen: bijv http://nl.ingrammicro.com/corporate/corporate.jsp
JBL PRX Power!

Audiofiel

#71
Quote from: Nosoforos on January 17, 2008, 19:05:02
sorry hoor, maar we kunnen dus concluderen dat je hele "zonder blikken of blozen" opmerking slaat als een tang op een varken? :(

Vertel maar eens welke distributeur, dan kijk ik het even na. Net als de rest geloof ik er geen snars van en verwacht ik dat je weer appels met peren zit te vergelijken. ::)

(edit, ik zie dat je IM bedoelt, dus ik heb genoeg aan de SKU of VPN).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

#72
Quote from: Audiofiel on January 17, 2008, 19:26:27
Vertel maar eens welke distributeur, dan kijk ik het even na. Net als de rest geloof ik er geen snars van en verwacht ik dat je weer appels met peren zit te vergelijken. ::)

Wel lezen he? tevens zullen wij betere prijzen hebben dan jij ;D (we doen iets meer en wereldwijd ;D )
JBL PRX Power!

Audiofiel

#73
Jij ook lezen, Raphie. >:D


Waar blijft die SKU/VPN nou, Raphie? Dat van die verschillen in inkoopcondities is uiteraard geen probleem. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Nog steeds online, maar geen antwoord...

Dat dacht ik wel, want ik vind bij Ingram helemaal nog geen 1.8" SSD in het assortiment! ;) Kennelijk uit je duim gezogen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.