O als dat toch eens..........

Started by peterrr, January 14, 2008, 19:56:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: Lord.Warlock on August  3, 2008, 17:24:43
De iTransport is zeker een grootte vooruitgang in vergelijking met de macbook pro die ik eerder gebruikte. Het geluid is een stuk rustiger geworden met een pikzwarte achtergrond, ook geholpen door de balanced desktop. Het geluids is erg ruimtelijk en de scheiding van de instrumenten is ook meer dan goed. De kabel moet wel een aantal uurtje inspelen, hier zit in de ruimtelijkheid nog wat winst ten opzichte van de stock kabel.

Ik heb iTransport voor het moment aangesloten op de optionele dac in de balanced desktop amp. Hier zal zeker nog wel wat winst te behalen zijn, maar als eerste upgrade komt de power supply erbij. Daarnaast wil ik de stroom voorziening daarna nog aanpakken, ik woon in een appartement en hier zal zeker vervuiling op het net zitten.

Maar toch een van de grootste voordelen blijft dat al mijn muziek op het moment op 1 apparaat staat, en dit dus makkelijk overal naartoe te nemen is.

Hoe bevalt de bediening? Kan je eenvoudig tussen artiesten, albums, genres, nummers etc swappen?

Stef

In de US is blijkbaar reeds een 'heavy mod' voor de Wadia verkrijgbaar (even google'en  ;))

Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Starred

Quote from: Stef on October  3, 2008, 12:05:39
In de US is blijkbaar reeds een 'heavy mod' voor de Wadia verkrijgbaar (even google'en  ;))

Stef

Zoiets?
http://www.asi-tek.com/wadia2.html

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

bmateijsen

Wadia zal overigens zelf ook komen met een betere versie ;).
Ik vind overigens deze upgrade van asi-tek best prijzig...

Quote from: Stef on October  3, 2008, 12:29:24
Yes, indeed  ;D

Stef

Stef

Quote from: bmateijsen on October  3, 2008, 12:31:08
Wadia zal overigens zelf ook komen met een betere versie ;).
Ik vind overigens deze upgrade van asi-tek best prijzig...


Dat is heel interessant nieuws, Bjorn  ;) 

Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Starred

Quote from: bmateijsen on October  3, 2008, 12:31:08
Wadia zal overigens zelf ook komen met een betere versie ;).

Wanneer??

Starred

Quote from: bmateijsen on October  3, 2008, 12:31:08
Ik vind overigens deze upgrade van asi-tek best prijzig...


Als het doet wat het belooft (beter dan dac/cd spelers > $3000) dan valt dat natuurlijk wel mee.

Stef

Review van de Wadia op hifi.nl  :)

Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

jeepee

Quote from: peterrr on January 16, 2008, 18:02:22
Beste Freek ,

Het gaat niet om MP3 maar om wav. files (ongecomprimeerde audio).

groet peterr
Hoeveel cd's gaan er dan bv op een 80 gb I-pod als je wav files gerbuikt?

peterrr

Hoi, JeePee

Een gemiddelde cd is zo`n 400 to 600 Mb
Bij mij staan er zo`n 70 op ( gooi er wel eens wat af).
maar tussen de 125 en 150 1:1 kopieën kunnen er wel op, met apple lossless iets meer schat ik.
Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

reMC

#61
Afgelopen weekend hebben wij het iTransport uitgeprobeerd (met WAV-bestanden op de iPod). Opvallend is dat dit apparaat veel minder 'jitterachtig' (scherp, agressief, korrelig) klinkt dan de meeste cd-spelers. Dit geeft een rust die erg lekker is. Het (mid)laag kan mooier (meer aanwezig), van ons mag het ook wat levendiger met iets meer verfijning. Maar... Het apparaat EN de iPod waar we naar geluisterd hebben waren zo goed als nieuw, niet bepaald ingespeeld dus.

We gaan zeker nog verder experimenteren om te kijken wat we er uit kunnen halen (ook op een meer radicale manier ;)). To be continued dus!

Starred

Quote from: reMC on November 10, 2008, 12:34:29
Afgelopen weekend hebben wij de iTransport uitgeprobeerd (met WAV-bestanden op de iPod). Opvallend is dat dit apparaat minder 'jitterig' (scherp, agressief, korrelig) klinkt dan de meeste cd-spelers. Dit geeft een rust die erg lekker is. We waren minder tevreden over het (mid)laag (bijna niet aanwezig), levendigheid en de verfijning.

We gaan zeker nog verder experimenteren om te kijken wat we er uit kunnen halen (ook op een meer radicale manier ;)). To be continued dus!

Leveren jullie hem ook of is dat nog a bridge too far?

reMC

Quote from: Starred on November 10, 2008, 16:04:17
Leveren jullie hem ook of is dat nog a bridge too far?

Officieel (nog) niet, maar moet geen probleem zijn. PM maar even als je interesse hebt, we kunnen vast wat voor je betekenen.

Starred

Ik weet weer eens niet wat ik nou precies van deze Whathifi review moet denken...
http://whathifi.co.uk/Review/Wadia-170-iTransport/

bmateijsen

Hoezo? Het klopt exact wat ze zeggen... digitaal aansluiten op een goede DAC.
Beste dock die ze gehoord hebben tot heden.

Quote from: Starred on November 10, 2008, 19:31:27
Ik weet weer eens niet wat ik nou precies van deze Whathifi review moet denken...
http://whathifi.co.uk/Review/Wadia-170-iTransport/

Starred

Quote from: bmateijsen on November 10, 2008, 19:38:20
Hoezo? Het klopt exact wat ze zeggen... digitaal aansluiten op een goede DAC.
Beste dock die ze gehoord hebben tot heden.


Ja, maar andere reviews (bijv. Stereophile) schrijven dat de combi ipod/itransport zo'n beetje beter is dan alles wat ze tot dan toe hebben gebruikt als bron, en Whathifi zegt van niet.

Quoteand, in theory, you have a top class audiophile sound. Except you don't. Even using an iPod with WAV and Apple lossless files, the results aren't up to that of an equivalently priced CD player.

QuoteHowever, to criticise it for not being as good as a dedicated CD player is missing the point.

QuoteThe 170 doesn't turn the iPod into a high-end source

bmateijsen

Ik denk dat het erg afhankelijk is van de DAC en setup.

Quote from: Starred on November 10, 2008, 19:44:21
Ja, maar andere reviews (bijv. Stereophile) schrijven dat de combi ipod/itransport zo'n beetje beter is dan alles wat ze tot dan toe hebben gebruikt als bron, en Whathifi zegt van niet.




reMC

Ik vind: ga niet af op de reviews, maar luister zelf!

Starred

Quote from: reMC on November 10, 2008, 20:34:45
Ik vind: ga niet af op de reviews, maar luister zelf!

Dat is ansich wel waar, maar een goede review kan wel in ieder geval een prima start zijn.
Voor zelf testen moet je sowieso wel tijd hebben en bovendien valt het niet altijd mee om de producten waarin je geinteresseerd bent goed met elkaar te vergelijken (als de leverancier ze niet alle heeft) en zeker niet in je eigen huis.
En een product uit deze prijsklasse is misschien ook wat minder interessant om zeer uitgebreid te testen dan een DA convertor van EUR 3500

reMC

Quote from: Starred on November 10, 2008, 20:45:52
Dat is ansich wel waar, maar een goede review kan wel in ieder geval een prima start zijn.

Is ook zo, maar zeker als de reviews tegenstrijdig zijn is het moeilijk zoeken... Het enige wat je dan kunt doen (doe ik volgens mij ook) is de review 'kiezen' die het beste bij je verwachtingen/hoop past, en dat is verleidelijk en niet handig...

Uitzoeken kost in ieder geval tijd, dat staat vast... Maar thuis proberen kan toch vaak wel?

Starred

Quote from: bmateijsen on November 10, 2008, 19:45:10
Ik denk dat het erg afhankelijk is van de DAC en setup.


Is de DAC van de Arcam Solo Movie goed genoeg, of is een losse DAC aan te raden?

Starred

Quote from: Starred on November 11, 2008, 13:34:57
Is de DAC van de Arcam Solo Movie goed genoeg, of is een losse DAC aan te raden?


Ik ben nu bijvoorbeeld naar een Benchmark DAC aan het kijken. Heeft dat zin in de volgende opstelling of niet?

iPod > iTransport > DAC > Solo Movie

reMC

Vanaf vandaag officieel! Audiac is net even gezellig langsgeweest en heeft een aantal iTransports achtergelaten 8)

Starred

Quote from: reMC on November 28, 2008, 15:00:29
Vanaf vandaag officieel! Audiac is net even gezellig langsgeweest en heeft een aantal iTransports achtergelaten 8)

Mooi, gefeliciteerd!
En nu maar wachten op die fantastische introductie aanbieding  ;)