O als dat toch eens..........

Started by peterrr, January 14, 2008, 19:56:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch

En, is er inmiddels al meer bekend over deze Wadia iPod dock? Tests b.v. of dat hij al te koop is in NL/Audiac?

Gr. Paul.

Lord.Warlock

Waarschijnlijk mijn eerste post met dit account.
En als deze thread nog ergens anders bestaat, over de Itransport dan, sorry voor de kick van deze.

De iTransport is net gisteren door audiac naar de winkels gestuurd.

Heb net de eerste opgehaald bij Hifi Solutions in amsterdam, helaas nog wel op mijn werk dus testen is er even niet bij.
Linkje naar leveranciers. http://www.audiac.nl/wadia/index.php?BrandID=34&dp=1

Hij is trouwens 399.
Main System:.....Marantz SR7000 - PS3/Blu-ray - Infinity Delta 60 - 2x Marantz ma500 monoblock - 46" Sony LCD.....
Headphone System:.....Sennheiser HD650 - Equinox HD650 cable - Headroom balanced Desktop AMP - Wadia i170 iTransport.....
On Buy List:....Headroom Power Supply - PS Audio Duet....

SpeedyAndré

Ik zag (per ongeluk  ;D) dat Studio Alkmaar hem heeft staan :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Lord.Warlock

My huidige setup met de wadia en een Stefan Audio HD650 Balanced cable. 8)





Main System:.....Marantz SR7000 - PS3/Blu-ray - Infinity Delta 60 - 2x Marantz ma500 monoblock - 46" Sony LCD.....
Headphone System:.....Sennheiser HD650 - Equinox HD650 cable - Headroom balanced Desktop AMP - Wadia i170 iTransport.....
On Buy List:....Headroom Power Supply - PS Audio Duet....

ajbeefde

Quote from: Lord.Warlock on August  3, 2008, 15:42:40
My huidige setup met de wadia en een Stefan Audio HD650 Balanced cable. 8)







Leuke gadget.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Lord.Warlock

Ach ja Gadget, het is maar hoe je het bekijkt. Veel mensen geven een soortgelijk bedrag uit aan een hd transport systeem. Die ook niet meer doet dan een ipod itransport en dac combinatie. De ipod heb ik al een tijdje aangesloten in de auto via de hk Drive + play, dit is een makkelijke manier om alle muziek op 1 apparaat te hebben staan, met uitstekende geluids kwaliteit, zeker met wav file's op de ipod.
Main System:.....Marantz SR7000 - PS3/Blu-ray - Infinity Delta 60 - 2x Marantz ma500 monoblock - 46" Sony LCD.....
Headphone System:.....Sennheiser HD650 - Equinox HD650 cable - Headroom balanced Desktop AMP - Wadia i170 iTransport.....
On Buy List:....Headroom Power Supply - PS Audio Duet....

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Lord Warlock, heb je ook een externe DAC? Pas dan zul je echt de mogelijkheden gaan meemaken van deze Dock.

Lord.Warlock

#33
De iTransport is zeker een grootte vooruitgang in vergelijking met de macbook pro die ik eerder gebruikte. Het geluid is een stuk rustiger geworden met een pikzwarte achtergrond, ook geholpen door de balanced desktop. Het geluids is erg ruimtelijk en de scheiding van de instrumenten is ook meer dan goed. De kabel moet wel een aantal uurtje inspelen, hier zit in de ruimtelijkheid nog wat winst ten opzichte van de stock kabel.

Ik heb iTransport voor het moment aangesloten op de optionele dac in de balanced desktop amp. Hier zal zeker nog wel wat winst te behalen zijn, maar als eerste upgrade komt de power supply erbij. Daarnaast wil ik de stroom voorziening daarna nog aanpakken, ik woon in een appartement en hier zal zeker vervuiling op het net zitten.

Maar toch een van de grootste voordelen blijft dat al mijn muziek op het moment op 1 apparaat staat, en dit dus makkelijk overal naartoe te nemen is.
Main System:.....Marantz SR7000 - PS3/Blu-ray - Infinity Delta 60 - 2x Marantz ma500 monoblock - 46" Sony LCD.....
Headphone System:.....Sennheiser HD650 - Equinox HD650 cable - Headroom balanced Desktop AMP - Wadia i170 iTransport.....
On Buy List:....Headroom Power Supply - PS Audio Duet....

tiptop

Dank je voor de uitleg. :)

Feli met je mooie opstelling 8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

peterrr

#35
Als er een dac in had gezeten had ik hem waarschijnlijk gekocht, vandaar dat ik dit topic starte.
Nu geeft hij alleen de ruwe data door of het al omgezette audiosignaal van de ipod.

Maar imposant vindt ik hem wel, veel plezier ermee

Dus heb ik vandaag maar deze besteld. ietsgoedkoper E99,-
maar wel een mooi "dokje"

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

garmtz

Quote from: Lord.Warlock on August  3, 2008, 17:24:43
De iTransport is zeker een grootte vooruitgang in vergelijking met de macbook pro die ik eerder gebruikte. Het geluid is een stuk rustiger geworden met een pikzwarte achtergrond, ook geholpen door de balanced desktop. Het geluids is erg ruimtelijk en de scheiding van de instrumenten is ook meer dan goed. De kabel moet wel een aantal uurtje inspelen, hier zit in de ruimtelijkheid nog wat winst ten opzichte van de stock kabel.

Ik heb iTransport voor het moment aangesloten op de optionele dac in de balanced desktop amp. Hier zal zeker nog wel wat winst te behalen zijn, maar als eerste upgrade komt de power supply erbij. Daarnaast wil ik de stroom voorziening daarna nog aanpakken, ik woon in een appartement en hier zal zeker vervuiling op het net zitten.

Maar toch een van de grootste voordelen blijft dat al mijn muziek op het moment op 1 apparaat staat, en dit dus makkelijk overal naartoe te nemen is.

O.k. Je gebruikt dus TOCH de digitale uitgang... Was me even niet duidelijk uit de getoonde setup... :)

Lord.Warlock

Quote from: peterrr on August  3, 2008, 21:47:04
Als er een dac in had gezeten had ik hem waarschijnlijk gekocht, vandaar dat ik dit topic starte.
Nu geeft hij alleen de ruwe data door of het al omgezette audiosignaal van de ipod.

Maar imposant vindt ik hem wel, veel plezier ermee

Dus heb ik vandaag maar deze besteld. ietsgoedkoper E99,-
maar wel een mooi "dokje"

groet peterr

Precies de rede dat ik de iTransport heb gekocht, er zit geen DAC in :)

Ik heb een tijdje naar een goede en compacte oplossing gekeken die samen met de balanced desktop (met dus een geintergeerde DAC) een goed kwaliteit opleverde. Er waren een aantal optie's :

1. Squeeze box dueat.
Voordeel, compact, ziet er super uit, makkelijk te bedienen vanuit de luie stoel.
Nadeel, toch wel duur ook voor deze oplossing, apparte software voor streamen.
2. Standaard iPod dock, een ipod had ik inmiddels al aangeschaft voor in de auto.
voordeel, goedkoop, werkt met de standaard remote, klein.
nadeel, om de ipod op te laden extra kosten, geluids kwaliteit, de interne dac is iets van $2.
3. De wadia, is daar nu bij gekomen (en het uiteindeljk geworden)
Voordeel, werkt met de ipod en bypassed de interne DAC, bouw kwaliteit, en is wadia (doet toch wel wat)
Nadeel, ook en duren oplossing voor wat je krijgt.

De doorslag heeft bij mij toch de flexibiliteit van de wadia icm de ipod geworden.
Main System:.....Marantz SR7000 - PS3/Blu-ray - Infinity Delta 60 - 2x Marantz ma500 monoblock - 46" Sony LCD.....
Headphone System:.....Sennheiser HD650 - Equinox HD650 cable - Headroom balanced Desktop AMP - Wadia i170 iTransport.....
On Buy List:....Headroom Power Supply - PS Audio Duet....

B.J.

Een collega van mij heeft net deze wadia gekocht en wil hem aansluiten om zijn naim nait5i. Daarvoor heeft hij dus een dac nodig. Wie heeft er een betaalbare tip?

hifi | Roderick


B.J.


hifi | Roderick


ivo1986


B.J.


bmateijsen

Upgraden naar Supernait ;).

Quote from: Bas Janssen on September 19, 2008, 17:07:27
Een collega van mij heeft net deze wadia gekocht en wil hem aansluiten om zijn naim nait5i. Daarvoor heeft hij dus een dac nodig. Wie heeft er een betaalbare tip?

B.J.

Quote from: bmateijsen on September 20, 2008, 17:59:06
Upgraden naar Supernait ;).


Ha dat was ook wat zijn dealer zei. Dat vind hij voor nu net iets te duur. Dus eerst eens testen met een dac. Heb je een aanrader Bjorn?

eduard


ivo1986


B.J.


Starred

#49
Hier staat trouwens een aardige review in van de Wadia (let op: 50mb):
http://tonepublications.com/MAGPDF/TA_015.pdf