O als dat toch eens..........

Started by peterrr, January 14, 2008, 19:56:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

ik word langzaam wild...........Hebbe..hebbe
Dit lijkt me toch het mooiste Ipod dock voor de 2008,

De Wadia I-transport voor 349 dollar met eigen D/A !

Foto`s Hier:

Groet peterr


http://www.computeraudiophile.com/node/125


http://www.stereophile.com/news/010408wadia/

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

SpeedyAndré

Ik vraag me af of dit nou echt een slimme zet is van Wadia ....
Het is goed dat ze zich wat breder oriënteren in de markt, maar een highend dac koppelen met een ipod is toch zoiets als vloeken in de kerk  ::)
De naamsbekendheid van Wadia zal wel toe gaan nemen, maar ik vrees vanwege de verkeerde reden  :-X

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Erik

Dan zou je eigenlijk je ipod moeten laten verbouwen met high end onderdelen, clock, chips en elco's ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Peerless Monster

Quote from: SpeedyAndré on January 14, 2008, 20:47:21
Ik vraag me af of dit nou echt een slimme zet is van Wadia ....
Het is goed dat ze zich wat breder oriënteren in de markt, maar een highend dac koppelen met een ipod is toch zoiets als vloeken in de kerk  ::)
De naamsbekendheid van Wadia zal wel toe gaan nemen, maar ik vrees vanwege de verkeerde reden  :-X

André  8)



Maar das wel marketing....
Beetje laat, maar goed het is wel weer een nieuw concept.
High end geluid op een ipod..........
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

peterrr

Van wat ik uit de verschillende artikelen lees, halen ze direct de data van de ipod schijf.

Dus het omzeilt alles wat "Apple" met het geluid doet.
En ze hebben het over de Wav files.
Ben erg benieuwd naar de eerste testen in Bv Stereophile.

Zal voor dat geld wel een bestseller worden, en ik vind het goed dat van huis uit "high end" merken met dito  prijzen zich met betaalbare producten bezig houden.

Tenslotte heeft AudioResearch en Krell ook een i-pod dock (wel onbetaalbaar  ;D ) net Jadis enz.

volverwachting klopt ons hart....
Groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Audiofiel

#5
Er bestond al een gemodde iPod met SP/DIF uitgang voor rond de 2500 euro geloof ik (incl. iPod). ;)


Ach, ik vind het een beetje onzinnig. Als je er zoveel spullen omheen nodig hebt, kun je net zo goed met een Airport Express gaan werken, streamend vanuit iTunes op een MacBook of Mac mini. Ben je stukken minder geld kwijt en het zal echt niet minder goed klinken. :D

Krijg je er als bonus nog een heuse computer bij. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on January 15, 2008, 17:36:01
Er bestond al een gemodde iPod met SP/DIF uitgang voor rond de 2500 euro geloof ik (incl. iPod). ;)


Ach, ik vind het een beetje onzinnig. Als je er zoveel spullen omheen nodig hebt, kun je net zo goed met een Airport Express gaan werken, streamend vanuit iTunes op een MacBook of Mac mini. Ben je stukken minder geld kwijt en het zal echt niet minder goed klinken. :D

Krijg je er als bonus nog een heuse computer bij. 8)

Kijk en zo draai ik momenteel en ik vind het werkelijk waar erg goed!

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

-Freek-

#7
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zoveel geld uitgeven om doodgewone mp3's naar hun high-end apparatuur te streamen ???

Audiofiel

Quote from: -Freek- on January 15, 2008, 22:32:49
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zoveel geld uitgeven om doodgewone mp3's naar hun high-end apparatuur te streamen ???

Nee. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Quote from: -Freek- on January 15, 2008, 22:32:49
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zoveel geld uitgeven om doodgewone mp3's naar hun high-end apparatuur te streamen ???
Combinatie hobbie deformatie en geld teveel ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PaulSQ

Quote from: peterrr on January 14, 2008, 19:56:22

De Wadia I-transport voor 349 dollar met eigen D/A !


Er zit toch juist geen DÁC in deze DÓCK? ;)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

BernHardN

Quote from: -Freek- on January 15, 2008, 22:32:49
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zoveel geld uitgeven om doodgewone mp3's naar hun high-end apparatuur te streamen ???

Dat vraag ik me dus ook af, het is net zoals ik Heb een Masserati met kruiwagen banden  ::) ???

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Deleted member

Quote from: -Freek- on January 15, 2008, 22:32:49
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zoveel geld uitgeven om doodgewone mp3's naar hun high-end apparatuur te streamen ???

Lijkt me niet waar het om gaat. We hebben het over de "IPod generatie" die nu juist een stap in de richjting van "high end" kan zetten. Ik vind het goede ontwikkeling en slimme zet van Wadia. Tuurlijk is het marketing en voor een groot deel te doen om de naamsbekendheid te vergroten maar wellicht maakt dit soort stappen het overleven van een merk als Wadia wel mogelijk.

Ik heb het idee dat mensen die hier weerstand tegen voelen puur bang zijn een bepaalde exclusiviteit te verliezen.



ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: Antoine on January 16, 2008, 15:57:06
Lijkt me niet waar het om gaat. We hebben het over de "IPod generatie" die nu juist een stap in de richjting van "high end" kan zetten. Ik vind het goede ontwikkeling en slimme zet van Wadia. Tuurlijk is het marketing en voor een groot deel te doen om de naamsbekendheid te vergroten maar wellicht maakt dit soort stappen het overleven van een merk als Wadia wel mogelijk.

Ik heb het idee dat mensen die hier weerstand tegen voelen puur bang zijn een bepaalde exclusiviteit te verliezen.




Tuurlijk gaan ze mee en profiteren ze van de hype, geef ze ongelijk, iedereen wil een graantje meepikken.....,,

Mooie unit, zou hier niet misstaan.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

peterrr

Quote from: -Freek- on January 15, 2008, 22:32:49
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zoveel geld uitgeven om doodgewone mp3's naar hun high-end apparatuur te streamen ???

Beste Freek ,

Het gaat niet om MP3 maar om wav. files (ongecomprimeerde audio).
Dus de ipod word dan een musicserver/harde schijf waarvan dit dock het signaal omzet naar High end stereo.
niks streamen of de computer aan.
Gewoon alleen de pod en het dock (en een beetje goede versterker natuurlijk ;))

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Peerless Monster

Ik zou hem gewoon kopen omdat het er het leuk uitziet...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

PaulSQ

"In addition to its RCA S/PDIF and component video, the iTransport also sports a pair of RCA analog outputs, although that signal is apparently derived from the iPod's internal DAC."

quote uit de 2e link die je gaf...
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

peterrr

idd,
Ik heb ook "ergens" iets anders gelezen, dan die.
Maar je heb gelijk ik wacht eventuele testen en publicaties af natuurlijk.  ;D

goet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ddejonge

#20
Quote from: Audiofiel on January 15, 2008, 17:36:01
Ach, ik vind het een beetje onzinnig. Als je er zoveel spullen omheen nodig hebt, kun je net zo goed met een Airport Express gaan werken, streamend vanuit iTunes op een MacBook of Mac mini. Ben je stukken minder geld kwijt en het zal echt niet minder goed klinken. :D

Krijg je er als bonus nog een heuse computer bij. 8)

Het mooie van de Ipod is dat je de speler overal kunt gebruiken. CD's worden geript met 'Exact Audio Copy' in het WAV formaat. Nix compressie!

Overal je favoriete cd's, podcasts: op het werk, op de sportschool, in de auto en natuurlijk thuis op je eigen set... Geen geummel met cd's meeslepen (auto) of thuis eerst je PC aanzetten die dan ook nog in de buurt van de audioset moet staan. (uiteraard zijn daar ook weer oplossingen voor  :P)

Doordat je de iPod DAC's niet kunt (kon) omzeilen klinkt het vooral het laag erg afgeknepen. Daarnaast mis ik ook een zekere mate van detaillering t.o.v. mijn cd speler. Als met deze dock van Wadia de nadelen geheel af gedeeltelijk teniet worden gemaakt zal ik hem zeker aanschaffen. Nog geen "high-end" maar het komt er steeds dichter bij in de buurt  8)

Dan nog eentje kopen voor in de auto... ;D

my 2ct,
Dennis
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

Lonned

Heeft er iemand de Wadia 170 iTransport besluisterd of een test gevonden? Ik begrijp dat hij over ongeveer een maand in Nederland verkrijgbaar is. Ik tel de dagen ongeveer af!

reMC

Quote from: Lonned on March 19, 2008, 17:10:45
Heeft er iemand de Wadia 170 iTransport besluisterd of een test gevonden? Ik begrijp dat hij over ongeveer een maand in Nederland verkrijgbaar is. Ik tel de dagen ongeveer af!

Wij krijgen deze Ipod dock (binnenkort) op proef, keep you posted! :)

VDM


R