Doe-het-zelf room correctie demo WERD een tweak sessie :-)

Started by hifiman, January 13, 2008, 10:17:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#50
Uiteraard kan ik (indien gewenst) tot in de puntjes uitleggen hoe een en ander werkt cq in zijn werk gaat  8)

Of je kunt ook het documentje wat ik gemaakt heb over mijn room correctie set lezen op:
http://www.duffroomcorrection.com/wiki/User:Audioloog
Een papieren versie ligt die middag klaar om op het gemakje door te bladeren.

Voor een hapje en drankje wordt uiteraard gezorgd.  :)


hifiman

#51
Er is nog wel 1 kleine "maar"...

Als jullie zelf cd's meenemen dan zal ik deze eerst moeten rippen (duurt een kwartiertje per cd), tijdens het rippen van de 2de kan er dan uiteraard al naar de eerste geluisterd worden :P

Nog beter zou het zijn als jullie de muziek zelf al in flac formaat meenemen :P

Alternatief is nog dat iemand een cd speler (heb ik niet meer) meeneemt en een goede digitale interlink van anderhalve meter (of langer).

Overigens heb ik aardig wat muziek op de Squeezebox staan, van klassiek tot rock en van dance tot jazz.

scrutinizer

#52
Leuk initiatief, :)

Ik ben benieuwd, Ronald....vooral hoe het e.e.a. in deze techniek zich heeft "verbetert" t.o.v. de al weer 15 jaar geleden ontwikkelde SigTech AEC-1000 Room Acoustics Equalizer.
27 jan is voor mij alsnog geen probleem ;)

groeten,
Anton.

P.S. Ik kan voor een Wadia 2000S transport zorgen, dit met zowel AT&t als coaxiaal verbindingen.
Let me know ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Quote from: scrutinizer on January 20, 2008, 11:32:24
Ik ben benieuwd, Ronald....vooral hoe het e.e.a. in deze techniek zich heeft "verbetert" t.o.v. de al weer 15 jaar geleden ontwikkelde SigTech AEC-1000 Room Acoustics Equalizer.
Tsja het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken maar ik ben ook benieuwd wat je ervan vind  ;D
Overigens is het natuurlijk ook nog zo dat de akoustiek en apparatuur per persoon zoveel verschilt en daarmee ook de behaalde correctie resultaten.

Quote from: scrutinizer on January 20, 2008, 11:32:24
27 jan is voor mij alsnog geen probleem ;)
Mooi dan zijn we dus zowiezo al met zun vieren (mezelf meegeteld) en mogelijk met vijf of zes man die middag.  :)

Quote from: scrutinizer on January 20, 2008, 11:32:24
P.S. Ik kan voor een Wadia 2000S transport zorgen, dit met zowel AT&t als coaxiaal verbindingen.
Let me know ;)
Nou dat zou wel leuk zijn natuurlijk, overigens wordt het dan dus coaxiaal :P
In dat geval stel ik voor dat alle genodigden wat cd's mee nemen!

En alhoewel het niet het doel van die middag is ben ik wel erg benieuwd of er nog verschil te horen is tussen de Wadia en de Squeezebox, vooral vanwege het feit dat de pc nog tussen transport en DAC zit en je theoretisch dus geen verschil zou moeten horen.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Voor zover het nog niet duidelijk was, de 27e staat nu dus vast als datum!

Jullie zijn welkom vanaf een uur of 12:00.
Er is wat mij betreft geen vaste eindtijd, wie het zat is gaat naar huis, wie nog even wil blijven hangen kan altijd meedoen aan een pizza bestel sessie als avondeten  ;D

Audiofiel

Ik zal er volgende week ook bij zijn, Ronald. Lijkt mij weer gezellig! :D

Quote from: MartijnR on January 19, 2008, 11:50:10
Kennelijk een pittig gesprek, gelet op de duur  ;D
Martijn

Zijn bij jou alleen lange gesprekken pittig? ::) Lijkt mij een beetje saai. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#56
Quote from: Audiofiel on January 20, 2008, 13:22:56
Ik zal er volgende week ook bij zijn, Ronald. Lijkt mij weer gezellig! :D

Zijn bij jou alleen lange gesprekken pittig? ::) Lijkt mij een beetje saai. :P

Super Arjen!!! Enne chocolade niet verplicht hoor  ;D  ;)

Audiofiel

LOL ;D ;D

De doos is zeker nog steeds niet leeg? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 20, 2008, 16:37:54
LOL ;D ;D

De doos is zeker nog steeds niet leeg? ;)
Die was datzelfde weekend nog leeg hoor  ;D

)p(

Quote from: Audioloog on January 20, 2008, 17:31:10
Die was datzelfde weekend nog leeg hoor  ;D

Hij mag er voor ons wel een meenemen hoor...  ;D

peter

hifiman

#60
Mijn room correctie setup nu beschikbaar op:
http://www.duffroomcorrection.com/wiki/User:Audioloog

)p(

Hoi,

Ik kom zondag naar Delft met de trein. Zou een van de anderen aanwezigen mij misschien op het station in Delft kunnen ophalen?

peter

simsatit

Ik vind het heel jammer, maar helaas kan ik niet komen, ik ga een week naar het buitenland voor mijn werk, dat weet ik nu pas.. ;D naja..
Toch hoop ik dat het nog eens herhaald kan worden.
Misschien later nog eens?
Groet Simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

hifiman

#63
Quote from: simsatit on January 22, 2008, 10:38:46
Ik vind het heel jammer, maar helaas kan ik niet komen, ik ga een week naar het buitenland voor mijn werk, dat weet ik nu pas.. ;D naja..
Toch hoop ik dat het nog eens herhaald kan worden.
Misschien later nog eens?
Groet Simon
Hoi Simon,

Dat is inderdaad jammer! Maar ook wel weer leuk natuurlijk!  :)

Ach we zijn dan nog steeds met 5 man, dus dat lijkt me eigenlijk druk genoeg  ;D

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Quote from: )p( on January 20, 2008, 18:16:04
Hij mag er voor ons wel een meenemen hoor...  ;D

Dat had je eerder moeten zeggen, ik was vorige week nog bij die zaak. ;D

Quote from: Audioloog on January 22, 2008, 10:42:19
Ach we zijn dan nog steeds met 5 man, dus dat lijkt me eigenlijk druk genoeg  ;D

Dat is zéker druk genoeg... :P



4 is het mooiste ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#65
Quote from: Audiofiel on January 22, 2008, 16:00:06
Dat is zéker druk genoeg... :P
4 is het mooiste ;)
Dat is eigenlijk wel zo, maar 1 ding scheelt, itt eerdere shootouts bij mij thuis hoef ik zelf niks meer te vergelijken en dus mogen de 4 bezoekers continu op de sweetspot zitten (ehh omstebeurt dan natuurlijk).

hifiman

Overigens hoop ik dat de genodigden er geen problemen mee hebben dat in ons huis de schoenen uit moeten. In de thaise cultuur (mijn vrouw is thaise) is het namelijk zeer onbeschoft om met je schoenen aan in huis te lopen  :P

Als er verder nog speciale wensen zijn qua drankjes ofzo (ik zorg voor cola, thee, spa, een sapje) dan hoor ik het graag via pm.

Tot zondag heren!

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Uiteraard geen schoenen aan, dat weet ik inmiddels. :D

Gelukkig is het niet onbeschoft in de Thaise cultuur om met stinksokken binnen te komen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 23, 2008, 09:04:14
Uiteraard geen schoenen aan, dat weet ik inmiddels. :D

Gelukkig is het niet onbeschoft in de Thaise cultuur om met stinksokken binnen te komen. ;D
Precies, daar koken ze soep van  ;D

Audiofiel

En nog zeer smaakvolle soep ook! Volgens mij kan jouw vrouw alles lekker laten smaken! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#70
Na 2 dagen geen muziek geluisterd te hebben kwam ik er vanavond achter dat 1 kanaal van mijn DAC opeens defect is  :-\  :'(
Er komt nog maar heel zacht geluid uit het rechter kanaal, als ik de spanning er even af haal dan is het geluidsnivo ongeveer 1 seconde normaal (zei het zwaar vervormd) en zakt dan weg naar een heel zacht nivo.

Klinkt als een defecte elco, maar aangezien het allemaal smd is kan ik het toch niet zelf repareren  :-[

Ik had gelukkig nog een goedkope behringer dac in de kast staan, dus we hebben weer geluid, maar het klinkt echt voor geen meter vergeleken bij de Apogee dac.

Ik zit dus sterk te twijfelen of zondag nu wel door kan gaan, ik kan weliswaar nog steeds het geluid met en zonder roomcorrectie laten horen, maar in beide gevallen komt het nou niet echt lekker uit de verf  ::)

Ik weet het, er zijn ergere dingen in het leven, maar ik ben er toch even goed ziek van , liefst zou ik gelijk een nieuwe DAC kopen maar daar heb ik de centen even niet voor :P

Zee

He dat is nou vervelend Ronald!

Mocht de luistersessie alsnog door gaan, dan is het misschien ook leuk om de aanwezigen eens te laten luisteren naar een 'rechte' target curve. Zo kan iedereen horen dat dit echt niet goed klinkt (teveel hoog) en dat je dus altijd (maar ja, hoeveel?) een target curve wilt hebben met afval naar het hoog.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

MartijnR

Quote from: Audioloog on January 24, 2008, 19:11:17
Na 2 dagen geen muziek geluisterd te hebben kwam ik er vanavond achter dat 1 kanaal van mijn DAC opeens defect is  :-\  :'(
Er komt nog maar heel zacht geluid uit het rechter kanaal, als ik de spanning er even af haal dan is het geluidsnivo ongeveer 1 seconde normaal (zei het zwaar vervormd) en zakt dan weg naar een heel zacht nivo.

Klinkt als een defecte elco, maar aangezien het allemaal smd is kan ik het toch niet zelf repareren  :-[

Ik zit dus sterk te twijfelen of zondag nu wel door kan gaan, ik kan weliswaar nog steeds het geluid met en zonder roomcorrectie laten horen, maar in beide gevallen komt het nou niet echt lekker uit de verf  ::)

Ik weet het, er zijn ergere dingen in het leven, maar ik ben er toch even goed ziek van , liefst zou ik gelijk een nieuwe DAC kopen maar daar heb ik de centen even niet voor :P

Hela da´s erg vervelend. Ik zit zelf al weer enkele weken zonders surroundreceiver. Gelukkig heb ik nog wel een stereoset, maar is toch wel een gemis dat de surrounds niet mee doen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Audiofiel

Dat is vervelend, Ronald. :-\

Helaas is mijn Parasound DAC-2000 ook nog steeds niet 100% betrouwbaar, dus die kan ik je niet als alternatief aanbieden.. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Dat is balen voor je... :(

De enige externe dac die ik hier nog heb is een nos dac dus daar schieten we ook niet veel mee op voor de drc demo.

Maar zouden we niet je usb geluidskaart kunnen gebruiken die je met je metingen gebruikt? De verschillen tussen de verschillende correcties moeten daarmee toch ook goed hoorbaar zijn.

peter