de bouw van ruuds room

Started by ruud2, January 12, 2008, 13:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: ruud2 on May 10, 2015, 18:28:11
De achterwand is hoorbaar niet aanwezig.

Dat is lekker luchtig :D
Al denk ik dat je bedoelde "De achterwand is niet hoorbaar aanwezig".  :tongue2: Ja ik weet het; ik ben meliger dan je ruimte mag verdienen. Het blijft bijzonder om te zien hoe zo'n ruimte uiteindelijk tot stand komt. Tijd, kennis en geld zijn niet voldoende. De nodige toewijding is ook wel noodzakelijk 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ruud2

Quote from: Christiaan S on May 11, 2015, 01:49:42
Dat is lekker luchtig :D
"De achterwand is niet hoorbaar aanwezig".  :tongue2:

nee. de achterwand maakt ook geen geluid uit zichzelf.

luchtig, ...........zie wat van Dale hierover schrijft.......mag je zelf aanvinken wat je in gedachten had.
:angel:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#327
aangezien er geen verdere postings zijn sluit ik het topic.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Martin!!!

Is de ruimte al helemaal af Ruud?
mainly British stuff

dre73

Eerst maar even een zooi plaatjes inderdaad! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

Quote from: Martin!!! on November 22, 2015, 20:37:35
Is de ruimte al helemaal af Ruud?
In principe is de ruimte nooit af , altijd wel een wijziging in de opstelling enz. enz.
maar grosso modo  zijn er tot nu toe geen ingrijpende wijzigingen en ben ik zeer tevreden met het resultaat.
to do: hier en daar nog een klein likje verf.

nb. al mijn notificatie's staan uit, dus krijg geen automatische melding bij een nieuwe post.

grtn.,Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#331
kleine update na lange tijd....
pas als ik echt tevreden ben is de eindafwerking aan de beurt, voornamelijk schilderwerk.
in dit geval heb ik de panelen gespoten, kleur matched met het vloerkleed . een antraciet achtig op kleur gemaakt.
op de foto 4 stuks in kleur , de andere in de grijze spuitplamuur.


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Knor

Daar ga je ook nog ander dan visueel plezier van hebben: de laklagen leveren een harder, meer reflecterend oppervlak op, wat voor de diffuserwerking zelf ook erg bevorderlijk zal zijn!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

ruud2

dan zitten we wel op micro niveau..
maar in de lengterichels een laagje opencelligschuim aanbrengen voor (nog) meer absorbtie ::)
eigenlijk is het nooit af, maar het is wel een erg goede basis.
meestal is de hardware maatgevend in de basis , als dat op orde is zit de rest tussen de oren.
de ene muziekbron/opname  is de andere niet, cd, kabels etc, etc,
laat dat nu onze hobby zijn, en zoveel oren zoveel meningen, maar ik ben zeeeeer tevreden.


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

bert stoltenborg

Moet ik dit zeggen? Of moet ik niets zeggen? Waarschijnlijk niets.
Maar voor andere lui die een ruimte willen aanpassen: dit is zo verschrikkelijk onbenullig.  ;D
Ik bazel maar wat.

jvanhambelgium

Quote from: bert stoltenborg on July 23, 2017, 01:21:56
Moet ik dit zeggen? Of moet ik niets zeggen? Waarschijnlijk niets.
Maar voor andere lui die een ruimte willen aanpassen: dit is zo verschrikkelijk onbenullig.  ;D

:popcorn: :popcorn:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ruud2


去感觉自由地开始自己的主题和在那里战斗。

:threadclosed:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

vinyl is weer terug.
bandrecorders komen weer terug.... (diverse op de high end in Munchen 2018)
casettes..??
dus vooruitlopend op een wellicht nieuwe hype alvast een mooie PR99 in mijn room.
en dat ouderwetse analoge heeft toch wel iets.... :inlove:

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Quote from: ruud2 on May 10, 2018, 13:46:35
vinyl is weer terug.
bandrecorders komen weer terug.... (diverse op de high end in Munchen 2018)
casettes..??
dus vooruitlopend op een wellicht nieuwe hype alvast een mooie PR99 in mijn room.
en dat ouderwetse analoge heeft toch wel iets.... :inlove:
Mooi en helemaal mee eens 8). Niet praktisch, maar als het geweldig klinkt... "who cares"? ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

 ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Al even niets meer gepost in dit topic, wellicht even oppoetsen.
Bij het opruimen van de zolder kwam er nog wel wat overgebleven isolatatie materiaal ( de Rockwoll  221 55kg/m3) tevoorschijn.
en steeds weer nieuwe topics bass traps.
Ooit heeft iemand de opmerking geplaatst waarom de kast achter de luisterpositie niet als bass trap kon dienen.
Met het overgebleven rockwoll en nog wat groene stretch stof ( wie wat bewaard die heeft wat) twee kastholtes naast de luisterpositie gevuld.
framepje gemaakt , stof spannen  etc.
bij elkaar toch best wat volume.





Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

en dan denk je dat je als (pre)pensionada veel tijd hebt voor je hobby's ?
staat dus stof te happen... :crazy:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Richi

Oei, dat is wel heel erg jammer. Maar ook een goed teken tegelijkertijd. Je vermaakt je wel.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a