de bouw van ruuds room

Started by ruud2, January 12, 2008, 13:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: cz79 on March 22, 2015, 07:33:56
Ziet e te gek uit en wat zal dat klinken :clapping: :worship:

Als die vloer & parallel wanden nog wat behandeling krijgen komt het wel goed.
Een eenzaam/enkel diffusor'ke tegen de zijwanden gaat dan ook eigenlijk niet veel bijdragen. Je heb een aantal periodes/herhalingen nodig om dat deftig te doen.
Heb je nog iets tegen de achterkant voorzien ? (kant luisterplek) Of heb je daar voldoende afstand tov muur ? (> 20ms roundtrip oftewel zo'n 3meter afstand van een achtermuur opdat reflecties niet meer zo relevant zijn)



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ruud2

#301
Quote from: cz79 on March 22, 2015, 07:33:56
Ziet e te gek uit en wat zal dat klinken :clapping: :worship:

dank je!
Hoe het klinkt weet ik nog niet er is verder nog niets aangesloten.
wel als je de kamer binnenkomt  is er een bepaalde "gedempte " rust, zo voelt het aan. dat komt zeker goed.


Quote from: jvanhambelgium on March 22, 2015, 09:10:46
Als die vloer & parallel wanden nog wat behandeling krijgen komt het wel goed.
Een eenzaam/enkel diffusor'ke tegen de zijwanden gaat dan ook eigenlijk niet veel bijdragen. Je heb een aantal periodes/herhalingen nodig om dat deftig te doen.
Heb je nog iets tegen de achterkant voorzien ? (kant luisterplek) Of heb je daar voldoende afstand tov muur ? (> 20ms roundtrip oftewel zo'n 3meter afstand van een achtermuur opdat reflecties niet meer zo relevant zijn)



Op de vloer komt uiteraard nog een kleed.
de zijwanden ga ik mee experimenteren, diffusie of absorbtie. ik heb nog diverse panelen liggen  die uitgeprobeerd kunnen worden.
vanaf de luisterpositie  is er ca. nog 1.5 m tot de achterwand.
Daar komt een open vakkenkast over de gehele wand voor m'n verzameling curiosa. diffusie alom dus.
in de oude situatie had ik over de wand een ondertapijt gezet tegen reflectie's , misschien gebruik ik dat nog als achterwand tussen de open kast en muur.  nog even over nadenken... niet te lang want het moet af en er wachten nog meer ander karweien in huis. pffff.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#302
na al het werk van het afgelopen twee jaar ! de eerste luisteravond gehad, weer lekker even zitten en een muziekje luisteren
Nu was ik toch wel wat gewend, maar de eerste indrukken zijn overweldigend.
De verschillen met de oude ruimte zijn enorm, de apparatuur is nauwelijks gewijzigd.                                                            Alleen de PS stroomvoorziening heeft een ander thuis gevonden.
De CD speler en de voorversterker met voeding hebben groot onderhoud gehad.
Zwaar ingrijpend is dus de akoustiek  geweest en dat heeft dus erg veel gebracht tot nu toe.
Nog meer detail, rust en plaatsing in Amused to death van Roger Waters, welliswaar in Q sound , maar toch zoveel meer.
niet een beetje maar echt veel.. ( te wijten aan de diffusors ?).
de rubber demping in de vloer heeft minder resultaat, de drumsolo in One van Metallica is toch nog redelijk goed te horen op de beneden verdieping maar dan staat het wel fors open. maar toch minder "overlast" dan voorheen, minder herkenbaar.
daarin wel weer een wijziging de pass labs wordt toch weer vervangen door de krell, de punch is net iets krachtiger, sterker.
Als proef op de achterwand weer een stuk ondertapijt neergezet, en dat is een blijvertje, echter zal deze in de te maken kast als achterwand dienen.
nog to do : de kastenwand wordt dit weekend gemaakt , een passend vloerkleed qua kleur moet nog worden gezocht, en de stroomaansluiting direct in de meterkast wacht op de laatste meter en daar ben ik nog niet uit gezien de bouw van het huis om dit netjes en onzichtbaar weg te werken.
verder optimaliseren en plaatsing van de boxjes.








Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Knor

#303
Quote from: ruud2 on March 26, 2015, 22:21:56
na al het werk van het afgelopen twee jaar ! de eerste luisteravond gehad, weer lekker even zitten en een muziekje luisteren
Nu was ik toch wel wat gewend, maar de eerste indrukken zijn overweldigend.
De verschillen met de oude ruimte zijn enorm, de apparatuur is nauwelijks gewijzigd.                                                            Alleen de PS stroomvoorziening heeft een ander thuis gevonden.
De CD speler en de voorversterker met voeding hebben groot onderhoud gehad.
Zwaar ingrijpend is dus de akoustiek  geweest en dat heeft dus erg veel gebracht tot nu toe.
Nog meer detail, rust en plaatsing in Amused to death van Roger Waters, welliswaar in Q sound , maar toch zoveel meer.
niet een beetje maar echt veel.. ( te wijten aan de diffusors ?).
de rubber demping in de vloer heeft minder resultaat, de drumsolo in One van Metallica is toch nog redelijk goed te horen op de beneden verdieping maar dan staat het wel fors open. maar toch minder "overlast" dan voorheen, minder herkenbaar.
daarin wel weer een wijziging de pass labs wordt toch weer vervangen door de krell, de punch is net iets krachtiger, sterker.
Als proef op de achterwand weer een stuk ondertapijt neergezet, en dat is een blijvertje, echter zal deze in de te maken kast als achterwand dienen.
nog to do : de kastenwand wordt dit weekend gemaakt , een passend vloerkleed qua kleur moet nog worden gezocht, en de stroomaansluiting direct in de meterkast wacht op de laatste meter en daar ben ik nog niet uit gezien de bouw van het huis om dit netjes en onzichtbaar weg te werken.
verder optimaliseren en plaatsing van de boxjes.

Een proficiat is wel op zijn plaats, nu je in elk geval weet dat al dat werk niet om niets was! Proficiat dus... ;)
En met dat ophangsysteem is het ook maar 10 min. werk om het antwoord op de diffuservraag te krijgen, lijkt me. Als Bert het bij het rechte eind had, zal de weergave zonder nog een heel stuk opknappen tov wat je al hoorde met diffusers.
Maar volgens mij had ik gelijk hier, en heb je met name de overtuigende ruimtelijkheid voor een belangrijk deel aan diffusie te danken, en uiteraard aan de mooie nagalmkarakteristiek. Puntjes op de I zetten gaat dat alleen nog maar mooier maken lijkt me.
Wanneer is de open dag ook weer? :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

jvanhambelgium

Quote from: Knor on March 27, 2015, 00:12:00
Maar volgens mij had ik gelijk hier, en heb je met name de overtuigende ruimtelijkheid voor een belangrijk deel aan diffusie te danken, en uiteraard aan de mooie nagalmkarakteristiek. Puntjes op de I zetten gaat dat alleen nog maar mooier maken lijkt me.
Wanneer is de open dag ook weer? :)

Ik heb hier allesinds geen enkele diffusor hangen hangen en heb een behoorlijke ruimtelijkheid. Die is nog aanzienlijk anders geworden sinds het ophangen van 8 kleine absorptie-panels tegen een stukje parallele wand waartussen ik luister.
Met de juiste muziek merk ik dat bepaalde plaatsing van instrumenten & effecten over een bijna 180° veld zitten, dus makkelijk 1,5meter "buiten" de speaker aan elke kant. Soms wel "bizar" eigenlijk...
Ik denk dat forumlid Joske007 dat ook wel heeft ervaren, en ik ervaar hetzelfde in zijn ruimte die langs de zijkanten is voorzien van diffusors. Geluiden lijken "uit" die diffusor te komen en soms nog breder tot uit z'n surrounds die op 90° van je hoofd staan...
Allemaal erg raar, en niet "exclusief" iets voor diffusors zo blijkt.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Inderdaad, het zeer brede stereoveld/ruimtelijkheid klinkt zowel bij Jan als hier bij me soms enerzijds wat onwennig, maar anderzijds ook wel zeer aangenaam om naar te luisteren. Soms met een zeer grote diepte en breedte in het geluidsbeeld!

Net alsof er precies met de fase gespeeld wordt, denk hierbij bv aan het sfeertje bij nummers zoals Roger Waters "Amused to Dead". Het vreemde is dat dit niet bij alle albums en genres te beleven valt.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

bert stoltenborg

Quote from: Knor on March 27, 2015, 00:12:00
Een proficiat is wel op zijn plaats, nu je in elk geval weet dat al dat werk niet om niets was! Proficiat dus... ;)
En met dat ophangsysteem is het ook maar 10 min. werk om het antwoord op de diffuservraag te krijgen, lijkt me. Als Bert het bij het rechte eind had, zal de weergave zonder nog een heel stuk opknappen tov wat je al hoorde met diffusers.
Maar volgens mij had ik gelijk hier, en heb je met name de overtuigende ruimtelijkheid voor een belangrijk deel aan diffusie te danken, en uiteraard aan de mooie nagalmkarakteristiek. Puntjes op de I zetten gaat dat alleen nog maar mooier maken lijkt me.
Wanneer is de open dag ook weer? :)

Moet je wel die stomme diffusors vervangen door absortie, uiteraard  ;D
Ik bazel maar wat.

Knor

Quote from: bert stoltenborg on March 27, 2015, 13:18:35
Moet je wel die stomme diffusors vervangen door absortie, uiteraard  ;D

Dat komt mooi uit. Dat zit er namelijk al achter, als ik het goed heb gezien.
Daarom zeg ik al: even weghalen die dingen en dan nog eens luisteren, dan weet je het meteen... :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

ruud2

Quote from: Knor on March 27, 2015, 00:12:00
Een proficiat is wel op zijn plaats, nu je in elk geval weet dat al dat werk niet om niets was! Proficiat dus... ;)
En met dat ophangsysteem is het ook maar 10 min. werk om het antwoord op de diffuservraag te krijgen, lijkt me. Als Bert het bij het rechte eind had, zal de weergave zonder nog een heel stuk opknappen tov wat je al hoorde met diffusers.
Maar volgens mij had ik gelijk hier, en heb je met name de overtuigende ruimtelijkheid voor een belangrijk deel aan diffusie te danken, en uiteraard aan de mooie nagalmkarakteristiek. Puntjes op de I zetten gaat dat alleen nog maar mooier maken lijkt me.
Wanneer is de open dag ook weer? :)

dank je!
ik ben zelf van mening dat de diffusors hier een belangrijk deel uitmaken van de ruimtelijkheid.
letop ! het klonk al zeer ruimtelijk en het is er alleen maar op vooruitgegaan!
puntje op de is wordt aan gewerkt.
open dag , als het klaar is.

Quote from: jvanhambelgium on March 27, 2015, 08:28:01
Ik heb hier allesinds geen enkele diffusor hangen hangen en heb een behoorlijke ruimtelijkheid. Die is nog aanzienlijk anders geworden sinds het ophangen van 8 kleine absorptie-panels tegen een stukje parallele wand waartussen ik luister.
Met de juiste muziek merk ik dat bepaalde plaatsing van instrumenten & effecten over een bijna 180° veld zitten, dus makkelijk 1,5meter "buiten" de speaker aan elke kant. Soms wel "bizar" eigenlijk...
Ik denk dat forumlid Joske007 dat ook wel heeft ervaren, en ik ervaar hetzelfde in zijn ruimte die langs de zijkanten is voorzien van diffusors. Geluiden lijken "uit" die diffusor te komen en soms nog breder tot uit z'n surrounds die op 90° van je hoofd staan...
Allemaal erg raar, en niet "exclusief" iets voor diffusors zo blijkt.


ik heb voldoende absobtie op de schuine wanden, op de zijwanden heb ik absobtiepanelen  of diffusors ,
Absobtie panelen zijn 90 cm breed en 245 hoog op de eerste reflectie punten.
De diffusors staan nog gewoon op de vloer !!  90 cm hoog , 40 cm breed en deze hebben tot nu toe de voorkeur.
Wat het uiteindelijk gaat worden ? wordt nader onderzocht.

Quote from: Joske007 on March 27, 2015, 09:09:34
Inderdaad, het zeer brede stereoveld/ruimtelijkheid klinkt zowel bij Jan als hier bij me soms enerzijds wat onwennig, maar anderzijds ook wel zeer aangenaam om naar te luisteren. Soms met een zeer grote diepte en breedte in het geluidsbeeld!

Net alsof er precies met de fase gespeeld wordt, denk hierbij bv aan het sfeertje bij nummers zoals Roger Waters “Amused to Dead”. Het vreemde is dat dit niet bij alle albums en genres te beleven valt.


Q sound = spelen met fase gedrag
de ruimtelijkheid hier is ca. 270 graden  en dat was voorheen ook zo, nu echter met nog meer detail
het hondje in het eerste nummer blaft rechts achter mij....

Quote from: bert stoltenborg on March 27, 2015, 13:18:35
Moet je wel die stomme diffusors vervangen door absortie, uiteraard  ;D

Je kunt die difussors wel stom vinden , maar kennelijk werkt het wel ( bij mij althans).
wel is er behoorlijk wat absorbtie in de ruimte , dat hoor je en voel je als je van buitenaf de ruimte in komt.
dat geeft een behoorlijke rust, wat erg bijdraagt aan de gehele akoustiek.
door die rust ( absortie) is de plaatsing  enorm toegenomen.

Quote from: Knor on March 27, 2015, 13:31:25
Dat komt mooi uit. Dat zit er namelijk al achter, als ik het goed heb gezien.
Daarom zeg ik al: even weghalen die dingen en dan nog eens luisteren, dan weet je het meteen... :)

Wat ik hier neerpen is de ervaring die  mijn situatie weergeeft, en dat alles is een samenspel en kompromie van vele zaken ineen en heeft ook een persoonlijke voorkeur in de klankkleur.
helaas tot nu  toe heb ik te weinig referentie ruimtes gehoord om precies te weten waar ik nu sta.
Maar al eerder eens geopperd dat het de ene dag goed klinkt en luistert en een dag later naar niets, kennelijk zit er ook een stukje tussen de oren. ( gemoedsrust , vermoeidheid etc etc.).
Verder heb ik tevoren nagedacht over hoe en wat er binnen de bestaande kamer mogelijk is zonder allerlei moeilijke berekeningen  ( kan ik overigens niet eens) en kostenoverwegingen natuurlijk, het is een hobby maar geen bodemloze punt.  gebruik je gezond verstand....
Het basisresultaat daarvan is gemeten door een professional en de uitkomst daarvan staat enige posts terug. RT60  waarde grafisch weergegeven.
Na de nog te doene aanpassingen zal ik nog eens dezelfde onafhankelijke meting laten uitvoeren.
en verder zoeken mijn oren het wel uit.
En voor (goed) advies sta ik natuurlijk altijd open.

grtn., Ruud





Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jvanhambelgium

Quote from: ruud2 on March 27, 2015, 14:36:47
ik heb voldoende absobtie op de schuine wanden, op de zijwanden heb ik absobtiepanelen  of diffusors ,
Absobtie panelen zijn 90 cm breed en 245 hoog op de eerste reflectie punten.
De diffusors staan nog gewoon op de vloer !!  90 cm hoog , 40 cm breed en deze hebben tot nu toe de voorkeur.
Wat het uiteindelijk gaat worden ? wordt nader onderzocht.

Q sound = spelen met fase gedrag
de ruimtelijkheid hier is ca. 270 graden  en dat was voorheen ook zo, nu echter met nog meer detail
het hondje in het eerste nummer blaft rechts achter mij....

Ik had het eerder over klassiek stereo tracks. Daar blijft het wel "binnen de perken" waarbij instrumenten tot 1,5m "buiten" de fronts vallen, wat op een 140° komt vanaf de luisterplek geschat.

Die Q-sound en dat gestoei met phase is inderdaad speciaal.
In het 1e nummer Roger Water (Ballad Bill Hubbard) blaft die hond hier links achter mij. Je moet oppassen je oorschelp niet te draaien om proberen iets te localiseren want dan is het effect weg/anders.

Dan iets later heb je die dialoog waarin een mannenstem begint, daarna begint de vrouw en dat zit zo'n beetje op 90°C , dus precies exact links van m'n oor.
De gitaar-solo zit dan weer netjes perfect "phantom center" zeg maar etc.
etc,etc,

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ruud2

begin van de kastenwand achter de luisterpositie.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

Quote from: ruud2 on March 29, 2015, 16:42:00
begin van de kastenwand achter de luisterpositie.
Making progress!!! ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

Quote from: scrutinizer on March 30, 2015, 10:53:03
Making progress!!! ;)

mwwaaa, zou je denken..
van de 17 ruimtes in huis hierna nog 4 te gaan en dan is alles gerenoveerd/aangepast ( in 7 jaar..)  :confused:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

Quote from: ruud2 on March 30, 2015, 11:16:41
mwwaaa, zou je denken..
van de 17 ruimtes in huis hierna nog 4 te gaan en dan is alles gerenoveerd/aangepast ( in 7 jaar..)  :confused:

...zal hem aanpassen, Ruud.

Work in progress!! :thumbs-up:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

progressie in de achterwand.
diffusie door de vele vakken , nog te vullen met curiosa.
absorbtie op de wand om reflectie tegen te gaan.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Knor

Quote from: ruud2 on April  4, 2015, 17:29:33
progressie in de achterwand.
diffusie door de vele vakken , nog te vullen met curiosa.
absorbtie op de wand om reflectie tegen te gaan.

Mooi gemaakt! Het lijken wel basstraps (onderkasten) en paneelabsorbertjes boven... :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

ruud2

#316
Quote from: Knor on April  4, 2015, 21:02:33
Mooi gemaakt! Het lijken wel basstraps (onderkasten) en paneelabsorbertjes boven... :)

Dank je , mocht het nodig zijn als basstrap dan lever ik de kast(jes) gewoon in.
Maar de bank komt voor de kastjes.
ja , zijn absorbertjes .... had  eerst een losse rol achter de bank staan daarmee had ik minder last van refectie, vandaar.
gemeten? nee, oortjes gebruikt. :-X
vanavond nog even legplanken gemaakt voor de kasten.
links onder naast de deur de LP's  en daarboven CD en DVD bergruimte . rechts : zooi
to do : de bovenzijde is nog een onafgewerkt vlak , tussen de vakkenkast en de schuine wand.

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

Quote from: ruud2 on April  4, 2015, 17:29:33
progressie in de achterwand.
diffusie door de vele vakken , nog te vullen met curiosa.
absorbtie op de wand om reflectie tegen te gaan.

Ach, Ruud. Enige reflectie ....kan geen kwaad in het leven ::)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

Quote from: scrutinizer on April  6, 2015, 14:04:04
Ach, Ruud. Enige reflectie ....kan geen kwaad in het leven ::)

hoi Anton,  kweet waar ik sta.. ( en stond)  :crazy: :hehe:

in het verleden allerlei filter trucken toegepast om het ssss geluid weg willen krijgen, nooit echt goed gelukt .
andere akoustiek doet wonderen.
ben op de goede weg... :angel:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jvanhambelgium

Quote from: ruud2 on April  6, 2015, 19:34:02
hoi Anton,  kweet waar ik sta.. ( en stond)  :crazy: :hehe:

in het verleden allerlei filter trucken toegepast om het ssss geluid weg willen krijgen, nooit echt goed gelukt .
andere akoustiek doet wonderen.
ben op de goede weg... :angel:

Had je er dan consistent last van ? Dat zit meestal in de opname hoor, opname-techniek, soort microfoon, al dan niet een "pop shield" (windscreen) gebruikt etc
Kan je zo voorbeelden geven ?
Ik heb zo verschillende tracks met dezelfde "sss" of ik het nu in de HT, auto, hoofdtelefoon etc afspeel...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ruud2

Quote from: jvanhambelgium on April  6, 2015, 19:57:05
Had je er dan consistent last van ? Dat zit meestal in de opname hoor, opname-techniek, soort microfoon, al dan niet een "pop shield" (windscreen) gebruikt etc
Kan je zo voorbeelden geven ?
Ik heb zo verschillende tracks met dezelfde "sss" of ik het nu in de HT, auto, hoofdtelefoon etc afspeel...

niet dat ik er last van had, maar het viel altijd wel op.  met de hoofdtelefoon eigenlijk nooit opgevallen.
Daarmee nam ik aan dat het in het filter zou kunnen zitten omdat de ceramische Thiel  speakers lastig te filteren .
hoe de opnames zijn gedaan weet ik natuurlijk niet, maar mijn muziek voorkeur is dusdanig dat bij veel nummers (te) weinig aandacht besteed is aan een bepaalde "echtheid "in de opname.
voor mij bestaat er lekkere muziek en echt luistermuziek.
lekkere muziek , bv. nederpop
luistermuziek, Roger Waters

Ik heb wel een referentienummer luistermuziek , Joan Baez   Diamonds and rust
En dezelfde opname klinkt toch overal weer net even wat anders.
mijn installatie is ongewijzigd , behalve het sub laag, maar dat is niet maatgevend.
Maar eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat de pre en voeding groot onderhoud hebben gehad en dat heeft toch eea. "opgefrist" .

maar ondanks alle moeite moet ik bekennen dat het snel went

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Marc Heijligers

Quote from: ruud2 on March 27, 2015, 14:36:47
Na de nog te doene aanpassingen zal ik nog eens dezelfde onafhankelijke meting laten uitvoeren.
en verder zoeken mijn oren het wel uit.
En voor (goed) advies sta ik natuurlijk altijd open.

Zojuist bij Ruud wezen luisteren, en met wat ik hoorde is er volgens mij weinig advies meer nodig. Een heel erg prettige luister ruimte, een combinatie van goed gedempt en tegelijkertijd nog zeer levendige muziek weergave, ik vind het een indrukwekkend resultaat.
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

ruud2

een van de puntjes op de i,  een vloerkleed, kleur grafiet.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Mooi resultaat Ruud!  8) nog voortgang met de achterwand? Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

Quote from: Jean Sibelius on May 10, 2015, 14:46:09
Mooi resultaat Ruud!  8) nog voortgang met de achterwand? Groeten, Jan

thnx, Jan.
De achterwand is hoorbaar niet aanwezig.
wel een stukje verzameling  van ....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.