de bouw van ruuds room

Started by ruud2, January 12, 2008, 13:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

#50
het is begonnen!! :pompom:

hout staat al te wachten om gezaagd te worden.
en het leegruimen is begonnen....
omdat het zich op 1 hoog afspeelt moest er wel een geschikte plaats gevonden worden voor het gewicht van de kastjes 430 kg + tesamen, vanwege de vloerbelasting .  3 man en steekwagentje om het karweitje te klaren.  puff.
morgen nog electra aansluiten in het zoldergedeelte en dan begint het breekwerk.



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Niet actief

Jeetje Ruud, ik ben blij dat ik met tegenwoordig met monitors tevreden kan stellen...  ;)
Succes !

ruud2

#52
vandaag het parket en ondervloer eruit gehaald, een kleine verrassing................. :nowink:
volgens mij zat dit er nog niet in , uhhh  en op meerdere plaatsen
Hopelijk alleen de smeervloer,
De smeervloer ter plekke wegkappen en even kijken hoe de ondergrond is......
beneden in de huiskamer zie ik niets, hoeft dus niet perse iets constructiefs te zijn.
Maar wel precies op de plaats waar de violators hebben gestaan, geeft stof tot nadenken...







Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#53
Constructie op de twee schuine wanden.
Het percentage van de geperforeerde gyproc moet nog nader worden vastgesteld, ook het patroon van de gaatjes .( kan afhangkelijk van de gaten, variatie in rond of vierkant bedragen tussen 11 en 22 %)
In de nok komt een zwevend plafond met indirecte sfeerverlichting en sterrenhemel.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#54
Heb vanavond de smeerlaag van de voer weggekapt om te zien welke omvang de scheuren in de vloer hebben.
gelukkig alleen maar de  smeervloer, de konstruktie is niet aangetast.
Wel even een opluchting , anders was het gehele project gestopt....
wat meerwerk dat wel, tzt zal de gehele smeervloer eruit gaan en worden vervangen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#55
even 10 platen multiplex verzaagd voor de schuine wanden, hiervan worden vakken gemaakt tussen de spantbalken waarin de
Rockwool isolatie komt.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#56
zweten, plafond en isolatie eruit.
gedeeltelijk wordt / is ook de zoldervloer eruit gehaald, kan ik nog gewoon op zolder werken en alles mooi laten aansluiten op de kamer eronder.
Anders moet ik steigers plaatsen omdat het toch bijna 5m hoog wordt.
plaats wel een foto als het zover is, echter met de verwachte temperaturen volgende week kan ik beter een sauna beginnen op zolder.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

stukje zoldervoer eruit, balkje weg.
dit aan twee kanten , nu kan ik van beneden en boven werken zonder stijgers. :hehe:
de dubbele balk blijft zitten, die is constructief voor het dak.
de andere balken rust alleen de zoldervloer op ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

goed bezig !!

wordt volgens mij een mooie ruimte waar die jongens van jou goed tot z'n recht komen  :headbanging:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

#59
Quote from: r_flagg on July 22, 2013, 22:59:53
wordt volgens mij een mooie ruimte waar die jongens van jou goed tot z'n recht komen  :headbanging:

tja, het geslacht .....volgens  sommigen dames, nonnen, egyptische mummies  en weet niet wat er allemaal over gezegd is.

naar mijn mening veel gedaan vandaag, een zijde uitgestrookt en stroken rondom geschroefd.
Nu ik echter naar de foto kijk, valt de hoeveelheid werk wat tegen.
veel tijd gaat er zitten in trap op  ,meten , trap af , zagen , trap op.... :unsure:
maar ja, het is tenslotte ook vakantie... :sleepy:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

mtissink

Quote from: ruud2 on July 24, 2013, 18:06:57
Nu ik echter naar de foto kijk, valt de hoeveelheid werk wat tegen
Je bent jong en je wil wat, hè!
Gaat ongetwijfeld heel gaaf worden, maar vooral met dit weer flink doorbijten.
Ik ga morgen ook weer verder!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

ruud2

#61
Quote from: mtissink on July 24, 2013, 18:54:22
Je bent jong en je wil wat, hè!
Gaat ongetwijfeld heel gaaf worden, maar vooral met dit weer flink doorbijten.
Ik ga morgen ook weer verder!

je bent wild en je begint aan een HT!!  :crazy:
mneeh. morgen wordt het weer warm, althans hier.. Den Bosch , weet ik niet.
maaruh , wel foto's blijven plaatsen!! dat werkt echt verslavend ( bij mij ).
Ik heb er lang over nagedacht  en nu is het eindelijk zover, eens kijken of de praktijk werkt :-X
kan alleen maar zeggen : wordt vervolgd en u wordt gevolgd :sly:
         - voor jou : veel bouw plezier!!!!!!!!!!!!!!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

MVG

Quote from: ruud2 on July 24, 2013, 22:08:25
je bent wild en je begint aan een HT!!  :crazy:


en voor je het weet ben je eraan verslingerd en kom je er nooit meer vanaf  :D

Veel succes nog en vooral plezier!

ruud2

weer een dag vol zweet..
kabels verlegd, allemaal dingen wat je niet ziet... :butbut:
het vakkenpatroon begint wel vormen aan te nemen.
omdat er toch een aardig gewicht aan de bestaande spanten komt heb ik zijdelings aan de balken  multiplex geschroefd
om de balken tegen doorbuiging te versterken.
voor de rest nog saai....saai.... :sleepy: :sleepy:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Former member 78

Ziet er netjes uit!

Ik blijf maar uitstellen met mijn zolder :D
Heb absoluut geen zin om met dik 35 graden daar ook maar iets te doen.

ruud2

Quote from: MVG on July 24, 2013, 23:23:29
en voor je het weet ben je eraan verslingerd en kom je er nooit meer vanaf  :D

Veel succes nog en vooral plezier!

dank je, zeker het bouwen brengt me afleiding  van de dagelijkse beslomeringen.


Quote from: ArjanR1 on July 27, 2013, 06:00:21
Ziet er netjes uit!

Ik blijf maar uitstellen met mijn zolder :D
Heb absoluut geen zin om met dik 35 graden daar ook maar iets te doen.


ach, gewoon alles gedoseerd, en heb ik geen zin dan stop ik gewoon.
onderweg van boven naar  beneden,  koude fles cola en een handdoek,  :coffee:


Vandaag een zijde van het dak volledig betimmert.
Even een lastige storing moeten oplossen na een blikseminslag , overspanningsbeveiliging eruit ( werkt dus), na het inschakelen een deel van het huis geen stroom... f**k
alle automatische zekeringen werkten.....ergens een slecht kontakt in de bedrading :confused:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#66
een zijde van het dak vandaag thermisch geisoleerd, 20 cm rockwool.
fijn werkje... not   :devil:

hierover komt een PE foam laag , 2,5 mm dat tevens dienst doet als dampscherm.

verder wordt het eentonig en saai denk ik, de andere zijde hetzelfde verhaal
Ik zal pas weer wat posten als er andere vorderingen zijn.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#67
vandaag een dampscherm aangebracht, rommel opgeruimd....
nu is het wachten of de soundmaxx van Rockwool te bestellen is in mijn  "kleine "afmame
R heeft laten weten dat er minstens een pallet afgenomen moet worden (> 100m2) , mijn tussenleverancier zoekt een oplossing, ben benieuwd.
de geperforeerde gipsplaten met een perforatie percentage van 23% zijn wel gewoon leverbaar, had eerder andersom verwacht qua levering.( vanwege de projectmatige sfeer ).
Alleen de afmetingen van de gipsplaten ,1.2 x2.0 meter ... hopelijk gaat dit door het trapgat naar boven.
De zoldervloer is links en rechts al verwijdert zodat van onderaf de platen kunnen worden doorgestoken en er nog  op de resterende zoldervloer gewoon gewerkt kan worden.
ondertussen kan ik met de electra verder en deze volledig opnieuw leggen.
op de foto lijkt het wat klein, maar er komt ruim 35 m3 bij.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#68
zoals op eerdere foto's te zien is  is de smeervloer gescheurd en omdat deze in het verleden al eens geegaliseerd is en niet vlak genoeg is naar m'n zin gaat hij eruit en smeer ik er een nieuwe laag in. ( daarin komen meten goten voor de bekabelingen).

vraag : is er iemand die in de smeervloer of op de constructievloer , dus onder de smeervloer, geluiddempende maatregelen heeft getroffen?
en zo ja , welke ??

de constructie vloer bestaat uit holle betonnen geschakelde bouwelementen ( verder geen specificatie bekend), de smeervloer heeft een dikte van ca. 38 mm
daarop komen egalisatie platen 4mm zachtboard en een laminaat houten parketvloer van 15 mm.
uiteindelijk is de vlaktedruk op de smeervloer dus gering, dus zat ik  te denken om evt. extra demping aan te brengen...
wat zijn jullie meningen en ervaringen op dit gebied ?

niemand?

toevoeging: er is dus 38 mm ruimte, hierin is dus ruimte om iets te dempen, we hebben het dan voornamelijk over de lagere frequentie's.



grtn., Ruud

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

hmmm, kennelijk weinig ervaring met vloeren onder de lezers , forumers
ik heb wel een beproefd concept gevonden, waarover later meer als ik aan de vloer ga beginnen.

vorderingen hier:  speciale profielen gemaakt waar de soundmax in past , wordt gezien als de the holy grail voor geluidsisolatie met z'n dichtheid van 55 kg/m3 , ( jaaa, te pakken gekregen!!, kost wat moeite en geregel maar dan heb je ook wat )
deze wordt van de week geleverd dus kan er weer verder worden gewerkt.
naderhand wordt op de profielen de gyproc bevestigd.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Former member 78

Heb geen verstand van vloeren helaas.
Je bent iig wel erg goed bezig!

Ben benieuwd naar de vorderingen :)



Martin!!!

Ik heb de 45mm (2E 35) van deze:

http://www.fermacell.nl/nl/content/estrich_vloerelementen.php

in mijn appartement gebruikt en ik moet zeggen de benedenbuurvrouw is er blij mee  :pompom:
mainly British stuff

wilger

Fermacel zit bij mij 2km verwijderd ;D, kom ik met Knauf aanzetten :wacko: