de bouw van ruuds room

Started by ruud2, January 12, 2008, 13:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Quote from: ruud2 on January  5, 2014, 17:21:57
spuiten kan niet , de gyproc is voorzien aan de achterzijde van een zwart akoustisch doek, en die moet zwart blijven ;D
Afplakken gaat hem niet worden gok ik (of je moet echt de komende maanden niets te doen hebben). ;)
Zou wel even testen met het zwarte doek er achter als je gaat test latexen ivm met risico op eventuele spetters.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

Quote from: rovinggecko on January  5, 2014, 21:18:08
Afplakken gaat hem niet worden gok ik (of je moet echt de komende maanden niets te doen hebben). ;)
Zou wel even testen met het zwarte doek er achter als je gaat test latexen ivm met risico op eventuele spetters.

dank jullie voor de bezorgdheid.
imo is het gewoon een schuinwandje texen........ ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Hey Ruud,
Welke demping wil jij gaan toepassen tussen de constructieve betonvloer en de chapelaag (= cementdekvloer voor de nederlanders onder ons  :P ) ?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

 :(
Quote from: r_flagg on January 23, 2014, 14:30:53
Hey Ruud,
Welke demping wil jij gaan toepassen tussen de constructieve betonvloer en de chapelaag (= cementdekvloer voor de nederlanders onder ons  :P ) ?

gerecyclede  ( gerecicleerde )  rubber granulaat
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

DanielZ

Ziet er echt heel erg leuk uit. Mooi wat je met je plafond en de lampen hebt gedaan!
Sony VPL-HW40ES - Denon AVR 2310 - PS4
volg mijn HT buildlog! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139830.0

ruud2

Quote from: DanielZ on January 23, 2014, 18:17:52
Ziet er echt heel erg leuk uit. Mooi wat je met je plafond en de lampen hebt gedaan!

dank je. maar ik ben nog niet op de helft van het projectje... ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

DanielZ

Quote from: ruud2 on January 23, 2014, 18:33:29
dank je. maar ik ben nog niet op de helft van het projectje... ::)

Het is nooit af hea  ::)
Sony VPL-HW40ES - Denon AVR 2310 - PS4
volg mijn HT buildlog! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139830.0

r_flagg

Quote from: DanielZ on January 24, 2014, 07:30:22
Het is nooit af hea  ::)

Dat is oa ook het mooie hiervan ....  ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

#234
even een tussenstand:

omdat de betonvloer niet vlak genoeg ( naar mijn zin)  is komt er een dunne laag cement over heen.
Dan sluit de rubbervloer goed aan,
daaroverheen komt de uiteindelijke cement smeervloer.
op de foto een sample van de rubbervloer.
edit: rubber sample op de nieuwe dunne laag cement.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rovinggecko

Met het juiste egaliserende cement kan je het super glad krijgen. Is natuurlijk wel de vraag of dat voor de rubbervloer al nodig is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

Quote from: rovinggecko on January 25, 2014, 16:11:33
Met het juiste egaliserende cement kan je het super glad krijgen. Is natuurlijk wel de vraag of dat voor de rubbervloer al nodig is.

ja dat weet ik , vloeregalisatie , als ik dan even uitreken dat er 12 zakken  a >25 euro nodig zijn , nou dan valt cement a 3,5 euro per zak toch net iets gunstiger uit.
en het werk wat je ermee hebt is bijna hetzelfde...alleen de cement vlinder ik even na met een stuk hout.
maar toch bedankt!





Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

het gaat eindelijk weer verder :pompom:
de vloer geprepareerd en schoongemaakt, zaterdag de nieuwe chape vloer leggen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Goed om te horen  !!
Doe jeroen de groeten van me
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

Quote from: r_flagg on October  2, 2014, 22:26:24
Goed om te horen  !!
Doe jeroen de groeten van me

uhhhhh, die is niet komen opdagen ..... >:(
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Pfff ... Mooi waardeloos dan.  :dry:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

#242
droogt u maar.....( ca. 6 weken...) voordat de houtenvloer weer terug kan
meteen de uitsparingen voor de bekabeling .
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

#244
Quote from: jvanhambelgium on January  5, 2014, 15:36:02
Je gaat de wanden nog schilderen ? Hoe ga je dat doen ? Rolletje of spuit ? Met gyproc moet je natuurlijk voldoende primer gebruiken en je wil niet "de gaatjes" teveel toesmossen natuurlijk want dan heeft dat wel impact op akoestisch gedrag.
Met een spuitpistool ontkom je er niet aan dat de gaatje verf krijgen en dus absorptie verstoren. Met een rolletje "smos" je ook snel gaatjes toe...Het zal toch een secuur werkje worden...

vandaag de schuine wanden met de perfoplaat getexst, geen enkel probleem..... nou ja, eentje  dan, na 3 seconden ben je al helemaal scheel van die gaatjes en je verliest alle coördinatie  :hehe:
wel een lekkere work out met een verlengde roller op 4.5 m texsen en zorgen dat de zwarte sterrenhemel niet geraakt wordt.
het is een hele lichte warme grijs geworden. heb geen camera bij de hand dus een kiekje  van het resultaat komt nog wel.
de cementvloer zal nu na 3 weken onderhand wel droog zijn, nu volgt de rubber tussenvloer.

edit: foto , aan de zichtzijde geen enkele onvolkomenheid mbt. het texsen
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

de nieuw gelegde cementvloer is rondom voorzien van een 8mm PE foamrand met gesloten cellen om te ontkoppelen naar de muren.
de foam wordt pas aan de bovenzijde afgesneden als alle vloer lagen liggen ( rubbermat 5mm, zachtboard 5 mm en houten laminaatparket 15mm).
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

ontkoppeling naar de cementvloer en onderliggende betonconstructie , een 5mm granulaat mat van gerecycelde rubber, ruikt nu dus tijdelijk wat naar autobanden..
net een asfalt weg ....in huis.. 8)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

quattronl

Ziet er goed uit Ruud!
En je geduld wordt zo wel op de proef gesteld :)

Ben erg benieuwd of hetgeen je bedacht hebt ook het juiste resultaat geeft.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

r_flagg

Hy Ruud,
Goed bezig! Ziet er netjes uit.
Benieuwd hoe het er straks uitziet en vooral hoe het klinkt !
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

bert stoltenborg

Ik heb geen tijd om 10 lange pagina's te lezen, maar is er aan die vloer ook nog iets gerekend?
Ik bazel maar wat.