Een 720p beamer kopen, of nog even wachten op een goedkopere 1080p beamer?

Started by -Freek-, January 10, 2008, 20:13:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb mijn oude Hitachi PJ-TX100 verkocht, maar weet nog niet wat er voor in de plaats moet komen. Ik zit te denken aan:

Sony AW15, Epson TW-700 of een Panasonic AX200
Van wat ik heb begrepen schelen deze beamers niet zo veel met elkaar, en op ebay komt er zo nu en dan wel een langs voor rond de 800/900 euro. Als ik een beamer als deze koop, blijf ik die houden tot de full-hd beamers goedkoop zijn. Dan zou ik deze weer verkopen en een full-hd beamer kopen.

Mitsubishi HC4900, Optoma HD800x of andere toekomstige modellen
Mitsubishi is nu op zijn goedkoopst nieuw 1650 euro. Optoma HD800x is hier nog niet uit, maar kost in Frankrijk 1400 euro. Hieraan is wel te zien dat de fullhd beamers steeds goedkoper worden. Als ik voor 1200 euro een fullhd beamer kon kopen, zou ik dat doen. Maar iemand een idee hoe lang dit nog duurt?

Mijn kamer heeft bijna witte muren en mijn scherm is 90" (2 meter breed). Hier zit ik op ruim 3 meter vanaf. Is het verschil tussen een Mitsubishi HC4900 en bijvoorbeeld een Sony AW15 dan echt heel groot?

Wat zouden jullie doen? Nog even wachten? Of nu gewoon een HD-ready beamer kopen en deze dan later weer (met verlies waarschijnlijk) verkopen?

Iemand een idee wanneer een projector bij de 1200 euro komt?

Dirc

Als je voor 720 gaat, is dan nmijn Mitsubishi HC3000 niets?
Je kan altijd ene goed bod doen.

-Freek-

Quote from: Dirc on January 10, 2008, 20:15:04
Als je voor 720 gaat, is dan nmijn Mitsubishi HC3000 niets?
Je kan altijd ene goed bod doen.
Mja, ik weet het niet. Waarschijnlijk gaat de projector over een jaar weer de deur uit. Daarom weet ik sowieso nog niet of het beter is om even te wachten. Maar ik denk ook niet dat als ik deze nu koop, ik hem over een jaar weer makkelijk kwijt raak... (als ik zie dat jij de projector nog steeds niet hebt verkocht...).

Dirc

Nja moet maar net iemand voor zijn natuurlijk. En ik had hem eerst voor 200e meer te koop staan.

Het gaat er natuurlijk om wat je ermee wilt. Deze is iig gecalibereerd, met kleurenfilter en weinig uren.

Misschien nkomen we er (mits je interesse hebt) met een goed bod uit.

Wachten moet je zelf kiezen. Als je een beamer wilt zou ik een tweedehandse aanschaffen nu, scheelt enorm in de kosten. Als je hem verkoopt verlies je in verhouding minder.

Stadium III

De beamer is een mooi apparaat
heb hem zelf gezien een keer bij dirk en dat was wel zeer netjes in 720P

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

reza

Hoi Freek,


Ik heb bijna alle projectoren in levende lijven mogen aanschouwen ;)

Het verschil tussen een AW 15 en de HC4900 is duidelijk de zwart waarden ( contrast )
Verder schilt het niet zo heel erg gek veel, wel is het zo dat als je groter gaat projecteren
je de extra beeldlijnen wel benut ( Full HD )

Van de week was William hier die bezit een Optoma HD80 en die was zwaar onder de indruk van mn AW15 projector, dat komt waarschijnlijk door dat iuk maar 1.70mt breed projecteer. Als je dus breeder gaat ga je het verschil wel duidelijk zien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirc


reza

Quote from: Dirc on January 11, 2008, 00:14:21
@Reza: ook een mening over de HC3000?



Wat wil je weten?

De HC3000 is al een wat oudere beamer maar geeft een mooi plaatje. De nieuwere projectoren pana 100, 200 epson tw 700
mijn AW 15 hebben de 3000 wel al ingehaald met een voetlengte verschil. Maar dat wil niet zeggen dat de HC3000 geen goeie beamer is ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirc

Ik wil niets weten, ik heb hem zelf staan. Eerder of je deze een goede keuze zou vinden voor Freek, of waarom deze uberhaupt tot zijn keuze als 720 PJ zou moeten horen.

Omdat je er zoveel kent, dacht ik dat je mss wel een zinnig woordje over mijn PJ kwijt kon.

reza

Quote from: Dirc on January 11, 2008, 09:52:20
Ik wil niets weten, ik heb hem zelf staan.




Kijk er dan ook naar ;)

ik zou hem lekker zelf houden! Voor het geld wat je er voor vraagt koop je een nieuwe beamer die ''meestal'' beter is.
ik zou hem opkijken en later voor een Full HD gaan.

Ik wilde mn projector ook verkopen maar daar kreeg ik 800 voor terug :-\ das bijna de helft wat ik er voor betaald had 5 maanden geleden :-\ Lekker laten hangen dus!!

Zeker nu dat er een Toschiba HDdvd speler aan hangt kan ik waanzinnig genieten van mn beamer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirc

Het probleem is dat hij niet hangt :D
Ik heb geen scherm atm.

Daarnaast heb je voor die prijs echt geen nieuwe die even goed is, gecalibreerd is en een kleurenfilter heeft. En zoals ik zei, de prijs kan nover gepraat worden.

Binnenkort ga ik op mezelf wonen en dan
1. wordt het moeilijk ergens een scherm te hangen
2. kan ik wel rond de 1000e gebruiken