www.apparaten.nl - producten voor inkoopprijs?

Started by Martin_G, April 15, 2003, 05:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_G

Ik weet niet of dit was is of dat er een addertje onder het gras zit.
Volgens deze site kan je allerlei producten tegen inkoopprijs krijgen voor 20 euro per jaar.

Iemand ervaring hiermee?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Robbo

Ken de firma niet en hoef ze ook niet te kennen, want kopen op krediet doe ik niet.    

Maar je kunt op je vingers natellen dat zogenaamd tegen inkoopprijs kopen natuurlijk niet mogelijk is.   Waar moet die verkoper dan van leven  ???

Daarnaast kun je zelfs een auto kopen tegen 20 euro per maand, als je de aflossingtermijn maar lang genoeg maakt of een instapbedrag / eindaflossing vereist is.


Rob

Lone Ranger

Quote from: Robbo on April 15, 2003, 08:29:58
Ken de firma niet en hoef ze ook niet te kennen, want kopen op krediet doe ik niet.    

Maar je kunt op je vingers natellen dat zogenaamd tegen inkoopprijs kopen natuurlijk niet mogelijk is.   Waar moet die verkoper dan van leven  ???

Daarnaast kun je zelfs een auto kopen tegen 20 euro per maand, als je de aflossingtermijn maar lang genoeg maakt of een instapbedrag / eindaflossing vereist is.


Rob


Nee Rob,het is een lidmaatschap,wat je aan gaat.Geen afbetaling
Lidmaatschap kost 20 euro per jaar.Er zouden zogenaamd al 300.000 leden zijn,meest studenten als je ze moet geloven.Vreemd dat wij er met zijn allen nog nooit van gehoord hebben.
Na je lidmaatschap kun je contact met ze opnemen (niet gratis) en zij zeggen dan (hoop je) wat een artikel kost.
Aangezien de prijzen bij sommige fabrikanten erg hoog liggen,ben je nog duur uit.

Een heel lullig voorbeeldje.Ik bied apparaten aan voor bijvoorbeeld 200 euro en zie diezelfde staan op e-bay voor 160.Daar kan ik ze niet voor inkopen.
Zelfde rampzalige is voor dvd'tjes.
De nieuwe Harry Potter kost voor mij inkoop+BTW meer dan de verkoopprijs bij Mediamarkt.
Daar kun je gewoon niet tegenop.

Gewoon waardeloos dus,dat lidmaatschap.

Gr.Fred.

Martin_G

Inkoopprijs hangt dus ook nog af van waar je het inkoopt? ik dacht dat het gewoon zo ging:

DFW brengt een DVD uit en die worden door verschillende distribiteuren gewoon verkocht aan winkels. En de prijs daarvan is overal hetzelfde en vastgesteld door DFW.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Lone Ranger

Quote from: Martin_G on April 15, 2003, 19:19:09
Inkoopprijs hangt dus ook nog af van waar je het inkoopt? ik dacht dat het gewoon zo ging:

DFW brengt een DVD uit en die worden door verschillende distribiteuren gewoon verkocht aan winkels. En de prijs daarvan is overal hetzelfde en vastgesteld door DFW.



Dat denk jij.
Voor mij kost bijvoorbeeld Harry Potter ongeveer 21 euro inkoop + BTW.
Hij ligt bij de Mediamarkt voor 14,99.
Daar kan ik dus niet tegen op.

Gr.Fred.

Martin_G

Was meer een vraag dan een mening.

Ik vraag me dus af of elke winkel nou dezelfde inkoopprijs betaald of niet. Als er een verschil is: hangt dat af van WAAR je het inkoopt of alleen van hoeveel je inkoopt? laatste lijkt me logisch maar eerste zou ik dan toch wel informatie over willen waar je dan het beste kan inkopen (wil misschien over een jaar webwinkel beginnen)
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Sommige bedrijven bieden titels aan VER onder de inkoopprijs om klanten binnen te halen die dan toch makkelijk nog even de rest mee nemen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_G

Doen ze dat dus alleen met bepaalde titels en is het gemiddelde van alle titels wel boven de gemiddelde inkoopprijs van alle titels of is het gewoon zo dat de grote bedrijven zat winst krijgen uit adverteerders enzo waardoor ze heel veel onder de inkoopprijs kunnen verkopen?

Want ik wil dus misschien een klein webwinkeltje beginnen voor wat extra verdiensten maar ik weet nog steeds niet of het wel mogelijk is om en goedkoper te zijn dan de rest en nogsteeds winst te maken.

Ik heb namelijk amper kosten; geen personeel, geen pand, maak website zelf etc. Bestaat er geen site ofzo met een overzicht van inkoopprijzen zodat ik een goed beeld kan vormen? Wat is bijvoorbeeld de inkoopprijs van de infocus x1? Kan ik die meteen ook voor mezelf inkopen :P Graag een antwoord hierop want dat helpt me goed een beeld vormen. Als bv de inkoopprijs al boven de 1549 zit dan is het al onmogelijk voor me om en winst te maken en de goedkoopste te zijn met dat product. En die verhouding zal dan wel voor alles gelden.

Voordeel van de goedkoopste zijn is namelijk dat je geen reclame hoeft te maken. Dan wordt er namelijk veel mond op mond reclame gemaakt en sites als tweakers pricewatch zorgen ook voor veel bezoekers dan.

Want als je als klein startend bedrijfje meteen duur bent en je hebt geen grote som geld van jezelf dan kan je het al vergeten.

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Lone Ranger

Quote from: Martin_G on April 15, 2003, 23:09:59
Doen ze dat dus alleen met bepaalde titels en is het gemiddelde van alle titels wel boven de gemiddelde inkoopprijs van alle titels of is het gewoon zo dat de grote bedrijven zat winst krijgen uit adverteerders enzo waardoor ze heel veel onder de inkoopprijs kunnen verkopen?

Want ik wil dus misschien een klein webwinkeltje beginnen voor wat extra verdiensten maar ik weet nog steeds niet of het wel mogelijk is om en goedkoper te zijn dan de rest en nogsteeds winst te maken.

Ik heb namelijk amper kosten; geen personeel, geen pand, maak website zelf etc. Bestaat er geen site ofzo met een overzicht van inkoopprijzen zodat ik een goed beeld kan vormen? Wat is bijvoorbeeld de inkoopprijs van de infocus x1? Kan ik die meteen ook voor mezelf inkopen :P Graag een antwoord hierop want dat helpt me goed een beeld vormen. Als bv de inkoopprijs al boven de 1549 zit dan is het al onmogelijk voor me om en winst te maken en de goedkoopste te zijn met dat product. En die verhouding zal dan wel voor alles gelden.

Voordeel van de goedkoopste zijn is namelijk dat je geen reclame hoeft te maken. Dan wordt er namelijk veel mond op mond reclame gemaakt en sites als tweakers pricewatch zorgen ook voor veel bezoekers dan.

Want als je als klein startend bedrijfje meteen duur bent en je hebt geen grote som geld van jezelf dan kan je het al vergeten.



Je zult pas echt info over inkoop krijgen als je een kamer van koophandel nummer doorgeeft met soms een BTW nummer.
Het loont zeker de moeite om in Duitsland te kijken.
Wij leveren ook plasma's en het verschil is erg groot.
Alleen moet je je goed laten informeren.

Web winkel beginnen is erg leuk,maar weet waar je aan begint.
In het verkopen van dvd's is geen droog brood te verdienen.
Simpel,omdat je niet kunt concureren met de grote jongens.
De hardware verkoopt erg goed.De meeste mensen kopen home cinema setjes van rond de 300 euro.De winstmarge is niet verschrikkelijk hoog,maar dat wordt gecompenseerd met het aantal dat je verkoopt.
Je houdt ook de prijzen erg interessant voor je klanten en die weten de weg naar je dan wel weer te vinden.
Ik verkoop liever 2 artikelen met 25 euro winst,dan 1 met 50 euro.
Dan heb je twee klanten ipv één.Die zorgen ook weer voor mond op mond reclame en dat is altijd goed natuurlijk.

Morgen misschien weer even verder.

Gr.Fred.

Martin_G

Ja precies, hardware.

Kijk homecinema wordt nu steeds populairder. Nu heb je lui zoals op htforum waarvan de meeste dure CRT projectors hebben en de gewone gemiddelde nederlander. Ik denk dat nu de tijd is gekomen dat de gemiddelde nederlander ook aan de beamer wil. Alleen dan wel een niet al te dure. Een goede prijs/kwaliteit verhouding dus. Ik denk dan aan de Sanyo Z1 en de Infocux X1.

Ik wil me dus echt vooral richten op dat soort beamers. Beamers met hele goede prijs/kwaliteit verhouding in de prijsklasse van 1000-3000

Daarnaast ook nog dingen als Progressive scan DVDspelers (zoals de Philips DVD963SA) , bekabeling en goedkope maar goede geluidssetjes als de KEF KHT2005

Oftewel allemaal low-budget producten met goede prijs/kwaliteit verhouding voor de beginnende HTer.

Ik wil absoluut niet erg veel verkopen. Hou het aantal artikelen ook beperkt. Wanneer iets te groot wordt heb je meer kans op tegenslag. Ik hou het liever klein en rustig. Gewoon wat bijverdienen.

Ik heb echt sterk het gevoel dat nu de interesse van de gemiddelde nederlander begint te komen en daar wil ik op inspelen. Eerst rustig beginnen met klein aanbod en kleine voorraad en als dat lekker gaat.. wie weet.

Nu eerst maar eens pitten :)

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Lone Ranger

Quote from: Martin_G on April 16, 2003, 03:06:02
Ja precies, hardware.

Kijk homecinema wordt nu steeds populairder. Nu heb je lui zoals op htforum waarvan de meeste dure CRT projectors hebben en de gewone gemiddelde nederlander. Ik denk dat nu de tijd is gekomen dat de gemiddelde nederlander ook aan de beamer wil. Alleen dan wel een niet al te dure. Een goede prijs/kwaliteit verhouding dus. Ik denk dan aan de Sanyo Z1 en de Infocux X1.

Ik wil me dus echt vooral richten op dat soort beamers. Beamers met hele goede prijs/kwaliteit verhouding in de prijsklasse van 1000-3000

Daarnaast ook nog dingen als Progressive scan DVDspelers (zoals de Philips DVD963SA) , bekabeling en goedkope maar goede geluidssetjes als de KEF KHT2005

Oftewel allemaal low-budget producten met goede prijs/kwaliteit verhouding voor de beginnende HTer.

Ik wil absoluut niet erg veel verkopen. Hou het aantal artikelen ook beperkt. Wanneer iets te groot wordt heb je meer kans op tegenslag. Ik hou het liever klein en rustig. Gewoon wat bijverdienen.

Ik heb echt sterk het gevoel dat nu de interesse van de gemiddelde nederlander begint te komen en daar wil ik op inspelen. Eerst rustig beginnen met klein aanbod en kleine voorraad en als dat lekker gaat.. wie weet.

Nu eerst maar eens pitten :)



De gemiddelde Nederlander koopt nog geen beamer hoor,dat valt tegen.
Daar verkoop ik er niet veel van. :'(
Wel steeds meer 82 cm breedbeeldjes.
En inderdaad heel veel home cinema setjes.
Je moet inderdaad ook niet al teveel merken aanbieden,wel genoeg natuurlijk,maar niet allemaal.Je merkt vanzelf wat er te koop is en waar vraag naar is.
Je kunt tegenwoordig ook hele leuke setjes zelf construeren.
En natuurlijk,wat ik thuis heb staan is ook niet gemiddeld,maar dat ben ik dan ook niet  ;D
We bieden nu ook sinds kort een complete bioscoop aan,compleet met betimmering/bekleding.Dat kost wat,maar dan heb je ook wat.
Er zijn er al twee gedaan,waaronder die van mijzelf.

Gr.Fred.

Er is genoeg te krijgen,je moet alleen even weten waar.

J.A.F._Doorhof

Martin_G.

Ik kan je maar één advies geven, doe het NIET.
Je haalt je een bende ellende op je hals, tenzij je het naast je gewone werk doet is het haalbaar.

1.
De klanten bestellen beamers etc. NIET via een webshop tenzij deze super goedkoop is, ze willen het ding toch zien voor ze het kopen. En je kunt alleen super goedkoop zijn als je meerder beamers tegelijkertijd inkoopt (denk aan 10+ minimaal bij de X1).

2.
Een webshop lijkt heel handig, maar wat doe je als er problemen zijn. Als je geen marge maakt kun je het je niet veroorloven om een beamer terug te halen en om te ruilen als er problemen zijn.

3.
Belasting.
Hoewel een marge van bv 10% genoeg lijkt in het begin kom je er binnen een maand of 6-7 achter dat dit NOOIT genoeg is, ook al heb je geen overhead. De HT branche is heel erg groeiend maar juist richting de speciaal zaken en niet richting de webshops.
Mensen zijn bereidt om iets meer te betalen en een goede service te krijgen en ergens op terug te kunnen vallen (een echt bedrijf met een showroom).
Daarnaast is de belasting in Nederland dermate slim dat ze je je zuurverdiende geld op vele manieren proberen afhandig te maken met allerhande extra aanslagen en verplichte deelnames.

4.
Het geneuzel.
Laat zeggen dat je met weinig marge werkt en dat je verder geen overhead kosten hebt. Dan nog is het het niet waard.
Leveranciers beloven dingen die ze vaak niet nakomen (ik heb 4 maanden op een NEC HT1000 moeten wachten bv, toen ik het ding binnen had wilde de klant hem niet meer, en de leverancier nam hem niet terug, schade post een dikke € 1500,00 (met verlies verkocht)).
Als je dit niet kan voorschieten ben je dus in één klap failliet.
De stress die bij dit soort dingen komt als je net begint is voor veel starters de reden van een burnout of overspannenheid.
Maak eerst een solide ondernemingsplan waarin je je kunt onderscheiden van de massa en doe GOED marktonderzoek, dit kost geld maar levert je in de lange run geld op.

5.
Probeer in GEEN geval het hele bedrijf te baseren op prijs, dit verlies je altijd. Een Mediamarkt/Aldi/Raf etc. daar kun je NOOIT tegen op.

6.
Assortiment.
Hoewel je mischien denkt dat je alles kunt inkopen kom je daar snel achter dat het niet zo is.
Marantz, Denon, Meridian, etc. etc. etc. kun je alleen DAN voeren als je OF de hele lijn op voorraad zet OF als je andere afspraken kunt maken (dus dat JIJ intressant bent voor hun, en dat is heel moeilijk).
Daarnaast is het bij bepaalde merken zelfs VERBODEN om hun producten via een webshop aan te bieden.

7.
Verzendkosten.
Hoe wil je dat gaan regelen ?
Bij grote bedrijven is dit vaak geen probleem, maar als je als starter een subwoofer verkoopt via je on-line shop en je rekent je verzendkosten uit dan ben je duurder uit dan je marge is.
Hoe werkt dit bij kleine bestellingen:

A. JIJ betaald de verzendkosten van de groothandel naar jou toe, dit is gemiddeld voor een groot product € 25,00.
B. JIJ betaald kleine orderkosten ivm eenmalige order onder een X bedrag, dit is vaak € 15,00.

Dit betekend dus dat je buiten de verzendkosten naar de klant toe (die vaak op een gemiddelde in een webshop staan) nog eens MINIMAAL € 40,00 EXTRA marge moet maken boven op een Mediamarkt of RAF die het spul per pallet inkopen.

Zoals je ziet bezint eer gij begint.

Verder is het zelfstandige ondernemersschap best leuk en heeft ook veel goede kanten, maar denk er HEEL goed overna en spring niet zomaar in de ring met een leuk idee.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 16, 2003, 11:19:47
Martin_G.

Ik kan je maar één advies geven, doe het NIET.
Je haalt je een bende ellende op je hals, tenzij je het naast je gewone werk doet is het haalbaar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------Grotendeels waar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
1.
De klanten bestellen beamers etc. NIET via een webshop tenzij deze super goedkoop is, ze willen het ding toch zien voor ze het kopen. En je kunt alleen super goedkoop zijn als je meerder beamers tegelijkertijd inkoopt (denk aan 10+ minimaal bij de X1).
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Niet helemaal waar,je verkoopt ze wel,maar heel erg weinig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

2.
Een webshop lijkt heel handig, maar wat doe je als er problemen zijn. Als je geen marge maakt kun je het je niet veroorloven om een beamer terug te halen en om te ruilen als er problemen zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Helemaal waar
-----------------------------------------------------------------------------------------------

3.
Belasting.
Hoewel een marge van bv 10% genoeg lijkt in het begin kom je er binnen een maand of 6-7 achter dat dit NOOIT genoeg is, ook al heb je geen overhead. De HT branche is heel erg groeiend maar juist richting de speciaal zaken en niet richting de webshops.
Mensen zijn bereidt om iets meer te betalen en een goede service te krijgen en ergens op terug te kunnen vallen (een echt bedrijf met een showroom).
Daarnaast is de belasting in Nederland dermate slim dat ze je je zuurverdiende geld op vele manieren proberen afhandig te maken met allerhande extra aanslagen en verplichte deelnames.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Grotendeels waar,echter verkoop je heel veel budget spelertjes en HT setjes.
------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
Het geneuzel.
Laat zeggen dat je met weinig marge werkt en dat je verder geen overhead kosten hebt. Dan nog is het het niet waard.
Leveranciers beloven dingen die ze vaak niet nakomen (ik heb 4 maanden op een NEC HT1000 moeten wachten bv, toen ik het ding binnen had wilde de klant hem niet meer, en de leverancier nam hem niet terug, schade post een dikke € 1500,00 (met verlies verkocht)).
Als je dit niet kan voorschieten ben je dus in één klap failliet.
De stress die bij dit soort dingen komt als je net begint is voor veel starters de reden van een burnout of overspannenheid.
Maak eerst een solide ondernemingsplan waarin je je kunt onderscheiden van de massa en doe GOED marktonderzoek, dit kost geld maar levert je in de lange run geld op.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Helemaal waar,ga daarom in het begin niet met een te grote voorraad zitten.Je zult zien dat je al heel snel voor 5000 euro spulletjes in huis hebt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
5.
Probeer in GEEN geval het hele bedrijf te baseren op prijs, dit verlies je altijd. Een Mediamarkt/Aldi/Raf etc. daar kun je NOOIT tegen op.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Helemaal waar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
6.
Assortiment.
Hoewel je mischien denkt dat je alles kunt inkopen kom je daar snel achter dat het niet zo is.
Marantz, Denon, Meridian, etc. etc. etc. kun je alleen DAN voeren als je OF de hele lijn op voorraad zet OF als je andere afspraken kunt maken (dus dat JIJ intressant bent voor hun, en dat is heel moeilijk).
Daarnaast is het bij bepaalde merken zelfs VERBODEN om hun producten via een webshop aan te bieden.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Gedeeltelijk waar,Pioneer levert alleen als je een showroom hebt bijvoorbeeld.
Bepaalde merken  op een webshop aanbieden verbieden heb ik nog nooit iets van gemerkt.Het kan wel consequenties voor de garantie hebben.
De Europese wetgeving is daar mee bezig.
Als je in Duitsland merk A koopt moet je daar in Nederland ook gewoon garantie op krijgen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
7.
Verzendkosten.
Hoe wil je dat gaan regelen ?
Bij grote bedrijven is dit vaak geen probleem, maar als je als starter een subwoofer verkoopt via je on-line shop en je rekent je verzendkosten uit dan ben je duurder uit dan je marge is.
Hoe werkt dit bij kleine bestellingen:

A. JIJ betaald de verzendkosten van de groothandel naar jou toe, dit is gemiddeld voor een groot product € 25,00.
B. JIJ betaald kleine orderkosten ivm eenmalige order onder een X bedrag, dit is vaak € 15,00.

Dit betekend dus dat je buiten de verzendkosten naar de klant toe (die vaak op een gemiddelde in een webshop staan) nog eens MINIMAAL € 40,00 EXTRA marge moet maken boven op een Mediamarkt of RAF die het spul per pallet inkopen.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Niet helemaal waar
----------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals je ziet bezint eer gij begint.

Verder is het zelfstandige ondernemersschap best leuk en heeft ook veel goede kanten, maar denk er HEEL goed overna en spring niet zomaar in de ring met een leuk idee.

MvrGr.
Frank

Verder ben ik het grotendeels met Frank eens.
Dit is slechts mijn mening.
Als je het van het begin af goed aanpakt,kun je er best iets leuks van maken.
Er gaan er echter veel failliet in het eerste jaar.
Pas dus op met eigen geld,investeringen enz.

Gr.Fred.

Martin_G

Hoi Frank,

Het is idd meer bedoeld als bijverdiensten in de avonduren. Ik wil er niet te financieel afhankelijk van zijn. Dus niet dat als het slecht gaat met de winkel dat ik zelf financieel slecht zit. Ik wil als dat kan iig heel rustig beginnen. Eerst gewoon van 1 merk gewoon wat gedkope setjes inkopen. Een stuk of 10. En ik ga dan niet meer inkopen totdat ik zeker weet dat het op die manier goed gaat. Raak ik die 10 setjes helemaal aan niemand kwijt of ik kom erachter dat ik amper winst maak of zelfs verlies dan kap ik er gewoon meteen weer mee (als dit kan?)

Maar als dat dus lekker gaat en heb wat winst, koop ik er weer een paar in.

Oftewel ik wil het wel zo doen dat ik elk moment kan kappen zonder met heel veel dingen in m'n maag te zitten. Want ookal verkoop ik dan maar 7 van de 10 ofzo. Die andere 3 raak ik heus wel ergens aan kenissen kwijt.

Nu weet ik er weinig vanaf en kan iemand dus me vertellen of bovenstaande een goede opzet is?

En nog iets; ik ben 16 (bijna 17) volgens mij heb je dan minder gedoe met de belasting? Want ik wil juist binnenkort doen omdat ik van mening ben dat je onder de 21 nog het meest kan verdienen. Als alles goed gaat haal ik op m'n 18de de HAVO en wil ik eerst geld gaan verdienen voordat ik HBO ga doen.

En over dat mensen graag naar een winkel reizen en iets in de showroom bekijken: Daarom wil ik dingen verkopen die bij de meeste al bekend zijn als een goed product. En ik kan altijd nog de dienst uitbreiden en dat mensen langs kunnen komen om het bij mij te kijken.




Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je hebt mijn advies al gekregen  ;).
Ik ben zelf ook heel klein begonnen maar dit was in een tijd dat er GEEN concurrentie was in de artikelen die wij verkochten en Internet was er nog niet.

(wij zijn ooit begonnen met draadloze telefoons).

Ik wens je alle succes toe, maar ik zou mijn geld in mijn zak houden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 16, 2003, 18:20:32
Hi,
(wij zijn ooit begonnen met draadloze telefoons).
MvrGr.
Frank

Doet hij het nog?? ;D ;D

Gr.Fred.

Martin_G

Ik kijk het nog wel even aan. Denk dat ik toch niet eerder dan 1.5 jaar er aan zou beginnen dus wie weet wat er in tussentijd veranderd.
Het lijkt me iig leuk om te doen en het kan makkelijk verdienen als je geluk hebt.

Eerst maar zien dat ik mn eigen HT bij elkaar krijg :)
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Erik

Misschien nog iets om in je achterhoofd te houden. Ik kocht een cdwriter, was wvast niet getets want deed het thuis niet. Geen probleem, ik ging terug en kreeg een andere, vriend van me zelfde met een HD. Stel dat jij die dingen had verhandeld, dan had jij waarschijnlijk de prijs van terugzenden naar fabriek voor je rekening moeten nemen. Daar gaat je winst.

Ik heb klanten gezien die hun proc / videokaart overklokken en deze verbranden, of jij even een nieuwe wilt ophosten. Want zij hebben niets gedaan, overklokken nee hoor ........
Die zijn soms zo gek dat ze een nieuwe eisen (met veel verbaal geweld) omdat ze in de veronderstelling zijn dat JIJ de boel belazerd en zij niets fout deden. Dan moet je verdomd goed in je schoenen staan, als ze voor de deur (van je ouders) staan. Niet om je af te schrikken, maar een webwinkel bestaat niet alleen uit leuke dingen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Erik,

Helemaal vergeten (foei toch Frank). ;D

Dat komt inderdaad bijna wekelijks voor.
"Overclocken wat is dat ?"
En dan een volledig gesmolten CPU inleveren.....

En het terugsturen komt inderdaad voor de rekening van jou.
Vaak wil de klant het wel naar je opsturen, maar jij betaald de kosten naar de leverancier en weer terug naar de klant.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: Erik on April 18, 2003, 17:19:25
Dan moet je verdomd goed in je schoenen staan, als ze voor de deur (van je ouders) staan. Niet om je af te schrikken, maar een webwinkel bestaat niet alleen uit leuke dingen.

Daar hebben we mensen voor.
In alle redelijkheid kun je met me praten.
Bij verbaal geweld niet meer en bij fysiek geweld volgt een passende reactie.
Geloof me dat je daar niet blij mee bent. ;)

Ik wil in alle redelijkheid helpen en een oplossing zoeken,maar er zijn natuurlijk grenzen.

Tot nog toe vind ik het leuk en heb met niemand problemen.

Gr.Fred.

AppleMies

Quote from: Martin_G on April 16, 2003, 19:33:35
....................Het lijkt me iig leuk om te doen en het kan makkelijk verdienen als je geluk hebt.....


:D Ik zou er dan maar niet aan beginnen Martin. Laat dat makkelijk verdienen nooit de motivatie zijn, en geluk helpt altijd maar is niet belangrijkste.  Kleine tip als ondernemer. Geld ga je eerste jaren niet verdienen. En in het jaar dat je voor eerst DENKT te gaan verdienen komen de heren van "makkelijker kunnen we het niet maken, wel lastiger" nog even aankloppen. Die hebben je de eerste drie jaar even wat ruimte gelaten, kunnen ze later meer halen ;)

Info van de KvK:

1. Het eerste jaar vallen 50% van de starters -om wat voor reden ook- al af.
2. Na 5 jaar zijn daarvan nog zo'n 25 procent over. Dat zijn de doorbijters. Redden het dan ook vaak wel.

Als zelfstandig ondernemer zijn zo makkelijk verdienen is, waarom zijn er dan zo weinig van in Nederland?  Eerste ervaar je jarenlang de lasten...................dan veeeeeeel later pas de lasten.


gr.


Mies, ondernemer die voor geen GOUD meer iets anders zou willen..... ;D
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Vincent

en daar komt bij dat de markt ook behoorlijk verzadigd is wat betreft internetbedrijven. Als onbekende is het toch moeilijk om een voet aa nde grond te krijgen.


Het enigste wat je kan doen is de prijs het laagst houden maar da tred je niet op de schaal die jij het wil doen.