Subzilla

Started by Interficior, January 8, 2008, 19:37:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Hoi Camiel,

Ik zag dat je de Cello verkocht hebt. Feli 8) Lekker dat je je eindelijk weer op andere subs concentreren kan.

Succes met deze weer. :)

Die cartoestanden hebben natuurlijk niks meer met muziek te maken. Alleen prestige om nog harder te kunnen dan de buurman. :P

Wel een mooie sub voor thuis wanneer je de ultieme bioservaring wilt neerzetten. ;D Wel voeden met buizen ;D (hoe zou dat er uit zien, 12000 watt aan buizenversterking? ;D )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

squallgage

12.000 Watt (slik) heb je daar niet een aparte generator voor nodig als je zoiets thuis wilt gebruiken met gewapend glas.

Whaha. zo veel vermogen. klinkt dat nog wel goed. licht er wel aan hoe groot je kamer ongeveer is natuurlijk. maar toch.

ik heb 70watt haha.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

mikeske

deze ga ik zeker volgen  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Interficior

Oei, spannend hoor, allemaal volgers. Ik heb voor jullie ook nog geen teen uitgestoken. Ik hoop dat ik voor/in het weekend het conusje krijg, dan kunnen jullie wat leuke foto's zien die ik dan maak. Met een ceedee erop als vergelijking ofzo. Want met dat internetplaatje is je referentie weg. Zelf ben ik ook benieuwd hoe humongous hij gaat zijn.

Overigens lijkt het erop dat deze subwoofer even op zich moet laten wachten, want er gaat iets tussendoor varen. Laten we maar zeggen: de subwoofer krijgt een leuke, lieve maar vooral mooie 'inspeelpartner'.
Take it or lease it

Godtoh

Quote from: Interficior on January  9, 2008, 22:59:33
Oei, spannend hoor, allemaal volgers. Ik heb voor jullie ook nog geen teen uitgestoken. Ik hoop dat ik voor/in het weekend het conusje krijg, dan kunnen jullie wat leuke foto's zien die ik dan maak. Met een ceedee erop als vergelijking ofzo. Want met dat internetplaatje is je referentie weg. Zelf ben ik ook benieuwd hoe humongous hij gaat zijn.

Overigens lijkt het erop dat deze subwoofer even op zich moet laten wachten, want er gaat iets tussendoor varen. Laten we maar zeggen: de subwoofer krijgt een leuke, lieve maar vooral mooie 'inspeelpartner'.
Als ik speelpartner lees heb je een vriendin ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Interficior

Dat kan niet, dan zou die subwoofer er nooit inkomen. ;D
Take it or lease it

qinq

#31
Quote from: Interficior on January  9, 2008, 22:59:33
Oei, spannend hoor, allemaal volgers. Ik heb voor jullie ook nog geen teen uitgestoken. Ik hoop dat ik voor/in het weekend het conusje krijg, dan kunnen jullie wat leuke foto's zien die ik dan maak. Met een ceedee erop als vergelijking ofzo. Want met dat internetplaatje is je referentie weg. Zelf ben ik ook benieuwd hoe humongous hij gaat zijn.

Overigens lijkt het erop dat deze subwoofer even op zich moet laten wachten, want er gaat iets tussendoor varen. Laten we maar zeggen: de subwoofer krijgt een leuke, lieve maar vooral mooie 'inspeelpartner'.
:-[Heb je een opdracht binnen? Of ga je toch een BR met 10'' Raveland woofers maken >:D

Interficior

Hoe weet jij nou weer dat ik morgen een AXX1010 ga ophalen. :-X

Mensen blijven me verbazen.
Take it or lease it

yorkie13

de wereld van subwoofer bouwers is best klein ;D
je komt elkaar altijd wel weer tegen

Martijn M

#34
Gaan we volgen! Welcome to the Ultimate Subwoofer Club!

EDIT: tikfout gecorrigeerd.
Dutch & Dutch

mr TC

Ik sluit me ook aan bij het rijtje volgers.

Succes.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

tbusquet

Quote from: hitman333 on January  9, 2008, 17:53:57
Groter, groter, groter  :o

Je weet toch wel dat je de MTX jackhammer alleen maar in Amerika kan bestellen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=IDWYpq61aec

Rare amerikanen ! en dan zo'n "verotte kast" met PLEXIGLAS aan de achterkant, OMG :P

Martijn M

Dutch & Dutch

hitman333

Quote from: tbusquet on January 14, 2008, 12:10:40
Rare amerikanen ! en dan zo'n "verotte kast" met PLEXIGLAS aan de achterkant, OMG :P


Hehe daarom zeiden ze ook: The biggest on the planet, en niet: The best on the planet (als ik het filmpje goed heb gevolgd:P) O0

Interficior

Het is in ieder geval niet de biggest diameter on the planet. Audiobahn loopt daar nog wel een paar tandjes op voor.
Take it or lease it

Wimpie007

34" is anders ook best geschift...
Het doel zal natuurlijk wel een stukje afwijken van jouw bouwproject.

Veel succes ermee!
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Interficior

Ik ben inderdaad niet opzoek naar bad-ass actie. Ik zoek - al druist dat tegen de gevoelens van mensen in met 21" - naar juist een subtiel geluid. Maar je gelooft pas dat grote coni dat kunnen als je het gehoord hebt.

De eerste ontmoeting met grote coni (2x 18") dacht ik: Nou, nu gaan we mayhem krijgen. Maar het bleef akelig stil. Een beetje een tegenvaller. Maar na 5 minuten ben je daaraan gewend en ben je verlaafd aan de losheid, de coherentie (klinkt raar gezien het voorgaande woord) en rust die het in zich heeft. De verrassing is des te groter als er gevraagd wordt uit te halen, want dan krijg je het wel hoor. Die typische bioscoop "RRRRRRR" konden die 18"-ers voortbrengen, met eenzelfde druk ook. Maar dus alleen als het moest. Erg mooi. Dit wil ik evenaren, en misschien zelfs overtreffen door een 21" woofer te nemen. Maar dat is ook gewoon een beetje om een grotere conus te hebben, een beetje voor de heb, om te patsen, als je het pejoratief wil benoemen.
Gelukkig is bijna het hele forum zo ingesteld dus niets aan het handje, ik zeg het gewoon eerlijk. ;D

Maar het is niet dat ik voor een grote conus ga, omdat het puur een grote conus is en omdat ik dan de moederneukende pimp van Haarlem ben ofzo. ::)
Take it or lease it

eazyQ

en wederom een leuk project om, zoals velen, te gaan volgen.
Ben erg benieuwd naar je kast maar ook naar de sound/power van subzilla.
Komt er ook een filmpje van ;)?

Martijn M

Quote from: Interficior on January 14, 2008, 23:40:54
Erg mooi. Dit wil ik evenaren, en misschien zelfs overtreffen door een 21" woofer te nemen.
Toe maar weer! We zullen het weten op de 16e maart O0.
Dutch & Dutch

Interficior

Qinq: Hier is je Raveland AXX1010:





En hier is de 18sound 21LW1400. ;D





Superstoer is dat die inlegrand, die normaal van schuimrubber is, hier van puur metaal is. O0

Reactie van vader @doos: Maar die is toch voor iemand anders?
Ik: Nee
Hij:  :o :'(
Ik:  >:D

Lekker belucht aan de achterkant ook, maar deze plaatjes, al zie je die ceedee, beeldt niet uit hoe groot hij is. :D
Take it or lease it

Martijn M

Quote from: Interficior on January 15, 2008, 18:43:21






Quote from: keyser on January 15, 2008, 16:38:03
Toe maar weer! We zullen het weten op de 16e maart O0.



Misschien heb je toch wel gelijk :'(

Dit is gewoon te bruut!! 8)
Dutch & Dutch

fgroen

VET man!!!

De stofkap van die 18Sound is bijna net zo groot als die Raveland 10".  >:D >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Als je het volume een beetje crankt dan blijft hij extreem rustig klinken, maar hij staat nu op mijn bed, dan wordt het ook zo'n waaipijp aan de onderkant. Als je je hoofd in de woofer zet dan hoor je een heel aparte druk...



Take it or lease it

Spekkie99

Supermooie woofer, en die grootte met de cd zie je echt wel  :o
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Interficior

Nee hoor. Ik weet zeker dat als je hem in het echie ziet dat je dan denk van: Holy m#therf#cker, zo groot had ik hem niet gedacht. :o

Overigens hoe die nu al klinkt is super leuk, zo met open baffle op bed. Contrabas is al vreselijk echt. Zonder druk, maar met kracht. Precies wat ik wilde. Dit gaat alleen nog maar mooier worden. :D
Take it or lease it