Welk tijdelijk breedbeeldscherm kan ik het beste kopen?

Started by -Freek-, January 7, 2008, 21:30:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb laatst mijn oude beamer verkocht en ben er nog niet uit wat de vervanger hiervan gaat worden. Maar omdat de prijzen van de fullhdbeamers op dit moment best hard dalen, wil ik eigenlijk nog even wachten tot ze zo ver gedaald zijn dat het voor mij betaalbaar wordt. In de tussentijd wil ik een simpel schermpje kopen om mijn films op te bekijken. Ik heb 2 mogelijkheden gevonden:

Breedbeeld TFT-scherm: voordeel hiervan is dat er een dvi/vga ingang op zit (ik speel alles vanaf de pc af) en dat ik deze kan blijven gebruiken nadat ik een beamer heb gekocht. Nadeel: de grootte en prijs. Tweedehands zit je op zo'n 150 euro voor een 19" model. Is dit niet een beetje klein om films op te kijken?

Breedbeeld CRT-monitor: voordeel hiervan is dat ze groter en goedkoper zijn. Nadeel: geen vga/dvi ingang, lagere resolutie.

Wat zouden jullie doen? Onthoud dat dit maar tijdelijk is he. Ik wil er eigenlijk bijna geen geld aan uitgeven...

/edit: is het misschien ook iets om een hele goedkope crt-projector te kopen en daar een beetje mee te klooien? Vanaf welke prijs heb je een projector waar een acceptabel beeld uit komt?
Gaat trouwens wel een moeilijke opgave worden, want hij moet dan op de grond staan. Weet niet hoe laag het scherm dan moet hangen?

dimi_v

Als iets geen geld mag kosten zou ik zoeken naar een koopje waar je hem zelf ook weer makkelijk voor kwijt raakt. Misschien kom je wel een TFT voor 100 euro tegen die anders rond de 150 zit (iemand die er bijv. heel snel vanaf moet door geldnood). Kun je over paar maanden zonder verlies weer doorverkopen.

En ik denk dat alles klein is als je een beamer gewend bent.
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

PjotrrrNL

Alles dat goedkoop is, is ook klein natuurlijk maar een breedbeeld monitor die je later ook mooi vind om bij je PC te blijven gebruiken is een optie.
Of even een 480p projector scoren voor 275 euro (tweedehands Epson TW10)...