SVS pb10 clone 2de poging , nu andere subamp nodig

Started by yorkie13, January 6, 2008, 19:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

nadat  de peerless xls10 met 2 x PR erg goed gelukt is heb ik van de 10 inch TC sounds woofer bij Speaker en co de parameters laten meten, met dank aan Titus
dit geeft in een 63 liter kast een -5db van 22, 7 hz, maar nu heeft de BASH amp een ingebouwde boost, die zal wel een db of 3 zijn, dus rond de 20 hz wordt wel gehaald
de baspoort wordt voorlopig gewoon 34 cm en met een diameter van 7,5 cm net als de orginele PB10
vd week de bracing gaan maken en dan de kast eromheen
wel wordt de kast van 22 mm mdf ipv de door SVS gebruikte 18 mm

Interficior

Spannend. :)

Wat waren de parameters als ik vragen mag?
Take it or lease it

PaulSQ

Is dat niet riskant een bass boost die onder de poortafstemmingsfrequentie ligt?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

daxie

gezien de prijs van de woofer en de amp echt een leuke optie voor een goedkope filmsub...

snap niet dat die dingen niet verkocht geraken...

yorkie13

#4
ik probeer dus ook de orginele poort en netto volume vd PB10 aan te houden
de poort is op een 20 hz getuned en heeft een subsonic filter

yorkie13

na de woofer plus bash amp een tijdje te koop te hebben gezet zelf maar weer verder met dit project
63 liter lijkt een goede afstemming te geven
nu kijken of ik wel een 10 cm poortdiameter kwijt kan, poort wordt dan wel behoorlijk lang, ipv de 7,5 cm poort
dan wel minder last van poortruis

yorkie13

jaja ook 2de poging geen groot succes
kast wordt te groot voor een subje voor erbij
gaat toch de verkoop in

yorkie13

jawel wordt dus niet de plate amp van SVS daar deze defect blijkt
kortom L Sound even gemaild, was allemaal geen probleem tot ik vandaag dus de volgende mail kreeg van L Sound

I just got a message from SVS now. I just wanted to check if M-Pro had a different sales policy since we do not sell separate SVS parts to DIY projects I am afraid. Warranty doesn't count on separate parts and M-Pro shouldn't have sold you these parts. L-Sound do not sell any DIY parts to customers either. I am very sorry about this.



Please let me know if there are anything I can help you with but we can't give you a new amplifier since there are no warranty on the amp plate itself. The amplifiers which all SVS dealers have are for replacements only when a customer have bought a whole subwoofer.



Regards,

Jan



ik baal hier dus flink van en ga denk ik maar een andere subamp van rond de 300 watt gebruiken, Hypex of Reckhorn misschien
of zelfs een BK subamp zou volstaan


gast_001

Beste Ralf,

Verhaal is inderdaad spijtig.
SVS / LSound stellen zich inderdaad zeer merkwaardig op !

In het kort:
Afspraak met Lsound was dat zij graag SVS verkoop BeNeLux zouden willen overnemen van service tot verkoop enz.

Daar wij op dat moment nog met volop voorraden zaten van subwoofers, tot spare parts (woofers, amps enz) was de afspraak dat LSound en SVS deze stock zouden overnemen want dat is gebruikelijk, veelal, in de importwereld.
Echter ze hebben het zich toen opeens bedacht en lieten ons zitten met al deze voorraden en kwamen de beloftes niet na!!
We hebben toen aangegeven dat we al deze producten niet op de brandstapel zullen gooien maar dan ook allemaal zsm uit de voorraad willen hebben, immers deze voorraden vertegenwoordigen ook een financiele waarde.

Op het moment is er nog wat gezeur vanuit SVS en Lsound zijnde ivm de websites die nog op onze naam staan. Men wil ze graag overnemen echter men wil er niet voor betalen....men wil ze gratis hebben.....daar komt het op neer. En voor niets gaat de zon op dat mag je begrijpen we hebben veel tijd en geld in deze sites gestopt.

Geen voorraden terug nemen dan krijg je een uitverkoop, dat wisten Lsound zowel als ook SVS ook, vervolgens dan gaan roepen GEEN GARANTIE dat is dan naar mijn mening gewoon iets waar enkel de klant mee gepest wordt en de naam SVS geen goed mee gedaan word.


We bellen maandag, zoals afgesproken deze week per email, wie weet krijgen we het wel voor mekaar om de amp aan de praat te krijgen !!

Marcel






yorkie13

en project kan weer verder waar ik gebleven was
vandaag een andere pb10nsd subamp binnengehad die het gelukkig wel doet
complimenten aan Mario en Marcel voor de goede service. eind goed al goed
ik ga er een downfiring versie van maken en de subwoofer tunen met de baspoort, varieren in lengte om toch die 20 hz te halen
afregelen kan met de sms-1 van velodyne
kijken of ik de monolith een geduchte concurrent kan geven 8)

yorkie13

#10
de parameters vd PB10NSD woofer

Qts 0,35
Qes  0.37
Qms  6.28
Fs 27,4 hz
Vas 60 l
Re 3,3 ohm
BL 13,42
Le 1,32
Sd 310
X max 16 mm

de kast zal een 60-65 liter zijn
de PB10NSD amp schijnt een 3+3db boost ingebouwd te hebben
WinSD geeft bij een -3db van 20 hz een poortlengte van 89 cm diameter 10 cm
bij de SVS is deze een 34 cm en een 7,5 cm diameter

wat hieraan te doen ?
een enorm lange gevouwen poort toepassen ?
Pe 300 W

Interficior

#11
Je kunt natuurlijk een PR gebruiken. Van Dayton bijvoorbeeld zijn deze heel betaalbaar.

http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7114 <-- 12" PR

Hm met deze woofer gaat het niet zo samen zo te zien. BR heeft veel meer output.
Take it or lease it

yorkie13


yorkie13

tijdgebrek en andere plannen, nu te koop voor de DIY freak 8)