woofer draadloos aansturen

Started by HJ, January 6, 2008, 13:48:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ik ben net verhuist en nu is de opstelling van mn woofer niet optimaal.
ik wil nu proberen om hem aan de andere kant van de kamer te zetten maar een kabel daarheen trekken is geen optie.
ik heb van die draadloze apparaatjes gezien waarmee je een tv/audio singaal draadloos door muren kunt sturen.
is het daarmee mogelijk om een sub singaal te zenden?

BORA

Ik denk dat draadloos i.v.m. vertraging en kwaliteit niet echt een optie is.

Gewoon een mooie kabel in het zicht  ;D, kan ook mooi zijn.

-Freek-

Denk niet dat het vertraging geeft (muis heeft toch ook geen vertraging??). Wel kwaliteitsverlies.
Bij sommige tv's (philips) zie je dat de achterspeakers draadloos zijn, bij een setje van Logitech ook. Dus het kán wel.

HJ

ik kan de afstand voor de sub apart instellen dus dan hoeft dat geen probleem te zijn.
de kwaliteit zou dus wel een probleem kunnen zijn :-\

Jan Frederik

#4
Voor een draadloze verbinding zou je ook eens naar deze set kunnen kijken:  http://www.hqproducts.com/nl/products/beveiliging//page_4/artl_VID-TRANS210

Zal vast bij een van de forumsponsors te krijgen zijn.

De signaaloverdracht gebeurt digitaal. Na A/D conversie gaat het signaal ongecomprimeerd digitaal de ether door om vervolgens bij de ontvanger er weer analoog uit te komen.

Mijn ervaring is dat de kwaliteit voor mp3 meer dan voldoende is. Er zit geen dure ADC / DAC in de zender/ontvanger, maar voor een sub moet het lijkt mij voldoende zijn.

Je hebt in ieder geval geen last van FM ruis.