Calibratie vragen

Started by KillerbeeNL, January 5, 2008, 23:24:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Hallo,


Wie kan mij nog wat tips geven om onderstaande te verbeteren.
Kan ik met de standaard instellingen nog iets of moet ik de grayscale verder calibreren?











3e calibratie
Gemeten met een SpyderTV zonder de bijgeleverde filter(week in bezit)
Programma HCFR
CRT tv philips 32PW9520  :D

groeten,

Danny
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

mrrepel

Ik vind de kruisjes anders aardig goed staan  >:D


P.S. je plaatjes doen het niet ;)

KillerbeeNL

#2
Quote from: mrrepel on January  5, 2008, 23:33:17
Ik vind de kruisjes anders aardig goed staan  >:D


P.S. je plaatjes doen het niet ;)

ja was er al achter ;D nu werkt het
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Rob_Dingen

Hoi

Vind het er goed uitzien alleen je gamma ziet er wat raar uit ben niet gewend naar zo'n grafiek te kijken.
Bij de onderkant heb je een hoge gamma en de bovenkant een lage gamma.
Mischien kun je het contrast nog eens wat verlagen en kijken wat er met de gamma gebeurt en controleer ook de brightness eens.

Rob

KillerbeeNL

Quote from: Rob_Dingen on January  6, 2008, 09:39:52
Hoi

Vind het er goed uitzien alleen je gamma ziet er wat raar uit ben niet gewend naar zo'n grafiek te kijken.
Bij de onderkant heb je een hoge gamma en de bovenkant een lage gamma.
Mischien kun je het contrast nog eens wat verlagen en kijken wat er met de gamma gebeurt en controleer ook de brightness eens.

Rob

Bedankt voor de tips Rob!
Er is inderdaad nog wel het een en ander te verbeteren.
Contrast is al van 48 naar 37 gegaan dus ik zal daar nog iets verlagen,aan de brightness zal ik daarna
ook een veranderen.
De luminance loopt nu mooi door de 50 IRE grens maar hoort dat dan ook? want na de 2e calibratie liepen de
lijnen door de 30 IRE en zag het beeld er niet goed uit.

Ik ben begonnen met:

1. Contrast en brightness DVE
2.kleur en tint (100% white window Y=35 FL waarde en daarna 100% red window Y= 21% van 35 FL waarde)
   maar dit kan ook met DVE en het blauwfilter en het SMPT colorbar
3.Grayscale (Mijn streven is om de fabrieksinstelling van de Green gain als referentie te houden en daar met de RED en BLUE de grijswaarden bij 80 en 90 IRE recht te krijgen.
Daarna ga ik de 30 en 40 IRE met de cuts afstellen deze gain/cuts herhaal ik net zo lang tot ik een
goede balans kan vinden
)

Nadat ik klaar ben met 3 begin ik weer met 1 en herhaal dit zovaak dat het nodig is.

Colordecoding en colorgamut afstellen kan/weet ik niet of dit via het servicemenu van mijn tv kan dus
daar moet ik me nog in verdiepen.

Er volgt natuurlijk nog wel een meting/afstelling en hierbij wil ik gelijk mijn complimenten aan alle ISF calibrators
hier op het forum uitspreken want ik vind het geweldig om het zelf te doen maar deze jongens doen dat EN met
BETER apparatuur en de nodige kennis in een VEEL kortere tijd (dit even vermeld omdat Frank een kopje Analyzers vs analyzers vs ultimate settings is gestart)

groeten,

Danny

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)