gamma niet goed te krijgen op plasma

Started by charlez, December 18, 2007, 23:13:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 30, 2007, 15:16:11
Als je klaar bent er mee langs komen in Emmeloord en kijken of het klopt en wat ik er eventueel meer uithaal :D
Wil het nog wel doen onder no cure no pay ook :D

Aha,leuk dat ik je kan prikkelen om mij uit te nodigen maar voorlopig ff niet want zit nu echt nog
in de beginners fase maar de basis is redelijk te begrijpen dus ik denk de aankomende weken ::) nog wel
het e.e.a gesleutelt moet worden ;)

Er zijn nog genoeg vragen over het servicemenu van de Philips 32PW9520 dus die stel ik hier nog wel.

Voorlopig is het nu duidelijk wat de cut/bias (philips noemt ze red/green/blue drive en red/blue-green/bleu offset)
doen,een beetje onderaan eraf en boven erbij of viceversa noem ik het maar :P

groeten,

Danny

PS Frank ik heb je boodschap uitgeprint  >:D (ach je zal het altijd winnen met jouw apparatuur)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Rob_Dingen

#26
Hoi Frank

Was dat aan mij dat ik er een moet kopen?
Als dat zo is zou ik niet weten wat ik er mee moet.
ik had verwacht dat ze het wel leuk en leerzaam zouden vinden als er een onafhankelijk persoon naar zou kijken en hier met de uitslag zou komen.

Rob

J.A.F._Doorhof

@Rob,
Was inderdaad aan jou gericht.
Ze kosten op dit moment geen geld meer (nou ja) de gemiddeld spyder zit rond de 99,00-200,00
Je gebruikt toch andere software dus de goedkopere versies voldoen.

Ik dacht aangezien je redelijk veel test en koopt dat dit soort bedragen onder spielerij vallen.
We leveren zelf het hele assortiment van Spyder, Xrite dus ik kan als het ware uit de snoepwinkel zelf testen :D
Vandaar mijn ervaringen die ik gepost heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

charlez

Heb mij een tweedehandse Gretag Macbeth Eye one Pro op de kop kunnen tikken.
Eens benieuwd wat dit als resultaat gaat geven.
Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K

jantje112

Quote from: charlez on December 31, 2007, 14:28:24
Heb mij een tweedehandse Gretag Macbeth Eye one Pro op de kop kunnen tikken.
Eens benieuwd wat dit als resultaat gaat geven.

Ik ben benieuwd wat zo'n ding kost als je hem op de kop tikt.. welke software zit erbij/ga je gebruiken?

charlez

Quote from: jantje112 on December 31, 2007, 14:41:48
Ik ben benieuwd wat zo'n ding kost als je hem op de kop tikt.. welke software zit erbij/ga je gebruiken?

550€ en ga de hcfr software gebruiken
Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K

jantje112

Nette prijs, stond volgens mij op marktplaats deze. Succes ermee in ieder geval!

Rob_Dingen

Hoi Charlez

Daar heb je een goede koop aan gedaan ik heb hem al jaren en ben er nog steeds gelukkig mee.
Heb je een link van die software?

Rob

charlez

Quote from: Rob_Dingen on December 31, 2007, 18:15:23
Hoi Charlez

Daar heb je een goede koop aan gedaan ik heb hem al jaren en ben er nog steeds gelukkig mee.
Heb je een link van die software?

Rob

Welke software bedoel je Rob ?
Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K

GTDesign


charlez

#35
Blijkbaar had ik per ongeluk ergens het contrast in het service menu helemaal dicht gezet.
Na enkele uurtjes proberen krijg ik dit resultaat.
Nog niet helemaal perfect, vooral magenta wijkt nog veel af.

http://www.waumans.eu/Sample/after.jpg

Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K